[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:22

Ben net terug van de kliniek met Flan.. Was een heel heftig dagje maar we kunnen nog jaren genieten van onze schat.
Hoop dat ik t online krijg want we hebben internettroubles. Modem is mss kapot. Morgen komt monteur.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:31

Mooie foto's van Halley zeg! Dat is een gaaf paard!!

Jellie, vertel je kan nog jaren genietn van Flan? Want? goed nieuws dus? vertel!?!

Kelly mooie filmpjes van Taco!!

Soeske gefeliciteerd met je verjaardag!

Aline wat een schattige plaatjes! Blijft leuk dat kleine spul!

Nou de uitslag is binnen van Horse Event, Cloris en ik zitten er niet bij. Maar we vertonen onze kunsten wel allebei op de lange teugel dag! ;) maargoed toch jammer, ik had er wel zin in gehad. Ik ga denk ik wel kijken, net zo leuk en krijg je in princiepe meer mee van de dag dan dat je zelf mee doet. Gaan er nog meer van hier heen?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:36

Ik ga t proberen om t een beetje uit te leggen. We moesten er al om 2 uur zijn.
Eerst even laten zien hoe ze liep op t harde, buigproef en daar liep ze bar slecht op.
Later toen de pijn gezakt was mocht ze nog in een hele zware longeerbak. Dat viel wat mee.
In 1e instantie leek het of het in de knie zat. Eerst foto's maar die waren goed dus injecties. Na een half uur liep ze daar nog slecht op, zeker na de buigproef. Dus nog even een tijdje op stal voor t geval t nog beter in zou werken.
Dat ging hem niet worden... liep nog erg slecht :(:)

Toen besloten om van onderuit te verdoven. En bij de kogel leek er wat verbetering te komen maar nog niet je van het..
Dus nog een verdoving hoger.. dat werd veel beter.. Dus besloten om dat alles op de foto te zetten :=

Dus dat was erg spannend. Wat blijkt: Alles foto's waren super!! +:)+ Ze heeft zeg maar overal 1tjes op. Alleen de sesambeentjes net een 2tje. Maar dat kon de kreupelheid niet veroorzaken.
Dus verder zoeken..

Sokjes werden in een modieuze coupe geschoren en er kwam een flinke bobbel te voorschijn...
Dus scan gemaakt. Uiteindelijk de 'boosdoener' gevonden >;)
Ze heeft soort van bindweefsel vorming in de peesschede. Dus haar pees kan door niet zo vloeiend doorheen glijen zeg maar..
Het is iets chronisch.

We hebben meerdere opties. Ze kan gewoon op de wei oud worden.. ook al loopt ze niet helemaal rad.
Ze kon een injectie krijgen. Of nog 2 operatievormen. De operaties geven geen garantie op succes.
Als advies was t beste dat ze een injectie kreeg, dus dat hebben we gedaan.

Ze moet nu 1 week boxrust en dan een paar maal daags wandelen en een poosje paddock mag. Over 6 dagen mag ze weer in de wei.
Dan een week weiderust en dan mogen we langzaam weer aan de slag. Dat moet de injectie verbetering brengen.
Is iig meer dan 50% slagingskans.

Was echt bizar toen ze die injectie gingen zetten kwam er een lading vocht uit die peesschede :=
Die injectie zou ze haar levenlang kunnen krijgen en is anders dan gewrichtsinjecties.
Maar als t niet helpt kunnen we opereren of iig Flan gewoon een hele goede en gelukkige oudedag op de weide bezorgen :+:

Hoop morgen iig mee te lezen of mss zo wat in te halen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:43

regine schreef:
Nou de uitslag is binnen van Horse Event, Cloris en ik zitten er niet bij. Maar we vertonen onze kunsten wel allebei op de lange teugel dag! ;) maargoed toch jammer, ik had er wel zin in gehad. Ik ga denk ik wel kijken, net zo leuk en krijg je in princiepe meer mee van de dag dan dat je zelf mee doet. Gaan er nog meer van hier heen?

Zag het. Heel jammer.

Twijfel nog over langeteugeldag. Even kijken of de agenda ruimte biedt en dan of het kijken of meedoen wordt. Is er nog plek? En ik zie eigenlijk niets over kosten. Mag ook via pb ;)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:47

Ja zeker jammer, zag meer teleurgestelde reacties, maar ja meeste stemmen gelden nou eenmaal dus verdiend gewonnen door de andere 3 dames denk ik dan maar!

