[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:10

Whoehaaaaa ik krijg net de tijden van de marathon te zien van zondag! We waren echt mega snel!!

Alle hindernissen hebben 6 poortjes waar je doorheen moet (even voor het beeld).

Hindernis 1 11 seconden - de snelste
hindernis 2 16 seconden - 3e
hindernis 3 16.2 seconden - 2e
hindernis 4 16.4 seconden - 3e
hindernis 5 11 seconden - 2e met 0.02 verschil
hindernis 6 22.6 seconden - 2e

We waren dan ook 2e in het totaal klassement!! Ik wist dat we snel waren maar whowhoeeeeeee dit is gaaf!

Wat stom dat je maar 1 topic mag, pffffff gelukkig heeft Kelly em geplaatst, zal ik dan weer een topic voor Kelly plaatsen? :D
Leuk om het verschil te zien van baby veulen en nu jaarling! Wat groeien ze toch hard!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:27

Anouk – helaas kan ik je ook geen advies geven m.b.t. het bit maar persoonlijk zal ik er ook geen stang in hangen :n
Wel fijn dat jullie zo lekker met de familie bezig zijn geweest :j echt heerlijk met zijn alle bij de paardjes

Malin – bedankt, en jij ook weer lekker bezig geweest met je kanjers heerlijk hoor moet ook maar eens bij jou op minimeeting komen want wil die kanjers van jou toch ook wel eens zien :j

Laura – nee idd dan hou ik het maar lekker op superhorse :D
Veel succes vandaag met hincapie

Nadina – ik duim mee voor je dat ze ook dragend is super van je tentamen en fijn dat je lekker gereden hebt

Iloon – ik heb een besmettelijke huid infectie zit onder de krentenbaard en onder de schimmelplekken dus ja dan mag ik niet werken om mijn collega’s niet te besmetten. En helaas heeft mijn vriend het ook gekregen dus we zitten samen thuis een beetje elkaar te vervelen :P en ja heike mag idd wat lekker rond worden op de wei alloewel heike niet echt de aanleg hebt om rond te worden hij is hoog en slank en is nooit dik geweest maar toch mis ik af en toe die dikke billen :9
En jij lekker met chico bezig geweest fijn dat die zo lekker aan het lopen is zoals jij het beschrijft klinkt het zo super gaaf dan heb ik gelijk weer zin om met heike bezig te zijn

Michelle – super dan kan je lekker gaan klussen

Mayke – welkom dan :D

Saida – ik vat het ook niet aanvallend op hoor maar zoals net hieboven aan ilona uitgelegd is hij nooit dik geweest zijn vader, moeder broers en zussen zijn allemaal tussen de 1.58 en 1.66 en hebben allemaal lekker body en een ronde kont wij hadden zelf ook gehoopt dat die een beetje ronder zal worden maar ‘’helaas’’ is hij de hoogte in gegaan iedereen staat iedere keer ook weer van te kijken dat die alleen maar groter wordt en slanker hij krijgt goed te eten meer kunnen we ook niet doen. Ik hoop dat de wei een beetje uitkomst voor hem bied.
Dus snap je zin heel goed hoor en vat het totaal niet verkeerd op maar ik doe mijn best
En een ukkie ben ik zeker dat mag nu wel duidelijk zijn :D

Sanne – iggie wil dan gewoon graag bij jou zijn en houd jou gezelschap
En ik zal nu dan maar in het nieuwe topic reageren

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:10

nombrado schreef:
Woodstock schreef:
@ Anouk: De oorzaak kan idd iets rijtechnisch zijn, of je paard vind het bit niet fijn. Ik heb al veel PRE's meegemaakt die een simpel trensje of dubbelgebroken gewoon niet fijn vinden, wiebelt te veel. Veel paarden gaan dan overdreven kauwen of idd proberen het bit vast te houden. Een pelham of stangetje kan dan uitkomst bieden. Anderzijds, buiging in het lichaam is ook supermoeilijk bij barokkies, waardoor dat vasthouden ook kan ontstaan... Als je met stangetje rijde, let dan wel op dat je heel snel released! En het nadeel van een stang is weer, dat je minder aan lengtebuiging kunt werken :+ Lekker he :D

Voordat een ruiter uberhaupt met stang màg rijden, is het release verhaal juist zo belangrijk.
eerst dus werken aan eigen balans en zit (dus zonder handen)
Het stang, trens verhaal, kan ik niet in meegaan . een trens kan net zo goed op pre's. Zelfs bitloos.
lengtebuiging ben ik het ook niet echt mee eens...., wat is nl lengte buiging?
Alles , maar dan ook alles, komt vanuit het bekken van een paard...als ie daar los is, en recht, kan ie alle buigingen in zijn lijf maken.
en ruiter.....blijf van die binnenhand afffffffffffffff

:o Ik gooi stang en ongebroken door elkaar, excuus!

