[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:46

Idd, als ze zo reageren weet je al hoe het zit...

Eindelijk staat mijn witte man op stal. Het verbaasde iedereen dat hij toch best rustig was haha.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:52

Oeh foto's :P

Ja ze weet hoe ik er over denk , en gezien ik gem. 6 uur per dag 7 dagen per week op stal ben is mij ontlopen vrij lastig }>

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:08

Nou dan zal ze je vanzelf een keer onder ogen komen denk ik! Maak er geen persoonlijke vete van he? Het gaat om het paard ;-)

Oooh Duifje! Wij zijn beniehieeuwd!!

O wat leuk dat Fuur weer zo lekker aan het dollen is... Hij speelt echt altijd graag he?
Mijne kan dus niet alleen naar buiten, maar als er een ander mee is dan is het ook niet goed :P Dan rennen ze idd wel heel veel maar spelen ze echt niet, als er eentje in haar ruimte komt dan valt ze die gelijk aan! (echter ontkomen ze er niet aan om in 'haar ruimte' te komen, omdat zij zelf juist altijd naar de rest toe gaat.... -vermoeiend beest soms-)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:51

Ik heb hier een tijdje niet meegepraat, beetje moeilijke periode gehad, maar dat zet ik liever niet openbaar. Heb wel meegelezen!

Duijfje, inderdaad, foto's!

Babeau, als je dat leuk vond, waarom niet? Geen reden om je daarom een penny te voelen :)

Evy, volgens mij wordt hij witter, nee? Heerlijk als ze zo spelen, Figo staat in een groep met drie ruinen en drie merries, en de drie mannen doen niet anders dan met elkaar spelen en klooien.

Cherell0, lastige situatie zeg! Maar super wat je voor het paard doet!

Posh, dat heb ik ook regelmatig hoor, zeker als ik eens een paard rij dat groter is dan de gewoonlijke Iberiërs :) Foto's zien er ook goed uit!

Geeske, lastig. Maar werken aan de lange lijnen is ook fijn!

Buitenzinnig, zeer elegant!

Ik ben gisteren naar Flanders Horse Event geweest, vooral om inlichtingen in te winnen voor een zadel voor mijn jonkie. Man komt binnenkort langs om hem op te meten met de Equiscan, en dan laat ik een zadel aanmeten. Ik wil er onmiddellijk een dat goed past, en dat makkelijk aanpasbaar is. Ben benieuwd wat het voorstel wordt!

Martine, Sterre nog schoon gekregen? :)

Over oude paarden: vriendin heeft er eentje van 25, en die valt elke winter enorm terug in gewicht. Vorige winter heeft ze haar op rust gezet, maar paard werd er helemaal gek van. Nu loopt ze een drietal lesjes van een halfuurtje met een kindje op haar rug, en dat vindt ze helemaal super. 23-jarige van andere vriendin wordt nog meerdere keren per week intensief gereden (heeft nog Prix St-Georges gelopen vroeger), en die is nog even soepel als een tienjarige :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:24

Ik ken een 28 jr. Die elke dag nog z'n dressuur oefeningen loopt , die oogt ook jonger .

Ze hoeft van mij echt geen uuurreeen te komen , maar om de dag even GOED!! Poetsen en een half uurtje/ 3 kwartier aan de longe vind ik toch wel een absoluut minimum :o

En ik heb persoonlijk niks tegen haar , alleen met de manier hoe ze met d'r paard omgaat .
Dus het word geen persoonlijke klop jacht hoor .

Het gaat mij echt om het paard .

Sterkte Liesbeth Y;( mocht je je verhaal kwijt willen , mijn pb staat open ( mag ook via gewone mail als je dat wil)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:41

Sterkte Liesbeth :(:)

Ik ga maar eens op zoek naar een ander hoofdstel en bitje voor Fuerza, we zijn er vandaag achter gekomen dat haar bitje lichtjes snijdt in haar mond... :(:) Komt waarschijnlijk vooral door het hoofdstel zelf, het leer is van slechte kwaliteit en daardoor zakt het bitje soms scheef, waardoor het lichtjes snijdt. Dus nu tijdelijk bitloos tot we een nieuw hoofdstel en bit hebben gevonden :)

Fuerza is redelijk gevoelig in haar mond, dus mocht je suggesties hebben voor een bitje, graag! ;)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:44

