[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:16

Vandaag bij Yaco geweest. Het gaat echt super met hem en hij heeft zo,n fijne plek! Gezellig stalletje waar 3 paarden in staan en hij kan lekker neuzen over het muurtje met zijn buurman. Verder staat hij overdag lekker de hele dag op de wei. Zijn wei is een strook van 200m lang waar hij lekker kan uitrazen en op de strook naast hem staan de 2 andere paarden, ze kunnen dus lekker heen en weer sjezen met zijn alle. Ik moest wel lachen, want zijn nieuwe eigenaar stond verbaasd over hoe Yaco dat nu nog steeds doet op die bevroren ondergrond, terwijl de 2 KWPNérs alleen maar heel voorzichtig rondschuifelen, hihi. ja die Spanjaarden schrikken niet van een beetje harde ondergrond, bij mij rennen ze ook nog allemaal rond alsof er niets aan de hand is.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:33

Leuk om te lezen Cyrina Lachen
Terroso bokte laatst ook nog de bevroren weide op en neer, helaas kan ik niet het risico nemen dat hem iets overkomt, dus nu blijft hij op stal, hoewel ik dat dus helemaal niet leuk vind Daarstraks mocht hij wel uit zijn dak gaan in de binnenpiste, is iets veiliger.

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:45

Ik was zo blij vandaag dat het regende!! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik heb eindelijk weer kunnen rijden!! Vaidosa was aan het begin wat druk, maar ik heb volgehouden en op het eind hebben we nog lekker 10 minuten ontspannen kunnen rijden!!

Benthe: Arme Matz! Ach gut Hopelijk knapt hij snel op! Is hij wel weer wat gelukkiger in zijn eigen stalletje?

Mies: We moeten van het voorjaar inderdaad maar even plannen dat ik bij je kom Haha! Dan moeten we maar even foto's gaan maken op de hei ofzo...

Idra: Jeetje, dat is wel heel drastisch je prijs verhogen...

Jasmijn: Ja goed he Haha! Ik heb de foto's trouwens nog wat nabewerkt, dus die versies zal ik binnenkort ook even naar je sturen. Ze zijn nu nog mooier Tong uitsteken
En beterschap!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:50

Oh mensen, ik heb zo'n leuke jongen ontmoet!!
Ben nou alleen bang dat ie van de andere kant is haha.. Clown
Hij leest b-o-e-k-e-n. En dat voor de lol. Hoe lang het terug is dat ik een jongen heb ontmoet die dat deed!
En dan ook nog fantasy, mijn favo-genre.
Heb al wat leuke berichtjes met hem uitgewisseld.. Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:09

mies: hihi dat gehits had ik wel willen zien haha. ziet er ook altijd opwindend uit als een paard/pony zich buiten zo op kan fokken.
idra: wow wat een prijzen zeg. ik vind 215 hierzo voor een matige binnenbak en een superbuitenbak en goeie service al aan de pittige kant
denise: zal wel in het weer zitten, sam was vanmorgen ook een hele poos loperig en tegen de hand
peet: jij zult wel zitten te bibberen deze week als je daarvoor in een lekker warm land bent geweest. pyamabroek onder de lange broek doet wonderen!
jasmijn: je krijgt pb!! zou helemaal geweldig zijn. ik ken het gevoel van laat naar bed en dan vroeg weer op. savonds is het zo van toe maar, maar smorgens heb je spijt. missen wij hier iets? rutger...? je weet het zo of ie ho is, gewoon iets vragen in de trant van of ie zich bewust is van het feit dat waarschijnlijk de meeste meiden er op afketsen als ze weten dat ie zo'n boekenwurm is. als ie dan antwoordt dat meiden hem niet trekken, weet je genoeg. overigens als je gaat googlen: monty roberts dually.
cyrina: leuk dat ie ook zo goed terecht is gekomen! des vond het vorige week maar vreemd die harde bonken onder z'n voeten maar liep toch vrij makkelijk onbesuisd door. zelf ben ik een beetje huiverig voor struikelingen enzo

de pannekoeken smaakten weer super, ook nog ijs op. nu een ontiegelijke dorst dus. het was een gezellig uitje.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:39

Haha Jasmijn! Nou maar hopen dat hij niet van de andere kant is Knipoog

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:15

Haha, nou mijn vriend leest ook boeken hoor, zeer veel zelfs! En zal me verbazen als nu na meer dan 11 jaar bij elkaar te zijn hij van de andere kant zou zijn....
Alleen geen fantasy, dat vindt hij vreselijk (en ik verslind die boeken, hihi)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:32

jasmijn: Kilo's snoep doen wonderen Knipoog Felix leest ook voor zn lol..en ben dr toch vrij zeker van dat die van de goede kant is Tong uitsteken Berichtjes blijven sturen!