Mijn ervaring is dat, met name de hypergevoelige PRE's, wel eens teveel prikkels kunnen krijgen van een gebroken trensje, omdat het niet stabiel ligt. Een ongebroken bit kan dan uitkomst bieden omdat het stiller ligt en dus minder prikkels geeft.

Over een stang, die werkt met hefboom, als je daar dus inkomt, werk je meer aan 'het knikje'. Met een trens kun je ook zijwaarts inwerken. Anja bevestigde dat btw ook in haar clinic.

En verder, eensch: lengtebuiging krijg je idd zeker niet uit een bit ;) Daarom is het ook belangrijk dat je voordat je aan die stang begint de lengtebuiging voor elkaar hebt oiv je zit!

@ Zasraed: wat een lief hoofdje heeft Igneo!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:17

Woodstock schreef:
:o Ik gooi stang en ongebroken door elkaar, excuus!

Mijn ervaring is dat, met name de hypergevoelige PRE's, wel eens teveel prikkels kunnen krijgen van een gebroken trensje, omdat het niet stabiel ligt. Een ongebroken bit kan dan uitkomst bieden omdat het stiller ligt en dus minder prikkels geeft.

Over een stang, die werkt met hefboom, als je daar dus inkomt, werk je meer aan 'het knikje'. Met een trens kun je ook zijwaarts inwerken. Anja bevestigde dat btw ook in haar clinic.

En verder, eensch: lengtebuiging krijg je idd zeker niet uit een bit ;) Daarom is het ook belangrijk dat je voordat je aan die stang begint de lengtebuiging voor elkaar hebt oiv je zit!

Ik heb hier 2 hypergevoelige pre's...Nombrado is wel de gevoeligste..
Mijn ervaring is toch wel, bij de gevoelige typjes, trens, dubbel gebroken, die werkt het zachtste in op de lagen. Echter is zijn smoeltje zo klein en verhemelte zo laag dat er weinig ruimte over blijft voor een bit.
dus een dun (onderleg) trensje is voor hem tot nu toe het beste gebleken.
Ik heb 1 keer een portugese stang erin gedaan bij hem...waar ik niet aan kwam.., maar dit accepteerde die absoluut niet.
Van de week een bitloos cook hoofdstel, moet ik nog eens mee aan de slag, maar de druk op neus en achter de oren vind ie nog verschrikkelijker ....dan maar helemaal los :9 8-)
Wordt alleen lastig op vreemd terrein.

Fauno is verprutst in zijn mond, dus zet zich vast in zijn kaakgewricht..., das een heel andere kwestie.

Het knikje , bij een stang is een valse knik..., die komt niet vanachteruit

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:15

nombrado schreef:
Van de week een bitloos cook hoofdstel, moet ik nog eens mee aan de slag, maar de druk op neus en achter de oren vind ie nog verschrikkelijker ....dan maar helemaal los :9 8-)
Wordt alleen lastig op vreemd terrein.

Heb er ook wel eens mee gereden. Ben benieuwd wat je ervan vind! Bitloos of een smaller bitje is idd ook een mogelijk alternatief Anouk! Gelukkig zijn er heeeel veel mogelijkheden wat dat betreft :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:59

Ik ben het met woodstock eens.

Nu over stanggebruik , in de DV in Spanje word er een vrij zware stang gebruikt deze dressuur is ontstaan via de werkpaarden die met stieren werken de toro bravo.
Deze paarden moeten heel licht aan de hulp zijn want je wilt natuurlijk geen gevaarlijke stier van 500 kilo in je kont hebben met scherpe horens.
Deze paarden worden getraind dus ook met de beroemde valse knik , maar kan jullie verzekeren als ze niet weg galoperen met de achterhand dan een drie dubbele koprol maken , natuurlijk gebruiken ze hun achterhand , en het is zo fijn om zon beest aan te voelen zo op de hulpen , en dat je gewoon precies op zon paard kan vertrouwen.

