[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:32

Madelief: Heeft mijn zus ook altijd, is het wekenlang geweldig weer geweest, komt ze hier, alsmaar regen, gaat ze weg, schijnt het zonnetje weer Clown. Ook echt iets voor mijn zus..

Lekker saai klinkt het.. Ik ga zo Fuego pakken, en dan naar een restaurantje, misschien dalijk nog ff naar de carrefour voor wat spullentjes.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:32

Patries, dank je hihi.
Saida, mooie tatoo hoor!
Es, leuke fotos! Goh, wil ook wel naar Spanje, tenminste mooi weer, hier is het zulk bagger weer :S Kunt helemaal niets.
Madelief, vervelend zeg dat je niets te doen hebt! Raar dat de manege om 1u dicht is.. Lekker filmpje kijken, bankhangen, ook altijd lekker op zulke dagen.
Sorry als ik mensen vergeten ben, maar ben nie echt fit dus ben de helft vergeten haha.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:35

Ja blegh ik ben echt chagerijnig en t begint met de minuut erger te worden Haha!
Heb dat normaal eigenlijk nooit maar de laatste week wel n beetje, heb ff een dipje ofzo, maar dus echt behoefte aan zon...
Heb dus ook echt zin om iets te doen maar om nu weer naar Amsterdam te gaan...
Oja en ik ben ook nog es echt blut.. en dat gebeurd me nooit..

Ja esmee, ik ben dus ook echt bang dat dat mij gebeurd
Mja... we'll see

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:52

Hoi allemaal.
Hier ben ik ook weer eens, heb me een hele tijd eens aangemeld en heb daarna amper meer gereageerd.
Ik heb wel regelmatig mee gelezen.

Ik heb Xantha afgelopen zomer ingereden en het gaat best goed.
Alleen de laatste tijd krijgt ze wel veel praatjes (uitbarstingen)
Ik ben er voor de kerst afgevallen en toen heb ik mijn vinger gebroken. Nu zat ik er net weer ontspannen op en nu heeft ze me van de week echt gelanceerd, gevolg gekneusde arm en helemaal beurs.
Maar ja wat wil je ze is nu 4,5 jaar oud en zit waarschijnlijk midden in de pubertijd.
Ze wordt sterker en krijgt steeds meer balans en conditie.
Hebben jullie dit soort dingen ook met je Lusitano/Andalusier??
Hier wat foto's van ons

De eerste keer los.
Afbeelding

Een paar weken geleden, ik moet een beetje meer op mijn kont gaan zitten
Afbeelding

Buiten, voor de foto
Afbeelding

Samen
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:56

Mooi paardje hoor minder dat je der afgevallen was ik heb geen lusitano/andalusier dus kan je helaas geen advies geven.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:09

Mooie fotos! Vervelend zeg dat je er weer afgevallen bent! Heb het niet met Goya, hij maakt wel eens rare sprongen maar verder...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:26

Ik ga straks (als mijn arm beter is) met frisse moed weer verder, maar als je je steeds zo'n pijn doet is het zo vervelend!
De drempel om er weer op te gaan wordt steeds hoger Knipoog

Ik heb trouwens ook een tattoo, het is een symbolische herinnering aan mijn eerste paardje en hij zit op mijn schouder.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:31

Lindy: mooie foto's en gave tattoos Knipoog
wat super dat je paardje nu ook galloppeerd Knipoog da zo door Knipoog

Esmee: leuk die foto's zonder zadel.
heb je, je nieuwe zadel op , op de foto zoja mooiiii zadel Haha!

