[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:22

Goedzo Liesbeth, ik hoop dat je die positieve instelling vast kunt houden en de toekomst weer veel moois kan brengen!

Na twee dagen echt ontzettende prut prut prut prut prut ritten te hebben gehad, ging het gisteren weer beter ;-) Ik ging gewoon weer met volle moed opzadelen en bedacht dat het misschien allemaal een moment-opname was en het wel mee zou vallen. Bleef er uiteraard iemand kijken die wel serieus heel veel verstand heeft van paarden en beroepsmatig met paarden werkt, maar waarmee ik niet altijd op 1 lijn zit :P In zijn ogen zijn wij uiteraard allemaal Penny-meisjes en pakken we paarden niet genoeg door. Soms is hij voor mij te hard, maar hij kan ook enorm goed helpen als je het je allemaal niet te persoonlijk aantrekt 8-)

Ik ging dus rijden en net toen ik opstapte kwam hij binnen met 'zo, die begint ook weer dikker te worden he?' :P een geweldig fijne binnenkomer dus. Heel erg welkom bij iemand die wel blij is dat het paard niet meer ziek is maar waar het momenteel qua rijden heel erg spannend is...
Het werd dus wat stil in de bak en hij bleef (eerst dacht ik echt HELAAS) staan kijken. Ik ben best lang blijven stappen maar moest uiteindelijk van mijzelf dus toch maar gaan draven. Ik zette Chim aan om te draven en de truckendoos ging gelijk open. Huppelen, struikelen, doen alsof ze jeuk had in haar oor, de hele rim-ram kwam langs en ik kon er niets aan doen... Nog voor hij er wat kon zeggen heb ik het gelijk maar zelf geopend; 'Nou ..naam..., wat zeg je hier van?'
Hij begon wat te lachen en vroeg of ik dat ECHT wilde weten, en ik heb gelijk maar gezegd dat ik nu toch al onzeker was dus dat het maar moest gebeuren.... Kennelijk hielp dat want hiermee wist hij dat hij om zijn woorden moest denken en kwam hij naar ons toe de bak ik. Hij vroeg me om even stil te staan en legde uit wat hij zag:
- In de stap ben ik al te lief, ze komt steeds net niet door en kijkt gewoon waar ze kijken wil... ik noem dit 'instappen', maar daardoor zijn voor haar mijn grenzen niet duidelijk als ik later wel echt aan het werk wil...
- In draf loopt ze onder me vandaan en begint dom te doen met vanalles, ze let totaal niet op mij, ik laat mijn teugels vieren om haar ruimte te geven en juist daarmee krijgt ze nog meer ruimte om dom te doen.
- Als ze dom gaat doen ga ik gelijk wat in verlichte-zit zitten (niet automatisch) waardoor ze NOG meer ruimte krijgt om te springen
- Ik stop eigenlijk met rijden en zet me krampachtig vast en wacht tot ze zelf ophoudt met dom doen en we weer stappen en vraag het dan opnieuw, ik kom er dus niet doorheen en zij krijgt haar zin.

Hij heeft me wat tips gegeven voor we van start gingen en toen ben ik weer gaan rijden en is hij er bij gebleven om me te begeleiden. Chim kwam direct al veel ronder in de stap en begon door haar lijf te lopen. Van daaruit zijn we gaan aandraven en deed ze eerst een paar passen normaal, in de hoek begon ze weer te klooien, ik wilde verstijven maar kreeg gelijk op mijn donder en werd gedrild om te blijven rijden en vragen etc etc. Resultaat? Een half rondje verder kwam Chimanga naar beneden, liep ze regelmatig en ruim, deed ze haar oortjes weer lekker naar voren en hebben we een kwartiertje heeeerlijk links en rechtsom gedraafd. Heel af en toe kwam ze er met haar neus wat tegenin, je vraagt een keertje door en hop, ze liep haar rondje.
ZE KAN HET DUS NOG!! Haha, ik was zoo blij! En ze was zo relaxt en ontspannen, heeft lekker geschuimd en was gewoon super vrolijk. Ze vond het moeilijk, dat wel, dus met een kwartiertje merkte ik al dat ze wat op begon te raken en zijn we gaan uitstappen.

Soms... haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:35

Haha! Das een leuk verhaal! :D Wat mooi toch dat er zo'n kundig iemand rondloopt die dan ook nog eens de tijd wil nemen om je te helpen! En je komt er nog verder mee ook! Klinkt alsof je heerlijk hebt gereden :D Wel grappig dat ie door jouw opmerking in de gaten had dat ie wel wat vriendelijker mocht praten :P In ieder geval niet zulke lompe opmerkingen maken als waar ie mee binnen kwam :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:30

Super dat hetc zo lekker ging , soms heb je toch even een schop onder je kont nodig .
Maar het scheelt heel erg , hoe word er geschopt ;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:39

Haha wat een verhaal!
Wel fijn dat hij je ook gewoon helpt in plaats van alleen maar kijken en commentaar leveren...