Ik ben het er totaal niet mee eens stang geen achterhand gebruik .

Maar goed deze topic is geen discussie topic ieder heeft zo zijn visie.

hier 2 lekkere dingen met trens haha.

Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:05

jus schreef:
Ik ben het er totaal niet mee eens stang geen achterhand gebruik .

Afbeelding

ik zeg nergens....een stang is geen achterhandgebruik ....., met de juiste handgebruik en balans van de ruiter, kan een stang goed.., zelf rijd ik ook met portugese stang , op zowel gemelo als goloso...als we weer eens een doma vaquera buitje hebben.., leuk, want de paarden worden juist daardoor veel scherper op hulpen.

enne...wat die foto betreft....stuur maar op 8-)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:25

Nombrado (haha klinkt zo serieus ik denk meestal in het spaans) heb op je site gekeken maar bij geschiedenis krijg ik een foutpagina , ben wel benieuwd waar je paardjes vandaan komen , zijn mooie beesten.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:30

Als ik het zo lees mag het strikje achterwege blijven?

Herken trouwens wel wat je over druk achter de oren zei, Mayke. Frío (Hispano) kan daar ook beslist niet tegen. Als hij stil gaat staan als hij aan een halster mee loopt moet ik ook beslist niet gaan trekken. Dan moet ik hem eerst een pasje opzij laten stappen om hem daarna weer voorwaarts te laten lopen. Trekken aan het halstertouw geeft druk achter zijn oren en dus terugtrekken als soort paniekreactie wat de boel weer verergert.

Frío loopt trouwens wel fijn op een dubbelgebroken trensje. Enkel had ie, maar nadat ik op dubbelgebroken was overgestapt (zachter in de mond omdat ik vond dat ik niet voldoende rustig met mijn handen was) heb ik nog 1x geprobeerd met zijn oude bitje te rijden. Geen succes, ik kon totaal geen contact op de teugels nemen. Dan liep hij constant met zijn kop in de nek.
Moet zeggen dat ik in mijn achterhoofd wel een ongebroken trens heb gehad omdat ik vaker heb gehoord dat Spanjaarden niet lekker op dubbelgebroken liepen. Maar ja, die van mij is blijkbaar de uitzondering die de regel bevestigd ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:45

jus schreef:
Nombrado (haha klinkt zo serieus ik denk meestal in het spaans) heb op je site gekeken maar bij geschiedenis krijg ik een foutpagina , ben wel benieuwd waar je paardjes vandaan komen , zijn mooie beesten.

Oeps....nodig weer mijn site eens bijwerken...

even tussendoor...mijn paarden zijn geen beesten maar engelen _/-\o_

Nombrado komt van El Moralejo, Albaceite...zijn nog steeds goede kennissen en ga nog regelmatig op bezoek. www.yeguadaelmoralejo.com
Cancido..hun ruiter, rijd nu GP in spanje op Gusarapo, dat volg ik al vanaf dat Gusarapo 5 was (toen wilde ik hem al...maar die slimme Jose en candido hadden al door, dat het een talentje was. ;(

Nombrado is een Imado, subcampion Functionalidad sicab volgens mij 1996 of 1997.
Heb hem vanaf dat ie 3 maanden oud was.

(volgens mij betekend nombrado ook aanstellen(r) in zijn geval soms hahahaha)

Fauno II is via el moralejo ook naar nederland gekomen, maar pas 1 1/2 jaar geleden kapot naar mij , maar nu weer heel ;)

Gemelo heb ik vanaf de foto gekocht als 1 1/2 jarige, als maatje voor nombrado.
gek genoeg is Nombrado's opa. de overgrootopa van Gemelo (toch nog familie, maar van andere fokker)
Jopo

Goloso is als 7 jarige bij mij gekomen, gefokt in duitsland bij Gisela engel. is dus eigenlijk een duitse spanjaard :+ en vader Devoto
Moralejo heeft trouwens nu een heel goed paard te koop.....heet volgens mij ook moralejo.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:54

nombrado schreef:
jus schreef:
Afbeelding

enne...wat die foto betreft....stuur maar op 8-)

Wel leuk , om deze foto eens te analyseren.
Ruiter trekt het paard met binnenhand vanachter scheef.

