[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:04

_Saida_ schreef:
Kelly -> Nou idd! Was ik vrijgezel geweest dan had ik het wel geweten!
De paardenmannen hier in NL die er ook nog een beetje leuk uitzien én vrij zijn moet je met een zaklampje zoeken. _O-

Of ze houden niet van vrouwen O:)

Nombrado, ik reed ook heel graag zelfs hoofdstelloos met Taco, lekker vrij altijd!
En ik kon er eigenlijk alles mee, ook gewoon SB en zijn spaanse kunsten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En filmpjje

http://www.youtube.com/watch?v=otG9f3-0 ... annel_page

Lisenka

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:08

Gaaf Kelly. Ben bang dat me dat met Keljan niet zou lukken, weet het wel bijna zeker.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:12

Met Perla zou het me wel lukken maar daar durf ik het niet echt mee.
Die kan weleens uit het niks heel flink aan de stuiter gaan en moet ik echt haar koppie omhoog zien te krijgen anders krijg ik zand tussen mijn tanden :+

Taco had ik altijd al erg op zit gereden dus ondervond eigenlijk geen moeite.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:16

hey als jullie allemaal naar Spanje gaan verhuizen dan kunnen we hier niet meer meeten :P haha.....
Maar dan heb ik wel heeeeeeel veel vakantieadresjes :P

Suzanne HAPPY BIRTHDAY!!!!!

Kelly waar is die show???

Anouk de DA zei dat het niet hoefde dat Hincapie last heeft van die tand want hij heeft ook doordat er meerdere tanden etc aan het wisselen zijn een hangend rooster wat ook gevoeliger maakt in zijn mond. Het hoefde dus niet aan die ene tand te liggen. En dat kan wel kloppen want die tand zit al wel een paar weken zo en hij heeft lang niet altijd last van zn mond.
Als je naar de Superhorse gaat MOET je zeker langskomen haha! Ben heel benieuwd hoe je Hincapie in real life vind!
Wanneer was je van plan naar Superhorse te gaan?

Judith wat heb jij toch een zwaar leven zeg tussen al die knappe paarden en knappe mannen :P haha...

Jan leuke foto's weer! Volgens mij loop jij ook heel de dag met de camera rond of valt dat mee??

Zo volgens mij ben ik weer bij!

Vanmiddag ga ik lekker naar hincapie. Vanochtend maar eens het huis opruimen en schoonmaken want heb de afgelopen weken meer bij Hincapie gezeten en het huis een beetje verwaarloosd :P hihi...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:19

geweldig 8-)

zo zie je, dat het zeker kan. En dit kan je nog meer verfijnen...door bv hem nog langzamer te laten draven (eigenlijk proberen het bekken van het paard meer te laten kantelen) en dan heb je een verzameling die je nog meer uit kan werken naar een passage 8-)

Vooral het koekjes moment hahahahahah..., zo doet gemelo dat ook altijd

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:31

Gefeliciteerd jarige! En goedemorgen allemaal! Wat een mooi filmpje Kelly, ik schaam me altijd een beetje als ik dat soort filmpjes zie, ik heb de laatste jaren zo voor de wedstrijden en de punten gereden! En omdat ik heel onzeker ben en echt geen sterruiter (maar wel dikke punten reed en met veel eerste prijzen thuiskwam), vond ik er geen biet meer aan! Ik ben nu naar een andere stal verhuisd waar we alleen een buitenbak hebben, en probeer heel bewust van mijn paard te genieten. Alhoewel ik heel graag minstens 1 winstpunt in het z2 zou willen rijden, heb ik besloten om als ze dragend is geen wedstrijden meer te gaan rijden, en als ze niet dragend is zie ik het wel. Ik wil van mijn paard gaan genieten!