Ik heb nog 1 of 2 plekken bij de beginners en iets van 3 plekken bij de schoolpaarden en dan is het al vol. Ongelooflijk, heb nog niet eens zo heel veel reclame gemaakt :+

Ik pb je wel even, staat verder ook eea op mijn site.

Jellie, dat is een beetje goed nieuws dus? Ben benieuwd of die injecties het gewenste effect gaan brengen!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:53

Wouw Halley ook zo knap onder het zadel :~

Shanna, succes met de wedstrijd. Je kan het hoor.

Jellie, klink toch positief, je was er een beetje vanuit gegaan dat ze al met pensioen moest toch.
Hopen dat de injecties aanslaan.

Anouk, haha ja ik kan nog wel meer dan alleen maar fjord rijden :P

Nu we het toch over fjord hebben

Hier weer wat fototjes van knappe Perla.

Ze heeft mijn portugese showhoofdstel in :D
Staat haar best goed dacht ik zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:53

Aline: Wat een schatjes. Leuk koppel zo samen.

Shanna: Succes morgen.

Jellie: Wat naar van Flan. Hopen dat de injecties aanslaan.

Beda en Regine: Jammer dat jullie niet door zijn naar horse event.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:56

Kelly: Perla mag er ook zijn hoor. Vind een grakleurige meestal heel mooi. Hou toch ook nog steeds een zwak voor die eigenwijze dondersteentjes. Hoofdstel staat haar supergaaf.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:18

Kelly_Taco schreef:
Doe ik mooi die tijgerstring op zijn hoofd haha... komt zo'n knappe spanjaard me wel helpen :P

hehehe, tis hier een paardenforum he, geen playgirl ofzo.... :P enne die tijgerstring was eenmalig hoor. of benthe moet d'r string weer uittrekken voor een meeting...

suzan: ook hier gefeliciteerd meis! al veel cadeau's gehad?

judith: mooie meiden lopen er savonds ook zat daar zag ik. toen we van de fokkerij af kwamen waren er best veel jonge meiden die zich openbaar aanboden langs de doorgaande weg albir-alfaz-la nucia. was er wel verbaasd over. idd volgend jaar dan maar

saida: een pelham ken ik. m'n bosmaatje rijdt er haar fjord ook op. kan best heftig zijn zo'n ding maar idd ook op trens is mogelijk

lisenka: blub hoeft voor mij ook niet maar de maas bijvoorbeeld die kan ik nog wel waarderen evenals idd de zee alleen als ie niet te klef zout is. dit jaar viel dat in spanje gelukkig mee. mooie halley!!

kelly: tja en ik hou wel van vrouwen maar ben niet vrij.... knap hoor met die halsriem

laura: je kunt natuurlijk ook meegaan!?

ilona: nogal één. zullen we er volgend jaar een BPB in PRE-land-vakantie van maken een een grote vee-oplegger charteren?? geloof me, dat tijdstekort-probleem wordt alleen maar erger met de jaren.

nou weer eens uitgebreid bijgereageerd. des liep vanaaf weer superlekker. hij moet wel meer aan het been worden.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:26

Is natuurlijk ook gaaf een meeting onder de zon in Spanje. Geen problemen mee hoor.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:28

We hebben nogal internetprobs dus ik lees van achter naar voren bij :+

Jammer Regine dat jullie t niet geworden zijn.. Wel gaaf dat je op de lange
teugeldage te zien bent.

Kelly, perla ziet er prachtig uit *D

Frank lekker gereden..

Lisenka ik hoop t ook :j

Ik heb pag 427 bijgelezen. De rest doe ik morgen.
Trusten!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:31

Annash schreef:
Hebben we ook niet. Heb wel weer erg last van mijn pols (waar het door komt mag Joost weten) dus ik loop weer met mijn brace om. Was er net een weekje vanaf. Zucht.

Zou het van het bokken komen? Ik loop ook al met een heel pijnlijke pols! Verrek van de pijn en weet niet waar het van komt...

Jan en Lisenka - Dat sjabrak joh! Dat doet het ém! Ziet er heel netjes uit! Jullie gaan het maken als het er zo gesmeerd uit ziet op de campeonato!

Jellie - Wat een fantastisch bericht, dat het zo goed is met Flanneke! Proficiat. Inderdaad een heftig dagje! Nu maar hopen dat de injectie aanslaat. Ik duim ondanks de hoge slagingskans met je mee. En dan kun je op je gemakje rondsnuffelen voor een leuk paardje.