Misschien een idee dat ik hem eens kom lesgeven? :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:02

Karina schreef:
Zo, en wanneer moet jij je les afrekenen? 8-)
Leuk dat het rijden op Des goed ging!
Ik vind het moeilijk om advies te geven zonder je te zien rijden, maar ik zoek het niet heel gauw in een ander bit, het klinkt eerder of het toch vooral een kwestie van rechtrichten is. Heb je die meroth-optoming toevallig al eens geprobeerd bij Sam? Kan veel informatie geven, gewoon even zonder bit rijden.

Ik hoor het wel van Frankie... hihi! *D Ik weet niet of het wijs is om Sam zonder bit te rijden. Sam kan heel erg heftig zijn en ik heb al heel wat peentjes zitten zweten op Sam. Eerlijk gezegd, zou ik waarschijnlijk met een bitloos hoofdstel niet eens durven opstijgen. :D Maar ik kan me natuurlijk druk maken om niks. Idd merk ik altijd wel, dat ik met veel wenden enzo het beste resultaat boek. Bezig houden lijkt tot de beste resultaten te leiden. Het duurt me inmiddels al veel te lang. Hang al dik 2 (of was het nou 3?) jaar in de L1 en daar zijn al heel lang geen wp'tjes bij gekomen. Heel frustrerend, want ik heb nu meer les dan 3 jaar geleden. Toen ik van B naar L1 ging, liep Sam beter en had ik nog les van Frank. Ik zal het eens in het overleg gooien met Frank, wat hij ervan denkt.
Ik heb in het verleden heel gevoelige merrie ook met een ongebroken bit gereden en bitloos. Die gooide zelfs haar tong over het bit heen bij mijn vader! Op de stang reageerde ze heel fijn. Ik ga er geen stang en trens in hangen hoor... :P

Mss om het duidelijker uit te leggen... Samaranch heeft nogal wat wantrouwen in het bit gekregen, omdat we te laat hebben ontdekt dat ie zijn wolfstanden nog had. Dat moet zeer gedaan hebben. Sindsdien is het voornamelijk een vertrouwenskwestie. Na het trekken van de wolfstanden hebben we een dubbelgebroken bit in gebruik genomen. Enkelgebroken was helemaal een drama. Het ging voor we op vakantie gingen redelijk goed met zijn afbuigen, maar nu gaat het weer minder. Als hij gaat spannen, trekt hij de rug helemaal weg en dan span ik en dan wil in nog wel eens vergeten mee te gaan met mijn handen. Ik houd ze dan te stil. Qua rechtrichten en vanuit de achterhand werken ben ik al een paar jaar bezig, dus dat zou me toch onderhand gelukt moeten zijn. Voor mijn gevoel zou daar al meer resultaat uit moeten komen, dan dat ik nu heb. Ik kan Sam een gebroken lijn met 3 bogen laten lopen in dat bakkie van 25 bij 15, en dat op het been, dus dan is ie toch behoorlijk goed van achteruit gestuurd? In lengtebuigingen is ie een talent. Hij buigt super om het been. Of zie ik dat verkeerd? Ik rijd Sam zo veel mogelijk op het been en zo min mogelijk op de teugels en voorwaarts neerwaarts. Maar omdat hij het gisteren helemaal vertikte om nageeflijk te worden, keek Frank mee. Zijn tips hielpen me. Nu proberen om die lijn er in te houden.

Kelly - Ik denk dat Frank die vraag beter kan beantwoorden of hij voldoende rechtgericht is, want hij kijkt er op en zit er niet op. Het probleem zit hem nu echt in het vastpakken van het bit. Hij zal het bit echt niet vrijwillig loslaten. Niet bij mij, niet bij Frank en ook niet bij mijn bijrijdster van een paar jaar terug. De laatste had er nog het meeste succes mee. Frank en Sam hebben geen klik, dus hij zal wel zeggen dat ie stronteigenwijs is... Er zijn overigens wel foto's hoor: Op mijn hyve staan er vier.

Judith - Is dat om het makkelijk te houden? Allemaal Anthonio. Wij waren in de volste overtuiging dat de stallen van de Anthonio waren, die we de eerste keer hadden ontmoet. Was dat niet zo dan? :o Ach, hier heten ze allemaal Jan en Frank... :P Die Fries hebben we volgens mij ook gezien, of was dat ook een andere?

