Maartje_M schreef:Hoe ga je de galop doen? Aan de longe? Lissy kan echt nog niet aan de longe galopperen namelijk, daar heeft ze echt de balans niet voor.
Het desensibiliseren is wel heel waardevol denk ik. Werkt hier met heel veel dingen ook heel fijn zoals gister toen er vuurwerk werd afgestoken, ik schrok en Lis me aankeek: baas, doe normaal
Ik pas de tijd van de training echt aan aan Lissy. Gister bijvoorbeeld zat ze gewoon vol na een minuut of 10. Dan is het ook goed, daar gaan we niet doorheen. Ik probeer haar 3 à 4x per week te pakken om wat te doen
Inderdaad aan de longe, hij zei wel dat hij de eerste keren na 30 seconden kapot zal zijn, maar dat moet je dus opbouwen. Je moet ze echt zelf laten nadenken.
Maar wat jij zegt van kijk naar wat het paard aankan dat zei hij ook, je hoeft niet elke keer die 30 min vol te maken, maar werk wel genoeg om ze geestelijk te kalmeren. Pubers mogen echt wel wat werk verzetten lichamelijk, dat kalmeert ze ook geestelijk (hij vergelijkt 3 jarigen met pubers van 15-16 jaar: ze denken dat ze de hele wereld aankunnen en de knapste, stoerste, en sterkste te zijn, maar ondertussen fietsen ze zo onder een auto omdat ze niet kijken. Zodra je ze aan het werk zet zullen ze uiteindelijk moe worden en gaan nadenken hoe dingen efficienter kunnen)