[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:56

just_kiki schreef:
borderjay @ Je*us! wat voor mensen zijn dat wel niet Nagelbijten / Gniffelen ? Grrr Boos!
Hoe kunnen die beesten zomaar verlamt raken ?
Je*us hoop dat ze die gast een flike boete geven en celstraf voor dierenmishandeling Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb ook de filmpjes bekeken Bloos '
en heb dit ook mee gemaakt bij een boer hij ontdekte dat hij ook zieken schapen had.
alleen minder ernstig dan hier (wel 2 schapen dood en de rest gelukkig gered) Ach gut
Hij was erop tijd bij en belde ons op voor om ze uit hun leiden tehelpen en de rest tebehandelen.
Ik werkte toen als stagere bij een veearts.
Wat bleek dat ze een zware onder leverbot zaten en dat ze daar aan dood gingen.
volgens de veearts is het een pijnlijke strijd voor een schaap als ze al liggen te kramperen.
en spartelen tegen de dood.
Ik vind de filmpjes erop lijken namelijk dat dit door leverbot komt Bloos Ach gut
het had voorkomen kunnen worden door goed tebehandelen en in tegrijpen.
Maar zoals ik het las is het van een handelaar en die hebben blijkbaar geen hart Boos!
het moet verboden worden dat zulke mensen nog dieren nemen of hebben Boos!

De leverbotbesmetting kan in een acute en een chronische vorm optreden.
Acute leverbot kenmerkt zich door een trektocht van duizenden jonge leverbotjes door de lever, waardoor de gastheer sterft door verbloeding, diaree en uitdroging . Dieren die op zwaar besmet weiland hebben gelopen, kunnen zes tot acht weken na besmetting zonder uiterlijke verschijnselen plotseling sterven.
Chronische leverbot is de meest voorkomende vorm. Bij runderen zijn in ernstige leverbotjaren te vroeg afkalven, een verlaagde melkproductie en slechte groei van het jongvee de belangrijkste klachten

De Werkgroep Leverbotprognose verwacht een leverbotinfectie 2008

Door de natte weersomstandigheden van eind september is er veel water in de slakkenmilieus gekomen. Oktober was echter droog en begin november weer nat. Als gevolg van deze situatie is er eind september en in oktober door de slak een infectie op het gras afgezet. Zoals aangegeven in de aanvullende leverbotprognose van medio oktober is er acute leverbot vastgesteld en deze situatie is niet veranderd.De Werkgroep Leverbotprognose adviseert, indien dit nog niet is gedaan, schapen geweid in vochtige gebieden nu te behandelen. De behandelde schapen die onder dezelfde omstandigheden blijven lopen, moeten na 6 – 8 weken opnieuw worden behandeld.Om schade en onnodig behandelen te voorkomen is het van belang om nu bloedonderzoek of in januari mestonderzoek te laten verrichten bij de GD. Per diersoort (bij voorkeur dieren na hun eerste weideseizoen) zijn voor een goed onderzoek 5 monsters per leeftijdscategorie nodig. Kalveren en pinken dienen alleen te worden behandeld wanneer door bovengenoemd onderzoek een infectie is vastgesteldIndien mogelijk, moeten dieren naar goed ontwaterde percelen worden verweid.Wanneer uit onderzoek blijkt dat runderen moeten worden behandeld, dient dat bij melkgevende dieren te gebeuren gedurende het hele jaar aan het begin van de droogstand. In verband met het voorkómen van resistentie is het bij het behandelen van zowel schapen als rundvee van het grootste belang om het juiste gewicht van het dier te schatten of te meten, zodat de juiste dosis van het geneesmiddel wordt toegediend.

.
.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:59

Een Gelukkig NIEUWJAAR allemaal

ga gouw weer weg heb het druk

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:00

Michelle -> Rintske heeft geen koorts meer gehad, maar eet nog wel erg veel stro.
Ik ben al steeds de gebruikte en schone stro door elkaar aan het husselen in de hoop dat ze er minder van eet, maar tot nog toe helpt het niet veel.
Volgens mijn VA moet het met 2 weken over zijn, mits de klachten zijn veroorzaakt door de worminfectie, dus dat wachten we nog maar even af.
Ze wordt idd weer wat vrolijker, nu ze meer in aktie moet komen.
Ik vind het best wel moeilijk om er mijn draai in te vinden, ze is nog te jong om te veel bereden te worden, en vanwege de stalperiode wil iedereen graag gebruik maken van de binnenbak om los te gooien/longeren/etc.
Ik kan plannen wat ik wil, maar moet steeds maar afwachten hoe druk het is op stal.
Bij ons is de bak nog steeds super te rijden, ondanks de vorst!
Bij ons zit er stopzand met van die viltsnippers in debak, en het is gedraineerd.
De ondergrond is wat harder door de vorst, maar heel goed te rijden gelukkig.

