Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:17

Gaaf zeg Stella en gefeliciteerd met de aanschaf van jouw veulen!

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:43

Hahaha ik beredeneer het als: ik ben maar 3 hele dagen weg. Maandag ochtend gewoon zelf gevoerd en morgen weer vroeg op de middag terug want een van de kinderen moet naar een kinderfeestje :') smid komt ook morgen dus ik zit er morgen alweer helemaal in haha

Iriscope

Berichten: 8611
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:50

Wow Stella, dat is genieten zeg!
Hier een printscreen uit het filmpje van Despacito.
Dit was de eerste keer rijden in de bak ipv in de longeerbak. Hij doet het allemaal zo braaf voor een paard waar misschien 15x op gezeten is in zn hele leven <3


Afbeelding

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:35

Op 26 november is er een barokke dressuur van de Vereniging Spaanse Paard in Stuifzand
Zijn er mensen die mee doen? Wij gaan er heen en hopen andere knappe barokke te zien :D

Iriscope schreef:
Hier een printscreen uit het filmpje van Despacito.
Dit was de eerste keer rijden in de bak ipv in de longeerbak. Hij doet het allemaal zo braaf voor een paard waar misschien 15x op gezeten is in zn hele leven <3


Dat ziet er al ontspannen uit, fijn!!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:06


Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:19

Fijn beeld Jolijn, volgens mij heb je er echt een heel leuk paard aan!

Ik ga vanmiddag weer Elevada oppakken. Wish me luck :+

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:53

Succes!

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:44

Afbeelding
Elevada weer het zo net nog niet :')

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:45

Hoi hoi, namens een boktloze vriendin; waar kan je een goede/fijne Spanjaard kopen in NL?
Er wordt zoveel aangeboden maar waar is het betrouwbaar?
Budget is tot +/_ 15.000 voor kwaliteit kan ze dat nog wat oprekken.

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:28

BugsFunny schreef:
Hoi hoi, namens een boktloze vriendin; waar kan je een goede/fijne Spanjaard kopen in NL?
Er wordt zoveel aangeboden maar waar is het betrouwbaar?
Budget is tot +/_ 15.000 voor kwaliteit kan ze dat nog wat oprekken.
Nadia feitsma heeft er vaak meerdere te koop, fijn beeld, echt iemand die veel van PRE weet

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:30

StellaPRE schreef:
BugsFunny schreef:
Hoi hoi, namens een boktloze vriendin; waar kan je een goede/fijne Spanjaard kopen in NL?
Er wordt zoveel aangeboden maar waar is het betrouwbaar?
Budget is tot +/_ 15.000 voor kwaliteit kan ze dat nog wat oprekken.
Nadia feitsma heeft er vaak meerdere te koop, fijn beeld, echt iemand die veel van PRE weet


Dankjewel, ik heb het doorgegeven.

Jorinda

Berichten: 13474
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:08

Ik heb alles meegelezen maar heb momenteel even geen tijd gehad om mee te kletsen :7

Wilde Rianne even heel erg veel sterkte wensen!

Met Neva alles goed! Ik kom overmorgen ‘s avonds thuis van 2 weken vakantie, maar ze wordt perfect verzorgd en zelfs getraind tussendoor! :)

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:54

Lis mocht even oefenen met het zadel van Elevada. Ze kan echt niet stilstaan als ik om haar heen loop dus foto’s zijn een uitdaging :+
Afbeelding
Ze gaf er echt geen ene bal om. Ook longeren met losse beugels was geen probleem

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:42

Sterkte Rianne

Knap hoor van Lis <3

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:14

Even ego-post, ik ben vrijdag voor het eerst helemaal alleen een rondje naar buiten geweest met Fuego <3
Hij was ondanks de spanning heel braaf, enige waar hij paniek van kreeg waren 2 fietsers die op hem af kwamen gereden _O-
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:21

Wat knap Tarzan!

Knappe Lis, hoe oud is ze?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-24 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:30

Wat fijn Tarzan!

Lissy is 3 :)

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:29

Wat tof Tarzan :D super goed!

