[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:48

Hallo iedereen!

Ongelooflijk, ik wou 'even' bijlezen, maar dat is volstrekt onmogelijk. Ik heb geloof ik wel 35 pagina's gemist!!
Vergeef me dat ik niet bijreageer, maar zit ook nog eens op mijn werk omdat thuis het internet er (voor de verandering) weer eens uit ligt...

Heb heeeeel snel door een aantal pagina's gescrolled, en zag een paar dingen die me meteen opvielen;
hele mooie foto's van Cloris en Piep!
een heeeeeele mooie zonnebloem voor Karina, die gaat nu betere / zonnigere tijden voor haar brengen!
Heeeele lieve en mooie baby's bij Aline!

Verder kom ik helaas echt niet, maar ik hoop dat het met iedereen goed is, hier wel, net weer een weekje aan het werk na drie weken vakantie.
Ik ga vanaf nu proberen weer een beetje bij te blijven, want het blijft hier leuk!

grr chwwa

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:15

Jellie schreef:
Karina, fijn dat Sol een beetje loskomt. Moet gisteren nog aan jullie denken toen ik
zonnebloemen bij een boertje kocht :D

Je zorgde net voor My first smile of the day! Leuk *D
Fijn dat er verschillende opties zijn om Flan weer op de rit te zetten, en dat ze anders in ieder geval probleemloos oud kan worden!

Aline wat een schitterende veulentjes heb je!

En hele mooie Halley-foto's gezien, hij's stoer zeg... volgens mij vind hij het niet erg om lekker aan het werk te mogen!

Chawwa dank je wel, ik hoop het ook hoor dat hier eens een beetje geluk aan mag hangen... heb nog steeds wel erg veel moeite met dat de prognose voor Veludo zo slecht is, dus het blijft allemaal beetje dubbel, maar ben wel blij.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:18

Kelly_Taco schreef:
Haha ja is weer eens iets anders dan foto's :+

toch blijf ik je eerste filmpje het leukste vinden..., daar is ontspanning in beide, paard en ruiter.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:23

Robijntjah schreef:
Mayke: Jij noemt precies de dingen die mijn instructeurs ook altijd zeggen, heel leuk om zo eens te lezen en herinnert me nog eens extra aan mijn eigen fouten (okey, dat is wat minder leuk :=)!

als je naar jezelf durft te kijken , en je eigen 'fouten' bewust durft te bekijken, dan leer je pas paardrijden.

het ligt nl nooit aan het paard ;)

dat geldt voor iedereen 8-) en das reuze confronterend

laulau85

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:45

Nadina gaaf joh dat je zonder zadel gegaloppeerd hebt! Super hoor! Lekker hoor een lekker lange buitenrit!

Iloon misschien zijn de twee deugnieten wel heeeeeele verre fam van elkaar :P haha of het ligt gewoon aan het ras :P
Balen dat je schema in de soep loopt maar al die andere dingen zijn ook wel heel leuk toch!? en gaaf dat Sanne foto's komt maken!

Karina wat is hij toch knap zeg! Zelfs met pennyvlechtjes :P

Laksmi leuke foto weer! Gaat het nog steeds zo super met de zaak??

Denise ja het is nou hopen dat de tand langzaam losser gaat zitten en dan kunnen ze wel trekken en anders moet hij er vanzelf uitkomen.
en van die bultjes ben ik inderdaad ook blij dat ik weet dat het niet heel veel kwaad kan zit inderdaad anders toch te zenuwen.

Kelly mooie filmpjes en foto's zeg! Taco is echt een toppony!

Aline leuke foto's!

Sanna haha hoezo boktverslaafd??? :P

Anouk ik vind het echt lief dat ik je hoofdstel mag proberen en nog liever dat je hem komt brengen! Je bent een schat!

Shanna succes!

Jan gave foto's! Lisenka wat heb je een prachtknol onder je kont! Ga eens net zo trots zitten :P

De rest reageer ik straks bij mn ma staat voor de deur hihi..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:47

Goedemorgen allemaal wat een lekker geklets weer

Kelly – heel mooi filmpje ook en mijn complimenten voor jou houding echt je handen ook zo stil terwijl je doorzit petje af.
En die kleine filmpjes met s&t vindt ik persoonlijk ook heel mooi het staat heb iig goed die s&t ondanks dat die er niet fijn op liep.
En ja die oefeningen :9 ook op het trensje. Hoe zet je trouwens zo’n filmpje op youtube want zal mijn eigen wel graag een keer terug willen zien.