Met janske ging de training vandaag ook goed Haha!
ze buigt lekker in alleen in de draf nog niet constant.
de linker galop gaat super de rechter
niet. krijg haar gewoon niet in de rechter galop Verdrietig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:43

Hoi Jolyn,
Xantha is mooi geworden zeg!
en een echte puber zo te horen! Haha!
Ik herken het wel, ik rijd zo'n tante die dit jaar al 8 wordt en nu ong. 1,5 jaar onder het zadel is en dat kan ook echt een draak zijn!
Alles trekt ze uit de kast om onder het werk uit te komen het spook!
Heb ik het ene onder controle volgt een nieuw truuk alweer... Clown

Het enige dat je kunt doen is rustig en consequent blijven en doorzetten, je moet er doorheen, en uiteindelijk zul je er als het goed is aan winnen!
Veel longeren werkt over het algemeen wel heel goed, dan leren ze goed op jou en je stem reageren en ze raken veel overtollige energie kwijt.
Verder weinig krachtvoer geven en proberen dat ze zo veel mogelijk los kunnen, zodat ze kunnen bewegen.
Succes ermee!

ik ga nu gauw 2 keiharde natgeregende hoofdstellen schoon maken en invetten, hard nodig! Cool
zal straks op de rest reageren!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:42

Ik lees straks bij en reageer maar eerst!

Ik heb met sita gedraafd Go jij! Go jij!

en hoe! het waaide nogal hard en er ligt zeil in de bak en de bak een beetje ballet (niet glad en zeil ligt aan de zijkant) maar ze was heel braaf met stappen dat ik toch vond dat ze er klaar voor was! Dus eerst wat ik dacht de makkelijke kant, eerste pasjes waren moeilijk, maar na een paar meter had ze het door en liep ze redelijk. Ik steeds op hetzelfde punt willen aandraven om voor haar wat vastigheid te geven, als ik op dat punt kwam gaf ze zelf ook aan te willen (bleef wel wachten op *stem en beetje been* hulp Pling ) en kon dan steeds zo een lange zijde en korte zijde draven..keer of 5 gedaan en toen ook nog de andere kant op, waarvan ik dacht dat het haar moeilijke kant was, niks bleef minder waar...aandraven en ze blijft zo een heel rondje lopen...toen rondje gestapt omdat ik met open mond van verbazing zat...daarna nog een rondje en bleef ze weer goed draven...ook toen ze bijna wilde stappen en ik beetje aansporen bleef ze gaan! Ben super trots op dr! en stiekem ook een beetje op mezelf, sita is het eerste paard wat ik helemaal zelf inrij en ook op mijn manier Lachen Pling toch leuk als het dan zo uitpakt!
Woensdag 2e lesje met dr Lachen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:18

Ess... leuke foto's... ben ook wel jalours..zou wel in Spanje willen wonen(als ik daar een goede baan kon vinden). Maar mijn vriend wil niet Boos!

Xantha is mooi geworden zeg... die buitenrijfoto is supermooi.

Mies...super!! Gaat goed zo te horen, gewoon lekker je eigen tempo houden.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:50

Michelle : superrr Knipoog
ga zo door

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:00

Suzanne -> Bedankt voor je compliment!
Toevallig heb ik dat ook ergens gelezen over die appelsap.
Ik wilde gisteravond graag een glaasje wijn drinken maar wist niet of het wel kon ivm dat dan ook je bloed dunner wordt.
Helaas kon ik geen info vinden over alcohol ná het zetten van een tattoo, dus heb ik er lekker een paar genomen!

Fanny -> Oja een helderrode??? Hebben ze ook een internetadres?
Ook leuk zo'n friese frontriem! Wel foto's maken, hoor!
Thnx voor je compliment!

Michelle -> Ziet er goed uit hoor, de foto's van Encanto!
En wat goed dat jullie hebben gedraafd! Braaf paard!

