Sorry meiden dat ik wederom niet reageer.. Wil het echt doen, maar mijn hoofd staat er de afgelopen dagen niet echt naar ..
Allereerst het paard wat ik hiervoor 3 jaar heb gereden, wat nu in de manegeles liep, is begin deze week verkocht. Ze blijft waarschijnlijk wel op stal staan.. maar voelt als nog zo raar! Blijft toch het paard waar je 3 jaar lang liefde en leed mee hebt gedeeld .. Daarnaast vandaag te horen gekregen dat de twee oudjes bij ons op stal in zijn geslapen. Iedereen die bij ons op de manege begon met rijden heeft op Sandor (37,5 jaar) les gekregen.. Ik denk dat hij inmiddels al meer dan 5 jaar van zijn pensioen geniet met zijn "vrouwtje" Valda (+/- 21). Hij is sinds maandag erg achteruit gegaan en de manege eigenaresse heeft dinsdag gelijk gebeld.. Hoe moeilijk het voor haar ook was, ze heeft er vanmiddag een punt achter gezet. Dus beide zijn vanmiddag ingeslapen.. Blijft echt zo onwerkelijk en ben ook nog niet op stal geweest ..
Thanks iedereen. Is zo mooi om te zien dat iedereen op stal om ze gaf.. zoveel mensen pinken een traantje weg nu.. en zoals je al zegt babeau, het was inderdaad de bedoeling van de manege eigenaresse om ze samen te laten gaan. Ze hoorde echt bij elkaar. Helaas is het nu weg..
Bij mij hier nu ook echt een haarbal. Word elke dag erger.
Gaaf hoor bitloos! Is dat niet heel lastig?
Leuk je vriend mee! Wat vond hij ervan?
Babeau
Geplaatst: 05-03-14 18:53
Borahlover schreef:
Gaaf hoor bitloos! Is dat niet heel lastig?
Nee hoor! In het begin moet je wel iets 'duidelijker' zijn met je hulpen en meer met je benen/zit rijden, dus eigenlijk een erg goede oefening!
Hij zei gisteren je krijg me er niet op haha en toen zat ik te praten met vriendin van ga je mee op vakantie met de paarden,. Zeg die na buitenrit zeg die ken je me niet leren rijden ken ik mee haha
Haha grappig moonforever. Winny is wel echt een ukkie of niet dan? Hoe is het met Pablo zijn hoeven?
Jullie gaan zelfs voor mij nu erg hard, pfff!
Wat sneu Borahlover.. Maar wel mooie leeftijden bereikt, al blijft het altijd pijnlijk...
Cherello, heb je de eigenaar al gezien? (Carnaval is nu wel klaar geloof ik ). Geen ruzie zoeken he! Haha. Lastig hoor, zulke mensen. Ik denk dat ik in zo'n situatie zou proberen het echt goed uit te leggen wat een paard nodig heeft en hoe dat paard het nu tekort komt, zonder daarmee te oordelen over het leven van die eigenaar. Maar het is moeilijk om jezelf daar aan te houden.
Hier zijn ze ook wel al aan het verharen hoor, heerlijk xD
Gezellig dat je weer mee komt kletsen Liesbeth, hopelijk gaat het nu de goede kant op met alles en zien we Figo binnenkort weer hier!
Winny is 1,40 en pabl 1.54 allebei niet zo groot,.
Heb de hoefsmit gebeld en is voor Carnaval gekomen,. en hij had zelf enorm last van trapte ook naar de smit... Loop nu weer goed hou de ijzers er onde zitten, ook op advies van de smid,
De eigenaar is van ochtend geweest , ze heeft wat mest uit de stal geschept ( niet eens geveegt om de goten schoon te maken ( die trapt ze uit verveling vol) er was al gemest ) voordeel ik hoefde smiddags weinig in die stal te doen ( er word hier 2 tot 3 x p/d gemest) . En stro in het hooinet gedaan
Verder heeft ze niks gedaan de wonden niet schoongemaakt en ingesmeerd niks ...
En we hebben het al vaker op de lieve manier verteld , maar zei wil het gewoon niet begrijpen . Als de da haar ongelijk geeft komt er net zo lang een ander tot ze gelijk krijgt .
Lief kan ik dus ook niet meer , gelukkig zie ik haar eigenlijk nooit ( sowieso is ze er maar 1x per maand )
Als ik kan maak ik morgen de wonden weer schoon , en ik denk dat ik ze alle 3 maar even laat lopen af en toe .
Buitenzinnig
Geplaatst: 06-03-14 10:35
Posh, Goya is overbouwd, kont hoger dan schoft en wat een badkuip modelletje. Het is dus vrij lastig om hem zijn bekken te laten kantelen. Daarbij schommelt hij ook snel. In plaats van zijn bekken naar te kantelen en naar voren te bewegen loopt hij wat als een pinguïn (betere omschrijving kan ik niet geven ) Als ik hem wat lager instel gaat hij zo waggelen. Dat is best lastig. Uiteindelijk lukt het wel om het goed te laten lopen, maar kost wat energie. Wat leuk dat jij dat ook zo ervaart! Mooi is dat dan he, dat je er toch dingen uithaalt wat je niet voor mogelijk had gehouden! Fijn dat het met Simba beter gaat! Moonfever, hier is het ook heel erg, het verharen! De foto die jij laat zien is hier één keer met de furminator over het paard heen Wat leuk dat je vriend mee is gegaan op buitenrit! Borahlover, sterkte! Babeau, wat fijn dat het bitloos rijden lekker ging!