Om te beginnen heb ik gisteren voor het eerst zonder zadel op haar gegaloppeerd. Vroeger bij de pony's en als tienermeisje deed ik niet anders, haha! Maar de laatste jaren was ik alleen maar 'serieus'. Mijn vriend werd alleen al gelanceerd als hij zonder zadel op Nadina ging zitten, dus was wel vereerd dat ik wel mag!
Het lijkt mij ook heel leuk om haar wat trucjes te leren, zoals met dat voorbeen zwaaien (geen idee hoe jullie dat noemen :o) en wat andere kleine leuke dingetjes, alleen om meer te doen dan suf rondjes rijden.
Dus tips zijn van harte welkom :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:47

Laura, bij de Flardingha ruiters :j

Nombrado, Taco staat alleen niet meer bij mij. Hij logeert al 3 maanden bij Moravita.

Nadina, je haalt juist de meeste punten door plezier te hebben met je paard :j
Ik bedoel.. kijk naar Taco.. niet echt het voorbeeld van een Z2 paard. Korte gangen met weinig draagdracht en moeite met de lengtebuiging. Maar juist door veel met hem af te wisselen wilde hij alles voor me doen! Werkelijk waar wat ik verzon leerde ik hem binnen een dag aan, ongelooflijk.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:52

Kelly_Taco schreef:
Laura, bij de Flardingha ruiters :j

.

ahhhhhh flardingha ruiters....daar ben ik ooit als 9 jarige begonnen en mijn eigen pony gehad (1973)

onwijs leuke tijd gehad daar!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:57

Mijn voordeel was wel altijd dat Nadina het zo onwijs leuk vond om mee te gaan op wedstrijd. Dat vindt ze geweldig! En die punten zaten altijd wel goed, we deden nooit meer dan 10 proeven over een klasse, en soms waren we er met 5 al := . Maar goed, als het baasje het dan niet meer leuk vind is de lol er snel vanaf :n En in het z1 liepen we dan ook een beetje vast (alhoewel we daar ook wel snel doorheen gegaan zijn), de spirit was er af, het was letterlijk het rondje rijden om het rondje. Maar we zijn nu op de goede weg ;) Even geen wedstrijden meer, weer weten waarvoor ik het doe, namelijk omdat ik het zo leuk hoor te vinden om met paarden bezig te zijn en omdat ik vriendjes wil zijn met mijn paard. Ze gaat voor me door het vuur, maar dat zag ik een poos geleden niet meer. :o

Hoe heb je geleerd hoe je al die trucjes kon aanleren dan?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:59

Woooow... het topic is echt om niet meer bij te houden := Jullie gaan echt te hard mensen!! ;) En ik ben hier nog wel super vaak te vinden :P . Achja, een hoop gezelligheid, en het topic blijft groeien en goeien.. :D

Anouk: Ja, je kan natuurlijk altijd iets anders proberen kwa bit, en soms heb je geluk en heb je een passend bit gevonden! (Ik bedoelde meer te zeggen, dat het soms ook niet aan het bit ligt, en het meer rijtechnisch is). Ik vind Sam wel wat weg hebben van Utixo.. (Van benthe) die kan het ook allemaal prima! Maar die vertikt het soms ook gewoon weg.. :+ . Eigenwijze donder! Ze liet me gisteren een bit zien wat ze nieuw heeft gekocht, utix liep er súper op. Een sprenger bit, die ook 360 graden kan draaien enzo.. Heel grappig. Misschien ook wat voor sam om te proberen?

Frank: Lekker bezig met Desje en druk met Anouk en Sam. Leuk dat je haar zo kan helpen!! Chico is ook heel gevoelig in de mond, maar ik ben zacht in de hand, dus gaat ook prima *D .

Mayke: Welkom hier!! Je bent druk aan de klessebes haha! :D

Saida: Ben benieuwd hoe Rintske reageerd op de pelham. Hopelijk bied het uitkomst, puur voor buiten. Misschien kan je als het allemaal goed gaat, wel weer op "gewoon" bit overstappen!