Fijn dathet bij jullie ook goed ging zonnebloem :)

Wat is Lissy knap <3 volgens mij vind ze dat zelf ook :D

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:53

Ik vermoed dat ze in de voetsporen van koningin Elevada gaat treden. Haar ego komt al aardig in de buurt :+

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:02

Wat een hoop avonturen hier!
Om even in te haken op het 'direct een klik / match' verhaal: voor mij waren de PRE's echt als thuiskomen. Een verademing. Vanaf het eerste moment. Iedere keer als ik ergens over twijfel, bewijzen ze dat het kan. Ik vind het zalig.
Maar ik denk ook, dat geldt dan voor de paarden die hier eerder een Spaanse eigenaar hebben gehad, dat het helpt dat ik in Spanje woon. De eerste maanden heb ik met mijn eerste PRE op een (heel) Spaanse stal gestaan. Een echte mannenwereld vaak, en dingen gaan zo anders, of net even anders. Vaak zijn het kleine dingen, nuances die je bijna niet uit kunt leggen, maar die je als je ze begrijpt wel terug kunt koppelen op het gedrag van je paard.
Net als de cultuur; als ik mijn Spaanse vrienden om een gunst vraag, doe ik dat anders als ik dat vraag aan mijn Nederlandse vrienden. En als een Spanjaard zegt dat hij 'in de middag' langskomt weet ik tegenwoordig ook dat dat echt niet voor 16 uur zal zijn, vaak nog veel later, terwijl ik bij mijn Nederlandse en Britse vrienden dan de koffie om 13 uur heb klaarstaan. :')

Hier zijn we al helemaal in de halloweensfeer en Zaf en ik zijn even losgegaan :D
[ITP] Het spookt op de berg! PRE Zaf als skelet


Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:31

Oh bah wat een engerd is Zaf zo! Zijn hoofd is echt wel gaaf gedaan

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:57

Super cool Castellon! Kreeg je nog rare blikken onderweg? :')

Ik had gisteren springles, Nero heeft gewoon helemaal niks geweigerd, zelfs niet de gekke vlaggensprong :D hij bleef super netjes bij me na- en voor de sprong <3 hij kwam daarna ook zo lief nog ff kroelen <3
dressuurmatig begint hij ook echt goed te lopen. Ik had november starten uit mijn hoofd gezet maar het begint toch wel weer een beetje te kriebelen :D
Ik geef hem sindskort oerbalans bij vanwege wat dunnere mest, maar sindsdien loopt hij heel fijn en ik kan hem eigenlijk bijna direct oppakken. Zou dat door die brokjes kunnen komen denken jullie? Lijkt mij sterk, maar toch.. :Y)

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:05

Al is het een placebo effect, maakt niet uit geniet ervan! Erg leuk om te lezen deze enthousiaste verhalen <3

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:00

Vette foto Castelon!

Gister bij Yvida geweest die nu een week in de opfok staat, was eerst zaterdag toch echt flink afgevallen, maar stond gister weer lekker te eten. Ze was gescheiden al van haar vriendinnetje omdat ze in de lieve groep lelijk had gedaan, (is ook wat in ene met 6 staan ipv van met zn2en) en nu staat ze in een groep met veulens met meer karakter die ook wat ouder zijn, maar blijkbaar heeft zij ook voldoende karakter om zich staande te houden :D . Fijn iig dat ze lekker aan het eten was want maakte me wel wat zorgen..

Amigs pak ik vandaag weer op met rijden we hadden zaterdag de tandarts, zondag gaan we weer op concours. *\o/*

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:03

StellaPRE schreef:
Vette foto Castelon!

Gister bij Yvida geweest die nu een week in de opfok staat, was eerst zaterdag toch echt flink afgevallen, maar stond gister weer lekker te eten. Ze was gescheiden al van haar vriendinnetje omdat ze in de lieve groep lelijk had gedaan, (is ook wat in ene met 6 staan ipv van met zn2en) en nu staat ze in een groep met veulens met meer karakter die ook wat ouder zijn, maar blijkbaar heeft zij ook voldoende karakter om zich staande te houden :D . Fijn iig dat ze lekker aan het eten was want maakte me wel wat zorgen..

Amigs pak ik vandaag weer op met rijden we hadden zaterdag de tandarts, zondag gaan we weer op concours. *\o/*


Gaaf,succes alvast! Wat start je? Jammer dat je zo ver start anders had ik wel even willen komen kijken :)

Fijn dat Yvida nu op haar plekje staat, altijd even spannend hè en met de jonkies helemaal