Sanne: We moeten dan maar weer is een weekend doen ofzo!

Frank: Pannekoeken en ijs...klinkt goed! Als ik van de week even niks weet..

Cyrina: Fijn om te zien dat hij zo goed staat! Hoe was hij nu ohz?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:03

Ogod, je moet me zien hier achter de laptop met een domme smile op mn (koortsige) hoofd joh...
Weer wat berichtjes uitgewisseld..
Frank, lijkt me echt top!
En leuk, dat jullie allemaal van die lezers hebben, dat vind ik toch wel echt geweldig hoor.
Pff ik ken bijna alleen maar kerels die al moeite hebben met een auto-magazine te lezen Knipoog

Nu echt gaan slapen..
Ik ga fijn dromen denk, ben echt happy.

terpentijn

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:15

Jammer dat er niet echt gereageerd is op mijn foto van Bonte Jaopie (Tinker x Fries). Die heeeft, omdat ik het zelf niet onder de knie heb, Unixo er voor mij op willen zetten. Toen werd er nog gezegd: nou FRANK kijk maar uit 1 andere man op het foprum. Maar je krijgt gewoongeen poot aan de grond. Hoe veel reacties heb ik nou op die (met veel pijn en moeite) geplatste foto gehad. Of toch liever alleen Andalusiers en Lusitanos? Ook best, dan heb ik hier inderdad niks te zoeken. Maar r zitten toch ook mensen met Hafllingers n Friezen bij? Als jullie meiden liever "onder mekaar"" blijven, joh, ook goed, toch, ik dacht dat het om het type paarden ging. Ik dacht: waar moet ik DAN heen als ik wil zwetsen over mijn Tinker x Fries (want beide stamboeken hebben geen belang bij zo een paard: lees: kruising.) Maat kennelijk kan ik ook niet op het "barokke forum" tereceht. Ik hb natuurlijk geen zin om te gaan o.h.-en over iemand's nakeup, vriendjs, niuwe deurmaat of dekbedovertrek. Of over de film die iemand gisteren heeft gezien, of de buikpijn van eergisteren.
We zitten toch op een PAARDENFORUM? Toch niet elkaars poezie-albulmpjes te schrijven? En zo wel, dan moet ik hier heel snel wegwezen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:22

Even snel hoor.

Terpentijn: Ik weet niet of je weet hoe het op een forum werkt? Maar niet zo in ieder geval. Er hebben een hoop mensen op jou foto gereageerd, maar er worden hier meerdere foto's geplaatst en verhalen verteld, wat ook aandacht krijgt.

Niet alleen jou Bonte Jaopie "steelt hier de show" maar ook de andere paarden. Wil je echt gerichte reacties op jou paard, zal je een In The Picture topic kunnen openen waar jou paard dan "in de SPOTLIGHTS staan".

Je kan niet verwachten dat iedereen in dit topic een week lang jou bonte Jaopie de hemel in prijst, sorry. Wat vaker berichten posten, goed het forum doorlezen hoe je foto's plaatst EN reageren op ANDEREN. Zou ook leuk zijn Knipoog .

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 07:57

Terpentijn jammer dat je zo neerbuigend doet over het feit dat wij niet alleen onze liefde voor het barokke paard delen maar ook al ons andere wel en wee. Met zo'n houding ben ik bang dat je in dit topic inderdaad niets te zoeken hebt...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:13

Terpentijn die houding van jou..!
Eerst de hele tijd janken dat niemand je foto er op wilt zetten, wat wel aangeboden werd maar niet ala minute gebeurde, stel je eens voor dat je niet op je wenken bediend word.
En nu dit. Je hebt echt zat reactie's gehad op je bonte Jaap, en nee het gaat hier niet alleen om de paarden, puur omdat we bevriend zijn geworden door deze (barokke) passie.
En jij bent echt de allereerste ooit die zegt dat je er niet tussen kan komen, dus ga alsjeblieft bij jezelf te rade.