Nadine: Leuk dat je zo van je paard wilt gaan genieten. Niets is leuker dan dat. Ik doe ook van alles een beetje. Leuk en afwisselend! Grondwerk als parelli vinden Chico en ik heel leuk. Hij is dan helemaal gefocusd op mij :D . En ik kan hem doormiddel van lichaamstaal dingen laten doen :j . Ook doen we tussen de parelli ook dingen van de VD.

Laura: Die Hincapie is een stoutert haha! Hij lijkt soms wel wat op Chico, kan o zo voorbeelding zijn, maar soms...... :P haha!

Jus: Zooooooooo, doe mij die maar : 9 . Ik ben jaloers haha! Jij zit daar tussen de knappe mannen EN super mooie PRE's. Ik ga ook verhuizen :+

Suus: Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeerd!! Fijne verjaardag!!

Kelly: Haha, die Taacje he... Daar kon je ook echt alles mee. *Zingt hier in dr hoofd* "Van alle markten thuis!!" Jullie waren een super mooi stel samen. VD, springen (met lieke), dressuur, zonder zadel, buitenritten.. nergens draait taac zn hoef voor om :D . Super paard!! Wat zullen er veel mensen wat van hem leren (of hebben geleerd :j )

Jan en Lisenka: Leuk zeg, met Banjer op de boot :D . En leuke plaatjes van Zorrero :9 . Haha, een vrolijke Keljan!

Heel me trainings schema loopt in de soep voor deze week :( Echt zo balen... Wilde gisteren lekker weer gaan rijden, maar was zo druk op stal (ik was al wat later) en liep nog iemand tegen het lijf.. Onderhand weer veeeeeeel te laat om nog te rijden.. Helaas.. Toen maar wat gaan parelli'en en VD'en. Was lang geleden, dus hij vond het weer erg leuk. Hij is dan zo geconcentreerd op mij :D . Morgen komt er redelijk onverwacht een vriendin slapen, en blijft tot vrijdagavond.. Dus dan kan ik ook niet lekker op t gemak bezig zijn/rijden. Nouja, zaterdag komt Sanne foto's maken :D Dus zit ik er sowieso op. En dan zondag ook maar in alle rust aan de slag! Daar kijk ik maar naar uit. Leuk hoor, al die mensen die wat leuks willen doen :D . Maar soms kom ik echt zoveel tijd te kort.. Weet niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen :+ .

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:24

Wie weet hoe ik een foto zo kan aanpassen dat ik hem als Avatar kan instellen? :o

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:40

Woodstock schreef:
@ Karina: Waar is Ulkenney gefokt?

Bij Rob Zeelen in Maasbree.

Saida: Ik dacht even dat je ging zeggen dat de reactie van Rintske was geweest: "Zwarte Prinses?? I'm the f*cking QUEEN :D ". Misschien bedoelde ze dat ook ;) .

Regine: Gefeliciteerd met de goede marathon!

Nombrado: Over Goloso gesproken, hoor jij nog wel eens wat van Marloes? Ik ben ooit in een vrouwenblad ofzo nog een keer een interview met haar tegengekomen over haar ziekte waar ik uit op kon maken dat het nog steeds achteruit ging... Ik heb er best vaak aan moeten denken, doof EN blind worden lijkt me zo ongeveer het ergste wat je kan gebeuren ;( .

Hosante: Dank je wel, ben echt superblij met hem.

Kelly je filmpje met halsring had ik nog nooit gezien, echt heel leuk hoor. Met Rico kon ik met halsring zelfs de hei op... hij vond het gewoon prettig, niks in z'n mond sowieso, hele dikke tong en heel klein bekkie.
Met Perla dan maar eens proberen met een groot hoog hek er om heen ;).
Na de vakantie lijkt het me leuk om eens langs te komen in Beekbergen als dat zou mogen, jouw enthousiaste verhalen zijn zo leuk en ik ken verder niemand in de buurt die ook met working equitation bezig is en het lijkt me echt wat om met Sol te gaan doen op den duur.

