[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:40

Amanda: Waar stond Nino nu dan?

Malin: Wat super dat het zo goed gaat met jou en Suev en met Dinky OK dan!

Benthe: Ik kan me voorstellen dat Matz zich verveelde, gelukkig kan hij in ieder geval weer in zijn eigen stalletje staan!

Ilona: Wat gaan jij en Chico goed!! Heerlijk om te lezen Haha!
Echt gaaf wat je nu aan het doen bent met hem, ga ik straks denk ik ook eens proberen met Igneo.
(waar haal je alle info over parelli vandaan?)

Natalia: Jeetje, dat is ook niet leuk voor de gasten!

Jasmijn: Gezellig dat je weer terug bent Haha!
Ik zal zo even in je topic kijken over Bandiet en even terug pb-en!

Peet: Ik vroeg dat, voor de opening, ik wil graag een foto, eentje van jou en eentje van je kanjer. Je moet dan mies even de geboorte data sturen. En naar mij nog even jullie doel voor komend topic.

Esther: Haha, die Atlas toch, nog zo ondeugend op die leeftijd!!

Madelief: Jammer dat je ziek was tijdens jullie paar dagen weg. Beterschap voor vriendlief!

Saida: Jeetje dat is schrikken!! Gelukkig was de brand niet op stal!

Vandaag heb ik weer lekker stallen uitgemest en dat ik nu nog steeds zo'n beetje de enige bezigheid op paarden gebied. Rijden zit er namelijk nog steeds niet in met die bevroren bak. En naar buiten ga ik nu ook liever niet.. Dus ik wacht rustig af tot het gaat dooien.

Verder ben ik vandaag begonnen met mijn paper voor Economie... reuze boeiend, maar niet heus!!

Daarna heb ik nog even een overzicht gemaakt van de mooiste en eentje van de grappigste foto's die ik dit jaar heb gemaakt!

[ITP] Mijn mooiste foto's uit 2008

[ITP] Mijn grappigste foto's uit 2008

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:10

Madelief: Heel veel beterschap, hopelijk kan je snel weer bij Furia langs.
Ilona: Gelukkig dat het zo goed gaat met Chico! En lekker dat je Amanda weer kan bijrijden, wel lekker ook weer naar buiten Knipoog.
Barroco: Lekker hoor weer bij Bandietje langs Knipoog. Zal zo even dat andere topic lezen Tong uitsteken.
Saida: Gelukkig maar dat de wind de goede kant op stond! Want al had er geen brand gevaar geweest, al die rook doet je paard volgens mij ook niet goed!
Zasread: Balen dat de bak nog steeds bevroren is! Hopelijk gaat het weer snel dooien! Leuke foto's ook in je topics Haha!.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:52

Madelief - het is idd balen dat het zo vriest je kan dan gewoon echt niet trainen hoe je zou willen en dat is balen

Iloon - ja ben blij dat ik gisteren nog heb kunnen rijden want vandaag was die weer kaars bevroren echt balen

jasmijn - ja die vorst is niet leuk meer van mij mag het toch minder worden

saida - ik geloof best dat je schrok toen je het hoorde ik zou zelf ook geschrokken zijn gelukkig stond de wind de andere kant op

esther - atlas is goed het nieuwe jaar in gegaan dus, was zeker zijn goede voornemen meer eten, gelukkig heeft die geen koliek gekregen

sanne - wat een leuk overzicht van je foto's, jammer dat je nu alleen de stallen kan uitmesten ik kan ook niks doen behalve hem los zetten in de wei want zelfs onze losgooi bak is bevroren

vandaag niet veel met heike kunnen doen jammer genoeg want de bak was weer bevroren ik zit er toch maar ana te denken om morgen naar buiten met hem te gaan kan ik iig nog wat trainen met hem want heel misschien gaat mijn wedstrijd volgende week zondag toch gewoon door,
morgen ga ik lekker schaatsen met vriendlief op natuur ijs dus ben benieuwd is alweer een jaar geleden voior mij dat ik op ijs heb gestaan dus we zullen zien