Ik heb zowaar foto's gemaakt. Nu moet ik eerst ze nog downloaden. Wederom allemaal bewogen. Maar goed, het zijn foto's.

Gisteren en vandaag 2 rondjes in de longeerbak laten lopen. Gisteren ging hij raar doen en riep ik eigenlijk uit reflex best hard HO. Toen stond hij stil en kwam naar mij toe gelopen. Ik moest er eigenlijk heel hard om lachen.

Vandaag ook een rondje in de grote bak gelopen. Gelukkig was er niemand wat het lucht alarm ging weer af toen hij de veulens zag. Daar paar keer laten stilstaan met ho en het werkt :D
Dus de eerste knop zit erop.
Verder merk ik dat hij in mij kruipt. Ook in de longeerbak dan maakt hij erg kleine rondjes en zoekt steeds contact. In de stal is hij super nieuwsgierig. + Ik kwam erachter dat hij mega lenig is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:41

Fijn Geeske!

Ben benieuwd naar de foto's :D

Zaterdag is DE dag :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:45

Liesbeth, Goya is een jaar of 19. Weet het niet exact helaas. Fijn dat het weer beter met je gaat!
Geeske, fijn dat je wat hulp kreeg en je er ook wat aan hebt! Hopelijk blijft het nu goed gaan.
Duijfje, ben benieuwd naar je foto's!
Jolyn, DE dag? Heb ik iets gemist?

Vandaag heerlijk van het zonnetje genoten. Het paard die ik voor de WE wedstrijd rij even getraind, heerlijk in het zonnetje.
Vriendin helpen ging ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:45

Dan komt Lione ons vastleggen :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:46

Zaterdag al! Dat is snel! Leuk. Hoe ging je les?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:46

Leuk Jolijn, t zou super mooi weer worden geloof ok toch?! Heb je al een leuke outfit?

Ja ben ook wel blij dat hij ook gewoon de tijd nam. Soms komt hij echt alleen de hengsten trainen (tuigers = heethoofden) en dan heeft hij erg weinig behoefte aan 'meisjes' die rondlopen met andere paarden waar hij rekening mee moet houden. Maar momenteel gaat het erg goed. Ik kan verder ook altijd wel met m opschieten, maar op t gebied van paarden weten we allemaal dat hij het altijd anders zou doen, en soms is dat iets te duidelijk ;-)

Ik word nu ook wel heel nieuwschierig naar de foto's hoor! Maar gaaf dat het Ho knopje het doet! Das een heeeeeele fijne om te hebben, wat mij betreft de fijnste...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:48

Geeske, dat soort mensen om je heen zijn soms best handig. Ondanks dat ze dingen op een andere manier doen zoals jij dat zou doen kan je er altijd wat van opsteken, wat nu ook blijkt. Super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:51

Ja, best goed, vooral gezien het feit dat ik afgelopen week niet of nauwelijks heb kunnen rijden haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:54

Mooi!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:56

Goed rijden kan altijd veel doen met je humeur :) Vinden jullie niet?

Ik heb de kliniek een bericht gestuurd over wat ik nou precies mag gaan doen.

+ Vandaag heb ik afgereden met de auto :+ Ik ben wonder boven wonder geslaagd 8-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:02

Zeker!

Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:05

Fijn dat het nu terug goed ging met Chim, Geeske! :)

Gefeliciteerd met je rijbewijs! :D

Ik ben genomineerd, dus ik mag deze vakantie nog maar eens lekker penny gaan doen! *\o/*

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:17

Zo, pff wat een drukte de laatste en komende dagen... ik probeer nog mee te lezen en te kletsen!

Buitenzinnig: Dat lijkt me echt heerlijk om zo te rijden! Ik rijd af en toe een pensionpaardje die Z2 gelopen heeft, rijdt ook als een zonnetje. Super dat je zo met je eigen paardje kan rijden dat geeft een geweldig gevoel! Hoe is zijn bouw eigenlijk dan?
En dat stuk over de druk weghalen herken ik ook, sinds 1 á 2 jaar rijd ik 'zoals het gaat' dus niet meer het paard uit de wei halen met de grootste plannen maar gewoon zorgen dat we een fijne training gaan hebben en we zien wel hoe het gaat. Ik heb er nu al dingen mee bereikt die ik echt niet voor mogelijk had gehouden _/-\o_

Cherell: Carnaval belangrijker dan het paard ja....bijzonder zeg. Hoe staat het er inmiddels voor?

