[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:30

Trouwens, vandaag heeft Fuego me zo verliefd gemaakt, ik heb nog nooit zo'n gevoel gehad. Ik liep naar hem toe nog aan de andere kant van de weg, om naar het hek te gaan, en ik sta dus tegenover hem. Hij kijkt me heel lief aan, en ik roep hem, en uiteindelijk loopt hij heel lief met me mee, aan de andere kant van het hek, toen stak ik even over de gracht, er lag een plank op namelijk, en toen begroette hij me heel lief, even staan knuffelen, en toen liep ik naar het hek toe naast hem, en hij liep heel lief en braaf met me mee. De eerste keer dat hij dat deed, echt zo lief! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:20

Leuk dat Fuego zo lief is! Maar die Joelle is niet echt een leuke vrouw zeg.. Heb nu al een paar keer iets gelezen waarvan ik dacht; klopt dit wel Verward Misschien is het maar beter als je ergens anders gaat staan, teminste als je wat geschikts vind. En anders nog even 4 maanden volhouden! Ach gut

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:32

Wat een vreemde vrouw... Verward
Lijkt me toch een normale vraag.. maarja mischien is ze wat gestressed?? Kan me iig goed voorstellen een andere stal te zoeken.

Malin... klinkt super!!!

Peet: lijkt me wel leuk. Misschien van het voorjaar een keertje? En dan maar hopen dat ik niet iets anders gepland heb(heb gisten een afspraak gemaakt om eens te gaan winkelen met een vriendin... wordt pas over 6 weken.. Bloos )

Vanavond les gehad. Eerst met m'n boomloze zadel en daarna zonder zadel.. Ensueño zit zo heeeerlijk Haha!
Bailando is ontertussen aan het veranderen van een druk kereltje naar een ongelovelijke knuffelkont..echt elke dag wordt hij liever Lovers

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:46

Ik heb nog een paar foto's van Amanda een tijdje terug..

Hier met vriendlief;
Afbeelding

Lief koppie
Afbeelding

Vriendlief weer..:
Afbeelding

Ik samen met Manda
Afbeelding

Nog een keer
Afbeelding

Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:00

esss dat is wel minder.. vooral omdat je nu voor 4maanden wat anders moet zoeken.. maar waar ga je na die 4 maanden dan heen?

Prinslover leuke foto's en leuk hafje.. ik heb ook ooit een haf gehad. elsemiek van de hiltre hoeve..

Rijden ging vandaag wat minder.wel gegalopeerd voor de tweede keer dat ging wel goed.. maar madam had al twee keer onder het rijden haar tong over het bid gelegd. Probleem nieuw hoofdstel en nog niet helemaal goed afgepast Boos!

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:20

Wow wat een knal setje! Met dat galopperen komt vanzelf goed, gewoon lekker oefenen en aan haar balans werken want dat is meestal het probleem bij paarden die moeite hebben met de galop.

Es wat vaag joh, ja ik zou het daar dan ook niet meer naar mn zin hebben, en idd nog even op zoek gaan naar iets anders. Wel super dat Fue zo lief was, lekker gevoel he op zo'n moment Lovers Hij was trouwens echt donker in het begin zeg Wow! leuke foto's verder, doet me altijd denken aan toen ik dr nog woonde!

Iloon ik zat net Grey's Anatomy te kijken he en DAMN WAT LIJK JIJ OP CALLIE TORRES Tong uitsteken Leuke foto's van jou en Amanda!

Patries ik ben toch zooooo benieuwd naar jou bruine kereltje onder het zadel he Kwijl Op de foto's die ik tot nu toe heb gezien zag hij er super uit, dat wordt een nog lekkerder ding! Fijn dat het met Ensueno ook goed gaat, ik vind hem toch zo'n lief beertje met die wintervacht Lovers

Peet ja dat klinkt wel leuk maar ik zit waarschijnlijk met vervoer!

Lobke ik weet niet of ik het al had gepost maar ik heb genoten van je verslag en ben heeeeeeel benieuwd naar de foto's!

Jolynn ze ziet er echt ontzettend goed en mooi barok uit! Wel balen van je arm en dat ze af en toe zo explosief is maar ik ga met Patries mee, ik zou haar laten nakijken want paarden doen zoiets vaak niet zomaar.

Flamon je moet je huisarts eens vragen om aerius tabletten of ciritizine, dat zijn hele goede (sterke) tabletten die je alleen op recept kan krijgen, waarvan je er 1 per dag in moet nemen en dan heb je er bijna geen last van. Verder alles goed schoon houden (dus vaak stofzuigen) en met een natte zeem stoffen, ik weet er alles van want ik ben allergisch voor huisstofmijt (krijg het er ook benauwd van), paarden, honden, katten, hamsters, konijnen en heb hooikoorts, maar met die tabletten gaat het goed en ik heb alle bovenstaande dieren Haha! In het hooikoorts seizoen heb ik nog wel extra medicijnen maar als ik die op tijd neem gaat het redelijk. Voordat ik aerius slikte kon ik er ook echt hondsberoerd van zijn.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 23-01-08 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:26

Malin: Hahahaha, heb even gegoogled want had geen flauw idee wie het was Bloos Maar heb er idd wel wat van weg haha Clown Wat grappig!