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:14

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:37

malin: nogmaals dank voor je info! we hebben er echt al zin in
madelief: lekker genoten. hopen dat de mok morgen zo goed als over is. enne beterschap nog he.
mies: hihi, blijft leuk he om weer even klein te zijn
ilona: succes morgen! ja de dagen lengen weer, dan wordt dat zomergevoel sowieso weer steeds groter.
jasmijn: ook jij lekker genoten van cp, heerlijk joh. je goeie voornemen werkt wel he haha. is het iets voor jou om op het "paardenspul" te passen hier? ook ik zou zeggen dat je eens iemand erbij haalt die daar verstand van heeft. maar hij is nog jong, dus ik denk dat je je er niet al te druk om moet maken. monty halster al eens geprobeerd? heeft veel impact op een paard, ik heb des er mee weten te overtuigen de trailer in te gaan. haha, wat zei die neger: ik tem iets anders? Tong uitsteken
saida: zoo, das nog eens een brand zeg!
sanne: ook ik kan hier niks met de beesten, een en al harde grond. eind volgende week dooi.. je topics ga ik zo ff bekijken maar uit ervaring weten we dat het wel mooie plaatjes zullen zijn. edit: heeele mooie pics!!
denise: zal best goed gaan, bij mij was het al een 20 jaar geleden denk ik dat ik op ijzers heb gestaan.
esther: mooie pre zeg, wat zou hogere prijsklasse zijn?

vanmiddag weer wezen schaatsen, tjonge wat had het ijs veel geleden zeg. het is een natuurgebied dus er is geen ijsclub actief waardoor er niet geveegd of wat dan ook gedaan wordt. gister met de dooi zal er wel teveel geschaatst zijn, vandaag heel bobbelig ijs. en dan frankie erop die geen held is met schaatsen, maar het ging allemaal goed.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:56

frankiej schreef:
peet: uhm, welke foto's bedoel je?

de foto s die op het forum staan ik kan ze niet allemaal zien Bloos blond he

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:20

Ik zit op mijn werk met een trage computer, dus ik kan even niet reageren, duurt uren. Maar in ieder geval is de verhuizing goed verlopen, hij liep wel erg slecht. Was wel heel blij dat hij weer in zijn eigen bedje stond. Vandaag liep hij al wel iets beter, maar nog steeds goed kreupel. Vanaf morgen ga ik hem zo vaak mogelijk een paar minuutjes laten wandelen.
Inderdaad zou het prettig zijn als je ze het een en ander kon uitleggen.

Iloon; Ze moet stoppen? Ik heb haar een paar keer zien rijden, maar ze rijd echt heel erg netjes en rustig, Amanda liep super? Overbelasting geloof ik eigenlijk niet zo in... Liep Amanda nu opeens GP allah, maar dit?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:00

Iloon ; Amanda kreupel :S Maris was vandaag gewoon aan het longere en rijden :S

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:12

peet: daarvoor hoef je niet blond te zijn hoor. die moeten gewoon zichtbaar zijn. anders even in de internetopties kijken en zoeken naar een regeltje wat heet: afbeeldingen weergeven. dat moet aangevinkt zijn

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:11

frank - ik hoop dat het goed kom haha

nou ik ga me eigen omkleden en dan gaan we zo schaatsen ben benieuwd

_Saida_

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:36

Sanne -> Leuke reportages!
Je hebt al heel wat beauty's voor je lens gehad.

Frank -> Jij als zelfstandig ondernemer moet natuurlijk ook wel voorzichtig doen met je geschaats, hihi!
Hier was het ijs op de sloten al flink aan het dooien, maar op de ijsbaan was het nog goed te doen volgens Frits.

Hopelijk blijft het zo droog, ik heb wel zin in een buitenritje!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:45

Jemig zeg,het sneeuwt hier ineens gigantisch!

*verlangt heftig naar het voorjaar en de zomer*

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:06

Hier is het alweer gestopt met sneeuwen dus is maar een buitje Gab! Wij gaan denk ik ook even buitenritje doen zo.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:20

Maak me maar lekker...ik zit hier met zakdoeken,hot-coldrex,nisyleen,oscillococcinum(wat een naam),hoestpastilles,trachitol,maar vooral zakdoeken te snotteren en zielig te zijn,2 zieke kids op de bank,zieke man boven op bed.....en jij gaat lekker buitenrijden?????!!!!!

tsjonge,wat een hardnekkige griep,als je denkt dat het weer wat beter gaat stort je accuut weer in Boos!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:27

Hier sneeuwt het gelukkig (nog) niet. En de bak is ook niet meer bevroren Haha!. En dat kwam goed uit wat ik heb voor het eerst in maanden weer op Atlas gereden! De eigenaar stuurde me gister een sms of ik zin had om te rijden, dus ja dat ging ik maar doen Tong uitsteken.

