[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:06

Heb weer veel gemist zo te zien :). Het draadloos internet doet het bij ons niet meer, en nu mijn broertje is gaan rotzooien met de router doet helemaal niks het meer.... Nu moet je echt het snoer in de modem doen en dan heb je internet :P. Erg handig weer....

Met Shaggy gaat het lekker, gister gereden en dat ging erg lekker :). Vanavond uit me werk vandaan weer even rijden of longeren ben er nog niet helemaal uit.... Morgen gaat ie weer lessen met Fenna, ben benieuwd hoe dat gaat ;).

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:03

heeft er iemand nog tips hoe ik de knopjes kan vinden van spaanse pas enz. ik weet dat ze erop zit alleen ken ik ze niet. miss dat jullie iets weten van een site ofzo waar ik de theorie ofzo kan vinden ik kan wel filmpjes vinden maar dat is zo moeilijk om te zien. of miss iemand die les geeft in de omgeving van limburg

alle tips zijn welkom.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:06

juangi: ik heb even op je profiel gekeken en op de foto's dat je aan het longeren bent zit je neusriemen over je bakstuk. ik weet niet of je dit met reden gedaan hebt maar denk meld het je even;) die 2 zitten gekruisd

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:53

Sorry jongens, drukdruk..
even kleine ego

Gister was ik even met Goya aan het spelen in de wei, zou ook wat land bij geven maar dat kwam later wel. Hij is altijd heel enthousiast (maar nooit gevaarlijk) met mij aan het spelen, en vliegen er altijd wel wat benen de lucht in.. Gister lette ik 1 tel niet op en in ene had ik een achterhoef in mijn rug staan.. Kon even niet ademen, bleef gelukkig wel staan maar blij was ik niet. Ging uiteindelijk wel weer beter maar ben nu aardig stijf en lopen is ook niet een pretje. Heb lang geslapen vannacht, stond wel wat wazig op, ook behoorlijke loopneus gehad vannacht (nooit last van) en beetje vaag gevoel in mijn hoofd en lichaam..
Hopen dat dat niet door de klap komt..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:54

Lizzy, welkom hier. Leuk dier heb je! :D En die naam, tarzan voor een klein, geweldig!

Christa, leuk dat je nog even langs kwam waaien. Rijd jij je kanjer nou zelf op je avatar? :D

Angela, jammer dat Noushka nu al weg moet, maar soms is 5 maanden lang zat.. Veel succes!

Esther, haha, tsja lang leven i-net als het niet werkt := . Maar goed, fijn gereden dus! Ik ga vanavond ook nog ff longeren denk ik, en hopen dat ik het droog houdt, wat een buien hier af en toe!

Mies, het blijft zeker moeilijk :(:) . Ga je nog afscheid nemen eigenlijk?

Jus, wat een knap veulen, en wat issie al groot :oo . Hoe hoog is die?? Verwachte stokmaat is vast reus, of niet.. :D . En Gallo is een leukerd, hij heeft echt een zachte uitstraling!

Suus, jeetje, heftig! Goya wat té enthousiast dus.... Misschien toch even naar de dokter voor een foto'tje? Klinkt niet erg fijn.. Beterschap!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:21

Suzanne Oei dat klinkt niet zo fijn! Dat kan hard aankomen!
Zou je niet voor de zekerheid even langs de dokter gaan?
Sterkte meis!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:23

suus jee heftig beterschap en zoals iloon al zegt misschien toch even een fototje laten maken

esther fijn dat je les goed ging en veel plezier vanaaf bij shaggy
en lang leve internet idd, bij ons thuis is het ook drama met de gewone computer maar met de laptop weer niet heel vaag

iloon - lekker longeren vanaaf ik duim voor je dat het droog blijf

lizzy -sorry ik heb geen tips voor je

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:46

Bedankt meiden!
Heb om 10 voor 4 afspraak met dokter. Zoals ik zelf in de spiegel kan zien lijkt t of er 2 wervels wat dikker zijn, maar zou zo niet weten of het altijd zo is haha..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:49

Dat klinkt inderdaad niet fijn Suus! Hopelijk kan de dokter iets vinden en valt het allemaal mee!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:50

Heey

Suus: Oei, beterschap :(:).

Esther: Fijn dat het lekker gaat met Shaggy :D.

Dankjulliewel :). Ik hoop ook dat alles goed gaat.
Ga haar wel echt missen hoor, ze zorgde echt voor de vrolijkheid daar, alle paarden werden door haar actief :P. Voor Shaddy is het wel goed, die word Nouchka echt zat nu.

