[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:53

Altijd als ik wil carnavallen dan ben ik vreselijk ziek ( griep) dus de laatste jaren maar gewoon lekker naar stal , ben ook niet meer ziek geweest :')

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:14

Wij hebben nog nooit iets met carnaval gedaan.. Maar goed nu moeten we morgen naar Venlo. Misschien krijgen we dan toch nog iets mee van carnaval Hihi.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:15

Dat is idd ook niet handig,. Ik ben daarna altijd ziek,. Of krijg niks geregeld voor de paarden..

Ik ben weekend in dongen waar ik woon wordt voor gek verklaard als gaat om carnaval haha
En als zeg waar ik woon kijken ze me ook raar aan

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:45

Hey moon dan zit je vlak bij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:08

Goh ben je bij Chantal? ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:15

Bij Chantal ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:47

Was een vriendin van mij ;) woont in dongen!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:11

Ooh oké , snapte hem even niet :+ .

Zo sneu , paard waar ik het eerder over had blijkt behoorlijke plekken op haar buik te hebben .
Puur een gebrek aan verzorging ( veel vuil en nu verharen) .

Ik weet even niet wat ik er mee moet , vind het zooo zielig .
Een dier wat jou jaren plezier etc. Heeft gegeven zo af laten takelen ;( ( met de eigenaar praten heeft geen zin )
De persoon waar ze staat wil er niks aan doen omdat ze vind dat de eigenaar & bij rijdster zelf moeten leren over oorzaak en gevolg ...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 03:58

Heb idee dat maandag spijt krijgt..
moet dinsdag gewoon weer werken haha..

Ooh echt woon je hier In de buurt reis ik vaak langs jou denk ik haha ;-)

Nee ben niet bij chantal ;-)
Ben by shari en ilja enzo...

aaahhh dat is best sneu.... h

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 07:15

Dat is inderdaad moeilijk cherell... Misschien dreigen 114 (?) te bellen..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:51

Ik ken de mensen van de dierenambu , dier kunnen niks doen :( ze heeft eten , drinken , schone stal meer is wettelijk niet verplicht .

Ik denk dat ik er toch zelf maat een borstel over ga halen als er vandaag niemand komt ( wat ik niet verwacht) .

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:25

Wat vervelend zeg.. Jammer dat ze er niets aan doen!
Carnaval doen we in het noorden niet aan ;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:59

Hm... Maar verzorging hoort er toch ook bij?!?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:45

Robijntjah: Paardrijden voor alles inderdaad :D Wees nu maar blij dat je het weer kan en dat het weer beter gaat.

cherell: Zolang het dier een dak boven z'n hoofd heeft en eten en drinken heeft dan wordt er inderdaad niks gedaan. Ik heb zelf twee gevallen gehad dat er een paardje bij ons op stal stond waarvan de eigenaar niet meer kwam om het dier te verzorgen (allebei dieren die wat extra verzorging nodig hadden). Het ging van kwaad tot erger en niemand kon iets doen. Het is zo verschrikkelijk slecht geregeld in NL wat dat soort dingen betreft :n

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:04

Vandaag het arme dier gepoetst , ik kan wel janken ... ;( krijg als poetsfreak sommige fuilplukken er niet eens uit .
Haar ook helemaal op wonden na gekeken , en alles schoongemaakt ... De achterste helft van haar buik tot de flank is kaal en vol zwerende plekken %) :x ik heb er maar uierzalf op gedaan ter verlichting .

Het beestje stond zooooo te genieten van de aandacht ( had zoon jeuk dat ze bijna een ruit er uit beet )

Een andere ook gepoetst , die ging als een hond met z'n achterbeen mee krabben .( heeft gelukkig geen plekken)

Als ik de eigenaren toch tegen kom -:(- ik ben zooooooo kwaad hier over

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:13

Jeej! Een galopfoto! :D Bokriempjes zijn echt fijn!!
Had m vandaag ook flink nodig, Chim was niet te genieten, sprong alle kanten op en deed behoorlijk boos onder zadel -O- Moed zakt me gelijk weer in de schoenen nu... maargoed, de 12e komt de masseur weer en dat wacht ik even af, tot die tijd gewoon lekker veel werken in de lange lijnen denk ik.
Zelfs het aandraven lukt nu niet, t is net of ze de knopjes niet meer weet ofzo.. ze schakelt gewoon heelmaal mis... Als ze er dan eenmaal goed 'invalt' loopt ze heerlijk maar t lijkt bijna perongeluk te gaan :S

Ah en vervelende situatie met dat paard zo, moeilijk als ze wel gewoon eten en drinken

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:13

cherell0 schreef:
Vandaag het arme dier gepoetst , ik kan wel janken ... ;( krijg als poetsfreak sommige fuilplukken er niet eens uit .
Haar ook helemaal op wonden na gekeken , en alles schoongemaakt ... De achterste helft van haar buik tot de flank is kaal en vol zwerende plekken %) :x ik heb er maar uierzalf op gedaan ter verlichting .