Goh, mag ik een foto mailen van Sam met mond open? :+ Ik ga binnenkort eens snuffelen in de kist ouwe zooi van mijn moeder. Mss ligt het ongebroken bit er nog. Is zelfs zo'n gele, die veel paarden lekker vinden om op te kauwen. Ik denk dat ik het op korte termijn wel ga proberen met Sam. Gewoon kijken wat het effect is. Je omschrijft precies mijn probleem namelijk!

Laura - Jij woont toch in de buurt van Breda? Dat is voor mij te doen hoor. Evt kan ik een keer aanwaaien dat je hem met rijden probeert? Dan kun je daarna je besluit nemen. Hij is al heel oud, dat zeg ik er maar even bij, maar hij is niks anders dan die nu nog verkocht worden. Wel wat gebruikssporen, maar dat mag de pret niet drukken. Het is idd die met kruislingse teugels.
Met Sabrina hadden we gewoon ons plan niet moeten vertellen. Het is altijd handiger om te zeggen: "Goh, je galoppeert!!!" ipv "Zullen we een galopje gaan proberen?" Het antwoord op die vraag zal wel altijd nee blijven bij een nerveuze beginner zonder zelfvertrouwen. :+
En Superhorse? Is dat bij jou in de buurt?

Succes bij de dierenarts!

En tja, ik heb nu Des gereden en in het verleden behoorlijk wat andere paarden, maar het heeft mij nog nooit zo veel moeite gekost om een paard nageeflijk te rijden als met Sam. Als het me met hem lukt, denk ik, dat het me met alle paarden lukt. Ook Desje lukt het me makkelijk om nageeflijk te krijgen. Dus Sam is duidelijk hyper als het op de teugels aankomt.

Kelly - Ah, de spiraal. Ja, die komt er bij mij niet meer in. Ik heb eens een heel heftig inwendig onderzoek gehad en sindsdien wil ik geen gynacologen meer zo om me heen.

Nombrado - je praat maar raak, maar iemand die zich niet voorstelt, krijgt verder van mij geen antwoorden. En je site bezoek ik ook niet, want je profiel is verder niet eens gevuld. Iedereen doet er moeite voor, dus jij ook maar.

Ilona - Ik dub juist nu extra over die stang, omdat Frank ook al vanaf de grond zijn vermoeden uitsprak, dat ie daar mss wel eens beter op zou kunnen gaan lopen. Of juist veel slechter, maar dan is ie er natuurlijk in no time weer uit! ;) Overigens rijd ik nu al dik 3 jaar met deze trens hoor. Ik ga niet over één nacht ijs. Volgens Frank loopt ie meer dan voldoende van achteruit.

Michelle - Proficiat!!!

Woodstock - J. Vrenken. Volgens mij noemen ze hem Jo. De moeder van Sam is Kolian. volgens mij heeft hij die nog. En Sam is dan wel begiftigd met een spaanse naam, hij is een rasechte KWPN'er. Wij denken ook dat hij het bit te veel vindt wiebelen. En ach proberen kan meestal geen kwaad. Nu nog iemand zien te vinden met een passende stang dus. :+ Ik ga voor één keer proberen geen stang aanschaffen. Ik wil dan wel zeker zijn, dat het idd fijner werkt. Eerst maar het ongebroken bit van mijn moeder vinden en proberen... Ik ga daar alleen niet zo snel op de koffie. :z

Nombrado - Je veroordeelt me op een manier die ik niet kan waarderen. Ik snap niet waarom jij het nodig vindt om hier zo kwetsend te spreken. Mijn instructeur zou je niet zijn. Ik heb dik drie jaar les gehad op de manier die jij roept en dat heeft mij geen biet geholpen, dus ik ga op zoek naar een andere manier, die wel effect heeft. Ik heb Sam goed aan het been en ik wend veel met hem en rijd heel veel overgangen om zijn achterhand goed actief te krijgen en te houden en hem sterk te maken en hij is sterk zo. Ik heb al heel wat uren getraind op mijn handen en ze zijn soms nog te stil en dan voel ik dat en ik corrigeer het. Dat doen we al een paar jaar zo onder begeleiding en hij heeft het altijd vertikt om na te geven op die werkwijze. Hij komt echt van achteren uit. Hij kan van stilstand in galop, dus dat zit wel snor. Verder is Sam mijn zoveelste paard en ik heb nog nooit zo'n knoest gehad die zo moeilijk nageeflijk te krijgen is. Andere paarden heb ik in een mum van tijd omlaag op een nette manier. Ik vroeg alleen een mening over ervaringen met rijden met stang of ongebroken bit, niet over mijn rijden. Daarom bleef ik summier. Daarom plaats ik ook geen topics in de rijvaardigheid, want jouw soort mensen gaan dan allerlei onbenullige opmerkingen maken en daar heb ik tabak van.

