ik wil proberen morgen even lekker een stukje onder 't zadel over straat te gaan stappen... de bak is toch te nat en ze had een wat dikke kogel, dus even lekker stappen is dan alleen maar goed...
_Saida_
Geplaatst: 19-10-10 22:15
Ik had morgen ook in de planning staan om Rints te rijden, dus ook ik hoop op droog weer! De rijbak is top bij ons, daar maak ik me niet druk om. En klein regenbuitje ook niet, maar als het met bakken uit de lucht komt, dan pas ik toch echt wel, hoor! Rints ook trouwens, die gaat gewoon steeds met d'r kont richting de regen staan en lopen, dus dat wordt toch niks.
sueno denkt nog altijd dat hij smelt volgens mij als het regent hij moet er echt niets van hebben. miss dat ik wel even in de bossen ga rijden als het dan regent merk je het niet zo snel. alleen wel kans op een aanvaarding met jagers dus dat is minder.
_Saida_
Geplaatst: 19-10-10 22:23
Oei ja, het is jachtseizoen nu. Dat is oppassen dus, en zeker niet van de paden af!
shoes
Geplaatst: 19-10-10 22:26
Nati: Wat fijn dat je kon rijden. Wacht maar af, straks wil je niet meer op andere paarden rijden omdat de PRE's zo heerlijk zitten.
Denise: Nee, ik heb niet in de Duinen gereden. Was aan het wandelen met man, kind en hond. Zag ineens een grote groep paarden en moest gelijk aan Anouk denken en ja hoor, daar waren ze bij. Heb je vanavond nog gelongeerd?
Heidi: Leuke foto's en wat een lol! Ik hoef niet zomaar mn handen in de lucht te doen, dan slaat er 1 op hol! Lijkt wel stukjes van de film "the black stallion", in galop zonder handen ...
Esther: Fijn dat het rijden goed gaat!
Nienke: Goed bericht, wat een opluchting.
Angela: Ook goed nieuws wat betreft Shaddy . Dus morgen een spannende dag voor jullie, ik hoop dat je moeder er snel bovenop komt. Sterkte!
Ellis: Ik hoop dat je donderdag geweldig weer hebt in de bossen.
Hier is het echt schijtweer! Heb gisterenavond lekker binnen gereden, bak voor mezelf en radio hard aan! Vanavond even buiten gelongeerd, dit was nog te doen. Gelukkig hielden we het droog. Dable is richting grizzly aan het gaan, maar aan scheren begin ik niet aan. Hier staan de paarden overigens heel het jaar door in de wei. Het gras is niet veel meer, maar voor Dable is dat wel gunstig.
Ingrid – en heeft het geholpen bij boukje dat de paragnost langs is geweest Heidi – echt super dat hij zo braaf is kan je zeker trots op zijn Angela – super nieuws dus van shaddy lekker hoor, en nu lekker uitkijken naar het weekend dat je er weer op mag En sterkte met je moeder
Ik duim voor je ellis dat het van het weekend beter weer is Hier is het ook zulk slecht weer bah
Saida – hopelijk kan je vandaag ook lekker rijden en is het voor jou ook een beetje droog
Lizzy – kan je geen uitrijdeken waterdicht opdoen bij hem misschien denkt hij dan niet dat die smelt En jachtseizoen goed uitkijken hoor
Alicia – oh oke maar in de duinen wandelen is ook lekker doen mijn vriend en ik ook weleens wij zijn nu ook al 2x zonder paard naar de Drunense duinen gereden, wel leuk dat je ze tegen kwam En ja ik heb gelongeerd was tot op mijn onderbroek nat
Nou zoals hierboven gisteren dus toch gelongeerd we waren samen letterlijk verzopen, dus hopelijk houden wij het vandaag ook droog,
Hopelijk gaat de dag ook een beetje snel we gaan vanavond naar tentenkamp lekker shoppen
Hosante
Geplaatst: 20-10-10 10:21
[quote="heikedenise"]Ingrid – en heeft het geholpen bij boukje dat de paragnost langs is geweest
Ik moet zeggen ze heeft een beetje hooi gegeten vanacht maar nog niet alles.
