[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:59

Ja, ik vind ons topic echt super! Echt een leuek sfeer en elkaar proberen te helpen, top Haha!
Ja.. PFf ik weet t ook niet, moet dan even goed gaan nadenken.
Misschien dat ik dan toch nog de HBO paardenhouderij&management opleiding in dronten ga doen, daar kan je ook nog wel iets leuks mee worden.. Knipoog

Maar wil natuurlijk gewoon naar de politie dus ga er 200% voor!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:20

alleen ehm wil je politie te paard? Dan moet je na je opleiding eerst 4 jaar als hoofdagent op straat lopeb en noodhulp doen en dan mag je pas politie te paard. dus opgeteldmag je pas na 8 jaar politie te paard worden..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:24

Nopes... Arg haha iedereen gaat daar altijd meteen van uit Knipoog
Maak je maar geen zorgen, ik heb me wel genoeg geinformeerd Tong uitsteken
Ik wil eerst politiekunder bachelor gaan doen (niveau 5) en dan de recherhekundige master er hopelijk achteraan..
Maar eerst maar even dit probleem verhelpen dan..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:26

je mag wel met een bril de opleiding in hangt er alleen van af hoe sterk. een bril is helemaal geen probleem.. Je gaat naar apeldoorn? daar doen ze geloof ik alleen niveau 5 toch. Ik heb amsterdam gedaan. maar het hangt van de sterkte af. in mijn klas zaten ook div met een bril

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:31

Ja idd weet ik, je moet een visus van 25% (zonder lenzen)hebben..
Dat moet ik dus laten testen bij de opticien..
Ja, idd naar apeldoorn, dat dacht ik dus ook maar diegene op bokt zit ook op apeldoorn en d8 dat die niveau 4 deed? Maar ik wacht het maar even af..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:35

ja er word wel les gegeven aan 2,3,4 maar 5 en 6 worden niet in amsterdam gedaan dan moet je naar apeldoorn

Ik ben ook in apeldoorn geweest voor trainingen en curses

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:37

Ja, dat weet ik, niveau 5 wordt alleen in apeldoorn gegeven, bedoelde of niveau 4 daar ook werd gegeven? Ik dacht namelijk dat allen 5 daar werd gegeven.. Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:39

nee 2,3,4 en 5 en 6 had het een beetje raar neer gezet hihi

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:54

Wow, veel veel veel bij te lezen. Ik zou even beginnen met mijn verhaal.

Vannochtend ging ik lekker Fuego in het weiland zetten. Hij had gisteren natuurlijk weer stilgestaan, dus ik was benieuwd. De Zweedse paardjes stonden er nog niet, maar toen ik naar het Weiland liep, liep hij toevallig ook naar het andere Weiland met zijn paardjes. Eenmaal in het weiland weer los, kwam er geen energie uit. Hij had meer belang voor Jacky die met Stormy voorbij kwam:

Afbeelding

De Zweedse paardjes hadden Fuego al ontdekt en stonden al bij het hek

Afbeelding,

maar Fuego stond sloom te grazen. Na een paar leuke stand en ren foto's liep ik het weiland uit, met de hoop dat hij ze zou ontdekken. En ja hoor, eenmaal naast hem lopen, vloog, met de nadruk op vloog:

Afbeelding

hij naar de Zweedse paardjes toe. Toen gingen ze elkaar even begroeten achter het hek, wat betekent, even snuffelen, uitdagen, en spelen achter het hek, wat ongv erruit ziet als dit:

Afbeelding

Afbeelding

Toen de Zweedse man zijn paardjes ging bijvoeren, gingen de paardjes weer naar hem toe, aan de andere kantr van het Wei. Fuego kon zijn oogjes niet geloven, en rende 20 rondjes, hinnikent schreeuwend huilend en vliegend het weiland door. Ondertussen stonden wij te praten met de Zweedse man, en keken dit even aan. Na een tijdje kalmeerde hij, en toen de paardjes weer klaar waren met het eten, liepen ze weer op hun gemakje naar Fuego. Toen hebben we nog een uur met de Zweedse man staan praten, mijn moeder dan, en ik genoot van Fuego, dit lekker stond te grazen en genoot van het zonnetje. Geen wolkje aan de lucht, weer zo heerlijk.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:00

Dit was Fuego bij zijn Fokker, ik zat voor het eerst op hem, als je goed kijkt zie je hoe bezweet hij is, hij had totaal geen conditie. Echt nog een zwart paardje haha

Afbeelding

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:19

Jammer dat hij wazig is. Maar leuk om te hebben Lachen
Hoe lang heb je Fuego nu dan? Hij is al zo wit...zeker vergeleken met deze foto

Wat een vrolijke foto's zo in de wei..heerlijk, je zie hem genieten Tong uitsteken

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:30

Klik in me onderschrift Haha!

