Kelly_Taco schreef:Ik zeg ook niet dat het verkeerd is wat Yippe toont maar juist als de instructrice erop stapt zou ik verwachten dat ze ietsje meer naar dit punt toewerkt.
Als ze net iets meer aangevuld zou worden zou ze ook iets stiller in haar hoofd blijven en kan je daar het balans in zoeken.
Wat idd niet wegneemt dat het echt geen verkeerd plaatje is om naar te kijken.
Ik denk dat je dit pas kan verwachten als Yippie langer onder het zadel is, nu nog niet.
Ze is nog té jong, heeft nog té weinig spierkracht en té weinig balans (helemaal met een ruiter op haar rug) om dit nu al te verwachten.
Op sommige stukjes laat ze dit wel zien, maar valt dan weer terug omdat ze dit nog niet vol kan houden.
Plus het feit dat Yippie hier net een uur les achter de rug heeft, maakt het natuurlijk een stuk moeilijker door de vermoeidheid.
Dat hoog-laag bewegen van het hoofd komt ook puur door het zoeken van haar balans.
Als ze over een poosje weer een filmpje plaatsen zal je al duidelijk verschil kunnen zien, denk ik zo.
Kelly -> Fijn is dat hè, zonder zadel rijden?
Ik vind het altijd wel goed voor mijn houding en zit, in een zadel kan je gemakkelijker scheef zitten.
Plus dat je zo goed onder je kan voelen wat je paard doet.
Al maanden niet meer geweest? Stress?
Leandra -> Dat is dan weer het nadeel van zo'n filmpje in zo'n klein venstertje..... je kan het niet zo goed zien.
Het is net of je steeds aan het drijven bent met je benen, dus vandaar mijn opmerking.
Fijn dat je zelf even uitleg bent komen geven!
Eline -> Ja bij ons is er ook zo'n ponietje op stal die levensgevaarlijke dingen uithaalt.
De eigenaresse is op vakantie en kon er zelf niet bij zijn, maar wilde wel graag mee met de groep.
De VA stopte op een gegeven moment maar, want het was gewoon te gevaarlijk.
En om dan iemand anders het risico te laten lopen is natuurlijk not done.
Later toch nog een keer geprobeerd en toen is het wel gelukt, maar dat ging echt niet zonder slag of stoot.
Volgend jaar dan wordt dit ponietje dan ook echt niet meegedaan met de hele groep, tenzij de eigenaresse er zelf bij is.
Mayke -> Hey jij ook hier?
Welkom hier!
Bianca -> Je hebt gelijk, er zijn meerdere wegen naar Rome.
Als jij een manier hebt gevonden waar je je goed bij voelt en wat positief werkt bij Yippie dan is het goed toch?
Enne..... al heb je nog zoveel ervaring en kennis, nog raak je niet uitgeleerd.
Denise -> Niet aanvallend bedoeld, maar ik heb net je foto's gezien van Heike, en persoonlijk vind ik dat hij wel iets voller mag worden, hoor!
Leuke foto's verder, nu is het helemaal duidelijk wat voor een ukkie jij eigenlijk bent, hahaha!
Laura -> Nope, geen bereklauw gezien hier.....
Kelly & Bianca -> Hey wat grappig! Friesje gedekt door Condo.
Dan heb ik van de dekking foto's gezien op Noor d'r Hyves.
Ben benieuwd wat eruit komt!
Sanne -> Nope, we weten nog steeds niet wat het is geweest bij Tommie.
Jee San, komt jouw moeder nooit een wasstraat tegen?
Wat een smerige auto!
Die is echt wel super opgeknapt!
Karina -> Ik vertelde Rintske vanmorgen dat jij haar zwarte prinses had genoemd, en wat denk je wat ze doet?
Kijkt heel verontwaardigd, draait een rondje in haar stal en geeft een bokje om dan weer met haar hoofd uit de staldeur naar me toe te komen.
De diva weet het gewoon, hahaha!
Fijn dat Sol zich al wat thuis begint te voelen en zich wat meer laat zien.
Ook leuk om te lezen dat Veludo zelfverzekerd genoeg is dat je 'zijn' vrouwtje bent, dat scheelt weer spanning bij hem.
Ilona -> Ook al zo'n gepaneerd schnitzel-paardje, hihi!
Die brave Chico werkt erg graag voor je zo te lezen!
En ja, zonder zadel rijden mag ik graag regelmatig doen.
Ik vind dat je zo erg goed aan je houding en zit kan werken, want ik wil nog wel eens iets scheef zitten of knikken in mijn heupen.
Wordt wel steeds minder, maar ik betrap mezelf er nog wel eens op als het niet soepel gaat tijdens een oefening en ik snel naloop wat ik fout doe.
Zo zonder zadel kan je vrijwel niet scheef zitten want je wordt er gelijk mee geconfronteerd.
En ik vind het ook fijn om regelmatig zonder zadel te voelen wat Rintske onder mij doet, zo kan ik het beter voelen waar ik dan weer profijt van heb als ik in het zadel zit.
Miichelle90 -> Gefeliciteerd met jullie woning!