Ilona – ik heb het van mijn broertje gekregen die heeft het opgelopen in het buitenland op vakantie en mee genomen hierheen. En ik kan best begrijpen dat je vriendin niet meer over straat wou want mijn vriend doet het ook niet ik heb ze gelukkig bij mijn achterwerk :o dus bij mij vallen ze niet zo op.

Aline – heerlijk foto’s weer super leuke veulens ook

Anouk – lekker zo doortrainen
En wel balen dat sam zoveel is afgevallen maar jullie zorgen goed voor hem dus hij komt heus wel snel bij

Shanna – heel veel succes vandaag en laat ons even weten hoe het is gegaan

Jan – heerlijk om halley aan het werk te zien wat straalt die een kracht uit op de foto’s

Jellie – fijn dat je nog jaren mag genieten van haar

Frank – fijn dat des zo lekker liep dat aan het been komt heus wel goed daar kan je nu gewoon lekker op trainen

Jolijn – leuk je ook hier weer even te zien, hoe gaat het met je nieuwe aanwinst en wat zijn je plannen om met haar te gaan doen ?

Laura – nou hopen dat die tand dan vanzelf loslaat en anders kan die er altijd nog uitgehaald worden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:50

Aline: Jaaaa, foto spam :D . Wat zijn ze moooooooooooi! Vind ze allebei echt súper knap :9 !!

Anouk: We hebben gisteren een paar plaatjes geschoten. Was wel leuk!! Chico wordt er nu wel gek van geloof ik, dat mooi poseren. Voorheen stond ie een uur lang met de oren naar voren zo van "schieten maar". Maar nu is het de ezel-look van "pfff, moet dat nu alweer?!" _O- En wat betreft Sam, das normaal hoor, ze moeten altijd wel wennen aan hun nieuwe huis. Chico was ook best wel veel afgevallen na de week veluwe, en toen de eerste weei 24/7 op de wei..

Shanna: Succes vandaag!!

Jan: Goede plaatjes geschoten :D . Knappe halley :9 . Wat zijn ze toch lekker bezig, hij en Lisenka!! Top stel :j

Regine: He, jammer zeg... ;( . Maarja, gelukkig mogen jullie op de LT dag :D

Jellie: Gelukkig iets beter nieuws :(:) . fijn dat er iig een vooruitzicht is, die nog wat kansen geeft!

Perla is mooooi met portugees hoofdstel Kelly :~ Hahaha, en jij krijgt morgen weer een overdosis van Adorno, waar je de rest van de week weer op moet teren :D :D :D . Succes op de keuring morgen!

Chawwa: Het is je vergeven hoor ;) . Niemand houd het meer bij haha! Dus af en toe

Denise: := oei das ook niet echt een fijne plek he......... :o Maar mn vriendin had het in dr gezicht.. dacht stiekem ook eigenlijk dat het alleen daar kon komen...... Hoelang duurt zoiets eer je er vanaf bent?!

Gisteren is een vriendin langs gekomen. Ze is ook blijven slapen, en ligt nu vast en zeker nog te tukken bij mij thuis _O- .
Samen naar chico geweest en een paar pics gemaakt :D . Daarna lekker gegeten op Kijkduin, met uitzicht op de zee en boulevard... Zo leuk altijd 8-) . Gezellig avondje gehad dus! Nu nog 1 ochtendje werken, en dan lekkerrrrrrrr weekend *\o/*

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:59

Ik zit er echt weinig erop :o
laatste tijd weinig zin erin en ben zo met Jesse bezig :D
Leuk jong hoor die Jesse je kan zo om hem lachen :D
het is echt een vrolijk mannetje die heerlijk op de grond speeld met zijn speeltjes en daarbij maakt hij allemaal geluidjes hahaha.
of ie tegen ze praat :D
het is ook een bijdehandje want als ik een blokje uit de doos pakt om samen met hem tespelen dan pakt ie het gelijk van me af en gooit ie het zelfs terug :roll:
hij is bijna 8 maanden :o
Hij kruipt overal naar toe en gaat op onderzoek uit :P
geen kast is veilig meer nou ja de spullen die er in zitten dan :+
hij gaat zelfs met de stofzuiger slang ervan door hahah dat is echt een maf gezicht :D