Lindy: Wow, wat een knalsetje zeg Wow! Staat wel super gaaf!! Het ziet er nog wat onstuimig uit, maar lekker blijven oefenen komt helemaal goed!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:33

Hej joh ik was mn berichtje nog aan t editten haha Tong uitsteken

Ja ik vond het echt cool, ik dacht op wie lijkt die Callie nou... ik ken iemand op wie zij lijkt! En toen had jij net de foto's van Amanda gepost en toen wist ik t Pling

Hmm trouwens we zaten nog met ons russisch dwerghamstertje bij de dierenarts vanavond, ze heeft waarschijnlijk bloedmijt en heeft daar een injectie ivermectine gehad, zo klein als ze is (ze weegt om precies te zijn 37 gram). Thuis de hele kooi en alles wat erin stond met dettol ontsmet, hopelijk knapt ze snel op want ze zag er echt zielig uit met dr kale jeukende oortjes Huilen
Ik heb nog twee hele oude syrische hamsters, hopelijk krijgen die het niet want bloedmijt is wel besmettelijk Verdrietig

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:16

DinkeyGirl schreef:
Patries ik ben toch zooooo benieuwd naar jou bruine kereltje onder het zadel he Kwijl Op de foto's die ik tot nu toe heb gezien zag hij er super uit, dat wordt een nog lekkerder ding! Fijn dat het met Ensueno ook goed gaat, ik vind hem toch zo'n lief beertje met die wintervacht Lovers

Ai...dan moet je nog wel even geduld hebben. Hij is dan wel bijna 4, maar heeft de stabiliteit van een 2jarige. Dus de eerste maanden alleen werk aan de hand Tong uitsteken

Ensueño doet het idd goed als knuffelbeer...zal zaterdag weer 's foto's van hem maken Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:25

Ilona: ik zat eerst ook in een ander topic wat zo hard ging, op een gegeven moment ging het meelezen niet meer en dan plaats je zo nu en dan wel een reactie maar schiet niet echt op, ben blij dat deze rustiger gaat en ik deze wel bij kan houden.
Leuke foto's van amanda! volgens mij de eerste die ik zie! Leuk hafje!

jolynn: gelukkig is de stal zo dichtbij, kun je dr toch zelf nog naar toe!

Madelief: Het stond in de krant dat maandag de chagerijniste dag was ofzo Knipoog Ik gister blij dat het lekker weer is, zit ik de hele dag op school, vandaag weer vrij en dan krijg je dit weer!

ess: Die foto is op een super moment gemaakt! hijs heel stoer! En ik ken het met het zwarte paard Knipoog Encanto was in januari 2005 bijna zwart! en nu verbaas ik me steeds weer als ik een nieuwe witte vlek vind
Rare reactie van die mensen! begrijpelijk dat je iets anders gaat zoeken.

Lindy: Knal maar het staat goed! Leuk dat de galop goed gaat!

DinkeyGirl: Is bloedmijt goed te verhelpen? heb je je andere hamsters ook laten nakijken of zaten ze gescheiden?

Vandaag 2e les met Sita Lachen ben benieuwd hoe ze het gaat doen! na de 1e les eigenlijk veel bijgeleerd dus ben benieuwd!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:00

hou van knal Tong uitsteken hihi heb echt de raarste kleuren voor haar Tong uitsteken

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:13

Patries ja gelijk heb je! Suevo was echt precies zo! Die heb ik ook echt heel lang aan de hand getraind en veel grondwerk mee gedaan, want tussen zn oren was hij er ook nog lang niet klaar voor. Met 4,5 ging ik er voor het eerst op, maar dan lang ook niet elke dag. Ik ben er voor om ze lekker zo lang mogelijk uit te laten groeien, dat komt je paard op latere leeftijd alleen maar ten goede!

Bloedmijt gaat dood van ivermectine maar voor zover ik het heb begrepen moet je het wel een aantal keren herhalen voordat ook alle larven, eitjes etc allemaal dood zijn. De andere 2 zaten in aparte kooien (hamsters leven solitair behalve dan roborovskis) en die hebben tot nu toe niets. Alleen die ene is wel 2,5 jaar oud dus die is niet meer zo fit, die mag t echt niet krijgen want dan betekend wel zn eindje Verdrietig

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:21

Okée even bijlezen. Iig hier een nieuwtje: Nadat mijn moeder netjes had verwoord via een mail dat ze het ook op een normale manier kon zeggen, stuurde Joelle droog terug: Jullie kunnen volgende maand weg.