We hebben gister avond Shaddy haar nieuwe deken omgedaan. Maar hij is wat krap bij de borst. Weten jullie nog wat merken waarbij de borst wat ruimer valt? Als we een maat groter pakken word de deken te lang.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:53

Lastig he die brede paarden :). Ik heb altijd horsewaredekens die vallen goed voor Shaggy :). Maar geloof dat sommige hier ook QHP dekens hebben of Dominick. Je moet gewoon soms wat proberen ;).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:56

Dankje :). Is idd lastig :P. Haar vorige deken paste super maar die is kapot. Die is van Nika horseproducts. Nu hebben we een première deken. Die zit verder ook goed alleen te krap bij de borst.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:23

ik heb ook een deken van nika horseproducts. pas super staat om de hals zelfs op de kleinste maat dus groot genoeg.

maar dat klinkt niet echt goed van je rug. zou er toch zuinig mee zijn je hebt er maar 1. beterschap ermee.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:34

ik ben trouwens opzoek naar een ander zadel voor op men andalusier niet al te duur ongeveer 17/17,5 inc. heeft er nog iemand iets liggen. wel een zadel met een diepe zit en graag veel wrongen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:57

Heb twee zadels liggen :P, maar die voldoen allebei niet aan jou eisen ;).

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:00

dat met die wrongen wil ik wel graag maar is geen moeten normaal ik ook wel goed. maar sueno mijn andalusier is redelijk breed. dus denk niet dat het gaat passen toch bedankt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:01

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:15

sterkte bij de dokter suus

kelly leuke fjord zeg en die foto van jou en hem samen is echt <3
jammer dat ze hem moet verkopen en hopelijk vinden ze er een leuk huisje voor

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:35

Lizzy, heb ook een zadel te koop, maar is een 18inch. Ik denk te lang voor jou anda? Wel een diepe zit en veel kniewrong.

christa1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:16

Goedenavond allemaal!

suus, wat zei de dokter?? Klinkt inderdaad behoorlijk heftig! ik hoop dat het meevalt!

Lizzy, wat een leuk paardje heb je! hoe oud is hij eigenlijk?

Jus, veulen????? :wow: :wow: Wat issie grooohooot!! en Gallo is inderdaad super mooi!

Ilona, dat ben ikke inderdaad op Neon.

Fijn dat het rijden goed ging esther! en zorgen dat je broertje uit de buurt van het internet blijft he?!!!

Spannend Angela het afspenen van Nouschka! Ik hoop dat het allemaal goed gaat!!

Wat is er met je dochter aan de hand dat je naar het ziekenhuis moest Anouk?? Vervelend zeg.. dan kan je beter zelf iets hebben dan wanneer de kids iets hebben..... :j

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:29

oh ROZE WOLK ALERT

ik dacht dat we volgende week er weer pas op mochten maar de dierenarts was er vandaag dus we mochten er vandaag al op
en ja hoor GOEDGEKEURD alle proeven doorstond die super en met rijden heerlijk, we hebben alleen maar stap en een beetje draf gedaan maar we hebben GROEN licht.
maandag krijgen we de definitieve trainingschema maar ben zo blij *\o/* *\o/* :):) :):)

Afbeelding
deze foto heb ik net gemaakt toen we groen licht kregen <3 <3

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:38

Christa: Dankjewel :). Ik vind het ook erg spannend hoor.

Denise: *\o/* Super joh *\o/* Op de foto lijkt het ook alsof Heike niet kan wachten tot ie weer aan het werk mag :D.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:32

Heike , goed nieuws fijn dat je weer aan de slag kan.

Moppie , Nouschka gaat dus een eigen leventje beginnen en dat hoort er ook bij en dan kan jij weer vol op met Shaddy.

Ik heb nog een (redelijk)breed marjoman vienna zadel maar ook 18 inch en ik woon in Spanje beetje moeilijk proberen :D

Heeft hier lekker hard geregend afgelopen dagen dus de bak is een zwembad dus paarden niet gereden maar ze zijn wel lekker los door de blubber gegaan ,mijn nieuwe is veel groter dan ik dacht ik had hem in een groep gezien en niet echt er naast gestaan nu ik met hem bezig ben borstelen etc is hij net zo groot als Gallo haha en die is ongeveer 1,63 ben benieuwd hoe hij zal zijn als hij uitgegroeit is en ik ben niet echt een superfan van hele grote paarden maar ja het is echt een knuffeltje echt een aandachtzoeker , fokker uit NL was zo blij dat ik contact had opgenomen zijn naam staat in de papieren dus ik heb gezocht op internet en zo kreeg ik zijn broer aan de telefoon die mij het telefoonnummer gaf van hem.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:28

Christa: Mss vergeet ik het, maar je bent ook welkom. Ik zie graag nieuwe gezichten met mooie paardjes...