Petra -> Thnx voor je compliment!
Ik heb speciale zalf gekregen die ik er 1-2 maal daags heel dun op moet smeren.
Het ziet er uit als uierzalf of vaseline en het ruikt naar Dettol.
Jij hebt ook een tattoo? Heb je een foto?
Wat heerlijk zo'n paard hè? Gryts wordt ook steeds knuffeliger, kan ik ook zo van genieten! *LOL*

Esmée -> Ook jij bedankt voor je compliment!
Het is idd geen prettig gevoel, maar als je goed op je ademhaling let en wat afleiding hebt zoals bijv. een tv dan is het goed uit te houden, hoor.
En ze gaan niet continu door, het is telkens een lijntje en dan stoppen ze weer heel even.
25 graden???? Ow wat heerlijk!
Kan je niet even vragen of jullie een logeetje mogen voor een paar maanden met een fries erbij? Tong uitsteken
Leuke foto's weer van de beestenboel. Knipoog
Fuego gaat hard vooruit zeg, super!
En die pony tegenover Fue, wat is dat een beertje! En dat met 25 graden...... arm beestje......
Ongesteld zijn en rijden zijn bij mij ook niet altijd een goede combinatie, vooral de eerste 2 dagen niet.
Door het gehobbel worden de krampen alleen maar erger, en echt lol heb ik dan niet kan ik je wel zeggen.

Kim -> Het heeft bij mij ook ongeveer 5 jaar geduurd voordat het uiteindelijk is gebeurd, hoor.
Ik ben ook niet zo'n held, en ik wilde er wel heeeeeeeel zeker van zijn dat ik er geen spijt van zou krijgen.

Lindy -> Mooie tattoo's! Betekent het ook nog iets?
Geweldig als het goed gaat in de gallop. Als ze eerst maar eens goed aanspringt, dan heb je al een hele goede start!

Madelief -> Bedankt voor je compliment!
Ik wilde ook niet zomaar iets laten tattooëren, het moest wel iets blijvends zijn en voor mij een betekenis hebben.
Frits is er ook best wel trots op en de kids vinden het 'VET COOL!' Haha!
Ben je je dag nog een beetje doorgekomen?

Jolyn -> Wat naar dat je zo gemeen terecht bent gekomen, zeg!
Gaat het al wat beter met je arm nu?
Ik kan wel duidelijk vooruitgang zien tussen de eerste foto en de foto er na, hoor!

Ik ga naar m'n meissie toe, even longeren met de pessoa.
Vandaag waren er wedstrijden dus konden we niets doen.
De laatste moest om 17.15 starten, een fries in de Z1, echt leuk om naar te kijken!
Vind het maar knap hoor, om een fries zo hoog in de wedstrijdsport te krijgen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:32

Ik zie allerlei prachtige tatoeages langskomen. Saida, die van jou is wel heel bijzonder!

Zelf vandaag gereden. Vriendin (Kitty) zou meegaan om te helpen. Wilde n.l. eens een sprongetje wagen en zij heeft daar wat ervaring in. Toen ik Frío poetste heeft zij voor de staleigenaar een paardje gelongeerd. Ondanks we vroeger dan normaal waren werd het daarna heel druk en kwam van het springen niets terecht. Staleigenaar helpt een keer als het lekker rustig was.
Frío liep wel heel fijn en ik op het moment bezig om hem ook in galop mijn hand te laten volgen. Met wisselend succes.
De naar onze maatstaven flinke drukte had wel een positief punt: na het rijden was het gezellig in de kantine nog een kop thee of koffie drinken Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:38

Saida, kan gewoon hoor. Het bloeden stopt, je kunt een tattoo vergelijken met een schaafwond eigenlijk. Dus vrij snel over met bloeden.
Jolyn, heb je foto? Ben benieuwd.. Mijn tattoo is ook herinnering aan Claudia en onze oude hond, vandaar de hondenpootjes en de ster voor alles gewoon zeg maar.
Mies, wat fijn zeg dat het zo goed ging!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:00

Hey Deb, jij ook hier. Ben je nou weer gevallen? En je vinger is nog niet eens beter?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:02

jolyn welkom en heel veel strekte met je zere lijf

esmee, wat een gave foto`s en dat weer hmm lekker en je kan bijna een tpoic voor jezelf openen ahhaaah je staat bijna vijf keer onderelkaar lachu meid je hebt denk ik het record

saida, ik heb volgens mij al eens een foto geplaats van mijn tatoo
maar hier dan nog een keer