Ze heeft ons dus weggestuurd. Huilen van het lachen Maar goed ook, want we hebben een ontzettend grote officiele Manege gezien, hier in de buurt. Je weet niet wat je ziet, dat is dan wel iets heel anders dan dat krotje van Joelle, en dan ook nog is goedkoper. Alleen voor een zogenaamde Kingsize stal betaal je máár 5 euro meer. Het is echt een ontzettende mega Manege, allemaal bekers en wedstrijden houden ze daar, prachtige paarden, echt heel mooi. Dus gaan we in het Weekend daar kijken, en dan als 't kan gelijk Fuego verplaatsen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:27

DinkeyGirl : kunnen mensen het niet overbrengen? maar het zal wel goedzijn als ze gescheiden leven.

Ess: Meen je dit nou serieus??? wat een raar mens! snap dat er wel meer gespeelt moet hebben. Maar als ze je dan op een normale manier wegsturen ipv op zo een manier! beetje laf eigenlijk.
Die manege klinkt goed! hopelijk kun je dr snel heen! en natuurlijk foto's maken!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:32

Es ik vind het wel vaag hoor, ik zou er maar eens achteraan gaan wat er nou eigenlijk de oorzaak van is dat ze ineens zo doet! Ik zou dr ook niet willen blijven maar ze was toch altijd gewoon aardig en behulpzaam tegen jullie?

Mies jawel, dus eerst de gezonde eten geven, dan de zieke en dan goed handen wassen. En ik haal ze niet uit de kooi zolang er 1 ziek is (maar ze hebben super grote kooien dus dat is niet zo'n ramp Haha!).

Nou ik ga werken, bye! Doei!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:50

Zo ik reageer alleen maar even snel, maar Esmee, ik ben opgelucht dat je daar bij die stal weggaat.

Ik vond die Joelle altijd al vreemde maniertjes hebben, wat ik van jou op kan maken.

En ik vind het hartstikke goed dat je Fue zonder halster op de wei heb gezet, wat denkt zij wel niet? Weet je hoe gevaarlijk het kan zijn als je paard ergens achter blijft hangen met zn halster, oid..

Succes met een nieuwe stal zoeken, ik hoop dat deze laatste maand niet te akelig word.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:52

Ja, in het begin lijkt ze aardig en behulpzaam, maar na een tijdje krijg je van die vreemde woeste antwoorden, op een normale vraag. Ze kan ook totaal niet tegen kritiek, alles moet zoals zij het wilt, en je had de vrijheid gewoon niet op de Manege.

Dit Weekend kijken of de Manege wat is, en dan is de Maand ook afgelopen, dus is het wat.. Gelijk daarheen.

En ik ga maar niet meer Donderdag in de les meerijden, heel de Manege weet het nu denk ik haha. Ik ga denk ik de rest van de week hem maar lekker buiten rijden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:02

Malin: Aah, arme hammiee. Verdrietig Hopelijk komt het goed met m...

Mies: Leuk dat je weer les hebt. Wanneer komen er weer foto's van je kanjer? Lachen

Es: Jeetje. Bloos! Wat een gek mens zeg!! Zomaar weg sturen om dit voorval.. echt héél vreemd! Wees maar blij dat je ergens anders gaat staan, want dit schiet niet op. Dan maar even 4 maanden nog ergens anders naar toe..!

Zo hehe, wat heb ik het toch makkelijk op school Haha! Vandaag eigenlijk tot half 3 les, maar heb toetsen die zijn verplaats naar morgen. Dus ben om half 1 alweer vrij. Clown Oh, wat zal ik het zwaar krijgen als ik straks écht aan de slag moet met werken.... Ik geniet er maar van! Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:04