Hij was me wel weer flink aan het uitproberen, alles wat toen ik stopte eindelijk goed ging deed ie nu weer. Dat ie dwars door me been heen loopt en van de hoefslag af gaat enz... Maar ja kan dr nu weer aan gaan werken, komende tijd mag ik hem op vrijdag in de groepsles gaan rijden bij ons op stal. Hopelijk gaan we dan weer lekker vooruit, want ik vond m nu echt heel stug, hij was niet lekker aan het been en de hoeken goed doorrijden was ook heel lastig Lachen. De rechtergalop heeft ie wel door, hij sprong zowaar twee keer goed aan Haha!. Alleen gaat ie dan wel veel te hard en gaat ie ook nog is zijn eigen kant op... Gelukkig reed er verder niemand in de bak Nagelbijten / Gniffelen. Na het rijden in de bak zijn we ook nog buiten een rondje gaan uitstappen wat ook goed ging (volgens de eigenaar issie buiten een stuiterbal maar daar heb ik niks van gemerkt...).

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:31

Heikedenise: ah na deze oud&nieuw kan het jaar alleen maar beter worden Tong uitsteken en dnek wel dat ik het naar me zin ga hebben
,lekker bij me eigen op stal, kan ik me paardje in de gaten houden, super Haha!

Frankiej: Ja we wouden ook weg toen, maar ging zo moeilijk, hadden allebei al wel wat op en van hun naar ons huis is bijna 3 kwartier
rijden met de auto, dus dan was da neit zo verantwoord geweest. En lekker joh de vakantie, is dat voor binnenkort of voor de zomer ?

evdpanne: Nou hahaha die heeft z'n eigen dan lekker vermaakt, geloof best dat hij daarna als ene stuiterbal door de bak heen ging
na al dat eten Tong uitsteken mooie PRE op marktplaats, vind zwarte PRE's altijd zo gaaf.

Kiki: Ja dat gaat bij mij ook wat worden, want hij gaat al tegen de deur aanstampen als ik de binnenbak deur voor iemand open doe en in de
buurt van een ander paard kom. maar daar went hij wel aan, werk er dan 5 dagen in de week, dus hopelijk went hij er wel aan...

Madelief: uhm... ja... hahaha, bij het asiel zit een dierenarts bij en die doet alle asiel hondje gratis nakijken als je ze adopteerd.
De hondjes worden allemaal als ze binnenkomen ingeënt en gestereliseerd/gecastrieerd. en de grensovergang is open sinds vorig jaar dus een paspoort hebben
ze niet nodig, zoalgn ze maar ene boekje hebben. Lachen

Mies: De andere baan was niet zeker dus nam ik liever iets waar ik wel zeker van ben. wat ik meot doen weet i kdus echt niet... weet alleen
dat i kde paarden buiten meot zetten en binnenhalen, uitmesten gebeurt automatisch, dus voorderest weet ik nog neit wat ik meot doen hahahaha

Barroco: ja klopt ook wel hoor, ben best kieskeurig qua werk, heb al zoveel dingen gedaan, dat ik nu echt zoiets had van, nu ga ik eerst iets zoeken
dat ik ook echt leuk vind en vol kan houden Haha!

Saida: dankje wel Haha! ja het is daarna wel goedgekomen, maar de avond was wel naar de ballen... Boos! en gelukkig is er niks ernstigs gebeurd
met de brand... pfff zou me eigen echt kappot schrikken

Sanne: wat een mooie en gave foto's heb je allemaal gemaakt joh, echt heel leuk Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:06

saida: ja als eigen baas heb je toch een hele verantwoording, maar tis niet zo dat ik er echt dingen om laat. krijg ook regelmatig de opmerking van zou je dat nou wel doen. je leeft niet om te werken maar werkt om te leven he.
natalia: tja dan ist lastig om weg te gaan in zo'n geval. de vakantie is helaas pas in de zomer. meer ruimte zit er niet in een jaar bij mij.
esther: je hebt wat te doen dus.
vanochtend weer eens op sam gereden, heb een dik half uur een flinke stoeipartij moeten leveren om daarna even lekker te kunnen rijden. thuis na het drollen ruimen nog heel ff op des gesprongen in z'n stal. wat een lieverd is het ook, hij blijft dan echt op z'n dooie gemak staan kijken. op stal op een paard/pony gaan zitten was bij mij altijd not done maar des bewijst weer het tegendeel.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:39

Ilona: Niet heel veel, maar iig die bruine die het stokkenrijden deed...en ik zat nog naar die fransoos op die schimmel te luren, helaas moest hij toen terug rijden...anders had ik die (kerel:P) wel even willen aaien Vingers aflikken
Toch handig amanda op stal Knipoog Chico nog gereden?