Hij stond al op m'n hyves maar hier ook maar even: Sol met z'n nieuwe halster en penny-vlechten *D
Afbeelding

Ilona, zelfs jij het topic niet meer bijhouden?? Nou dan voel ik me ook niet meer schuldig ;) . Ik denk dat als ik volgend weekend terug ben we zowat in het nieuwe topic zitten als het zo hard blijft gaan, moet ik jullie gaan zoeken. Leuk dat Sanne foto's komt maken.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:12

Karina schreef:
Nombrado: Over Goloso gesproken, hoor jij nog wel eens wat van Marloes? Ik ben ooit in een vrouwenblad ofzo nog een keer een interview met haar tegengekomen over haar ziekte waar ik uit op kon maken dat het nog steeds achteruit ging... Ik heb er best vaak aan moeten denken, doof EN blind worden lijkt me zo ongeveer het ergste wat je kan gebeuren ;( .

Marloes heeft vorig jaar hier 4 keer op goloso gelest..., was echt heel bijzonder met haar handicap
haar tunnelvisie (alleen een puntje rechtuit zien) en geen gehoor. Eigenlijk rijd zij puur op haar gevoel en dat was zo bijzonder en heel knap!!
Ik moet zeggen dat door haar niet kunnen zien in de verte en dichtbij, ze dus volledig op Goloso moet vertrouwen, dus al haar angsten opzij moet zetten. Goloso vond het geweldig, en marloes ook.
Volgens mij staat er nog wat op een site over de lessen.
Heel bijzondere vrouw, marloes, maar ook Goloso heel bijzonder paard :D

Gefeliciflapsteerd met je nieuwe aanwinst...je gaat wel 2 x vreemd nu hé ;)
dat wordt dus een nieuw kleurtje zadel en hoofdstel!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:38

Grrrrrrrrr had ik net een half uur zitten schrijven en lezen valt de computer uit... Zucht.. Daarbij zijn het ook nog eens 10 pagina's erbij #) probeer het even snel te doen nu!!

Laura: jaaa ben echt blij ermee :) en zo is het inderdaad wel fijn om druk bezig te zijn :)

Karina: ja wat hij ook is, hij blijft prachtig :) heeft hij ook zo'n gouden glans in de zon? ;) Fijn dat hij zo relaxt is! Hier zijn trouwens bijna alle paarden mager... Ook al krijgen ze wel genoeg voedsel, het is gewoon niet zo voedingsrijk (zowieso al geen gras) dus ze blijven schraaltjes... Flavio is een van de weinige dikkerds die hier rondlopen ;) wel hebben ze injecties waar ze van opzwellen, dat geven sommige mensen dus aan hun paard als ze hem willen verkopen.... :(

snowy2004: het is heel goed gegaan :D en dat in die hitte inderdaad... PFFFFF! Hihi die Atlas, bokken zonder zadel ;)

evdpanne: leuke foto's hoor! Jullie hebben het maar gezellig :)

madelief88: jaa en ook de minimeeting is uiteindelijk gisteren doorgegaan, helaas geen foto's gemaakt..

Sjaad: wauw prachtfoto van Urbino!

Saida: gelukkig maar, wie weet wat er dan was gebeurd ;) maar hij gaat dus al weer een stuk beter? Het loopt idd lekker gelijk! En dat in de zomer, het minste seizoen hier :) (de school waar we tegenover zitten is gesloten nu..) wat een gedoe kan dat idd zijn met inenten, bij Darius had de DA het fout gedaan en was het helemaal opgezwollen :(

Anouk: lekker aan het rommelen met je ventje dus :) fijn dat Frank je er ook mee helpt :)

Ilona: haha die Chico, stoute jongen. Flavio is ook altijd gelijk ondeugend als hij een dag niet gereden is...