Vandaag maar weer genieten van het mooie weer! Heerlijk. Zo eerst Goya maar even rijden.
Jullie gaan hard Ik heb alles meegelezen maar ga me niet in aaaaale losse gesprekjes meer mengen denk ik!! Dan weet ik niet eens meer waar te beginnen! haha
Iets over verharen, Chimanga ging toen ze ziek was al aardig verharen en dat heb ik toen gewoon zo gelaten en onder een warme deken gehouden, toen ze weer helemaal fit was kon ik de haren er zo met een zweetmes afhalen... Dat doe ik nu altijd na het rijden even, met t zweetmes de haren verwijderen. Nou die van mij is echt al gemillimeterd hoor, zit geen wintervacht meer op!
Borahlover, sterke hoor, dat zijn wel weer een boel paardjes tegelijk om afscheid van te nemen.... Gelukkig is de ene nog niet gelijk helemaal weg en waren de anderen al lekker gepensioneerd. Hoe vervelend het dan ook is, dan weet je toch dat het er een keertje aan zit te komen
T is weer heerlijk weer ja! Lekker naar de paardjes vanmiddag, even buitenspelen! Gisteren ben ik met een stalgenoot al vroeg vertrokken, in de DIKKE mist, te paard naar een dorp een eindje verderop. We hebben een behoorlijke tocht gemaakt, zijn echt onwijs veel dingen tegen gekomen dus Chimanga was helemaal op, en hebben toen in het dorp bij een kinderdagverblijf als 'lesmateriaal' gefigureerd. Zij werkt daar en er werd gevraagd of ze voor een pony kon zorgen.. Toen vroeg ze of ik ook mee ging, goeie oefening voor Chim! Nou de kindjes mochten komen aaien en borstelen, en op de pony mochten ze even zitten voor de foto. Bij Chimanga mochten ze alleen aaien, die was nog wat overdreven nieuwsgierig en lomp Snapt niet zo goed dat kindjes van 3 nog niet heel stevig zijn.. haha! Maar eigenlijk was ze super braaf in een vreemde tuin met allemaal kinderen en lawaai! (toen de kerktoren ging wist ze even niet meer wat ze moest doen, dus toen maar even wat rondgestapt, bij iedere slag werd ze 5 cm groter en hij ging 11 keer ) Terugweg was het eindelijk opgeklaard en hebben we heeeerlijk in de zon gereden, super fijn zeg! Weer een paar hele spannende momenten met Lama-aanvallen enzo meegemaakt, maar verder was ze goed ontspannen en genoot ze van de 2,5 uur durende rit.
Babeau
Geplaatst: 06-03-14 14:33
Lijkt me een hele leuke uitdaging om te doen en fijn dat ze al bij al toch nog heel erg braaf was, MC!
Ik ga morgen trouwens m'n neknominatie filmen, arme paardjes!
liesd
Geplaatst: 06-03-14 15:32
Geeske, braaf van Chim BZ, genoten van je ritje? Martine, ik plan een fotoshoot En dankjewel, gaat zeker al beter, zeker nu het zonnetje schijnt. Sterkte, Borahlover! Bij Figo vliegt het haar er ook uit momenteel. Als hij zich uitschudt, staat hij net in een haarwolk.
Posh
Geplaatst: 06-03-14 18:56
Buitenzinnig: Ah dat ken ik, Camée is ook best overbouwd dus we oefenen veel dingen waardoor haar achterhand wat gaat zakken. Storm is niet overbouwd maar hij loopt wel op zijn voorhand, dus ook daar trainen we een beetje op door. Vind het wel altijd een hele klus om ze goed aan het lopen te krijgen maar als het dan lukt ben ik echt in de wolken, al zijn het maar 3 passen.
Hier verharen de meeste paarden best wel, je trekt er al hele plukken uit!
Moonforever: Leuk dat je vriend mee ging, gezellig! Is hij van plan om het vaker te doen of was het een eenmalige actie
Fijn dat ze braaf was Chimanga, dan heb je een beste rit gemaakt!
Ik ben vandaag met familie van een vriend en het nieuwe stalmeisje naar slangenburg geweest, was erg fijn weer en Camée deed weer goed haar best.
Onderweg kwamen we opeens dit geweldige beestje tegen:
De paarden vonden het doodeng (behalve Storm) Ze vonden het echt helemaal niks, met veel gesnuif en gedribbel konden we er langs.
De foto's van Camée van de fotoshoot zijn ook binnen! Zijn heeeeel erg mooi geworden, zal binnenkort een topic maken.
Net op de Fjord van een vriendin van mij gereden, dat is toch wel ff een verschil hahaha. Wel ontzettend leuk paardje. Terwijl ik écht géén Fjordenmens