Tops voor het eerst bitloos, en sinds lange tijd weer lange lijnen Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:55

Ook al zit ik nog niet zo hel lang bij dit topic, ik vind het hier erg gezellig hoor!
Wat eenleuke foto's van Fuego in de wei, echt genieten!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:34

Ess: Wat leuk om paarden zo blij te zien! Haha! super!

En eindelijk bij ons scheen de zon! Haha! Dus direct na school mijn rijbroek aangedaan en naar freek. Even flink poetsen (hij zag der niet uit na 2 dagen stil te hebben gestaan en dat in de regen en modder)..
En daarna zadel der op en rijden maar.. Rijden ging opzich redelijk hij is best traag en heeft meer oog voor de omgeving dan voor zichzelf en mij, hij struikelt namelijk erg vaak.
Ik dacht dat ik even 1 keer een zweepje erbij moet pakken zodat ik hem net even dat kleine tikje kan geven die hij soms even nodig schijnt te zijn.. ( ik rij en heb normaal nooit met een zweep gereden) maar ik vraag me af of ik hier wel goed aan doe? wat zouden jullie hebben gedaan? Bloos

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:01

AAAAA Tong uitsteken

heb mijn starttijd binnen voor Zondag Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:01

Nou ik heb ook gereden, hij was behoorlijk heet maar na een rengalopje over een zandpad in het bos was hij zijn oude zelf weer Haha!

Het laatste stuk hebben we heerlijk gedraafd, hij was zo lekker los dat ik appuyerend, traverserend, schouderbinnenwaards gaand en wijkend over de weg ging Cool Ben weer helemaal blij en trots op mn ventje Lovers

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:33

Malin: Wauw geweldig gevoel is dat he! Echt 1 met je paard samen, heerlijk Haha! Met Amanda hoef ik dat niet te doen, zodra ik die 1 keer hard laat gaan, wil ze continue door blijven gaan... En is dan zó gestressd, best jammer! Maar fijn dat je genoten hebt! Haha!

Fanny: Fijn hoor! Is het officieel? En neem je je camera mee? Knipoog

Kim: Jaa, ik had dat met Jielt (fries) ook wel is. Die struikelde ook als ik niet oplette, best vervelend! Maar een zweepje erbij kan geen kwaad hoor. Beter 1 tikje dan 10 x aansporen bij zn buik. Dan reageerd ie straks helemaal niet meer op je been. Gewoon even af en toe bij tikken Knipoog

Ellis: Ik ga zo even kijken, ben benieuwd Haha!

Es: Wat een mooie foto's! Dat temperatuurtje ga je echt missen hoor als je terug bent Clown Gelukkig was het hier ook weer wat beter weer... Maar niet zo lekker als in Spain Clown

Madelief: Ja, best jammer. Ik dacht goh leuk haflinger topic.. Maar het gaat er té snel, en niet eens over paarden Huilen van het lachen Beetje zinloos dan. Ben echt blij met dit topic Haha!

Lobke: Ben echt heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar de foto's van jou en Licor in training! Bloos Wanneer komen ze Haha! ?

Jolyn: Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen! Is wel belangrijk je nachtrust Knipoog Was ze lief voor je? * Je woont trouwens niet eens zo gek verweg bij mij vandaan. Ik ga nog wel eens stappen in Zoetermeer Lachen *

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:46

DinkeyGirl schreef:
Nou ik heb ook gereden, hij was behoorlijk heet maar na een rengalopje over een zandpad in het bos was hij zijn oude zelf weer Haha!

Het laatste stuk hebben we heerlijk gedraafd, hij was zo lekker los dat ik appuyerend, traverserend, schouderbinnenwaards gaand en wijkend over de weg ging Cool Ben weer helemaal blij en trots op mn ventje Lovers

aa fijn dat het goed ging Knipoog

Ilona: Ja camera gaat mee Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:58

fanny hoe laat moet je dan?????????????
dan gaan we duimen met zijn allen

en nu we het er toch over eens zijn dat we het zo leuk hebben met zijn allen hier op het forum
laten we een keer bij elkaar komen met de paarden bij ons op stal hebben we een mooie groepsaccomadtie een mooi bos en een binnenbak voor als de regen het niet kan laten om neer te vallen
het is niet voor iedereen in de buurt!!! maar er kan wel geslapen worden en voor de paarden is ook onderdak
dus wie o wie lijkt het wat???????????

heb het wle eens eerder aangegeven maar toen kwam het niet van de grond nu mss wel???????
Haha! Clown

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:02

Ik zou heeeel graag willen peet, maar beschik helaas niet over een eigenpaardje Verdrietig Wie weet komt het er nog eens van, met mn spaanse kanjer haha Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:03

@ Patricia: Ja, ik heb er nog meer, maar jammer genoeg zo wazig..

