[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:39

Zijn er eigenlijk meer mensen die naar de discussieavond van JongKFPS gaan?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 01:32

_Jelske schreef:

Wanneer is dat?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:13

Horseloverl schreef:
_Jelske schreef:

Wanneer is dat?

Gisteravond :D :o

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:22

Die was gisteren avond :=

Maar hij was wel heel geslaagd! Ik kom er later even op terug, ik moet nu namelijk even voort maken :+

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:30

Jahoor!
Ik ben gedoopt in de spartelvijver :+
Mijn merrie besloot na flink graven in het water om er heerlijk in te gaan liggen…… met mij nog op haar rug :')

Fijn.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:25

Dan had je gelukkig wel de temperatuur en het weer mee :=

Ik word net gebeld door de kliniek. Foto liet wederom vooruitgang zien, dichtheid was weer lager en het was ook schoner. Maar het was nog niet goed genoeg om naar huis te gaan en vanwege het tempo van de vorderingen zien ze geen toegevoegde waarde om deze week nog een nieuwe foto te maken. Dus ze staat nog zeker tot volgende week maandag op de kliniek... -O-

We hebben nu doorgesproken om te kijken of het sonderen achterwege kan blijven en ze het magnesiumsulfaat wil weten, wanneer het gemengd wordt met haar voer. Dat scheelt Jels een dagelijks circus (hoewel ze dat tot op heden braaf ondergaat en geen bloedneuzen oid eraan over houdt). Mocht ze dat net zo makkelijk accepteren, dan kunnen we na de volgende foto weer een nieuwe afweging maken. Ze moet dan wel ook zelfstandig genoeg blijven drinken. Dus deze week blijven we nog maar weer pendelen naar Lienden en dan zien we volgende week wel weer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:35

Oeps Sunny Horse :=
Lekker gesparteld samen?
:D

Ach wat een lange tijd op de kliniek Jelske.
Magnesiumsulfaat is hetzelfde als Epsonzout toch?

Mir wil dat op zich wel eten. Het is erg bitter en paarden schijnen bitter niet goed te proeven. Ik gaf het met vlozaad en wat slobber.

Ik moet eigenlijk deze week met Mir terug naar de Lingehoeve voor bloedonderzoek. Maar goed, Mir is helaas niet zo’n schatje als Jelske. Dat gaat dus echt niet lukken op de normale manier.

Ik heb vorige week woensdag al een mail gestuurd richting behandelend dierenarts hoe ze het willen doen. Of ze weer op afstand verdoofd moet worden e.d.
nog geen reactie gehad.

Ik heb op zich ook niet zo’n haast.
Mir lijkt zich erg goed te voelen. Ik zie haar niet meer flemen en ze begint echt naar voren te denken aan de longeerlijn en het werken ook leuk te vinden.

Ik vind het persoonlijk ook wel even fijn om nú niet direct weer een stresssituatie op te gaan zoeken.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:56

Jeetje joh Jels staat zo wel heel lang op de kliniek. Mocht ze nog zonder sonderen behandeld kunnen worden, zou ze dan het thuis niet verder kunnen voortzetten? Verdraagt Jels het verder goed? Is haar algemene beeld goed? Blijft ze goed op gewicht? Lief hè, dat ze zo goed meewerkt.

Ik snap je lijn helemaal Boemel. Ze zit steeds beter in haar vel, deze ontwikkeling zou ik ook niet snel onderbreken.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 09:57

Dat hangt allemaal samen met de mate waarin ze in tussentijd zand af blijft voeren. Want het is natuurlijk niet zonder risico. Er is veel minder zicht op wanneer ik haar terug naar stal breng, minder voerbeurten verspreid etc. etc. En als het afvoeren van het zand zou stagneren en het bijvoorbeeld weer zou bezinken, loop ik weer het risico op verstopping. Het is dus echt even verstand op nul, zicht op oneindig en het wachten maar laten passeren.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:08

Ik snap wel dat zolang het risico zo groot is ze daar blijft staan. Kan jij ook met een gerust hart werken en slapen.

Ik ben geen lid van het KFPS, maar ik zou het wel leuk vinden als iemand wat kan vinden over de moeder van Mirtje en eventueel andere nakomelingen.

Kan iemand dat voor mij bekijken?

caroliena
528004200802181

Ze is opgenomen in het stamboek
Laatst bijgewerkt door boemel op 10-07-24 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:09

Ja hoor, kom maar door met alles wat je wel weet :) levensnummer of officiele naam.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:10

Dankjewel Sanet,
Ik had t net in mijn originele post aangepast. :o

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 15:48

Haha Sunny, gek op water dus even een verfrissende duik :')

Wat duurt het lang zeg jelske, gelukkigbis ze op een goed plek. Jelske was heel erg dun bij je gekomen toch, misschien daardoor destijds wel uit honger meer zand binnen gekregen?