Ilona en Malin hebben dan ook helemaal gelijk. En als je je enigszins verdiept had in dit topic, had je begrepen dat we hier lief en ook heel veel leed hebben gedeeld, zowel op het paardengebied als op persoonlijk gebied.

En er staat in de topictitel niet voor niets 'kletsen gezellig door ';)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:22

terpetijn: blijkbaar heb je niks van je topic gelezen, we praten over paarden..en nee dit is niet gebonden aan een ras, maar ook over andere, persoonlijke, dingen, moet kunnen gezien het een HK topic is. Bovendien wil je wel reacties op je foto maar reageer je zelf verder ook op niemand, als iemand hier alleen zn eigen ding wil laten zien heb ik niet zoveel zin om daar op in te gaan. Zoals ookal bij de vorige 'discussie' is gesteld gaat het hier vooral om kletsen!
Beetje laag om er meteen zo'n ophef over te maken, en het is niet alleen koetjes en kalfjes praat dus de zogenaamde poeziealbums schriften...ben benieuwd waar je die vind..
het lijkt me inderdaad verstanding om een ander topic te zoeken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:16

Terpentijn, helaas moet ik melden dat ik me geheel aansluit bij wat de meiden hierboven zeggen. Je bent zeker welkom, ookal ben je een man. Maar naast onze barokke passie delen wij nu eenmaal ook onze dagelijkse gebeurtenissen met elkaar. Daar is een Huiskamer topic volgens mij ook voor bedoelt..
En we kunnen niet bladzijdes lang stil blijven staan bij jou paard...

Jasmijn: Whihihi, is daar iemand verliefd Schijnheilig

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:17

Help!!! Nog iets meer dan 1,5 uur en ik stap in een auto, achter het stuur.... Ik hoop dat het goed gaat Tong uitsteken

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:29

Doei! Terpentijn, open gewoon een topic in Rassenpraat->Barokke en klassieke rassen helemaal voor jezelluf, een huiskamertopic heeft een ander doel dan jij beoogt.

Tsjonge, ligt het hier weer helemaal vol met sneeuw!! Hamer
Kan ik rijbroek weer in de kast laten en hoef ik er vast ook weer niet op te rekenen dat ze verdergaan met het plaatsen van mijn hek... En de mini's staan nog steeds bij mijn ouders, kan hun paddock niet afzetten (die doen we zelf) omdat ik geen paal in de grond krijg. Grrrr.
En toch is het wel nog steeds heel leuk om Veludo's blije hoofd te zien als hij mij in de keuken ziet verschijnen 's ochtends Haha! .

@ Sanne: ik vind tussen de grappige foto's eigenlijk ook de mooiste zitten geloof ik! Heel leuk om zo weer wat van jouw hand bij elkaar verzameld te zien, goed idee. Succes zo meteen!

@ Frank, super toch als dat allemaal kan met Des, zelfs zo op stal er op klimmen? Ik vind mannen met penny-neigingen echt geweldig trouwens Haha! . Sorry als ik niet helemaal heb opgelet, maar was jij nu nog aan het wachten op een zadel? En werd dat dan weer een Startrekk? Ik heb voor Rico (de quarter) een Startrekk dressuur omddat de espanola voor hem helaas te lang was, maar ik zou die wel heel graag ooit nog eens voor Veludo hebben. Kan er jammergenoeg nog geen vinden in het bruin tweedehands, en nieuw trek ik echt even niet jammergenoeg.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:35

Hoi, daar ben ik eindelijk weer Bloos
Er ligt hier zoooooveel sneeuw! Niet normaal!

Heikedenise; En veel mooie dingen gekocht?

Mies_Apollo; hoe was Apassionata? * edit* Het was leuk las ik. Prachtige paarden hebben ze daar, he Vingers aflikken

Prinslover; Het was zo super leuk om mijn halfbroertje en zusjes te zien! Heb echt genoten toen ik er was. Vooral mijn broertje, hij wordt de 8ste 5, maar hij kan al zó enorm veel kletsen. Heb echt gelachen met zijn verhalen Haha! We zijn gaan schaatsen met z'n allen.
Leuk dat Chico het Parelli'en zo goed oppakt! Lijkt me ook erg mooi om te doen. Ik heb laatst een les gehad via de methode van Emiel Voest ( met mijn pony welliswaar ). Dat was ook erg bijzonder!

xxxNaatjuhxxx, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Hopelijk verloopt je proeftijd goed!
Veel plezier en succes.