Jasmijn: Naar antwerpen, dat is voor mij een stuk dichterbij...alleen hier geen optreden van Lorenzo!
Wanneer heb je die les met bandiet? Ik gooi het ook op respect en onderdanigheid...en natuurlijk ook een beetje lompigheid Tong uitsteken komt vast goed! Dr staan al nuttige tips tussen dus herhalen lijkt me beetje onzinnig.

saida: Flinke brand! Kan me voorstellen dat je schrikt! Ook geen last van de rook gehad?

sanne: Stallen uitmesten moet je maar zien als fitniss Knipoog zo kijk ik er tegenaan..ik mest zoieso uit als ik er ben dus nu in de vakantie extra veel gedaan! Foto's zijn leuk! Van het voorjaar moet je toch maar is langskomen!

Denise: Is je kaart al binnen? Anders gewoon proberen...de eerste wedstrijd is toch altijd lastig...dus heb je iig wat ervaring!

esther: Ah nog maar eventjes sparen! Hij is wel erg knap!

sneeuw? Hier niet gezien...ik wil ook wel schaatsen maar ben bang dat ik in een wak val...misschien als mn broer op tijd thuis is dat ik hem nog kan overhalen.
Nou de uitdaging voor encanto viel een beetje tegen....het was niet uitdaging genoeg voor meneer want binnen 10 minuten kon hij zo'n 5 passen na elkaar...nog geen spectaculair hoogtestandje maar het begin zit erin...Maar aan de andere kant vind hij het volgens mij wel leuk anders doet hij het niet zo snel. Het is zo jammer dat ik niet weet wat hij allemaal al kan en met welke commando''s het geleerd is...maarja we komen er wel uit samen!
En zoals meer hier denk ik met shannon lekker in het bos gereden...we kwamen langs een meertje waar ze aan het schaatsen waren, dit was wel spannend dus werd ze helemaal heet...kreeg wel aandacht van de schaatsers Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:49

Ik wens iedereen een fantastisch 2009 met heel veel paardenpret!!!!!!!

Hier niet veel nieuws onder de zon. Terroso doet erg zijn best, Licor ook (vorige week nog een lesje gehad bij David). Licor wordt alleen heel erg heet van dat koude weer dus de kunst is om er de ontspanning in te houden. Bij David in de les hebben we daar ook erg aan gewerkt, dus ik probeer nu thuis die lijn door te zetten.

De kopers die kwamen kijken naar Terroso hebben helaas afgebeld, is wel erg jammer, maar ja, op naar de volgende en zo kan ik wat langer van het schimmelventje genieten Knipoog
Vanaf 1 februari ga ik Terroso overigens verhuizen naar een stal waar hij dagelijks buiten komt en die ook dichter bij huis is. De huidige stal ging het stalgeld plots belachelijk hoog opslagen (van 300 naar 380 euro) en ik was niet bereid om meer te betalen voor een slechte service (bijna geen weidegang en een sluitingsdag op maandag). De stal waar ik nu heen ga is privé (fokkerij van springpaarden), ik heb er onbeperkte toegang en hij komt dagelijk in de stapmolen en op de weide (als het niet vriest Knipoog ).

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:53

Idra jemig zeg wat een stal prijzen! Wow! krijgen ze daar kaviaar te eten ofzo?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:01

Je zou het denken hè Haha!
Nee hoor, 3x per dag krachtvoer, 2 x per dag hooi en gebruik van binnenbak als er geen les is, gebruik van buitenbak onbeperkt (wel een hele goeie bodem, maar nu helaas ook bevroren). Weidegang enkel als je ze er zelf kan opzetten (niet mogelijk als werkende mens, enkel in het weekend). En op zondagnamiddag en op maandag gesloten. Niet echt een superservice dus Knipoog
Nu gaat hij elke dag tijdens het uitmesten de stapmolen in en dan nog een halve dag op de wei. En ik heb onbeperkte toegang tot de stal (wat eigenlijk maar normaal is, maar goed).