Van de week kwam Ilona nog langs en Jesse lag al teslapen :z
we stonden eventjes bij zijn bedje en whop gelijk grote ogen kijkend naar Ilona _O- en begon te glim telachen :D
en daarna had ie haar hondje in de gaten en moest ie eventje aaien :D
Jesse eventjes uit zijn bedje gehaald en geknuffeld met Iloon en met haar hondje :+:
uiteindelijk weer terug in zijn bedje een knuffeltje gegeven zijn muziek beertje aan en je hoorde hem niet meer. :o
hij sliep zo weer in wat een heerlijk mannetje :+:

Nu over Baron :P
Laatste tijd heb ik aardig veel gereden op Baron ook gisteren :D
Heerlijk buiten met een paar andere van de manege :D
van de week was er kermis naast de manege en daar gaf Baron niks om :D
je kon er zo langs rijden zonder enige problemen :D
Baron liep zelfs patserig langs de vele mensen van kijk mij eens hahahahaha.
met draven ging hij heel anders lopen ik weet niet maar zat heel lekker zeer zweverig en dansend :P
diegene die naast me reed zei jeetje het lijkt wel of ie de spaanse pas doet alleen in draf dan 8-)
Baron kan zo opscheppen als er veel mensen naar hem kijken _O-

Vanavond weer naar buiten samen met als het goed is 2 damens lekker merries hahaha waarvan hij gek op 1 is :P
maar hij geeft 1 brul als hij net neusje aan neusje rijd maar als ik zeg he laat dat he dan blijft ie braaf onder me lopen :P
Ja hij is echt veranderd vroeger kon je zo naast een merrie lopen zonder dat ie een brul gaf maar nu
ja nu is hij een echte man die zich wil laten zien van hier ben ik dan hahahahah 8-)
maar verder is hij braaf en niet gevaarlijk ofzo :o
teken dat ie goed in zijn velletje zit toch :D
en wat wil je meer dan 90 paarden op de manege waarvan meer een deel damens zijn en met aantal word er ook gefokt en hij is zo gek op de veulens :+:

Verleden keer liep er zo een veulentje uit de stal terwijl iemand met de merrie bezig was :P
Ik stond daar met Baron en de veulentje kwam naar Baron toe om te spelen en sprong zo spelend op Baron :D
Baron keek om van hallo wie ben jij 8-) ohh wat ben je nog zo klein en lief :+:
Hij deed niks hij liet het maar gaan en vond het prima :+: :+:
ook als de veulentje voor hem kwam staan snuffelde ze met elkaar en Baron wil hem dan likken :9 8-)
echt zeer lief hij heeft zo een goed karakter dat wel :D

Karina wel een beetje laat maar wat een kanjer heb je zeg ongeloofelijk :+:
nou ik hoop dat je heeeeeeeeeeeeeeel veel en heeeeeeeeeeeeeeel lang plezier van hem mag beleven zonder andere nare toestanden erbij. :o
dat je nu eindelijk weer geluk mag hebben :o

verder veel foto,s gezien en mooie foto,s en lieve veulentjes :D

nou ga maar weer :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:33

nombrado schreef:
Robijntjah schreef:
Mayke: Jij noemt precies de dingen die mijn instructeurs ook altijd zeggen, heel leuk om zo eens te lezen en herinnert me nog eens extra aan mijn eigen fouten (okey, dat is wat minder leuk :=)!

als je naar jezelf durft te kijken , en je eigen 'fouten' bewust durft te bekijken, dan leer je pas paardrijden.

het ligt nl nooit aan het paard ;)

dat geldt voor iedereen 8-) en das reuze confronterend

Dat zegt Hans ook altijd idd :j
Ik heb het er in het begin ontzettend moeilijk mee gehad (psychologisch) maar ik weet nu dat ik zo wel een heel eind ga komen en daar ben ik al mee bezig :))

Denise: Het gaat echt super met Zelietje, sinds een paar dagen begin ik te merken wanneer ik zelf echt loslaat, want dan spontaan laat Ziet ook los :+ Af en toe houden we elkaar een beetje voor de gek, zij door over tempo te gaan waardoor ik meteen hupplakee weer alles vastzet :+ en ik door stiekem links toch teveel 'vast te houden'. Mijn linkerkant is zoooo lastig :')
Ik wil met haar uiteindelijk misschien wel een keer een wedstrijdje starten maar dan moet ze eerst wat ontspannender worden, paard zit nog vol met stress en we zijn al een heel eind voor die anderhalve maand dat ik haar heb maar er moet nog meer ontspanning in!