Gabriella -> Wat een akelige filmbeelden, zeg!
Weet je al wat meer hierover?
Beterschap voor je zoon! Idd al heftige medicijnen voor zo'n jong kind.

Esther -> Leuk! Ik ben ook op de HK op 10 januari! Pling

Suzanne -> Arme Miep was echt helemaal op, goede keus om haar in te laten slapen.
Sterkte! Ach gut

Karina -> Ow wat lekker! Eindelijk staan je mannen bij huis!
Is het goed gegaan vannacht?

Cyrina -> Die foto van jou met Bobby in Fantasia is echt wel super mooi!

IEDEREEN EEN SUPER GOED 2009 GEWENST!

De les vrijdag met Rintske ging lekker, de bak was heel goed te rijden.
Ik heb nog een paar foto's genomen van Rintske met haar nieuwe frontriem en haar mooie lange manen die ik weer eens lekker los had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ter vergelijking met hoe ze bij mij kwam;
Afbeelding

Het is niet echt duidelijk te zien, maar haar manen zijn ongeveer 10 cm. gegroeid! Pling
Bij de voorpluk is het wel duidelijk te zien.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:11

IEDEREEN DE BESTE WENSEN!!!!!

Cyrina: Oeeeeh, die Bobby. Het is net 'een echte' zo Haha! . Met zn dikke billen Knipoog . En die 2e foto is echt: Wauw Kwijl .

Saida: Oeh, knappe Rints weer eens op de gevoelige plaat. Leuke plaatjes, super frontriem Haha! . En die manen zijn prachtig hoor!!

Gab; Agjee, je kleine man ook nog ziek. Beterschap voor hem!

Karina; Super zeg, je mannen aan huis Haha! . Ik ben jaaaloeeers! Haha!

Kiki: Zo jij durft, met al die knallen Haha! .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:30

Zooo, iedereen flink gefeest? Ik niet, ben nog even bij een vriendin langsgeweest, maar om 03.00u lag ik voor pampus. Wel mega gezellig, heb 's nachts mensen gebeld en leuke gesprekken gehad.

Nu eerst even naar Irma, dan naar Matz en Utix. Dan weer naar huis om vanavond The Mentalist te kijken (Simon Baker is zo seksy!), en dan weer terug naar stal.

Stalmate, hoe laat ben jij er?

Uiteraard iedereen de beste wensen en 3 fictieve zoenen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:58

Zo Benht, dat was ook lekker knallend het nieuwe jaar in dan.. Dromen . Ik lag om 5 uur voor pampus. Om 00.00 uur iedereen om de hals gevlogen voor gelukkig nieuwjaar, daarna buiten lekker knallen om vervolgens om 1.00 uur helemaal los te gaan in een discotheek hihi Clown . Was echt super gezellig. We hadden ook een leuk clubpie. Ja

Ik ben nu bij vriendjelief, maar verwacht over een half uurtje in de auto te zitten.. Dan ben ik rond etenstijd thuis Vingers aflikken En daarna naar stal me chicky doen! Lovers Jij nog onwijs bedankt meis, voor het doen van me paardje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:06

Iedereen de beste wensen nog Haha!

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:34

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!

Frank: Jou foto's had ik al gekregen van mies!

Karina: Als je in ieder geval maar de foto's stuurt en jullie doel kan ik aan de slag. Je moet even aan Mies vragen of ze later de kalender nog kan wijzigen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:48

Nou,ben nu zelf ook geveld Ziek de enige die hier nog een klein beetje fit is dat is mijn man...kan die mooi voor ons zorgen Haha!