Hoe gaat het met de draagmerrie?

Ik heb je al een pb gestuurd boemel, wil wel even voor je kijken. Als ik de goede merrie voor me heb, dan heeft ze ook nog een volle broer die een jaar ouder is.

Wat fijn dat het met mirtje verder goed lijkt te gaan, begrijp wel dat je even geen stress wilt hebben met de kliniek.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:58

Boemel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb je hier iets aan
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:11

Ja, dankjewel :o

Mooi te lezen dat de merrie 166cm is.
Mir zit nu denk ik op 164cm en is wat overbouwd, dus hopelijk gaat ze ook naar 166cm .

En leuk een volle grote broer :)

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:09

Goed nieuws na Nieta is Sterre ook drachtig gescand, helemaal blij

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:13

Fijn zeg! Gefeliciteerd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 14:47

moner schreef:
Goed nieuws na Nieta is Sterre ook drachtig gescand, helemaal blij

Gefeliciteerd!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:00

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:22

Hilarisch gezicht Boemel :')

Gefeliciteerd met de dracht van beide merries!

Bah Jelske dat het zo lang moet duren, maar goed.. iedere verbetering is beter dan geen verbetering.

Hier lig ik er uit met rijden. Zo frustrerend/irritant en "om te janken".. :o al 7 weken niet meer gereden. Hernia (klachten) ;(
Wacht nog op uitslag mri en behandelplan van de neuroloog.
Longeer nog wel, maar goed. Het past nooit in je planning natuurlijk, maar helemaal niet in het outdoorseizoen :+ Dus de Bikkel merrie met veulen aan de voet die heeft erg lang verlof :')
Ons zoontje van 2 heeft een leenpony op stal gekregen, super schattig. Iedere dag poetsen en zelf biks geven.

Dus het is nu even genieten vd paarden op een andere manier .. <3
maar laat mij maar weer snel de oude zijn, weer alles kunnen doen qua werk en weer kunnen paardrijden
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 14-07-24 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:22

Hebben jullie tips om een veulen mee te leren lopen aan het halster?
Ons Hilbrand veulen is een pittig exemplaar, komt wel naar je toe om knuffels te halen maar zodra ik een onverwachte beweging maak is hij weg.
Hij is inmiddels wel gewend aan wat druk op het halster maar de eerste pogingen met halstertouw is hij zo in paniek geraakt dat het steeds lastiger lijkt te worden.
Heb overigens geen hulp of iemand die kan helpen, dus gouden tips zijn welkom :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:35

Bubbleee schreef:
Hebben jullie tips om een veulen mee te leren lopen aan het halster?
Ons Hilbrand veulen is een pittig exemplaar, komt wel naar je toe om knuffels te halen maar zodra ik een onverwachte beweging maak is hij weg.
Hij is inmiddels wel gewend aan wat druk op het halster maar de eerste pogingen met halstertouw is hij zo in paniek geraakt dat het steeds lastiger lijkt te worden.
Heb overigens geen hulp of iemand die kan helpen, dus gouden tips zijn welkom :D

Merrie aan "lang" touw, dat je haar wel vast hebt maar alle ruimte om je aandacht op 't veulen te richten? Veulen aan touw en dan zelf 1 hand bij borst, andere achter bij de billen? Dat je er naast loopt en 'm zo meeneemt?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:05

Hier ook eventjes een heel pittig veulen.
Halster met 2 man om doen in de box en toen eerst in de box geoefend met touw (overigens grote box ) . En dan niet eens zo zeer wandelen maar wel, draaien, stukje vooruit, stukje opzij, stil staan. Was een hele hoop gespartel en zelfs gegrom, maar heb niet toegegeven.
Dit was drie keer nodig, en toen gaf ze zich over. Heb echt niet hard of gemeen gedaan, soms ietsje mee bewogen, maar er was ook geen ontsnappen aan voor haar.
Hetzelfde riedeltje in de bak, maar daar ga t ze het al vrij snel op. Ze weet nu dat ze aan halster en touw “begrenst” is.

Meya, oeeee auw!!
Dat ken ik helaas maar al te goed.
Overigens was zitten in het zadel en stappen een van bewegingen dat ik juist minste pijn had. Beter dan liggen en gewoon zitten en lopen. Manier van zitten in zadel was voor mijn hernia erg fijn. Geen draf of galop trouwens, dat was weer auw. Opstappen was ook even pijnlijk, maar gelukkig was mijn klapvoet en dove been het andere been met opstappen. Zo heb ik in die periode toch nog best veel rond gehobbeld.
Ik hoop dat behandelplan gauw duidelijk is. De zenuwpijn is echt erg naar. Sterkte!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:10

Afbeelding

Mooi hè? Zo’n eindeloos veld tot waar je oog rijkt met Sint-Jacobskruid :D

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:24

Boemel, die pop :') hilarisch.
Hoe kom je aan dat ding?