Afbeelding

en de rest van de tatoo`s zijn ook erg gaaf

en leuke foto`s langs zien komen
ben net nog even naar anne(gevallen meisje) toe geweest en ze was blij met ons bezoek
ze zager goed uit en haar moeder heeft alles even bijgeklets met ons
na een kwartiertje zijn we weer weggeaan ze werdt heel erg moe het was goed om haar te zien en heb haar een dikke knuffel gegeven van iedereen
ze was ook erg blij met de kadoo`s

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:34

spokie79 schreef:
Hey Deb, jij ook hier. Ben je nou weer gevallen? En je vinger is nog niet eens beter?

Hoi Anita
Ja ik ben deze keer gelanceerd.
Ze spurte er vandoor, sprong met 4 benen tegelijk de lucht in, sloeg naar achteren uit en draaide een kwartslag, knap paard he?
Is alleen niet uit te zitten, helaas.
Ik viel boven op mijn arm en dat deed au, nu is hij gekneusd, ik kan hem niet optillen.

@mies-apollo, wat leuk dat je je paardje zelf in rijd. Heb ik ook gedaan (wel onder begeleiding)
Is echt heel leuk, kan me goed voorstellen hoe je je na je drafje moet voelen!

@patries, thanx Bloos ben ook echt heel trots op haar

@Saida, ja he?
Het gaat ook best wel goed Xantha is heel leergierig, zo erg zelfs dat ze zich snel gaat vervelen.

@Soeske, ik heb wel ergens een foto, effe zoeken.
Kan hem niet vinden en mijn foto toestel is weg om gemaakt te worden, je houdt het nog te goed!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:38

hey saida mijn broertje belde mij net dat hij jou had gesproken hij was erg nieuwschierig hoe of wat..

De namen moet ik hier nog even goed leren Tong uitsteken is makkelijker dan steeds terug scrollen..

Maar ben inderdaad erg blij dat ze heeft gegalopeerd. Ze sprong beide keren goed aan alleen snijdt ze nog wat af en moet ik de stuur er nog op maken Tong uitsteken die is kapot Nagelbijten / Gniffelen

Waaahhh ik wil ook in spanje wonen ben jaloers.. Ga maar bij mijn familie wonen alleen man lief krijg ik niet mee..

En mijn tattoo's neej betekenen niets.heb ze wel laten ontwerpen daar. Op de voorkant en achterkant zijn ze precies het zelfde Haha! alleen aan de achter kant is ie dubbel..

Vervelend dat je er af bent gevallen.hoop niet te ernstig en dat je zo wel straks weer ontspanne kan rijden...

Mooi paardje hier boven op de foto.. Ziet er erg vooruitgaand uit

Super dat je nu voor het eerstgedraafd hebt.. Net als ik gegalopperd Tong uitsteken moet heel eerlijk bekennen dat het voor mij ook weer de eerste keer galop .. heb heel lang niet durven galopperen door een goede val en de verkeerde paarden. heb veel pech gehad in de paarden wereld Boos!

ik ga mijn vriendje weer even pesten Tong uitsteken
fijne avond en tot morgen en alvast weltrusten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:54

Dat galopperen gaat bij Xantha ook nog schuin de bochten door.
Al gaat het de laatste tijd wel ietsje beter.
Maar met zo'n dikke buik is het nog lastiger Tong uitsteken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:10

hahah ja en dan moet ze nog 5 maanden Tong uitsteken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:22

Branka -> Bedankt voor je compliment! Ik vind 'm zelf (natuurlijk....) ook heel bijzonder. Ja
Jammer dat het springen niets is geworden, maar toch wel fijn dat je evengoed lekker hebt gereden.