Priscilla: Jij ook dank. Michelleke ging vandaag al weer vrolijk naar school, als of er niets aan de hand is! Hopelijk heb ik snel bericht.
Wel een mooi detail! Dartmoor heeft ook zulke regels. Onze Prince is om die reden niet goedgekeurd als dekhengst, maar als ruintje is hij ook zijn gewicht in goud waard. En ze mogen niet groter zijn dan een 1.25 volgens mij. Een echt lekker eigenwijs pony'tje en de oogappel van de club. Eén medelid heeft zelfs voor haar dochter nu ook een Dartmoor gekocht, omdat ze die van ons zo heerlijk betrouwbaar vond. Echt een karaktereigenschap van dit ras. Na al die hete welshes bij ons op de club gezien te hebben, zijn ze een ware verademing. Maar de Garrano zijn er ook groter. Zeker een ras om in te verdiepen dus.

Esther: Wat is het geworden? Rijden of longeren? Sam ziet momenteel veel kabouters, maar verder gaat hij met sprongen vooruit! En is Fenna je bijrijdster ofzo?

Soeske: pff, het zit je niet mee. Van harte beterschap! Hoe gaat het met je knieën?

Denise! Gefeliciteerd! Dat is wel een felicitatie waard, dat je weer mag draven op je paardje! Super.

Jus/ Lizzy: Marjoman Vienna? Die hebben ze hier bij Divoza tegenwoordig ook. Even passen en checken en je weet of het de goeie is. ;) 1.63 m? Sam was toen 1.65 m volgens mij toen hij bijna 3 was. Die meet nu 1.72 m. Voor het beeld.
Voor Desperado zijn we bezig met een nieuw zadel uit Engeland of mss wel een heel ander land. Dat wordt een heel gave. Des zijn zadel is nu een Espagnola en zo goed als verkocht. Waarom wil je wrongen en een diepe zit?

Mooi omschreven: Nouschka begint aan haar eigen leven. Het hoort er zo bij! Helemaal waar!

Samaranch gaat met mega sprongen vooruit. Volgende maand gaan we weer op concours. We zullen dan zien of de jury het ook vindt. Voorlopig hoeft hij zich aanstaande zondag alleen maar druk te maken om de snelheid op het zand, want dan gaan we weer op pad in de Drunense Duinen. Zalig!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:47

heikedenise: Pakwerken me de hond :D !!!! Leuk ik doe het ook 2 dagen in de week! Ik ben geleider en mijn vriend is pakwerker op dec club.

moppielover: Ben je weer helemaal beter? ziek zijn is maar niks, je hoort het veel de laatste weken. Fijn dat Nouchka even lekker een jaartje naar de opfok mag! Is wel even lekker denk? Wat fijn dat je maandag je schema krijgt!! Je kan weer lekker ergens naartoe bouwen!

NienkeNiels: jeejtje, wat een rot diognose!... hoe gaat het nu :(:) ? Spannend hoor maandag heen!

Zilfstar: topic je ga ik zo bekijken ;) !

jus: Leuk zeg!! een KWPNer erbij!! Leuke foto van hem! En Gallo is echt een lekkerding zeg!
Machonito : Wat schattig die foto's van Jesse!!

lizzytje88 : Welkom hier!

soeske: Auw.... Zou het even goed in de gaten houden met je rug!

Mischien wat over het hoofd gelezen, maar heb m'n best gedaan....waren best wat pagina's :o !
Ik ga morgen op deken jacht, ik ga toch voor de Rambo Duo kijken of ie past. En wil kijken of ik het red om hem morgen meteen te scheren. Krijg hem nu al zo slecht droog.
Bando is de laatste week een beetje stijf. Als ik hem dan aan de dubbele longe heb en veel tempo wisselingen maak, gaat het wat beter. Even in de gaten houden dus! Hij staat voor het eerst 24/7 buiten, dus mischien dat hij het toch een beetje koud heeft. Hoop dat dat het is.Zijn jullie paarden ook koukleunen?
Me zus kwam van de week op stal en haar merrie lag, Bando stond over haar heen te ''waken''. Zus kwam de bak in... Bando draaid zich om, van weg wezen jij en keek der even heel boos aan :') .... Duidelijk zijn merrie dus