Ik heb een bitfitter bij Figo gehad, en die heeft ook een gevoelige en zeer kleine mond. Weinig ruimte tussen de lagen en een dikke tong. Ik heb hem een keer gelongeerd met een dun HH bitje, maar de tandarts die twee weken erna kwam, zei dat hij bloeduitstortingen op zijn lagen had. Nog te dik dus. Ik heb nu geïnformeerd voor een Mylerbitje, en dat lijkt me wel interessant.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:55

LiesbethDW schreef:
Ik heb een bitfitter bij Figo gehad, en die heeft ook een gevoelige en zeer kleine mond. Weinig ruimte tussen de lagen en een dikke tong. Ik heb hem een keer gelongeerd met een dun HH bitje, maar de tandarts die twee weken erna kwam, zei dat hij bloeduitstortingen op zijn lagen had. Nog te dik dus. Ik heb nu geïnformeerd voor een Mylerbitje, en dat lijkt me wel interessant.

Wij hadden hier nu ook een dun bitje, maar ik denk dat het iets té dun is en dus te scherp.
Ik zal ook eens gaan kijken voor een Mylerbitje! :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:56

LiesbethDW: Sterkte met alles, hoop dat je nu uit je moeilijke periode bent!

Duijfje: Ik ben ook benieuwd naar foto's, fijn dat hij zo rustig was toch!

Ik heb nog een vraagje over mijn mini, wie weet heeft iemand hier een idee: Hij heeft sinds kort (sinds ergens in de herfst) een soort spasme/zenuwtrekje in zijn achterbeen. Met lekker bewegen en trainen blijft het weg en hij rent en speelt gewoon zoals altijd door de wei.

Nu is hij al een paar dagen niet heel erg fit en ligt hij veel in de wei. Hij eet, drinkt en mest wel goed en speelt nog een beetje met zijn maatje maar doordat hij nu dus niet veel beweegt speelt zijn beentje ook weer op. Omdat het liggen en trekje met zijn achterbeen ook wel past in het beeld van magnesiumgebrek zijn we daarmee begonnen gisteren maar als dit niet snel beter wordt ga ik van de week even langs de dierenarts.

Dus ik ben nu nog een beetje aan het kijken naar wat het eventueel zou kunnen zijn, maar behalve het magnesium gedeelte past geen enkel beeld bij hem. Iemand hier een idee?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:27

Yeahhhh Celine, hij is errr :D :D :D Fotoooo's haha <3

Hee Liesbeth!! Hoop dat het nu beter gaat, als je er nog over mocht willen praten staat mijn pb-box uiteraard open voor steun en/of advies :)
Ben ook benieuwd hoe het met het zadel aanmeten gaat! Alles goed met Figo? :+:

Ohh Posh, dat klinkt echt heel erg als wat het Shetje heeft waar Jetta nu bij staat. Had daar toen iets over opgezocht en dat klonk wel aannemelijk, maarja, wat weet ik er nou van.. Even goed nadenken hoor... :P Ataxie volgens mij... Is iets met de zenuwen wat dan niet lekker zit.. Al is dat wel wat heftig natuurlijk, zou eerst inderdaad andere dingen uitsluiten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:45

Wat een leuke foto's komen er voorbij!
Posh, hahaa, wat zal jij gelachen hebben ;) Aii, sterkte met je mini! Ik zou het niet weten.
Babeau, heerlijk toch! Af en toe zo'n penny gevoel is helemaal niet erg toch?
Duijfje, fijn dat je kanjer nu op stal staat! Eindelijk!
Liesbeth, hoeft niet openbaar, welkom terug en hoop dat alles nu weer goed gaat! Spannend, een ander zadel! Ben benieuwd!