Suzanne -> Heb ik ook gedaan, hoor! Ik heb lekker een paar wijntjes gedronken en er gelukkig geen last van gehad.
Vanmorgen had ik een crème shirt aan, en toen ik die vanmiddag uittrok kon ik een stukje van de tattoo erop terugzien......
Blijkbaar komt er wondvocht uit, want er zit niet een korstje op ofzo.

Petra -> Dat is ook een mooie tattoo!
Heeft die van jou nog een betekenis?
Anne is lekker verwend! Lief van jullie!
Ligt ze nog in het ziekenhuis?

Jolyn -> Aan de ene kant leuk dat ze zo leergierig is, maar aan de andere kant; ben je niet bang dat je te snel gaat?
Haha! Nog zo'n eentje die plat door de bochten gaat!
Grytsje ook al!

Lindy -> Hahaha! Leuk dat je broertje meteen belde!
Ik had hem en Bianca al een poosje niet meer gezien, maar toen ik 'm zag vroeg ik hem meteen of jij zijn zus bent.
Je had zijn blik moeten zien, echt heel verbaasd!
Hij vroeg hoe of ik dat wist, dus toen vertelde ik het van Bokt.
Was wel even grappig!

Grytsje mocht vanavond weer even rondjes lopen.
Eerst even warm gelopen en daarna nog even beide kanten met de pessoa.
Het was de derde keer met de pessoa.
Ze neemt het heel goed op en je kan goed zien dat ze begint te merken dat als ze haar hals laat zakken de druk wegvalt van de koordjes.
Hier zit dus wederom weer een trotse dame met een big smile! Haha! Haha! Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:31

Ik heb vanavond Bailando meegenomen naar de binnenbak(stallen naast de bak). Dat heb ik geweten... piafferen kan meneer prima, steigeren ook en verder ben ik nu doof Tong uitsteken
Maar verder ging het eigenlijk prima.. 5 minuutjes stoer doen en daarna braaf Haha!

Daarna Ensueño een beetje gelongeerd. Op elke halve volte een balkje neergelegd. Gin ook prima. Daarna nog hindernisje opgebouwd en meneer laten vrijspringen. Daarna lekker pop stal gezet met een bak slobber... Lachen

Enne nog goed nieuws op stal..we krijgen van het voorjaar een eigen bak!! Nu hebben we de binnen- en buitenbak van de manege ter beschikking, maar is altijd aanpassen en overdag in het weekend is het altijd megadruk met dit slechte weer. En door de week is er 's avonds altijd les...terwijl de bitenbak bij de eerste de beste regenbui al een zwembad is. Dus zeker goed nieuws dat we hier volgend jaar beter voorzien zijn Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:34

Ik zorg er wel voor dat het niet te snel gaat.
Ik heb ook heel bewust gewacht tot ze 4 was met inrijden.
Wel moet ik haar met rijden flink aan het werk houden, maar dat gaat ook d.m.v. simpele oefeningen.
En af en toe een beetje schoudervoor en wijken is alleen maar goed om haar recht te maken. (lees, niet te vaak en kleine stukjes)
Ik heb gewoon een slimme dame.
Ik doe ook regelmatig grondwerk en klickertraining met haar voor de afwisseling!
Ze vind alles leuk, en ik ook Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:14

@ Madelief: Het zal heus niet gebeuren haha, ligt eraan wanneer je komt, er zijn namelijk ook regenmaanden. Zoals in Februarie en in April kan het nog wel is regenen. Niet zo chaggerijnig zijn, alles komt wel weer goed joh.

@ Jolyn: Welkom weer. Het is wel een schitterend paard. Vervelend dat hij van die buien heeft. Fuego is 5 jaar, maar die is niet zo erg in de pubertijd. Wel uitprobeersels, maar dat is niet zo erg. kan nog komen.. Hij word namelijk wel steeds energievoller en eigenwijzer haha.

