Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Bubbleee schreef:Hebben jullie tips om een veulen mee te leren lopen aan het halster?
Ons Hilbrand veulen is een pittig exemplaar, komt wel naar je toe om knuffels te halen maar zodra ik een onverwachte beweging maak is hij weg.
Hij is inmiddels wel gewend aan wat druk op het halster maar de eerste pogingen met halstertouw is hij zo in paniek geraakt dat het steeds lastiger lijkt te worden.
Heb overigens geen hulp of iemand die kan helpen, dus gouden tips zijn welkom
boemel schreef:Interessant Zilfstar en mooie site ook.
Ik sta wel open voor zulke zaken. Zelf Reiki Master.
Uit pure wanhoop over het gedrag van mijn paard heb ik 3 verschillende mensen erbij gehad voor een reading/ healing, maar ik ben er mee gestopt. Helaas hielp het of niet of zelfs averechts.
Nú prutsen we op onze eigen manier maar door. Een beetje van alles …. Gedragstrainer, grondwerkles, dierenarts, masseur, reiki en vooral heel veel geduld, liefde en verstand
boemel schreef:Heerlijk weer een keer te paard Jelske.
Dat zal best fijn zijn.
Wij zijn as vrijdag met Mir op de Lingehoeve voor controle.
Wordt weer een verdovingspijl op afstand.
Hopelijk staat Jelske daar dan niet meer.
Mir wil momenteel vooral heel veel kusjes.
[img]m/gFpQ98.jp
Ze is bij ons nog niet helemaal traumavrij, maar ze begint wel echt lief en meewerkend te worden.
Als ik bijvoorbeeld wil dat ze van de ene wei naar de andere gaat, dan even roepen en ze komt aangedraafd. Dan wijzen waar ze heen moet en ze doet t netjes.
Zo ook met op stal zetten. Lekker makkelijk.