Kelly_Taco

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:03

Als ze de ruiter nou naar mij opsturen dan kan jij hem hier lesgeven :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:09

Anouk, spiraal heeft mijn dokter gezet :D

Wat betreft Sam... als ik ooit eens in de buurt ben weer van Brabant kom ik even op de koffie hoor!
Wil jullie paardjes heel graag eens even zien.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:21

Huh? ;(

Ik snap het veroordeel verhaal niet

Je stelt een vraag, ik geef antwoord, zo ook anderen hier.
Neem op wat jij denkt dat goed is, en leg andere dingen naast je neer.

Maar ga nu niet mij veroordelen, en al weten hoe ik les geef aub.....

misschien kan je deze vraag die je had, neerleggen bij je instructeur?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:26

Kelly_Taco schreef:
Als ze de ruiter nou naar mij opsturen dan kan jij hem hier lesgeven :D

goed idee :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:28

Ik denk dat deze ruiter ons allemaal les kan geven haha , gewoon lieve goede knappe ruiter die weet wat hij doet , paard van foto rijdt in potros 4 jarige en fotos zijn momentopnames.

Hij heeft een paard in Grand Prix ik denk een tuiger en die jongen zit gewoon stil en rustig zijn oefeningen te doen (en die gooien toch hoog op ) maar hij beweegt niet. Hij rijdt ook voor stoeterijen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:30

jus schreef:
Ik denk dat deze ruiter ons allemaal les kan geven haha , gewoon lieve goede knappe ruiter die weet wat hij doet , paard van foto rijdt in potros 4 jarige en fotos zijn momentopnames.

Hij heeft een paard in Grand Prix ik denk een tuiger en die jongen zit gewoon stil en rustig zijn oefeningen te doen (en die gooien toch hoog op ) maar hij beweegt niet. Hij rijdt ook voor stoeterijen.

ohh...dan komt ie toch gewoon hier lesgeven?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:35

Ik wil hem wel assisteren... heb nu toch even geen paard om op te lessen O:)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:03

Kelly_Taco schreef:
Ik wil hem wel assisteren... heb nu toch even geen paard om op te lessen O:)

haha...dan mag je wel op 1 van mijn paarden les van hem...kan ik mooi zitten kijken naar al dat moois :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:25

Hai allemaal, ik kom nog even wat bijlezen.

Ik heb het filmpje van Yippie niet volledig bekeken en ik kan me wel vinden in de commentaar van Leandra waarom ze haar zo rijdt, maar het korte schudden met het hoofd en het af en toe wat dieper achter de teugel gaan (voor een fractie) zou volgens mij het allerbeste voorwaarts worden opgelost. Dan rijd je ze weer de aanleuning in en gaat ze volgens mij stabieler worden in die aanleuning. Het geschud is namelijk een uiting van een storing in het ruggebruik. Ik ben het dus wel eens met Kelly.
Maar ze is nog zo jong, dus ik vind het er aardig netjes uitzien :j

Jus, heb je nog foto's van Red Wine :D
Leuke foto's van je dochter + paard!!

Gezellig dat jullie gemeet hebben Laura en Malin! Woonde ik maar niet zo ver....

Wow Sanne!! Knap werk met die auto :D

Leuk om te lezen Karina, dat het al beter gaat met Girasol en Veludo saampjes. Ik heb er misschien overgelezen, maar houd je hem hengst? Was hij al ingereden?
Hoe is het trouwens met jou, Yenneke, hoe was je dag bij ISPH? Mag je beginnen?

Malin, heel leuk dat je weer met Suev aan de slag bent!

Elise, knuffel hoor, ik vind het echt vreselijk voor je. Ik hoop dat je die fabrikant kan vervolgen.

Fijn dat je zo veelzijdig werkt met Chico Ilona :) Nu ook al langeteugelen!