Angela, Lekker weer rijden op Shaddy van het weekend (nu maar hopen op goed weer), sterkte met je moeder.
Nouvel, ik zal voor je duimen dat je goed weer hebt in de bossen.
Hier viel het weer gisteren alles mee, vroeg in de morgen een buitje met wat onweer en de rest lekker zonnig met af en toe een spetter. Ben gisteren bij Ashley wezen kijken en mee geweest op de kar (heb wel achterop gestaan kan ik er snel af als het fout gaat) Ze was heel braaf met af en toe een rare move bij een putdeksel of witte plekken maar ben super trots op haar dat ze binnen 2 weken zo goed loopt voor de kar. Het was wel koud zo op de kar gelukkig kon ik daarna even op een paard van vrienden stappen om even om te warmen en die was lekker fris en heeft me lekker uitgeprobeerd (gelukkig niet gemeen of zo) steeds versnellen en toen ik daar genoeg van had ging hij zogenaamd schrikken van een blaadje maar aan het eind ging het lekker en ben ik gestopt.
Hopelijk is het vanmiddag droog en kan ik Boukje rijden de bak zal wel nat zijn maar dat geeft niet. Misschien van de week nog even naar het Tentenkamp maar dat zie ik nog wel.
Nati: Gelukkig ging het rijden zo goed! Vast ontzettend lekker om weer te rijden! Maar waarom was je gestopt?
Heide: Wauw! Gave foto's zeg! Ziet er heerlijk ontspannen uit! Staat op mijn verlanglijstje als meneer is ingereden Je straalt ook ontzettend als je op hem zit!
Hier krijgen ze zo nu en dan kuil, dacht ik. Tot nu toe geen zieke paarden.
Nienke! Wauw, eindelijk goed nieuws! Gelukkig niks al te ernstigs, zeg! Weer een last van je schouder. Duim mee dat het goedkomt
Angela: Gelukkig gaat het zo goed met Shaddy! En beterschap met je moeder! Waar word ze aan geopereerd? Mijn mams moet binnekort waarschijnlijk geopereerd worden aan haar derde hernia.. Ben bang dat dat later ook bij mij gebeurd aangezien ik nu al een slechte rug heb.. Met draven doet het bij mij ontzettend zeer aan mijn onderrug...
Hier heeft het gister ook veel geregend, arme vent, Cas staat de hele dag buiten En hij heeft echt een hekel aan water, vooral regen... Nu is het hier even droog, heeft zonet keihard geregend@
ja naar een uitrijdeken ben ik nog opzoek op de wei waar hij 24/7 staat heeft hij een regendeken op dat scheelt wel wat. maar hier schijnt de zon in het zonnige limburg hahaha. dus ik ga zo rijden maar wel op de club stukje over de weg. waar hij staat is het niet te doen heb ik geen rijbak dus moet dan in de wei dat doe ik liever niet als het nat is. maar als iemand nog een waterdichte uitrijdeken heeft voor een anda ongeveer 1.60m hij heeft nu een deken maat van 185cm. hoor het graag
De operatie is goed gegaan . De cyste is er helemaal uit en hij is gelukkig goed aardig . Hij woog 5,5 kilo! Het ging alleen wat moeilijk als dat ze hadden verwacht. Door de vorige operaties zaten er een hoop verklevingen aan de cyste. Maar alles is helemaal goed gegaan .
Moppie fijn dat de operatie goed is gegaan maar 5,5 kilo cyste dat is me nog wat zeg.
Lees dat het weer niet zo lekker is in NL , hier schijnt het zonnetje
Hier alles zijn gangetje , mijn veulen staat bij twee andere "springbloed" veulens en die hebben hem een beetje te grazen gehad dus hij is een beetje zielig met dikke beentjes , maar ja dat krijg je als je zo lief ben zeg ik dan tegen hem. Tegen mijn schoonvader gezegd dat ik hem niet meer met dat schorem wil hebben zet hem wel met een pony van 60 cm
Denise! Ook tentenkamp zag ik... . Ik ben er denk ik tussen 19.00 en 20.00?? Jij?
idefix4
Geplaatst: 20-10-10 18:53
Ik heb alles gelezen, maar overal op reageren wordt wat veel.