Zag ook nog Heike foto's voorbijkomen trouwens, nu ik erover nadenk :) Leuk hoor!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:02

Robijntjah schreef:
Dat zegt Hans ook altijd idd :j
Ik heb het er in het begin ontzettend moeilijk mee gehad (psychologisch) maar ik weet nu dat ik zo wel een heel eind ga komen en daar ben ik al mee bezig :))

Denise: Het gaat echt super met Zelietje, sinds een paar dagen begin ik te merken wanneer ik zelf echt loslaat, want dan spontaan laat Ziet ook los :+ Af en toe houden we elkaar een beetje voor de gek, zij door over tempo te gaan waardoor ik meteen hupplakee weer alles vastzet :+ en ik door stiekem links toch teveel 'vast te houden'. Mijn linkerkant is zoooo lastig :')
Ik wil met haar uiteindelijk misschien wel een keer een wedstrijdje starten maar dan moet ze eerst wat ontspannender worden, paard zit nog vol met stress en we zijn al een heel eind voor die anderhalve maand dat ik haar heb maar er moet nog meer ontspanning in!

Zag ook nog Heike foto's voorbijkomen trouwens, nu ik erover nadenk :) Leuk hoor!

Ik vind waar jij nu staat, al reuze knap hoor! Het naar jezelf durven kijken is al heel moeilijk.
Sommige leerlingen zitten hier ook wel eens huilend op het paard..., omdat die paarden van mij ze zo spiegelen in hun eigen stukken. Dit is wel meestal na een les of 3. Geeft niks, mag, en is heel goed.
Daarna zie je sommige met sprongen vooruit gaan, en sommige haken af, omdat ze de complete confrontatie nog niet aan willen. en dat is ook goed.

linkerkant vast is logisch...de meeste mensen hebben links minder coördinatie dan rechts. Als je je daar al bewust van bent, ben je ook al een heel stuk verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:16

Bij mij was dat de 1e les al zo, nu zo'n 2/3 jaar geleden denk ik. Intussen veel paardenpech gehad dus ook weinig gelest en nu hoop ik toch weer heel lang vooruit te kunnen :)

Hihi thnks :o

Heb bij Hans ook al veel mensen af zien haken idd :=

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:21

Het klinkt allemaal heel bekend. Zelf roep ik altijd dat een paard een spiegel is, maar je moet er wel in durven kijken. Bij Frío kon ik daar niet onderuit. Dat niet doen was alleen maar heel gespannen rijden. Zowel bij hem als bij mij.
Mijn instructrice geeft ook aan dat Frío het niet fout doet. Ik ben degene die te veel doet of iets anders vraagt dan wat ik wil. En wat dat betreft is het geweldig leerpaard voor mij.
Overigens heb ik dan een geluk bij een ongeluk: Frío was toen ik hem kocht extreem links gebogen. Ik ben zelf rechthandig. Maar dat is dan ook meteen weer een valkuil.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:00

Jeeetje wat gaan jullie snel!!

Heb knappe Spanjaarden (zowel paard als ruiter :D ) voorbij zien komen en weer mooie foto's van Taco en Halley!

Mayke; jij ook hier, gezellig!!

Ik was vorige week woensdag lekker in het bos weze nrijden met Cantaor en met mijn zusje en Bonito. Zijn conditie is we leen stuk verbeterd zeg, ik begin het echt te merken hihi. Heuvel op, heuvel af kan hem ook al niets meer schelen.