Regine - Ik weet nog niet of we gaan. Frank wil wachten tot het laatste nippertje, omdat er dan behoorlijk wat kaarten hier worden aangeboden. Vorig jaar stonden we mooi bijtijds bij de ingang, bleken de kaarten nog op de keukentafel te liggen hihi. Dat gaat ons dit jaar niet gebeuren! Jammer dat jullie er niet bij zijn. Is de lange teugeldag al helemaal vol? Ik vrees dat ik het niet ga redden met vervoer. Maar dan nog zou ik graag als toeschouwer komen.

Kelly - Portugees staat ook niet verkeerd! Ik had van jou niet anders verwacht, dan dat je met een ander soort paard ook uit de voeten zou kunnen. ;) Wat is ze netjes geknipt met de manen. Hoe doen jullie dat toch? Een kennisje van ons had bij haar fjord eens driehoekjes geknipt. Zo leek haar fjord op een draakje. Heel leuk om te zien!

Sam heeft vandaag weiderust gehad. Hij valt momenteel nogal af en dus maar wat rust zodat ie goed kan eten. Dus mocht ik van Frankie nu eens op Desperado. Goh, echt leuk! Dan voel ik wel verschil zeg! Des loopt meteen mooi afgebogen. Ik zat me gewoon af te vragen wat ik nou met die dingen (teugels) moest gaan doen, want hij liep gewoon beeldig aan de teugel! Wel mag ie meer aan het been vind ik. Ik heb hem een keer a la Sam vooruitgestampt en daar was ie wel van onder de indruk. Om je een beeld te geven. Des loopt 4 stappen harder en Sam knoert dan 4 rondjes in rengalop de bak door.. :+ Al met al wel heel leerzaam. Zowiezo op een ander paard zitten is altijd leerzaam hè? Je voelt dan weer hoe dingen kloppen en niet kloppen.

Daarna, omdat Sam zo afvalt, ondanks dat ie 23/7 op de wei staat (Hij werkt soms ook een uurtje voor mij) brokjes aan Sam gevoerd. Duh, ik gooi het bij zijn hooi in de wei, want hij laat die andere 2 er toch niet bij (dacht ik). Schrikt ie zich te pletter van mij en toen moest ik vlug worden want Prince en Des zijn niet bang voor een bakje brokjes. }:0 Alle brokjes weer verzameld en maar uit de hand gevoerd. :z Wat een sufferd kan ie dan zijn! Hij gaat wel meer brokken weer krijgen, want hij is echt mager geworden. Mijn schoonpa roept al dat ie wormen heeft, maar dat geloof ik niet. Hij is kort geleden nog ontwormd en ik weet zeker dat ie geen wormen heeft, want dan gaat ie lopen schuren. Hij had vanmorgen weer leuk gerommeld want de vliegenfrontriempjes van Prince en Des waren volledig verbouwd. Het is natuurlijk ook wennen voor hem om helemaal thuis te raken bij ons. Dus ik verwacht wel dat hij wel weer dikker wordt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:36

Ik ook niet! Ik ga ook wel mee! Al is het alleen maar om te weten wat Frank volgend jaar wil gaan doen? Meisjes verwennen of paarden pesten?. Die opmerking aan Jus kan 2 kanten op... hihihihi

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:46

*leest braaf bij,maar te druk om te reageren*
:wave:

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:48

ja je zou bijna zeggen dat volledig bijreageren alleen nog maar voor de echte die-hards is weggelegd.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:50

Ik heb het volledig bijreageren al tijden geleden opgegeven. Nu heb ik vakantie en kan wat regelmatiger bijlezen, maar voor een hele week bijreageren is bijna niet te doen. Bijlezen is dan al een hele klus.
Heb bewondering voor de mensen die dat wel heel netjes doen! ;)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:50

Anouk: Ik hoop ook dat Halley dit vasthoudt en dat ik mijn zenuwen tijdens de keuring eindelijk eens de baas kan.

Niet onverstandig dat je dan ook meegaat. Ben ook heel erg benieuwd hoe Frank dat bedoelt.

Lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het de overgang van stal is. Vooral ook omdat het best een gevoelig paard is.

Wat een verschil dan he in het rijden van Desp of Sam. Wel lief van Frank dat je op Desp mocht.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:52

Soeske van harte!

Leuke heikespam gezien!