Verder is 300 euro hier wel normaal voor een stal met een binnenbak. Zonder binnenbak liggen de prijzen rond de 200 euro.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:08

Frank: Echt fijn dat Des alles goed vind Lachen. Echt een super paard!
Mies_apollo: Al een andere uitdaging aan het zoeken voor Encanto Tong uitsteken.
Idra: Die stal prijzen zijn echt duur zeg!! Waar Atlas staat is het geloof ik 215.... Maar ook niet echt geweldige service, wel 's zomer 24 uur weidegang en 's winters soms ook de hele dag of een halve dag. Het is hier ook wel zelf erop zetten, maar met een beetje overleg met andere mensen kom je al een eind Tong uitsteken. En we hebben ook alleen maar een buitenbak, maar wel weer fijne gebieden in de buurt om buiten te rijden. Maar heb nog nooit zoiets gehoord als stal gesloten Tong uitsteken.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:19

naatjuh - ja het moet helemaal goed komen voor 2009, en daar gaan we onze best ook voor doen

mies - nee nog steeds me startkaart niet binnen maar heb wel contact gehad met vereniging en die hebben weer contact gehad met het knhs en die bevestigen dat hun alles hebben ontvangen, dus moet maandag weer bellen voor verdere informatie

gab - jee de griep heb jou idd zwaar te pakken veel beterschap

esther - fijn dat je weer even op atlas kon nu lekker door trainen en dan komt het helemaal goed

idra - jammer dat de koop niet is doorgegaan maar zo kan je idd nog even van hem genieten

iloon - en heb je vandaag op je kanjer gereden?

peet - en wat waren de punten van de wedstrijd ??

nou vandaag lekker 1 1/2 uur wezen schaatsen was supergezellig en daarna naar heike gegaan die heb ik gereden alleen hij was zo erg dat die de bak uitrende (doordat iemand eruit ging met zijn paard) en zo de straat op rende, dus had de slof van een stalgenootje geleend en hem flink op zijn sodemieter gegeven en lekker 50 minuten getraind uiteindelijk gaf die het op en toen liep die heerlijk die etter dus dat wordt wat als ik zondag wedstrijd heb ben benieuwd

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:24

denise de punten waren gistern 186 dus weer ene puntje erbij nog 5 en de L2 in
vanmiddag lekker laten werken aan de pessoa en hij liep erg fijn

daarna nog en poetsbeurtje en meneer was weer helemaal toppie

hier was het de hele dag regen brrrr slechtweer wou nog dat ik op vakantie was
Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:08

Sanne, vanmorgen even snel in je topics gekeken, zag een foto van Bandiet *trots*.
Ik reageer er zo nog even op Ja

Denise, lastig he, die bevroren gronden..

Frank, schaatsen, top!! Dat wou ik ook echt op cp, maar helaas, geen schaatsen mee..
Het lijkt me super om bij jullie op t paarden (en honden?) spul te passen!! Ik houd me warm aanbevolen, stuur anders maar een pbtje,
kunnen we kijken naar de datum? Lijkt me erg leuk!
Een montyhalster, ken ik niet, zal het zo eens googlen. Haha ik weet nog niet eens meer wat ie zei voor de rest.. lach gewoon zo in een deuk (had ook iets te diep in t glaasje gekeken maar goed Bloos )

Benthe, fijn dat het al iets beter gaat!

Naat: ja, daar kan ik me ook wel invinden, dat is toch ook best belangrijk Ja

Michelle, oh jammer hoor, dan heb je wel iets spectaculairs gemist Lachen Wow knap dat encanto het zo snel oppikt hoor,
je mag het hier wel eens met bandiet proberen, geen beweging in te krijgen Nagelbijten / Gniffelen tips misschien?

Idra, leuk om weer eens een update te lezen!

Peet, mooie punten hoor!!
Kan me voorstellen dat je terug verlangt naar je vakantie Lachen plezier ons eens met wat foto's, dan krijgen we ook een beetje een vakantiegevoel Tong uitsteken

Vandaag weer werken, ging allemaal prima maar pff mn lichaam protesteert nu er tegen dat ik gister nog wat gedronken heb en om 1 uur pas in mn bed lag (wekker ging on 6.45), voel me grieperig..
Nu dus maar een lekker warm bad en er op tijd in zo!