Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:42

Is dat zo haha was mij niet opgevallen

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:47

Alleen nog in de B zie ik nu, vanaf de L krijg je een cijfer voor de harmonie ipv verzorging.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:50

Oh wij zijn één en al harmonie hahaha 10 10 10

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:54

Oh ja? Dat had ik ook nog niet gezien! Harmonie tja is ook lastig om cijfer voor te geven lijkt mij. N 10 is n goede uitgangspositie haha

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:19

o harmonie ach ja ze zeggen altijd met een hengst schrijf je met een ruin overleg je en met een merrie discussieer je :') dat wordt dus wat :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:04

Ik heb gisteren evennwat onderdelen uitgetekend voor mezelf. het viel uiteindelijk best mee. Maar ind veel oefeningen achter elkaar maar goed op L2 niveau moeten we toch al wat meer controle hebben over tempo enz.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:07

Vanmiddag maar weer in het binnenbakje rijden. Maandag reed ik nog in de zon in de buitenbak, wat was dat heerlijk daar ben ik zo aan toe. Laat de lente maar komen. Wjera was ook zo blij maandag die ging steeds harder haha, dat was eigenlijk niet de bedoeling maar ik snapte haar wel!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:22

Welkom Janka!

Een cijfer voor harmonie, nou dat word wat :')
Jammer midden galop op de volte, die vind ik ook zo moeilijk.. Doe hem mij maar op de lange zijde dan gaat t super

Ben benieuwd hoe het gaat, we zullen het toch gewoon moeten ervaren denk ik :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:38

Middengalop op de volte vind ik ook ramp! Was zk blij dat dat in de L2 eruit gaat en jahoor... Daar is het weer :\

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:51

Oh dus t is weer terug in de L2? Balen, middengalop is niet onze sterkste punt.
Ik moet alle proeven nog doorlezen, heb nu alleen L1 doorgelezen. Ik zal binnenkort even boekje kopen. Heeft iemand de app van KNHS? Ik ben wel benieuwd, zo te lezen op de site is het wel handig!
Ik heb al bevestiging dat 20 maart ik mee kan rijden met de clinic nieuwe proeven. Ik bedacht me dat ik live commentaar krijg van een jury en dat iedereen dan naar me staat te kijken, slik! Super leerzaam natuurlijk maar ik had er even niet bij stil gestaan dat het zo 'en publiek' is!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:12

Midden galop is bij ons altijd klaar voor opstijgen hihi op de volte kan ik hem net iets beter remmen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:34

Haha dat is fijn Laura, op de lange zijde heb ik dat ook en remmen kan ik dan wel maar op de volte vind ze het gewoon erg lastig en is ze haar balans ook een beetje kwijt, met als gevolg geen ronde volte.. Maar we blijven oefenen/trainen

Spannend Janka!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:39

Wij gaan ook scheef door de bocht op de volte met middengalop en in de les krijg ik te horen dat ze nog steeds te weinig verruimd. Maar Wjera heeft wel een superfijne galop! Jullie Friesjes ook? Wjera heeft ook uithoudingsvermogen dus ik kan ook even doorgalopperen zonder dat ze omvalt terwijl ik zelf een Fries heb gehad die na 2 rondjes galop niet meer kon!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:51

doutz heeft ook een fijne galop, maar doet geen galopsprong te veel als het niet hoeft ;)

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:02

Haha ze heeft gelijk!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:12

hanne had eerst een hele slechte galop maar ze moest haar balans nog vinden en tegenwoordig wordt 'ie steeds fijner :D en het is handig want vanaf het begin af aan springt ze altijd in de goede galop aan en als ze dan een x in de verkeerde galop aanspringt springt ze automatisch over O:) :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:14

Arjen heeft een hele fijne galop en op de lange zijde gaat middengalop ook hartstikke fijn! Op de volte vind ik echt beroerd... vind ik eigenlijk ook moeilijker dan op de lange zijde, je vliegt wat sneller uit de bocht :')

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:14

Die ik rijd heeft ook een hele fijne galop, maar zal idd ook geen pas meer zetten dan nodig is. Die draaft veel liever :P

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:18

in proef 10 (L1) is de middengalop op de lange zijde *\o/*

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:34

Dat wordt dus voortaan proef 10 rijden! Het schema wat KNHS heeft voor wanneer welke proef is dus niet meer verplicht las ik. Maar een wedstrijdorganisatie gaat toch gewoon dat schema aanhouden lijkt mij?!
Ik ben ook blij dat Wjera altijd in de goede galop gaat, daar hoef ik niet eens naar te kijken heerlijk! Maar rechts heeft ze niet zoveel sprong als links en ben ik geneigd veel been te geven wat ik dus niet moet doen, lastig! Draf is idd makkelijker!

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:01

Hebben jullie de manen in een hengstenvlecht op wedstrijd?
Uiterlijke verzorging telt niet meer mee in de L maar ik heb in de binnenwedstrijden heel vaak de manen los, tenslotte heeft ze die prachtige manen niet voor niks :P . Verder heb ik ze wel altijd in een hengstenvlecht. Ik zie ook wel paarden op wedstrijd met zo'n mooie strakke vlecht op de manenkam zeg maar, ik vraag me altijd af hoe ze dat doen, de vlecht van Wjera hangt en na een week moet ik de vlecht er weer op nieuw in doen.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:10

Ik vlecht ze tijdens het opzadelen in. dan zit ie er nog goed in haha. Eerst deed ik altijd aan een kant een hengstenvlecht strak langs de bovenkant, maar hebben de manen nu verdeeld en moet er nu dus 2 vlechten aan beide kanten 1. Ziet er mooier uit bij onze fries en als je erop zit ook heel handig. Ik zie nou heel goed of ze dr hals echt recht houd, dat vond ik met een dikke vlecht aan een kant niet zo handig.. ;)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:30

ik vind los haar heel eerlijk gezegd armoedig staan.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:30

Ja dat is wel waar qua rechtrichten zie je het beter, maar ik zie dat nooit op wedstrijden aan beide kanten een vlecht.
Ik vlecht idd ook bij het opzadelen dan zit ie er nog mooi in.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:32

Ja dat snap ik wel Jenny maar zoals ik al zei, ze heeft zulke mooie manen en soms moet ik er gewoon mee showen! Ik kreeg daar ook altijd gewoon hoge cijfers op met uiterlijke verzorging.