Elise: wat een rotnieuws, heel veel sterkte ermee. Dacht je nog om naar Tunesie te komen? Ik moet trouwens naar NL de laatste week van september, mijn appartementje is verkocht en moet gaan tekenen.. De week erna zou dus wel weer kunnen, we zouden dan zelfs evt samen hierheen kunnen vliegen. Weet alleen niet of dit na je onderzoek nog wel prioriteit heeft...

Ok ik post even, straks is het WEER weg...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:01

Nog even dit:
Over bitten, aangezien je hier niets kan kopen reed ik hem eerst, bij die Duitse waar we op stal stonden, met een hoofdstel en bit van haar: http://farm3.static.flickr.com/2570/370 ... 8bf947.jpg
Een spaans bit, gebroken. Ik vond dit voor een 4 jarig paard dat nog niets had geleerd wel wat heftig, maar zij rijd al haar paarden direct met gebroken stang in en heeft dus ook geen andere bitten. Nu hij daar niet meer staat (gelukkig, want ze was overal nogal heftig mee..) rijd ik hem gewoon met een enkel gebroken bustrensje http://farm3.static.flickr.com/2464/380 ... 999840.jpg
Het probleem nu: hij lijkt dit juist heel vervelend te vinden, bij zacht contact met de mond gaat hij al snel zijn hoofd op en neer schudden. Ik rijd verder geen hoge dressuur ofzo, voornamelijk buitenritten en af en toe in de bak wat oefeningen. Buiten gaat het allemaal best, maar daar rijd ik hem zover mogelijk met losse teugels. Hij begint steeds beter op beenhulpen te reageren (in het begin helemaal niet), en op gewicht te letten. In de bak echter begint hij altijd gelijk te zwieberen en dan ga ik weer verkrampt zitten en maken we het elkaar alleen maar lastig lijkt het :( Hij is ook altijd erg lui in de bak, echt een diesel, tilt zijn benen niet genoeg op en gaat bokken bij het eerste drafje. Buiten is hij ook een stuk energieker.. Nouja. Iemand tips??
Hier nog een lieve foto :)
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:50

Ilona -> Ook ik ben daar benieuwd naar hoe ze er op reageert.
Vind het ook best wel een beetje eng dat ik er teveel mee doe ofzo.
Als dat zo is dan ga ik 'm niet verder gebruiken en zoek ik een andere oplossing.
En zowiezo, als Rints rustiger wordt met zulke ritjes dan rij ik liever weer op een normaal bitje, hoor!

Karina -> Whahaha! Ja idd! Dat zal ze wel bedoeld hebben! I'm the f*cking QUEEN! Afbeelding
Klinkt iig wel typisch Rintske, hahaha!
Sol is een indianenpaardje! :D (bij mij op stal noemen Rintske een indianenpaard zo met die lange vlechten, hahaha!)

Martine -> Wat zou kunnen is dat Flavio een vrij laag verhemelte heeft, en daardoor het bit niet zo fijn vindt.
Zou je even na moeten kijken dan bij hem.
Maar wat goed joh, dat jullie restaurantje meteen zo leuk loopt!
En dat nog wel in het laagseizoen! Dat belooft nog wat voor straks!
Is het eindelijk lekker weer om meer met je paardjes te doen, moet je werken..... ;)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:05

Idra schreef:
Leuk om te lezen Karina, dat het al beter gaat met Girasol en Veludo saampjes. Ik heb er misschien overgelezen, maar houd je hem hengst? Was hij al ingereden?
Hoe is het trouwens met jou, Yenneke, hoe was je dag bij ISPH? Mag je beginnen?