Afgelopen weekend met een groep kinderen van de rijvereniging 3 uur het bos in geweest, had Bobby daarvoor meegenomen, nou die vond het wel geweldig...hij vond vooral zichzelf geweldig 8-)
Maar dat is ook wat hoor, de ene helft van die kinders zitten op super hete sportpony's die niet te houden zijn, de andere helft op koudbloedjes die als ze het te vemoeiend vinden hun ruiter er naast leggen en gewoon terug gaan :Y) Hou de boel maar eens bij elkaar! Nou ja, "maar " 2 valpartijen gehad en 1 ponywisseling.
Halverwegen hadden we nog een slalomwedstrijd. Nou zag Bobby er wel heel stoer uit voor die kinderen in zijn Spaanse tuig, dus ik moest wel ff mijn beste beentje voorzetten. Hij kan het ook wel in de WE hebben we ook slalom. Maar daar aangekomen dacht ik wel even...o jee.. staat wel erg krap (c pony afstand.) Maar goed wilde me ook niet laten kennen natuurlijk ;) En ben gewoon volgas vertrokken :+ En of die Bobby ging slalommen!! Hij sprong zijn galopwissel om de 2 keurig precis in het midden tussen de pionnen!! En ik ging er dus als een speer tussendoor.. gewonnen hahahahaha. Kinderen vonden het ook wel erg stoer.

Zaterdag weer een workshop DV / WE bij de Balingehof, kijken of hij het daar ook zo goed wil doen. Hij heeft alleen wel aan beide kanten een singelwondje overgehouden aan de lange rit :(

Wat ook leuk is, is dat Bobby zo langzamerhand begint te leren te piafferen, John van de Balingehof heeft hierbij geholpen. Wie had dat ooit gedacht, die Bobby :7

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:09

ik ben van alles tegen gekomen ik ben helaas niet zo`n held in samenvattingen maken :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:40

Wat gaat het weer hard hier :D. Nog een paar weekjes en dan heb ik vakantie dus dan ga ik het wel weer netjes bijhouden!

Aline: Wat een schattige veulentjes heb je weer!!
Lisenka: Leuke foto's van jou en Halley, succes nog met de verdere training voor de keuring!
Kelly: Dat portugese hoofdstel staat Perla ook goed zeg!!
Regine: Lijkt me echt leuk zo'n lange teugel dag :). Denk alleen niet dat Shaggy (en ik) dat al aan kunnen ;). Misschien volgend jaar :D.
Jus: Nog succes met de zoektocht!
Nombrado: Dat de fout bij de ruiter ligt en niet bij het paard is iets wat ik al heel lang weet :D. Het is jammer dat sommige mensen wel de schuld bij het paard leggen. Bij mij op stal heeft iemand zelfs haar paard verkocht en een paard gekocht wat M-dressuur en springen liep. Want die kon het al en haar andere paard kon het niet (het meisje zelf reed net in de L....). En dan nog al die mensen die zeggen mijn paard kan niet aan de teugel lopen dus we gebruiken maar een slof. Echt heel frustrenend om te zien :n. Ben dan toch wel heel erg blij met mijn klassieke dressuurlessen (waar je dan weer commentaar op krijgt van hoe kun je nu je paard trainen als je er naast loopt...).
machonito: Wat is baron weer braaf :D. En fijn dat alles goed gaat met Jesse!!
Cyrina: Stoere bobby :). Knap hoor dat slolommen en al de kindertjes in bedwang houden (nou ja de pony's).

Hier gaat alles goed. Gister lekker een dagje vrij genomen, daar was ik echt wel even aan toe :D. Paard van een vriendin van mij werd ook opnieuw gekeurd dus ging dr maar even bijstaan.... Ze had flink de zenuwen (hij is al een keer afgekeurd) maar ik heb dr maar gerust gesteld. De keuring ging gelukkig goed al was ie af en toe even vervelend... Maar hij is goed gekeurd, wel enkele bemerkingen maar die waren zo klein dat ie daarop niet afgekeurd kon worden. Hij had een niet pijnlijke schieffel links voor, zijn tanden moesten nodig gedaan worden en hij heeft een krampbeen (dat wist ze wel al). Dus ja ze was helemaal blij! 's avonds nog even een drankje gaan doen om het te vieren, dat was ook wel weer even gezellig!

De kaptoom is eindelijk binnen dus kan nu ook de grondwerkoefeningen gaan doen met Shaggy :). Had ook een paar oefeningen meegekregen die ik zonder kaptoom kon doen dus die deed ik al, maar nu kan ik al het andere van de les ook gaan doen :D. Ben benieuwd hoe die het gaat doen ;). Ik zal vanavond ook even kijken of ik nog foto's van de les kan plaatsen....