Evdpanne, heel knap paard inderdaad, op Marktplaats.

Idra, Jeetje dat is een flinke opslag! Het is duur allemaal he. Hopelijk bevalt de nieuwe stal ook goed.

Coco en Urbino gaan ook verhuizen in maart. Ze komen ongeveer 2 minuten lopen van mijn huis af te staan. Zijn stallen van mijn opa ( zelf voeren e.d. ). Ben heel benieuwd hoe dat gaat en heb er ook zin in. Maar ga mijn oude (pension)stal wel héél erg missen. Vooral de mensen daar, kon het heel goed met ze vinden.

Barocco, klinkt leuk! Hopelijk wordt het wat, mits hij hetero is natuurlijk Tong uitsteken
Ik ken overigens ook genoeg mannen die boeken lezen, dus wat dat betreft Knipoog

Terpetijn, jammer dat je het zo ervaren hebt! Het is hier normaal gesproken heel gezellig en alle paarden zijn wat mij betreft welkom. Niet alleen PRE's of Lusitano's. ( dat was ook het eerste wat mij opviel toen ik in dit topic kwam, dat iedereen welkom was ).
Verder sluit ook ík me aan bij de reacties die al geplaatst zijn.

Deze week eens kijken of mams foto's kan maken van het rijden met Urbino. Die heb ik nog niet geplaatst dacht ik!
Hij gaat goed trouwens. Gaat snel vooruit nu.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:16

Terpentijn: Wegwezen inderdaad! Ik heb nog nooit eerder zó een negatief gevoel gehad bij iemand die hier post, je snapt niet alleen niks van foto's plaatsen, maar ook niet vn het doel van dit topic.
Er kletsen hier zelfs mensen mee die helemaal niks met het barokke ras hebben (utixo), het is een groot topic maar iedereen is altijd supergezellig ook tegenover nieuwe mensen maar van jou word ik gewoon spontaan misselijk..

(sorry luitjes, niet mijn meest vriendelijk reactie, maar deze posts hingen mij al langer de keel uit.. En met mij velen denk ik..)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:25

Terpentijn Ik ben ook diep beledigt over het feit dat je geen mail teruggestuurd hebt. Ik heb de moeite genomen om je te mailen, te vragen hoe het met de dobermann was, omdat ik met veel plezier dat topic heb gevolgd. Daar kreeg ik geen reactie op. Ga dan niet nu lopen huilen.

Frank Doe mij wat ijs! Met pannekoeken! Bij elkaar! Mjammie!

Jasmijn Er zijn veel mannen die fantasy lezen. Helaas is het ook de realiteit dat veel mooie, perfecte mannen homo zijn Boos!

Idra Niet echt grappig, dat soort verhogingen. Helaas zijn die prijzen hier ook realiteit. Onze stal is dan nog een van de goedkopere uit de omgeving, maar wij betalen ook al rond de 300. We hebben enkel een erg slechte binnenbak. En perfecte uitrij mogelijkheden, dat dan wel.

Sanne Veel plezier strakjes! Geloof me maar, autorijden is hip. En straks wil je op voor je E, helemaal leuk!

Madelief Ik hou wel van oude barokke Geldersen! Haha!

Oehhhh, Matz loopt alweer bijna rad in stap. Hij neemt zijn beentje goed mee. Ik stap nog maar hele korte stukjes, en probeer dat zo vaak mogelijk te doen. Durf ook het terrein niet af, we hebben in Monster een mega kabouterplaag. Laat Matz daar nou erg bang voor zijn. Hij was ook zielsgelukkig dat hij weer in zijn eigen bedje stond. Ik masseer nu iedere dag zijn beentje met witte olieen, in het begin vond hij het maar wat eng (ruikt erg sterk naar ammonia) maar nu vind hij het stiekem wel lekker. Straks bij de paardendrogist even het een en ander bestellen, hij mag nu wel wat extra's, heeft een flinke klap gehad.