Schitterende foto's Cyrina,knap paard Vingers aflikken
Saida,ik vind haar prachtig! Wát een voorpluk,Moreno is jaloers Tong uitsteken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:16

Beste allemaal, even uit de meeleesmodus voor een vlug berichtje om iedereen een super 2009 te wensen!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:52

Had even de shoot fotos van Tjardo opgezocht... In ieder geval hier dus van de hengst en van Feikje komt nog...
Name: Tjardo
Vader: Leffert
Leeftijd: 10
Ras: Fries (pfxD)
Geslacht : Hengst
Stokmaat: 1.76
Niveau: Z1
Lief paardje met veel behang:P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haha!

amanda89

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:55

Gelukkig nieuwjaar!
Heb het gister gezellig bij een vriendin gevierd en daarna de kroeg in gedoken. Was
een zeer geslaagde avond. Haha!
Nino komt zondag weer terug naar zijn eigen stalletje. Lovers

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:56

Wat een prachtige foto's!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:59

Dankje Lachen
Vind um eigenlijks wel n beetje n penny fluffy paardje Bloos

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:29

allemaal een vooral gezond 2009 toegewenst!!!!
cyrina, saida en melissa: wat een geweldige foto's hier.
gab: beterschap
heidi: hoe gaat t met de kleine en ook met moeders?
gister lekker thuis met vrienden het nieuwe jaar ingeluid. vooraf eerst nog bij me broer met onze gezinnetjes rond 8 uur wat vuurwerk afgestookt, dan hebben die kleintjes er ook nog wat aan.

net voor 12-en is er een tuincentrum afgefikt hier in de buurt. er kwam echt grof brandweergeschut bij ons langs rijden dus we wisten al meteen dat er iets serieus foute boel was.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 01-01-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:30

Prinslover schreef:
IEDEREEN DE BESTE WENSEN!!!!!

Cyrina: Oeeeeh, die Bobby. Het is net 'een echte' zo Haha! . Met zn dikke billen Knipoog . En die 2e foto is echt: Wauw Kwijl .

Saida: Oeh, knappe Rints weer eens op de gevoelige plaat. Leuke plaatjes, super frontriem Haha! . En die manen zijn prachtig hoor!!

Gab; Agjee, je kleine man ook nog ziek. Beterschap voor hem!

Karina; Super zeg, je mannen aan huis Haha! . Ik ben jaaaloeeers! Haha!

Kiki: Zo jij durft, met al die knallen Haha! .

Hoebedoel je *LOL*
Heb een binnenbak, dus heb daar eigenlijk geen last van *LOL*

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:35

Ook ik kom even uit de meeleesmodum om iedereen de beste wensen te wensen voor het nieuwe jaar!

Suev en ik hebben gisteren een lesje technisch springen gehad, ging weer super! Mijn instructeur had 4 hindernisjes van 50-60 cm in een bepaalde manier opgesteld, zodat je meerdere en verschillende soorten lijntjes kon rijden. Eerst met balkjes, dan moesten we ook overgangen tussen 2 hindernissen rijden. Later werden het lage kruisjes/stijltjes.

In t begin was Suevo aardig heet, zodra hij zag dat er werd opgesteld stapte hij al gelijk 6 versnellingen hoger Pling Toen we ook mochten draven wilde hij vooral alleen maar hard en dan vooral niet in draf Nagelbijten / Gniffelen Op een gegeven moment kreeg hij toch in de gaten dat dat niet ging werken en dat ik toch echt niet voor nix zijn passen en zijn richting wilde controleren Haha! Daarna ging het super, was echt kicken. Ik moet zelf alleen nog wel weer wat meer onbewust gaan rijden met springen, meer gevoelsmatig en minder regelen en nadenken, maar dat gaat vast goed komen.

Dink is gelukkig weer helemaal opgeknapt en heeft zijn eerste lesjes alweer gelopen Lovers Ben nog steeds heel trots op mn mannetje.

Voor kerst heb ik trouwens de mooie bruine olympus peesbeschermerset gekregen voor Suevo en een dubbele longeerlijn, dus we zijn weer lekker verwend! Verder nog een hoop andere leuke dingen waaronder het boek: "Een ruiter tussen twee werelden" Lijkt me echt een bijzonder boek, ben er al in begonnen, wie kent dit boek ook?