Oeps, Lobke vergeten ;)
Voorlopig blijft hij gewoon hengst ja, ik heb er nog geen vastomlijnd plan over, eerst maar eens goed leren kennen. Ik heb het nu thuis zo in kunnen richten dat het hengsten/ruinen-groep is, weet niet of hij en Veludo uiteindelijk ook bij elkaar kunnen lopen (dat ligt dan meer aan Veludo hoor, die is gewoon niet zo makkelijk en zet nogal graag zijn tanden ergens in) maar met de mini's (1x hengst + 1x ruin) is ie al prima aan het socializen, die kan ik denk ik al snel fulltime de gelegenheid gaan geven gewoon heen en weer te lopen tussen die twee. Handig toch, formaatverschil haha, hoeft alleen het onderste draadje weg.
Hij is wel licht aangereden, maar niet zoals je het zelf graag zou doen. Hoop spektakel en stang+serreta. Dus ik ga gewoon zo'n beetje opnieuw beginnen. Kan ik ook weer wat van de Barón-ervaringen gebruiken, hij doet me best wel aan hem denken.
Maar eerst mag ie bijkomen, aankomen, morgen naar de smid, en ik heb het vermoeden dat tandarts ook geen overbodige luxe is.

Even voor mijn beurt, Yenneke gaat binnenkort beginnen ja! Leuk hoor.

nombrado schreef:
Marloes heeft vorig jaar hier 4 keer op goloso gelest..., was echt heel bijzonder met haar handicap
haar tunnelvisie (alleen een puntje rechtuit zien) en geen gehoor. Eigenlijk rijd zij puur op haar gevoel en dat was zo bijzonder en heel knap!!
Ik moet zeggen dat door haar niet kunnen zien in de verte en dichtbij, ze dus volledig op Goloso moet vertrouwen, dus al haar angsten opzij moet zetten. Goloso vond het geweldig, en marloes ook.
Volgens mij staat er nog wat op een site over de lessen.
Heel bijzondere vrouw, marloes, maar ook Goloso heel bijzonder paard :D

Nou, dat vind ik echt heel leuk om te horen dat Marloes nu toch nog wat mooie ervaringen heeft op kunnen doen met Goloso. Zeker bijzonder. Ik ga eens googlelen of ik die site kan vinden.

nombrado schreef:
Gefeliciflapsteerd met je nieuwe aanwinst...je gaat wel 2 x vreemd nu hé ;)
dat wordt dus een nieuw kleurtje zadel en hoofdstel!

Nou alleen qua kleur ga ik vreemd ja haha, de overstap van spanjaarden naar portugezen had ik al eerder doorgevoerd ;)
Na Lito, Barón en Veludo wel de eerste niet-schimmel Iberier ja!
Qua zadel/hoofdstel doet ie het voorlopig maar gewoon met het donkerbruin, maar als ik ooit de jackpot win dan krijgt ie een london/tobacco-set hoor, lijkt me echt heel mooi staan bij dat blond.

Martine wat een ontzettend lieve foto! Qau verhaal van je rijden in de bak lijkt het me toch dat je er gewoon tegenaan blijft lopen dat Flavio een basis zoals wij die normaal vinden mist en hij gewoon veel niet begrijpt?

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:25

Oempf, ik kan het echt niet meer bijhouden hier, maar wat zie ik daar voor ontzettend leuk paard Karina!!
Gefeliciteerd met Girasol, super gaaf!
En ik zie eigenlijk voor het eerst ook je website (in je onderschrift gespot) en natuurlijk eventjes gekeken, mooi!!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:43

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:54

Hehe nou ik ga me inschrijven hoor!!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:57

je hebt het zeker op Menno voorzien!! :D
die gozer krijgt dankzij jus nu heel bokt achter zich aan hahahahah! wat erg hee! _O- arme jonge

je had toch al zo iets? zo'n site voor paardenvolk die wilde daten?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:00

Hahaha! Dat is ook een optie om aan een date te komen :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:02

Allereerst suzanne gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Shanna – weet je al hoelaat je morgen moet ?
En fijn dat je stage zo lekker gaat en wij missen je idd

Laura – gelukkig is alles goed gegaan bij de dierenarts nu hopen dat de tand er vanzelf uitvalt of moet je nog een keer terug komen.
En fijn dat die plekjes niet ergs betekenen je maak je toch altijd wel zorgen als er zoiets zit

Saida – bedankt voor de tip als heike terug kom van de wei zal ik eens kijken of ik hem daar mee bij kan voeren en moet het persee van dat merk zijn of mag het ook van een ander merk ?
En wat is de pelhembit ?