Utix haalde van de week het bloed onder mijn nagels vandaan, ben benieuwd wat hij vandaag doet. Hij is lief, schattig, mijn maatje, mijn vriendje, maar als hij ergens geen zin in heeft, doet hij het gewoon niet. Zo ontzettend frustrerend, de ene dag kan iets heel erg goed gaan, en de andere dag springt hij voor hetzelfde omhoog en stuiteren we de bak door. Eikol Haha!

En Irma wilde mijn bijrijdstertje vandaag weer proberen te rijden. Ik hoop alleen niet te vroeg, want ik lig nog op bed. We hebben eindelijk draadloos internet, ideaal.

Ik heb roti smaak in mijn mond. In Wateringen zit een zaakje die echt de beste vega roti heeft, en die smaak hangt al vanaf vanochtend in mijn mond. Ik denk dus dat ik weet wat ik ga eten vanavond.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:41

Dacht even dat je vanochtend al aan de roti had gezeten Utixo Haha!

Sjaad, kannie wachten op Urbino-onder-zadel-foto's!! Leuk dat ze straks zo dichtbij staan, maar snap je dubbele gevoel ook wel hoor. Het is heerlijk om lekker je eigen gang te kunnen gaan met je paarden (aan huis) maar ik mis de aanspraak en het kijken naar anderen best wel hoor, dat heb ik de laatste jaren ook niet meer. Vroegah toen ik het manegebedrijf nog had werd ik ook wel weer eens gek van al dat volk en drukte en gebrek aan privacy, maar iets er tussenin is wel leuk.

Volgens mij zijn m'n ruitenwisserbladen stukgevroren ofzo, kan dat? Krijg m'n ruit niet meer schoon, hij slaat hele stukken over en dat is heel irritant met al die pekel op de weg.

Nou ik ga even helpen bij m'n ouders met hun paadjes, en met Peanuts en Nugget knuffelen Ja . Dan even voer halen en kijken of ik nog wat voor zieke Gab kan betekenen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:48

Ik ontbijt nooit, omdat ik niets in mijn maag houd, maar zodra ik eet maakt het niet uit wat ik eet hoor, dus theoretisch gezien kun je zeggen dat ik prima kan ontbijten met roti.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:59

Mijn goede voornemen wordt om hier toch echt wat beter bij te houden maar het vliegt me om de oren al die posts!
Wat een ellende vandaag he met die sneeuw, ik heb er echt mega lang over gedaan om naar mijn werk te komen en gleed nog bijna tegen andere auto, tging allemaal maar net goed.

Ik ehb echt een leuk weekend gehad, ik heb een jongen leren kennen die dj is en van het een kwam het ander.... ja iets anders ROFL hahaha want we hebben een geweldige kuur muziek in elkaar gezet het weekend! Ik ben er zo blij mee, het klinkt echt geweldig en ik heb em vanmorgen de hele rit in me auto aangehad... snoeihard!!

Karina ja dat kan best, zou mar ff nieuwe kopen want als je nu niks ziet door je ramen ben je nog niet blij!

Sjaad lekker dat het zo goed gaat met je vent! En ik ben ook wel erg beniewud naar rijfoto’s ja!!

Prinslover hoe is het nu met jouw vent??

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:03

Terpentijn - ik ga met alle posten boven mij mee want zoals iedereen hier al zeg wij delen niet alleen onze paarden passie maar ook lief en leed en we kunnen van alles aan elkaar kwijt dus een beetje jammer dat je ons zo voor een blok zet

peet - super joh die punten ben wel nieuwsgierig naar foto's van je topper

jasmijn - leuk hoor dat je een leuke jongen heb ontmoet hoe ons op de hoogte

frank - ik hoop dat het aan het weer ligt want ik was hem echt ff beu met zijn gedrag

benthe - ik ken het gevoel de ene dag loop die van mij alsof er niks aan de hand is en dag doet die alles super wat ik ook vraag en de andere dag lijkt het wel of ik hem net aan het beleren ben

sjaad - ik heb deze keer alleen bruikbare dingen gekocht want we hebben namelijk een huis gekocht en over 2 weken krijg ik de sleutel dus moes me eigen deze keer inhouden

nou meiden en heer ben best wel nerveus want vandaag hoor ik of me startkaart op tijd binnen is en of ik de wedstrijd van zondag mee kan rijden, vanavond maar weer ''proberen'' te trainen en hopelijk haalt die nou niet het bloed onder me nagels vandaan dus we zullen zien

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:14

Kun je niet gewoon met een blanco coupon rijden?