Daan welk boek of DVD adviseerde jij mij nou ook alweer voor t werk aan de dubbele lijnen? Ik ken het al van vroeger met Dink maar met een groot paard wordt het denk ik toch weer wat moeilijker omdat de zweep langer en zwaarder is. Maar het lijkt me super om me daar eens wat meer in te gaan verdiepen.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 07:53

Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en een supergoed 2009 toegewenst.
Dat jullie allemaal veel plezier mogen hebben met jullie Barokke paarden!!

Afbeelding

Vanavond even bijlezen en ( veel Tong uitsteken ) reageren, moet zo meteen weer weg Bloos
Ik ga vandaag voor het eerst in mijn leven mijn 2 halfzusjes en halfbroertje ontmoeten!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:17

Saida => leuk foto's weer van rintske super mooi behang heb ze zeg Tong uitsteken die van mij heeft ni zoveel hoor,

Melissa => wouw wat een plaatje zeg en wat een manen ben er jaloers op

nou vandaag lekker een dagje vrij dus we gaan gezellig met de meiden van stal naar de paardenwinkel in Breda ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd met wat ik allemaal thuis kom haha

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:12

cyrina: Die onderste foto is gaaf!!!

saida: Mooi dat ze geen koorts meer heeft... hopelijk is het binnen 2 weken voorbij. Ik hoef shannon ook niet op stro te zetten want alles gaat eraan...behalve de hele vieze plekken (ze doet alles op 1 hoop dus dat is niet veel) Maar rints at toch elke bedekking op?
Wat zijn de manen gegroeid!!! En ze glanst super!

denise: Naar superhorse? Ik ben er een keer geweest, hij is groot!

Ik ga vanavond naar appassionata!!! Ben wel benieuwd..vorig jaar was het heel leuk dus ben benieuwd hoe ze het dit jaar doen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:20

Iedereen weer een beetje bijgekomen?

Ik ga vanavond maar een poging doen Matz uit zijn stal te halen. Probleem is dat hij nu in een zgn hengstenbox staat, en dus aan 3 kanten niets ziet. Na 5 dagen gaat dat vervelen, en gister beet hij me toen ik zijn been aan het masseren was (die overigens 2 keer zo dik is als normaal en strak gespannen staat van het vocht) en toen ik hem aan het borstelen was sloeg hij naar me. En hij staat te weven. Ik verwacht vandaag niet veel moeilijkheden omdat hij toch stram is, en loop ook maar een klein rondje voor hij straks gelijk op slot schiet, maar in ieder geval weer terug naar zijn eigen stal.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:36

mies => ik weet echt niet waar we naar toe gaan ik kreeg een smsje van een stalgenootje en die zei dat er in breda ook een grote paardenwinkel moest zitten, als ik zo op de site van superhorse kijk denk ik dat ze die bedoel

benthe => veel succes vanavond om matz uit zijn stal te halen hopelijk houd hij zijn hoofd koel

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:34

Een heel gelukkig nieuw jaar en de allerbeste wensen!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:41

Ilona -> Ja die lange manen hè....... ben er zo fliefd op! En heul zuinig! Pling

Gabriella -> Jeetje, jij ook al ziek? Beterschap hoor!
Hihi, knappe dame is Rints hè?
Volgens mij weet ze het ook Knipoog , ze windt de mannen zo om haar hoefje om ze vervolgens haar kont toe te keren als ze toenadering zoeken, hahaha!

Melissa -> WAUW!! Wat een geweldig mooie hengst is jullie Tjardo!
Daar zou Rintske wel een beschuitje mee willen eten!
Niks geen Penny fluffy paardje, hij is op en top fries met een hoog kwijlgehalte! Haha!
Mag ik vragen wie jouw vader is?

Michelle -> Tijdens de koliek at ze idd ook zaagsel, of ze dat nu nog zou doen zou ik niet weten.
Het ging een hele tijd erg goed, tot de koorts van vorige week.
Ja de manen zijn echt flink gegroeid in een half jaar tijd!
Ik zag vorige week op de site van haar fokker een foto van de laatste dag dat ze daar was, en het viel mij toen pas op dat haar manen en voorpluk zo gegroeid zijn.
Een mooie beloning voor het zo zuinig zijn op haar manen kon ik niet krijgen! Haha!
Veel plezier vanavond bij Apassionata!

Benthe -> Succes vandaag met Matz!
Ik hoop dat ie een beetje rustig blijft!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:58

Leffert staat er ook bij Knipoog
Tjardo houd wel van beschuitjes Bloos