@ Fanny: Dankje Haha!. Fijn dat het zo goed ging, ik had dat ook met Fuego hoor, hij sprong altijd verkeerd aan, maar eenmaal met het nieuwe zadel doet hij het niet meer. Misschien ligt het aan je balance? Probeer je het al in voltes? Of een rondje om de pion heen, je buitenbeen naar achter drukken, en naar buiten kijken. En hij moet natuurlijk naar binnenkijken.

@ Michelle: Gefeliciteert! Wat leuk, kan me voorstellen dat je zo blij bent, en zo trots.

@ Saida: Haha die paarden hebben er hier geen last van, die pony staat altijd in het weilandje, en word niet bereden. Die zijn de hitte hier wel gewend hoor, de meeste hebben gewoon nog een Wintervacht. Wat knap, met een Fries in de Z! En Joelle altijd maar zeggen dat oa Friezen en Anda's nooit hoog in de dressuur kunnen komen..

@ Branka: Gezellig, dat springen komt vast nog wel Haha!.

@ Petra: Ook een leuke tattoo! Jullie kunnen een heel topic beginnen voor mensen met Tattoo's haha. Heb ik heb record, ik denk het ook hahah Clown. Wat fijn dat alles nu zo goed met het meisje gaat!

@ Saida again: Leuk dat het zo goed gaat met de Pessoa, merk je het verchil ook al onder het zadel?

@ Patricia: Haha stoere man. Leuk dat er een nieuwe bak komt, altijd handig!

Ik ga even de foto's van Fuego in het weiland errop zetten. Stoere man heb ik ook, ik kom aan, en zodra hij mij ziet ( Hij stond overgerins bij de Zweedse paarden aan de overkant van het hek, daar hebben ze heel lief al die tijd gestaan als een groep ) rent hij met staart omhoog, met gedachtes dat hij een Arabier is, helemaal wild met gekke sprongen naar me toe, en toen bedacht hij zich weer, en miste hij zijn vriendjes, en rende weer bokkend weg. Daar deed hij nog een paar rondjes, hoofd en staart in de lucht, ik moest echt lachen. En ik kwam steeds dichter bij, en je zag hem echt zo kijk van: Moet ik nou komen? Zal ik naar je toe lopen? Af en toe kwam die dan ook naar me toe, en toen bedacht ie zich weer, en liep hij weer terug. Hij stond wel heel mooi te kijken met die Arabieren staart van hem. Toen halstertouw weer vastgemaakt, en weer helemaal terug lopen. Uiteindelijk in vertrouwen halstertouw los gemaakt, en kijken of die mee liep. En ja hoor, hij liep heel lief mee. Totdat de grasspriet zijn vertrouwen won en weer begon te eten haha. Dan moest ik ff zijn hoofd omhoog doen. Uiteindelijk weer op de weg, op naar de Manege, een minuutje lopen. Toen kwam Joelle met haar paard voorbij, die zei nog dat hij zo lief en rustig was geweest, dat het een lief paard was, toen vroeg ze of ze verder kon draven, dus ik zei maar ja, en daar ging ze weer verder hobbelen ( Die zit echt letterlijk heel de dag op een paard hoor, ze rijd per dag denk ik wel 20 verschillende paarden, allemaal buitenritten ) Maar ik had er niet bij nagedacht dat Fuego opeens weer de stoere man ging uithangen, hij wilt namelijk altijd vooraan, en ook nog is langs de andere paarden lopen. Nou, heel die nek opgezet, oren naar voren, ongelovelijk gespannen draven, zo'n gespannen drafje, helemaal trekken, ik moest echt lachen. En toen weer op stal, hij ging gelijk drinken. Hij heeft heel de dag bij die paarden van die man gestaan en niet eens even naar de andere kant van het weiland gelopen om wat te drinken. Die heeft weer nieuwe vriendjes. En nadien Fuego weg was, gingen de Zweedse paardjes ook weer weg van dat hek, echt leuk, ze gingen gewoon heel de dag bijelkaar staan als een groep.