Juangi: ik ben je naam even kwijt, minder tijd om te bokken Ja, cranberrysap krijgt ze. Dat werkt goed, maar omdat ze nu ook niet echt lekker groeit, moest ik terug naar de uroloog van de schoolarts. Even uitsluiten dat haar groei er niet door geremd wordt. Volgende week de uitslag. Het is al generaties lang een familiekwaal, dus ze zal er wel gewoon aan moeten wennen.
Heidi: Mijn paard praat altijd tegen me in hinniktaal. Altijd! Sam babbelt wat af. Echt leuk is dat idd. En met zwangerschappen was hij ook heel zuinig op mij. Zo herkenbaar! Mbt voeren zal ik ook liever geen kuil voeren. Net als mais. Ik heb er een paard aan dood zien gaan. Het komt er hier absoluut niet in. Sam is razend op voordroog. Kuil voeren wij ook niet. Mooie foto's! HAha, die laatste! Ik ken een dame die dat zo geposeerd heeft op de motor van haar man... Dit is ook een goeie! Wat een vertrouwd paard! Jij hebt helemaal geen zadel nodig joh! Subliem! Hoe heb je dit opgebouwd met Baron? Heeft Marcel je geholpen? Dit is ook mijn droom met Sam. Ik heb veel fouten gemaakt in zijn opleiding. Allemaal beginnersfouten. Toch zijn we samen onderweg een mooie kant op, maar zonder zadel is voor mij een enorme stap. Frank heeft hem één keer zo gereden en toen liep hij op eieren. Sam zijn schoft leent zich er momenteel ook niet zo voor. Ik ben niet bang voor gebok, maar wel voor als hij aan de kletter zou gaan. Hij trekt dan zijn hele rug weg en met zadel is dat al niet uit te zitten. Ik vind het benijdenswaardig mooi vertrouwen tussen jullie. Hoed ervoor af!
Angela! Sterkte met je moeder. Het zijn vervelende ingrepen. Jullie zullen wel uitkijken naar de kerst, als alles weer achter de rug is en jullie samen genieten van het kerstmaal en proosten op de gezondheid.
Nienke: Ik had niet anders gedacht bij je paardje, maar mooi dat je zekerheid hebt. Volgens mij is dit de reden dat je moet wachten tot een jaar of 4 voor je op een paard kan gaan zitten. Paard is tot zijn 3e meest kraakbeen hè? Hopelijk ben je verzekerd, klinkt als een dure grap om zekerheid te krijgen.
Denise: Fantastisch dat je weer lekker kan bouwen aan Heike. Dat vind ik ook supermooi nieuws.
Ik stem niet, te veel bekenden. En ik zal Sam niet opgeven, want die wint anders toch maar. Zal ik maar sportief zijn. Verder heb ik zo les. Onze club heeft een binnenbak van maar liefst 100 bij 20, dus ik zal wel droog zitten. Afgelopen zondag hebben we onze eerste endurance rit. Mijn spieren zijn er nog niet aan toe, maar Sam liep de dag er op weer jolig in de billen van Des te bijten. Toch was het een behoorlijke belasting voor hem, want het was heel vaak stap, draf en net als ie lekker draafde, weer in stap. Dus Sam was wel knettergek en ik had regelmatig de handrem nodig om hem weer snel van draf naar stap te krijgen. Des werd ook liever niet gestoord. Ook hij was, ondanks dat hij veel mocht stappen en de galop mocht overslaan wel een beetje moe. We hadden niet gerekend op zo'n lange rit, want dan hadden we Des niet meegenomen hoor. Maar toch, ook hij heeft zich kranig geweerd! Het was maar liefst 30 kilometer en Sam zijn top stond op 53 km per uur. En dat was pas na een dikke 3 uur rijden. Hij ging zonder een streepje zweet op het lijf vrolijk de trailer weer in. Er zijn ook erg veel mooie foto's gemaakt. En Alicia! Leuk om je live gezien te hebben. Je hond is al net zo mooi als op de foto's. Dat belooft wat voor Dable!