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:43

Denise: Leuke foto’s hoor van Heike. Grappig is het dat op de ene foto Heike een beetje bruin is en op de andere gitzwart. Dat heb ik nou ook altijd.

Jus: Gave foto’s hoor. Mooie paarden. Dat lijkt me zeker een heel gedoe. En als je paardje de trailer niet in gaat? Dan kan je niet meedoen.
Ik vind de foto met Luis ook mooi. Als je er zo eentje van mij had geklik had hij uitvergroot in mijn woonkamer gehangen.
Succes met het zoeken naar je z paard.

Laura: Wat goed dat jij je in kan houden. Die snoepjes moeten ook altijd mee. Komen ze van Hypo niet langs om te kijken hoe je zadel opgevuld moet worden?
Leuk dat bitloos rijden. Ik heb een rijhalster van Emiel Voest. Ik heb ook die cursus gedaan, maar Atlas vind het geweldig. Als je wil stoppen en je geeft iets druk op zijn neus gaat hij alleen maar harder. Zo te zien doet Hincapie dat ook. Haha.
En wat betreft het showen, dat doen ze alleen als jij het ziet en niemand anders. ;-)

Sanne: Haha, ik was geloof ik een beetje in de war. Natuurlijk zijn hele leven. Het is dat ik van mezelf weet dat ik geen gekke dingen gebruik, maar anders…….
Wow, die auto wat een verschil!!
Ik denk dat Igneo meeloopt om te laten zien waar de mest ligt en of je echt niets overslaat. Haha.
Waarom hadden ze jou topic er uit gegooit dan? Er is toch niets mis mee.

Anouk: Dat probleem heb ik bij Atlas ook gehad, ik had toen een enkel gebroken bustrens. Mij is toen aangeraden om een dubbel gebroken water trens te gebruiken. Atlas pakt die nooit vast. Of heb je dit al geprobeerd?
Nee, onze handjes, zelfs de binnenhandjes zijn te meegevend. ;-)
Leuk hoor vrijheidsdressuur. Ik ga binnenkort een cursusje volgen. Atlas vind kunstjes doen helemaal geweldig.

Saida: Atlas is erg makkelijk met enten, maar ik wil er toch altijd zelf bij zijn. Als mijn paard zo moeilijk zou zijn, zou ik dit niet eens riskeren. Gevaarlijk hoor.

Angela: Wat een leuke combinatie zijn jullie!!

Jan: Het lijkt net of je de hele dag foto’s maakt en de leukste hier neer zet. Haha.

Kelly: Mooie foto’s van Taco. En ook een knappe Perla.

Karina: Wat een onwijs gave foto. En wat past dat halster goed bij zijn kleuren.

Aline: Wat een leuke lieve veulentjes weer. Zo leuk om te zien.

Yell: Wat een super uitslag van Flan.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:46

Van de week zat er bloed op het hek op het land waar Atlas staat. Ik meteen zijn weiland maatje nagekeken, want die had steeds een bloedende neus van verbranding, maar dat zag er onder het masker nog goed uit. Loop ik met Atlas van het land weg, zie ik ineens opgedroogd bloed bij zijn linker oog. Waarschijnlijk is hij aan zijn halster getrokken door een ander paard en met zijn oog op het hek geklapt. Gelukkig is er niets aan de hand. Maar het was wel een hoop bloed.

Ik heb nu 2x buiten gereden zonder zadel met Atlas, maar dat eindigde in bokken en rennen. Dus dacht ik slim te zijn om eventjes de bak in te gaan, doet hij het daar ook!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:06

Karina -> Hoe is het gegaan met Girasol bij de smid vandaag?

Denise -> Volgens mij is Hartog de enige die maïsbrokken verkoopt waarin de gehele plant is verwerkt.
Het is ook helemaal niet duur, zo'n 8 euro voor een grote zak geloof ik.
Een Pelhambit is eigenlijk een stang en trens in één zeg maar.
Google maar eens, dan zie je wat ik bedoel.

Martine -> Het hoeft nog niet eens zo te zijn dat het bit te dik is.
Een trens werkt in op het verhemelte.
Kijk maar wanneer er druk op uitgeoefend wordt dan knikt-ie en raakt ie het verhemelte.
Heeft jouw paard een vrij laag verhemelte dan kan dat erg gevoelig zijn.