Robijntjah: Ik ga snel nog in je topic kijken, ik ben ook benieuwd naar je Spaanse tuig, heb je al foto's? O:) Ik zou ook graag een leuk showtuig willen, al is het maar voor de sier haha. Lione Bakker heb ik wel vaak voorbij zien komen, die maakt zeker mooie foto's! Gaaf hoor

Ik ben ook een tijdje aan het klungelen geweest met bitten, de meeste paardjes rijden goed op een enkelgebroken bitje en ze rijden soms bitloos. Camée rijd ik nu met een bustrens (zo'n ongebroken trensje) omdat ze na 7 jaar voor de wagen een stang gewend is. Met een trensje moet ik zo hard met mijn hulpen zijn, dat vind ik echt een naar idee.

MyChimanga: Dat klinkt toch als een fijne les hoor, als iemand direct kan vertellen waar je aan kunt werken en er persoonlijk tijd en moeite in steekt dan is dat super.

Duijfje: Gefeliciteerd! *\o/*

Met Simba (de mini) gaat het gelukkig al beter, ik kom steeds uit op kramperigheid in zijn benen. Dat is het enige beeld dat totaal op hem aansluit. Hij loopt nu gewoon weer door de wei en ligt alleen maar tussen de middag te zonnen net als de rest en hij is ook weer vrolijk. Als het goed blijft gaan ga ik deze week ook met hem beginnen met Parelli en rechtrichten zodat zijn spieren echt optimaal getraind kunnen worden. Dus ik heb weer goede hoop!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:16

De plekken zijn al veeeeel rustiger en schoner , maar haar hele buik lijkt in de hens te staan.
Als het goed is komt de eigenaar morgen langs ... Ik hoop met grote hoop , maar vrees met grote vrezen ...

En het beestje is zoo blij als ik de stal in kom , dan sta ik gelijk met tranen ( ik zou willen dat ik meer kon doen ) .
Ze komt ook heel dankbaar over .

Gefeliciteerd met je rijbewijs .
Heb je ook al een auto op het oog ?

En zeker dat rijden veel invloed op jezelf heeft !
Ik doe het dan ook als therapie ( zowel voor lichaam als geest)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:27

Gefelicteeerd... :)
zo avondje op stal, ik heb me paard maar onthaard is by jullie ook al zo erg ?

Afbeelding

Jeetje dat is altijd klotee, wel super dat je doet

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:37

Ja, hier ruiven ze ook al best hard! Behalve Fuerza dan, die verliest nog geen enkel pijltje haar :+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:41

pfff K wordt gek van die kriebele haartjes :P
Winny pff dit was in 10 min tijd nog niet eens,
pablo is geschoren

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:42

Hahaha wat een berg haar eraf Joyce :')
Tamme verhaard inderdaad ook al zo erg!!

Oehhh spannend Jolijn, zaterdag al! :D

Jaaa Celine, gefeliciteerd met je rijbewijs! Had het al op FB gezien :P En ben benieuwd naar de foto's :D Wat mooi dat het 'ho'-knopje erop zit, zoals je hebt kunnen lezen maak ik daar dankbaar gebruik van bij Tamme :') Zou alleen met dat in je kruipen wel oppassen. Ik heb in ieder geval met paarden altijd heel erg het gevoel dat ik duidelijk mijn eigen ruimte moet duidelijk maken. Krijg van Tamme dan ook nooit een kopstoot oid.. Hij heeft altijd respect voor mijn ruimte en zo ontstaan er nooit gevaarlijke situaties met bijvoorbeeld uit de wei halen..

Mooi dat je weer goede hoop hebt wat betreft Simba :D Als je het te druk hebt zien we je na de drukte wel weer terug haha! Wel leuke drukte?!

Babeau, waar ben je voor genomineerd?! Of ben ik gewoon iets vergeten :')

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:42

xXutopiaXx schreef:
Babeau, waar ben je voor genomineerd?! Of ben ik gewoon iets vergeten :')

Neknomination :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:43

Ohh god, gaat dat nog steeds rond :') Dacht dat dat al gestopt was hahaha

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:45

xXutopiaXx schreef:
Ohh god, gaat dat nog steeds rond :') Dacht dat dat al gestopt was hahaha

Haha, het gaat dus nog steeds rond ja :')
Achja, ik vind het nog wel grappig om te doen! :Y)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:55

Haha a neknomatie ik denk dat ik toch niet genomineerd wordt Whaha.
mgrn weer een dag, !:D