Laulau de smid toch ter plaatse gekomen... En je paardje gelukkig braver!
Leuk zo'n miniboktmeeting :D'

Leuke toetsenbord tekens gezien :+

Zadread, shoppen kan idd heerlijk zijn :D Gisteren heb ik nog een nieuwe cap gekocht.
Ben ik ook erg blij mee :D
Nog van harte met je 1jarige knuffel! Leuke foto's in dat topic.
Die auto is opgeknapt :))

Karina, fijn dat Sol een beetje loskomt. Moet gisteren nog aan jullie denken toen ik
zonnebloemen bij een boertje kocht :D

Anouk, je nieuwe instructeur gevonden :D Fijn dat t rijden lekkerder ging.
En frank ook nog tevreden over jouw rijkunst op desje :D

Toch nog een beetje bij kunnen lezen en morgen verder op 422 :+

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:55

Anouk, jammer dat je het niet kunt redden. Ik zit bijna vol, heb nog 4 plaatsen bij de beginners clinic en dan evt een wachtlijst voor als iemand uitvalt. (ziek zwak misselijk kreupel e.d.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:12

Jullie gaan het niet geloven maar ik heb gewoon meer dan 10 pagina's bijgelezen :+

Karina: WAUW! Wat een prachtpaard zeg :oo

Sanne: Gefeliciteerd met je lieve jaarlingerpoownie :+:

Voor de rest nog heel veel mooie foto's gezien, een filmpje van Yippes (netjes hoor :j), veel Taco materiaal (ook al zo kwijlbaar) en een zeeeeer interessante discussie die ik aandachtig heb zitten lezen :+

Mayke: Jij noemt precies de dingen die mijn instructeurs ook altijd zeggen, heel leuk om zo eens te lezen en herinnert me nog eens extra aan mijn eigen fouten (okey, dat is wat minder leuk :=)!

Met mij gaat het intussen wel weer wat beter, druk met verhuizen en ondertussen natuurlijk de paarden :)

Zeliet gaat heel hard vooruit, sinds zondag heb ik eindelijk weer eens 'dat gevoel' gehad dat het ff helemaal goed ging en dat heb ik lekker vast kunnen houden deze week :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:22

Bedankt voor de felicitaties. Met wat vrienden naar Walibi geweest, 's avonds bij mij thuis ge-courmet. Erg gezellig. Zo maar lekker op bed..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:23

Citaat:
judith: mooie meiden lopen er savonds ook zat daar zag ik. toen we van de fokkerij af kwamen waren er best veel jonge meiden die zich openbaar aanboden langs de doorgaande weg albir-alfaz-la nucia. was er wel verbaasd over. idd volgend jaar dan maar

Hihi , tsjaa deze zijn alleen niet gratis , meeste meiden uit oostbloklanden paspoort word afgepakt en dan moeten ze op de weg staan , we houden het lekker bij de paarden en er zijn zat leuke amazones haha

Nu even iets anders , ik ben me rot aan het zoeken naar een goed dressuurpaard z niveau die ook nog wel te betalen is dus gewoon normale prijsklasse hoeft natuurlijk geen kadoo te zijn maar ook geen belachelijke prijs , heel belangrijk gewoon een lekker makkelijk voorwaarts paard met lekker ruime bewegingen goed aan de hulpen en warmbloed.

Ik heb al veel videos bekeken en nog niet echt het paard gevonden wat zou kunnen passen , misschien dat jullie wat weten

Zit de hele avond al advertenties te kijken en ik begin dubbel te zien haha

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:22

Soeske nog gefeliciteerd!

Jolijn wat fijn dat het beter met je gaat, je nieuwe paard gaat nog steeds fijn?

Perla met portugees hoofdstel is mooi :D

en een mooie Halley :D

zo nu naar het werk, ik heb een beetje spierpijn van het rijden van gisteren :=

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:07

Goedemorgen dames en heren :P

Heel druk dagje voor de boeg dus wordt voornamelijk bijlezen!

Morgen fjordenkeuring in Lisse.. en daarna ... ADORNO :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:19

Goedemorgen allen! Vandaag ga ik een dagje de hort op met mijn schoonzusje. Weten nog niet waarheen, haha! Wordt dus niet reageren vandaag ;)

Kelly: wat een supermooi hoofdstel! Staat Perla ook heel mooi!

Jellie (sorry, kom even niet op je echte naam): toch nog wel goed nieuws dan toch? Hopen dat de injecties helpen!

Anoek: heerlijk als je de keus hebt uit twee paarden, haha! Wat betreft dat mager worden: sommige paarden hebben naast weidegang ook echt brokken nodig. Mogelijk zitten er niet zoveel voedingsstoffen in het gras, dan moeten ze die ergens anders uithalen en is het gras echt voor de lekkerigheid. Laatst nog een hele discussie over met kennissen: paarden lopen iedere dag een paar uur op de wei met veel gras, maar zijn toch mager. Ja, in dat gras zit gewoon niet genoeg. Niet dat dat bij jou zo is, maar wilde het even kwijt, haha!