Ilona -> Gelukkig heb ik bij Rints geen sporen nodig.
Door de stapoefeningen komt ze meestal wel fijn aan mijn been.
Soms moet ik haar wel ff wakker maken.

Nadina -> Fijn idee dat er op stal in de gaten gehouden wordt of er niets is gebeurd wanneer je langer weg bent dan normaal. :j

Aline -> Wat een prachtig koppie heet Mistico, zeg!

Lisenka -> Mooi dekje heb je! ;)

Shanna -> Hoe was je wedstrijd?

Jellie -> Fijn dat jullie nu precies weten wat er aan de hand is en wat er aan te doen is.
Dat vocht wat eruit kwam klinkt als een soort bolspat, gewrichtsvloeistof dus, klopt dat?
Nu maar hopen dat de injectie afdoende is!

Regine -> Ik kom niet naar Horse Event, maar wel naar de Lange Teugeldag!
Niet met Rintske, dat doe ik toch nog maar niet.

Kelly -> Staat Perla goed dat hoofdstel!

Judith -> Eline (Suelza) heeft nog een hele leuke Ferro-merrie te koop staan.

Eline -> Van Rintske weet ik ook dat ze super braaf is en geen pas verzet wanneer ze een spuitje krijgt, maar toch ben ik er het liefste zelf bij.
Van die andere pony begreep ik het ook niet dat de eigenaresse het over liet aan iemand anders terwijl ze weet hoe moeilijk haar pony is.....
Atlas is niet echt voor het geluk geboren denk ik wel eens als ik weer zo'n verhaaltje van je lees.....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:17

BrankaZ en Jolijn schreef:
Het klinkt allemaal heel bekend.

Inderdaad en heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier nu ook tegenaan loopt :D Ik heb nu ook eigenlijk voor het eerst in nagenoeg 16 jaar in de paarden echt structureel góed les, en ohboy wat loop ik tegen mezelf aan. Gisteren ook met rijden, ik krijg haar zelf gewoon niet zo fijn als in de les, ze was gespannen en afgeleid en naderhand helemaal bezweet, vooral van het drukdoen denk ik :(:) En ik wéét dat het bij mij ligt, en ik probeer er ook bewust mee bezig te zijn zoals ik het in de les leer, en er zitten wel wat aardige stukjes tussen maar ik ben wel gefrustreerd door mijn eigen onvermogen om het zelf helemaal goed op te lossen. Maargoed, het is toch een leerproces, en ik probeer altijd maar te denken morgen nieuwe dag, nieuwe kansen (maar kan er dan evengoed de rest van de avond van balen, net als dat ik als het goed gaat de hele avond op de bekende roze wolk kan zitten :D ). Maar voel me momenteel dus stiekem een knap waardeloze ruiter :o

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:29

Kelly wat een paarden Taco en Perla die zie je niet veel hier in Spanje , jaren terug hadden we een keer een 3jarige op stal die leek op een cruzado met fjord had de kleur maar was stukken groter en spaans uiterlijk , paard heeft niet lang gestaan.
Ik heb helemaal geen verstand van dit ras maar Perla heeft echt een heel aparte kleur prachtig.

Nog een foto van Red Wine.

Afbeelding

Vandaag op de zomerschool van het dorp geweest met pony , hebben ongeveer 80 kinderen een rondje gemaakt (wel een heel kleintje natuurlijk) Ik heb nog geen foto want zelf heb ik dus niet kunnen nemen , beetje moeilijk met alle kinderen om je heen , hopen dat er toch iets meer kinderen interesse krijgen in deze mooie sport/hobby.

Eergisteren drie cruzaditos (verkleinwoord cruzado) binnengekomen een bruine , zwarte en schimmel , de zwarte was al binnen een no time weg naar duitsers , zelf vind ik dit een heel grappig beestje en beweegt superleuk , in NL is het wel een ponymaat.

Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:52

kjoetie schreef:
BrankaZ en Jolijn schreef:
Het klinkt allemaal heel bekend.