Jan – weer super mooie foto’s van jou kanjers

Frank – daar ben ik idd wel even zoet mee heb het nou al meer dan een week en voorlopig zit ik nog wel thuis en nee niet tussen de schapen gezeten mijn moeder en broertje hadden het toen ze terug kwamen van vakantie van de dominicaanse republiek.

Anouk – daarom zeg ik ook gewoon op je gevoel af gaan en op dat gevoel van frank jullie komen er met zijn 3e wel uit en ook jij gaat dadelijk weer voorruit en pakt die wpen :j komt helemaal goed je kan het ;)
En fijn dat het rijden weer lekker ging

Kelly – ik ga met je mee alhoewel dan moet ik mijn man hier in nederland weer missen uhm in dubio :P
En ik heb even je filmpje bekeken maar ik krijg er zelfs kippenvel van heel mooi om jullie zo samen te zien heb jij ook een filmpje van een z wedstrijd van jullie samen zou die ook graag eens willen zien. Als je het niet wilt moet je het zeggen hoor

Lisenka – wil je het wedstrijd rijden wel weer oppakken want die mooie kanjer van jou mag van mij best in de baan lopen

Iloon – balen dat je schema door de war loopt maar wat super dat sanne zaterdag foto’s kom maken ben benieuwd naar de foto’s. en ik begrijp jou gevoel ook goed hoor soms kom ik ook echt tijd te kort en dan maak ik ook echt lange dagen ik sta sochtends om 6 uur op en ga savonds zo rond half 1 naar bed maar dan heb ik wel de dingen gedaan die ik moet doen anders kom ik echt tijd te kort :j\
Maar je hebt gelukkig wel weer lekker gespeeld met chico en daar gaat het om :D

Karina – heerlijk om sol weer op de foto te zien leuk halster ook

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:03

Saida: ik zal hem vanmiddag eens even in de mond kijken ;) heb ook het idee dat deze trens een beetje dik is voor hem.. Hihi en ja dat komt weer mooi uit.. Nouja, na de zomer zijn er wel weer meer uren 'bruikbaar' om te rijden.. Nu is het enkel 's ochtends vroeg of begin van de avond.. Wat dat betreft is NL dan weer ideaal ;)

Karina: dat zal zeker kloppen.. Hij probeert constant de bochten af te snijden, en op de hoefslag blijven lopen ziet hij duidelijk ook het nut niet van in ;) Nu moet ik wel zeggen dat er ook constant afleidingen zijn, altijd staan er wel paarden die net worden gewassen vlak naast de bak, en ook rijdt er een weg vlak langs. Op zich reageert hij wel vrij goed op gewichts en beenhulpen, slalom gaat vaak best aardig zonder contact met de mond. Zal wel gewoon geduld moeten hebben en moeten oefenen.. Paarden worden hier inderdaad helemaal niet voorbereid op het rijden, longeren doen ze niet aan, het is gewoon zadel erop en gaan.. Op de club waar ze nu staan is wel een longerbak maar Flavio is als de dood voor de longeerzweep.. Of hij gaat staan sidderen van angst in een hoekje of hij valt aan :s een gewone dressuurzweep is hij dan weer niet bang voor, je kan hem rustig zijn oren ermee kriebelen. Zo'n londen of tobacco set heb ik ook al eens over zitten kwijlen ;) tsja je kan het hier niet krijgen he ;)

Jus: hahaha ja ik had ook al zitten kijken! 'Er zijn momenteel nog geen successtory's' ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:10