Esmee: Mooie foto's, haha, hij vliegt echt idd op de derde foto..
Zo en die foto van hem bij de fokker, bezweet zeg Bloos! !
Pfff lekker die eigenaresse.. Vreemd hoor!
Dat andere klinkt wel goed Ja
Zo lees nu dat ze jullie heeft weggestuurd, nouja! Nou lekker dat die andere zo luxe is, en klinkt goed!
Maar kan niemand bij jullie spaans? Bloos Das wel vrij lastig denk.
KiMmk: Een zweepje erbij is dan veel handiger hoor Ja
Af en toe kan bijtikken bij je kuit net de ondersteuning zijn die je paard mist.
Flamon: Spannend! Eerste keer dat je gaat starten toch?
DinkeyGirl: Lekker zeg, haha zaten mensen op de weg niet vreemd naar je te kijken?
Arme klein beestje van je, hopen dat die andere het niet krijgen inderdaad..
Peet: Ik blijf het een leuk idee vinden maar wel lastig voor mij vanwege geen trailer/rijbewijs. Kan natuurlijk wel vragen of ik gebracht kan worden (moet ik mn vader echt héél lief aankijken), want het is best ver weg vanaf alkmaar of niet?
PatriesjeMR2: Fijn dat je zo lekker gelest hebt!!
En heerlijk, dat Bailando nu een knuffelkont word..
Prinslover: Leuke foto's van Amanda! Haha, die deken heb ik ook Haha! Is fijne deken trouwens!
Ja school.... fijne tijden waren dat Haha!
Lindy1982: ZO je valt zeker op met dat setje, rij je altijd zomaar zo matching Haha!
Mies: Ja, gelukkig had ik gister middag vrij, dus heb kunnen genieten van het weer (hoewel t nog best koud was!).
Pfff, en vandaag weer regen hoor
Gelukkig hoef ik vanavond nergens heen, Danielle gaat naar furia en ik kan dus lekker los gaan met sporten na het werk, of beter gezegd, mnn fitnessinstructeur kan weer iemand afbeulen Haha!
Hoest met Sita gegaan?

Nou, gisteren dus les gehad, mn instructeur ging er op, en dat ging goed.
Hij vond Furia erg voorwaarts en goed aan de hulpen, behalve het halthouden, dus dat ging hij corrigeren.
Omdat ie zo soepel en aan de hulpen was ging hij ook keertwendingen proberen, dat ging zo goed mn instructeur was echt heel verbaasd..!
Kortom erg positief allemaal Lachen
Daarna ik er weer op, en ik moet dus echt strenger zijn met halthouden maar af en toe loopt ie er gewoon doorheen.
Maar gisteren nadat mn instructeur erop was geweest ging het al een stuk beter, dus genoeg om aan te werken Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:05

ess waarom moet je maar voor 4 maanden een stal zoeken? waar ga je daarna dan heen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:11

Ik heb om half 4 pas les met sita, helaas niemand om foto's te maken Boos! Maar zaterdag weer met Canto op de foto!
die van afgelope zaterdag waren nogal wazig en we waren allebei beetje lui..en dan krijg je dus zoiets:

*kijk zn witte vlek op zn rug in zn oksels! ik krijg wit paard, maar hij houdt wel zn donkere manen Pling

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:16

Ja, das wel gaaf idd, licht met donkere manen Ja Maar zoals ie nu si vind ik m ook super Ja
Oja, je plaatste dat ebricht vandaag ik dacht gister haha Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:19

Ik vind die grijze schimmels nog zo leuk! Met al die appels enzo Haha! Jammer dat ze niet altijd zo blijven..... Leuk dat ie alweer wit word, hoe oud issie nu? Ben trouwens erg benieuwd naar de foto's van a.s. zaterdag Knipoog

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:26

@Mies-Appolo. Wat mooi, die appeltjes, Xantha blijft een beetje gemeleerd, ik vind die appeltjes altijd zo mooi!
Haar hoofd gaat wel heel hard.

@Ess, wat een raar mens zeg, die manege eigenaresse!
Lekker naar een andere stal, kan alleen maar beter worden als ik zo je verhalen lees!

@Prinslover, leuk dat je wel eens in Zoetermeer komt stappen, ik ben zelf niet zo'n stapper.
Die leeftijd heb ik ook al een beetje gehad, ben al een oude muts aan het worden,hihi!!

@DinkeyGirl, was zielig voor je hammie.
Ik wil een hamstertje voor mijn zoontje van 8 kopen maar dan een grotere, een goud hamster!

@madelief88, mijn instructrice gaat ook een paar keer op Xantha rijden, ik weet zeker dat ik dat ook ga voelen, kan niet wachten!

Vanavond gaat mijn bijrijdster rijden, ik ga er heen om haar te helpen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Er is eigenlijk niet meer op Xantha gereden na mijn val. Maar dat komt wel goed, ze zal waarschijnlijk superbraaf zijn!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:26

O, ik was gisteren trouwens op mijn oude manege, waren twee gastpaarden, friezen.
1 box was helemaal afgedekt met dekens en grote briefjes pas op hengst!! haha, vond t wel grappig :p maar stond niet rustig dat paard, telkens steigeren in de box, hoe bedoel je teveel aan testeron Tong uitsteken
Maar, het waren dus twee friezen, die hengst was lastig in te schatten maar die ernaast stond was echt min. 1.70m!
En die hengst leek nog een stukje groter! Waren ook echt van die "sportfriezen", weinig behang aan de benen.

Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind dat dus niet mooi, barok kan je het amper nog noemen en ik ben erg benieuwd naar de inteelt percentages... Want zo groot gefokt moet dat aardig hoog liggen toch?