Over bitten, Goya doet het goed op een myler bit. Ook op een ongebroken kimblewick. Ben zeer te spreken over Myler bitjes :)

Heb vandaag heerlijk met Goya getraind! Zit op mijn roze wolk :) In galop, volte verkleinen tot bijna een piroutte en vanuit daar rechtuit en hebben we zomaar (uiteraard op mijn commando) een galopwissel gedaan! Normaal sprong hij alleen voor of achter over, maar nu gewoon heel correct! Helemaal happy <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:03

Ohhh lekker zeg BZ!!! Wat heerlijk dat het trainen zo goed ging :D Klinkt fijn ontspannen :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:16

Jaa, zeker! Ik zag het een tijdje niet echt meer zitten. Goya heeft zijn bouw niet mee en is niet makkelijk te rijden. Daarbij is hij al wat op leeftijd. Heb besloten de druk er wat af te halen en maar zien wat er komt. En dan komen de dingen waar je aardig naartoe hebt getraind een tijdje en nagenoeg hebt opgegeven. Grappig eigenlijk he?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:45

Ja wat die spanning al niet kan veroorzaken of eigenlijk kan tegenwerken.. Mooi dat het zo dan toch komt :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:30

zo kan ik andermans paarden vaak beter laten lopen dan m'n eigen paard :+
gewoon omdat ik het van m'n eigen paard zo verwacht en er op werk dat je eigenlijk TEgraag TEsnel wil :o

fijn dat het nu op z'n plek valt .

bitjes ben ik niet zo in thuis , ik rij meestal met dubbel gebroken bitje . en tot nu toe was het altijd voldoende .

*mochten mensen nog interesse hebben , ik heb foto's van de plekken van het paard ...
vandaag is de eigenaar gewat'sappt ... antwoord : ik ben nu nog aan het carnavallen , kom van de week wel :wow: -:(- %) |o _-:( :x en nog wat van die smiley's :( stomme koei dat ze is }:0 (sorry , ik ben echt pist off dat carnaval belangrijker is als 5 min. bij je paard haar wonden komen kijken :n . (gelukkig zag het er vandaag al wel een stuk beter uit) vandaag het beestje weer gepoetst was in 5 min. klaar met 3 borstels ^) .

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:42

Ja herkenbaar. Maar heb mezelf wel zo om kunnen schakelen dat het bij goya Ik gewoon goef kunt gaan als het met andere paarden ook kan haha.
Getver, wat een nare eigenaar! Carnaval belangrijker dan je paard. Fijn dat jij het paard wat opvangt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:43

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:56

haha die 4 beentjes de lucht in .

mooie foto's weer .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:38

Ohhh serieus?!! Wat een mafketels... Mooi voor het paardje dat jij hem af en toe poetst :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:02

Beter dat jij dat paardje poetst.. :)
Carnavallen voor je eigen paardje :| stelletje gekken..

ZO ik ben ook weer terug ik ben alleen dood en dood op, :) zonder kater,
gewoon gaan werken vandaag na pas 6 uur thuis was van de kroeg ,
Zelfs nog even naar me paardjes gegaan :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:31

Sterkte Liesbeth :+:

Pff.... eerst carnaval dan je paard ?! _-:(

Met bitten kan ik ook niet mee praten.. ik moet er binnenkort ook weer een uit gaan kiezen voor schimpie.. Dus ik denk dat ik mij ook maar laat adviseren.

Ik heb geprobeerd foto's te maken.. maar ze zijn allemaal bewogen : (

Vandaag rondjes om stal gelopen en een beetje gelongeert. Buiten zijn box is hij nog flink aan het schreeuwen en druk aan het doen. Maar dat is begrijpelijk. Er zijn veel merries. In de box is het een mak lammetje en héél erg nieuwsgierig naar wat er allemaal gebeurd. Ook kwam ik erachter dat hij heel erg lenig is haha. Die nek gaat echt alle kanten op.

So i am totally in love <3

Richting het weekend wil ik proberen er een zadeltje op te doen. Hangt af van de drukte op stal en hoe hij zich gedraagt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:35

Ohhhh heerlijk zeg, nieuw paardje op stal <3 Was hij al wel bereden? Ja toch?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:38

Bitten probleem ben blij dat ik er vanaf ben !:D

Heerlijk je paardje op stal veeel plezier er mee.. :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:40

Ja hij is bereden! Nog wat rillerig met opstappen maar verder zitten er flink wat knopjes op :)

Dankjewel :D

Ik had alleen al een gevecht met zijn manen vandaag.... :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:31

Leukkkkk!! :D Kijk zo uit naar foto's, het is echt een prachtpaard.. <3 Iedereen hier is aan het kwijlen hahaha!
Ohhh gevecht met zijn manen?! :oo

Tamme loopt gelukkig op elk bitje wel lekker :D Rijd alleen zelf het liefst met zo'n D-trens met koperen rollen.. Heb hem ingereden met een kneveltrens, klinkt zo eng :')