@ Ellis: Wat leuk dat je weer bitloos rijd aan de lange lijn, heb al gekeken Lachen.

@ Jolyn: Jij bent ook gezellig hoor haha, dankje Lachen.

@ Kim: Lekker hoor eindelijk het zonnetje. Ik rijd altijd met zweep, omdat Fuego niet goed op been reageerd, soms is het dan al genoeg ( Als je een lange zweep hebt ) om het puntje van je zweep achter je kuiten te doen, daarvan gaan ze meesteal ook al sneller, ook kan je je zweep gebruiken met trucjes voor schouderbinnewaards, zonder een tik te geven. Ik vind het dus handig, en als die even sloom is, gaat ie altijd met een tikje vooruit.

@ Fanny: Leuk!

@ Dinkeygirl: Haha wat een goed dressuurpaard heb je weer. Leuk hoor Haha!!

@ Ilona: Jaaaa ik denk dat ik dat ook wel ga missen..

Wat ik vandaag toch heb meegemaakt op de Manege.. Joelle ( Voor de mensen die er nog niet zo lang zijn, Joelle is de manege eigenaresse, Valerie haar dochter, Xavier haar zoon, en Bernar haar man Lachen ) die werd helemaal wild tegen mijn moeder. En nouja, het is te gek voor woorden. We kwamen aan, en we waren bezorg voor Fuego omdat hij in het Weiland stond en dus een maaltijd misde, of 2 misschien wel, en mijn moeder wilde dus vragen of we konden bijvoeren, of het wel genoeg was nu. Een doodnormale vraag zou je denken. Maar voor dat ze dat kon vragen, kwam ze helemaal hystirisch naar ons toe en schreeuwen: U mag nooit meer u paard errin zetten met dat halster errin, ik zeg het u, als u paardje weg loopt, hoe moet u hem dan pakken!? Ja, ik zeg het u, dat is hartstikke gevaarlijk, ik wil dat dan ook nooit meer hebben! Ik bedoel, je kan ook even zeggen, kunt u je paardje voortaan met halster op het Weiland zetten, want als die op de weg loopt, kunt u hem niet pakken, met een normale toon.. Maargoed, na dat ging mijn moeder dat dus vragen, en toen werd ze helemaal boos. Ze liet mijn moeder niet uitpraten en ze begon over hele andere dingen ( Helemaal schreeuwen en boos ): En nee, als u het eten niet bevallen, bent u vrij om weg te gaan, als ik u nu ander eten ga geven, dan kan ze hem niet meer houden, nee.. Dat weet ik nu al, ik zeg het u. Ik heb al meer dan 20 jaar ervaring, en ik weet wat ik ze te eten geef. Anders komt het maar op u eigen rekening, maar nee, daar doen wij niet aan, nee! En nog een heel verhaal. Ik schaamde me dood, heel de manege hoorde het omdat ze zo boos schreeuwde terwijl alleen maar heel onschuldig wilde vragen of het eten nu wel genoeg was op het Weiland, of we niet moesten bijvoeren. De les ging ovegerins wel heel goed.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:12

Dus we willen nu op een andere stalling overstappen, ze heeft al heel wat rare dingen gedaan, maar dit gaat ons te ver. Ook al is het nog voor 4 maanden, dit is gewoon niet fijn meer.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:16

Raar verhaal Es.. Vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je ergens anders heen wilt.. Leuke fotos overigens!
Dinkeygirl, fijn dat het goed ging zeg!
Kim, zweepje is niet erg hoor, die kun je beter in de hand houden dan sporen (gemiddeld gezien, velen houden hun benen niet stil)
Peet, lijkt me wel leuk, alleen weet ik niet of Goya mee gaat, wil de trailer niet altijd in :S

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:24

tjeetje es wat een verhaal ik geef je gelijk dat je weg wilt
maar tja al is het maar voor 4 maanden mss kun je het uitzingen meis
sterkte Ach gut

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:28

@ Suus: Dankje!

@ Petra: Haha ja.. We weten daar vlakbij een leuke stalling, er staan altijd als het warm weer is 7 paarden buiten, zien er goed verzorgd uit, hele leuke paardjes. Dus mischien morgen daar is even kijken, probleem is, ons Spaans is niet zo goed om zoiets te vragen, maar we kunnen altijd proberen om te kijken of ze Engels kunnen, de meeste Spanjaarden hebben namelijk niet zo'n mooi huis met zulke goed verzorgde paarden buiten staan.