Inderdaad en heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier nu ook tegenaan loopt :D Ik heb nu ook eigenlijk voor het eerst in nagenoeg 16 jaar in de paarden echt structureel góed les, en ohboy wat loop ik tegen mezelf aan. Gisteren ook met rijden, ik krijg haar zelf gewoon niet zo fijn als in de les, ze was gespannen en afgeleid en naderhand helemaal bezweet, vooral van het drukdoen denk ik :(:) En ik wéét dat het bij mij ligt, en ik probeer er ook bewust mee bezig te zijn zoals ik het in de les leer, en er zitten wel wat aardige stukjes tussen maar ik ben wel gefrustreerd door mijn eigen onvermogen om het zelf helemaal goed op te lossen. Maargoed, het is toch een leerproces, en ik probeer altijd maar te denken morgen nieuwe dag, nieuwe kansen (maar kan er dan evengoed de rest van de avond van balen, net als dat ik als het goed gaat de hele avond op de bekende roze wolk kan zitten :D ). Maar voel me momenteel dus stiekem een knap waardeloze ruiter :o

Hmmmm....dat herken ik ook heel vaak. Ik kan dan ook zo boos zijn op mezelf...vreselijk. En gefrustreerd dat ik niet weet hoe ik het op moet lossen (en dan ook een beetje boos op Sun omdat hij me niet helpt ;)). Dat paard is zo eerlijk, maar ook dat hij dus niet doet wat je niet vraagt. Soms lijkt het wel alsof hij weet wat ik bedoel, maar het niet doet omdat ik het maar goed moet doen. Ik weet dat het niet kan, maar zo voelt het wel. Ik heb echt zo veel van hem geleerd en kan nog zo veel van hem leren....superknol :). Maar inderdaad zijn er dingen waar je doorheen moet. Moet zeggen dat Elise me daar ook wel goed in kan begeleiden, is wel heel fijn. Moet gauw weer eens fanatiek gaan lessen en wat minder freewheelen. Al was ik voor ik ziek werd wel goed bezig :).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:57

Jus: Wat een mooie paarden weer! Red wine is echt gaaf!! En ik vind die cruzado ook errug leuk!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:07

Ik zie vaak bij mensen die echt zo bewust rijden dat het goed moet gaan het juist niet lukt omdat ze hier juist zo opletten , ook vaak mensen die zo geconcentreerd bezig zijn dat ze zelfs vergeten te ademen of niet goed ademen en zijn dan al bekkaf na 3 rondjes.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:10

Hahahaha zo eentje ken ik ook idd :D. Eerste wat ze tijdens de les kreeg was ademhalingsoefeningen. Vanaf het moment dat ze meer op haar ademhaling ging letten ging ze ook al beter rijden :=.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:29

De boosheid en frustratie van "niet kunnen rijden" is idd heel bekend verschijnsel hoor :D

Hoe vaak ik in me leven al niet gefrustreerd en boos (op mijzelf) afgestapt ben en tegen mijzelf zei, ik leer het nooit, ik stop ermee |( , maar ben nu zo blij met die momenten waarop het wel fijn voelt en harmonisch als eenheid voelt. In het begin zijn die momenten echt secondes, maar als je met geduld, deze momenten gaat waarderen, gaat het steeds makkelijker en vanzelf.

Het is o zo moeilijk om terug te gaan naar je eigen gevoel en intuitie, omdat het ons eigenlijk als kind al is afgeleerd daarop te vertrouwen.
Onder de boosheid zit altijd verdriet, dat je mag gaan zien en aftasten (dat is nl helemaal niet erg)

Ik wordt nog regematig verdrietig van hoe mensen met hun paarden omgaan, en ze niet zien voor wie ze ZIJN. Op zon moment voel ik me machteloos en kan er niks aan doen.
Het enige wat je kan doen, is zelf het goede voorbeeld geven en laten zien dat het anders kan en mag.

Nou, dan schop je heel wat egootjes tegen t zere been hoor ;)

Ik zeg meestal, vertrouw erop, dat je zelf alles al weet, en die beetje bevestiging of begeleiding (goed of fout) zijn ook belangrijk om verder te komen.
Blijf niet te lang hangen bij mensen waarvan jij vind dat ze het verkeerd doen, maar ga meer naar wat je zelf wilt (bereiken) en blijf daarbij. (ik heb het dan niet over het aanhangen van goeroe's of andere op voetstuk geplaatste mensen)
Dan ga je ook steeds meer zien van jou eigen paard en ontdekken van jezelf.

VerOordeel anderen niet, kijk eerst in je eigen spiegel en zie hoeveel je eigenlijk al Weet