Het beestje stond zooooo te genieten van de aandacht ( had zoon jeuk dat ze bijna een ruit er uit beet )

Een andere ook gepoetst , die ging als een hond met z'n achterbeen mee krabben .( heeft gelukkig geen plekken)

Als ik de eigenaren toch tegen kom -:(- ik ben zooooooo kwaad hier over

Ach gossie, arm dier :( Erg hoor als ze mensen hun trouwe dier zo aan hun lot overlaten. Ik zou toch de eigenaar inlichten over hoe erg de situatie is en inderdaad 'dreigen' met 144/politie e.d. bellen.

Als ze binnen een week geen actie ondernemen zou ik toch contact opnemen met een instantie al is het maar om advies te vragen. Ik kan er ook totaal niet tegen, zou ze het liefst optillen en mee naar huis nemen :(:)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:14

haha Posh geweldige springfoto :D
Maneges vind ik ook niet de ideale plaatsen om echt met paarden leren om te gaan.. enkel zoals andere zeggen, opzadelen en meestal doelloos rondrijden.
& geweldig die galop foto's ! Fijn dat het goed ging ^^

cherello, goed dat je de verzorging van het dier dan toch op je neemt ! Sommige mensen snap je dus niet he ?!..

Ben ook weer even afwezig geweest.. Veel werken, weinig vrije tijd, ik lees wel mee maar reageren kan dan niet altijd :P
Vandaag even gereden en daarna Furioso losgelaten op een wei met 2 andere ruintjes :D
3 heerlijke speelvogels bij elkaar :D
Hier een paar foto's, ik ga een topic maken :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:24

Aahhh heerlijke foto's ik zie ze pas dinsdag me lieve paardje weer :')

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:24

furioso: Wat lief zo samen! Leuk dat dat kan hoor zo met z'n drietjes, ze beleven zoveel plezier met een speelmaatje. Die laatste foto is leuk, ik ben benieuwd naar je topic.

Ik zit hier heel hard in mijn eentje achter de laptop te lachen... om mezelf :+ De oude eigenaar van Camée had tuigophangers en een dekje bij ons gebracht en vroeg vandaag of we die gevonden hadden. Nou heb ik die tuigdragers gevonden maar het dekje/deken niet. Dus ik ben de beelden van die dag aan het bekijken om te zien we er met mijn dekje vandoor is maar in plaats daarvan zie ik mezelf dus op mijn debiele manier afstappen :') Ik ga echt zowat aan de grond maar kan me net staande houden tegen de stal haha.

Afbeelding

Helaas voor mij sta ik nog net in beeld :o De vorige keer was erger, toen lag ik in het gaas tegen het hek. Als ik die nog vind dan moet iemand me komen oprapen!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:35

Haha posh , paard staat ook echt te kijken ''wat doe jij nou !?'' :+
Je dekje nog gevonden ?

Heerlijk de paardjes naar buiten , kan niet wachten tot hier alles weer naar buiten de wei in kan .

Met politie dringen heeft geen zin die woon namelijk bij de stal :+ ( al zou hij haar heel graag d'r nek omdraaien hoor :P )
De eigenaar is op de hoogte maar vind het niet de moeite om te komen -:(- .

En als ik haar tegen kom krijgt ze de wind van voren , dan heb ik maar ruzie ( ze mag me toch al niet omdat ik vaker een opmerking heb gedaan) _-:(

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:41

Posh :D hihihi echt geweldig :P

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:10

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:20

Als je een opmerking maakt en ze worden er boos om weten mensen vaak al dondersgoed dat ze fout zitten... Sneu voor dat paardje, een dikke vacht die niet verzorgd is zou nog niet zo erg zijn, maar als het echt aan het zweren is etc is het toch wel verwaarlozing te noemen. En tis zielig dat ie geen aandacht krijgt...

Hahaha Posh wat een foto! Lekker om dat terug te zien :P Heb je inmiddels al een idee wie je dekje heeft meegepikt? Eerst dacht ik dat we op de foto te zien zouden krijgen hoe een paard of hond ofzo dat dekje meesleurt :P

Ruinen kunnen zo lekker spelen he, is altijd leuk om te zien.
Mijn merries rennen wel samen, maar echt spelen doen merries eigenlijk niet.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:45

Haha Posh, geweldige foto! :')

Ik ben een weekendje naar vriendinnen geweest, we zijn verkleed te paard door het centrum gegaan en de verjaardag van een paard gevierd. *\o/*
Nu ik dit lees voel ik me echt een klein kind en een dikke penny tussen jullie :+