Dag Mayke :wave: Heb jij nog recente rijfoto's van jezelf? Ik ben namelijk wel benieuwd naar jouw mannen nu :j
Overigens wel knap wat jij daar kan zien aan die binnenhand, ik zie een binnenteugel in een boogje en een paard dat zijn achterbeen netjes onderbrengt.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:39

Idra schreef:
Dag Mayke :wave: Heb jij nog recente rijfoto's van jezelf? Ik ben namelijk wel benieuwd naar jouw mannen nu :j
Overigens wel knap wat jij daar kan zien aan die binnenhand, ik zie een binnenteugel in een boogje en een paard dat zijn achterbeen netjes onderbrengt.

heee jij ook hier?
Alles goed met je mannetje?

Op de foto, ( en tuuuuuuuuuuuurlijk is dat altijd een moment opname) En ook nog een hele knappe spanjaard om te zien :o

als je kijkt, naar de schouders van de ruiter, zie je dat hij tegengesteld draait dan de schouders van het paard, hij brengt zijn linkerschouder naar achteren, maar zijn rechter elleboog opzij.
Hij heeft spanning in beide armen vanuit zijn schouder.
Verder zie je het paard met 1 voorbeen "zwaarder"op de grond staan dan zijn achterbeen.
Dit hoort gelijk te zijn (op 4 benen) of op de achtehand (zwaarder achterbeen)
Verder kantelt het paard zijn hoofd iets en is de rechte lijn in het paard weg.
Paard loopt te diep , knik hoort bij de oren te zitten , niet halverwege de hals. (neusje er dus meer uit)
Het paard valt als het ware om, door de miscommunicatie van de ruiterhulp. en probeerd dit te herstellen . (knappe jonges hoor die paarden)
Wat de ruiter eigenlijk doet, is zijn gewicht op de verkeerde kant zetten, waardoor paard zijn balans verstoord word.
Als ruiter nu zijn schouders gelijkwaardig aan de schouder van het paard zou draaien, en zijn linkerbeen langer maken (meer gewicht op links) ondersteund hij het paard meer in de zijwaartse gang

Dit is puur vanaf het plaatje! geen idee hoe oud het paard is, waarom ruiter dit nu doet...en neemt nog steeds niet weg, dat het een mooi plaatje is.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:02

Heey
Sorry vandaag even geen meeleesmodus.

Hier het verslag nog van zondag.

Toen we zondag ochtend op stal kwamen waren allebei de paardjes vies. Dus we mochten ze eerst weer wassen voordat we konden gaan. Ik was om half 8 daar en om 9 uur gingen ze de trailer op. Rond kwart over 9 half 10 waren we daar. Na dyio klaar gemaakt te hebben ben ik hem gaan warm stappen en aan het terein laten wennen. Alles was echt heel eng en hij heeft heel veel rond gerent en gesprongen van de spanning en angst. het 1ste proefje ging voor mijn gevoel niet zo goed, hij is 1 keer de ring uitgegaan omdat het jury hokje toch wel super eng was. ook ging hij bij a bokken. maargoed we waren toch 2de geworden :D. Daarna bijna gelijk door naar de bak ( ze hadden 1 rijbak en 1 ring met witte hekjes op gras). Daar ging het een stuk beter, hij kwam stukjes lekker ontspannen en het jury hokje was niet eng meer. Voor mijn gevoel ging het redelijk goed :).

we reden trouwens de proef zonder galop.

Ik ben dus hartstikke trots op dyio, hij deed het echt super voor zijn aller eerste keer :D
hier wat foto's :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier de link met foto's van ons

http://www.patricia-foto.net/images/Eve ... index.html

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:17

wat een geklets om bitten allemaal ik kan er helaas niet over mee praten.
ik weet iig dat mijn paard lekker loopt op zijn bitje die die al 3 jaar in heeft maar wat voor een het is vraag het me niet heb het wel geweten maar ben het al weer vergeten :o

En anouk het komt heus wel goed met jou gewoon op je gevoel afgaan en lekker communiceren met frank dan komt het helemaal goed.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:19

Oh, judith, daar wil ik ook wel eens een beschuitje mee eten ;)
Zo, lekker vrij vandaag, naar de nieuwe harry potter film geweest met mn moeder, erg leuk. Gister nog heerlijk over de dijk gecrossed met Goya ;D