[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:03

Nou, ik geef het op ;) jullie gaan ook zo hard!
Ik heb wel een heel gaaf barbiepaard alias zonnebloem gezien, een hele knappe Adorno, een knappe schimmel, gelezen over een dragende merrie, en een toffe deurmat gezien :D

Ik ga vandaag een beetje leren, sporten, naar Nadina en een beetje werken. Huishouden bestaat niet meer tegenwoordig :(

Mijn vriendin die op de hei stond is verhuisd met haar paard, dus nu moet ik helaas iets anders gaan verzinnen als ik ritjes wil gaan maken. Helaas, was net zo handig zo, haha! Hoezo egoïstisch ;)

Ik meen gelezen te hebben dat iemand hier met het paard jonkvrouwe ging spelen in Doornenburg, klopt dat? Ik wil eigenlijk wel even gaan kijken aangezien dat een kilometer of 2 bij mij vandaan is.

Gisteren een 7 gehaald voor mijn tentamen.

Lekker met nadina geknuffeld, gereden en gedaan. Ik heb het gevoel dat ze dragend is, nu maar hopen dat ik gelijk heb, en nog een paar daagjes wachten.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:05

Kelly_Taco schreef:
Nombrado, het is wel zo leuk om je even bekend te maken in dit topic ipv alleen maar reacties te plaatsen.
Weten wij ook met wie we van doen hebben..

staat een website onder, waarin te vinden is wat ik doe..
of is dat niet voldoende?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:12

Nombrado....haha, wat grappig. Ik zie Debby op jouw website.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:14

Op zich is het best een gezellig topic hier :D
Vind het op zich niet vreemd dat je je even voorstelt als je in een huiskamertopic voegt en zin hebt om mee te kletsen. Misschien heb je je al eens voorgesteld, dat weet ik niet want zolang ben ik hier nog niet, maar het is wel zo leuk als we weten tegen wie we praten. En een reactie van staat op mijn site: als we eerst alle sites moeten bekijken kan ik dit topic helemaal niet meer bijhouden hoor! :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:49

Nombrado, het zou gewoon leuk zijn als je even in het kort iets over jezelf verteld :D
Maar ik ga zeker even op je site kijken!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:11

Jeetje ik heb even weinig tijd gehad, wel alles gelezen maar ik kan niet overal op bijreageren.

Nombrado welkom, ik ken je wel van t Anda forum, leuk dat je je hier ook meld.

Kjoetie veel commentaar over het filmpje, ik ga me daar niet mee bemoeien. Ze ziet er ni ieder geval goed uit!

Karina hele mooie foto's van je nieuwe man! super grappig, ik had het toch geraden he! Dus nu heb je een mini en een maxi versie van de barbi look?!
Wist je dat afgelopen weekend een Mini horse show was in Ysselsteyn? Wij hadden een paar straten verder de marathon en reden steeds langs die stal als we naar het hotel gingen. We zaten smorgens aan het ontbijt met Fransen en Zwitserse mensen die meededen met hun mini horses en ze vertelde van de show. Echt heel leuk!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:23

Anoek:Sommige paarden vinden echt de nutcrackeraction van een trens niet fijn , mijn cruzado pakt ook de trens vast en met stang totaal niet en wordt gewoon van achter naar voren gereden.
Is moeilijk oordelen zonder het paard te zien werken. De kwpn van mijn dochter hebben we een tijd over gedaan voor we het juiste bit hadden ook omdat we geen idee hadden hoe ze hem gewerkt hadden voorheen , was in winkel en hing een sprenger die zo meedraait gewoon van roestvrijstaal was superafgeprijst geloof 5 euro en hij loopt er super mee.
Antonio de vader van de jongen waar we zijn wezen kijken kijkt in de mond van het paard en ziet precies wat voor bit het beste is kwa form gehemelte , mondform etc.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:49

Saida: Arme Tommie... wel vreemd dat hij het opeens heeft?! Ik zou ook niet echt een idee hebben van wat het zou kunnen zijn... Gelukkig nog wel een happy Rints. En jij lekker gereden zonder zadel!
Ik heb het na de veluwe nog 1 x ff gedaan voor de foto, verder niet haha.. Maar hij staat dan ook pas net op stal. Vind het ook altijd wel leuk zonder zadel *D

Bianca: Comment is al zat gegeven haha, daar hou ik me lekker buiten hoor ;) . Ik vind het er iig lekker ongedwongen uitzien, en relaxed.. Natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar die heeft iedereen! Anders zou het ook zo saai worden :D . Knappe Yippie hoor!!

Denise: Mis ik iets :o ? Zit je in de ziektewet? Gaat alles wel okee? Heike spam :D . Leuk!! Hij mag lekker rond worden op de wei :D

Eline: Nou, ik was wel een beetje onder de indruk hoor :+ Maar hij zal de laatste zijn die dat merkt haha. En achteraf kon ik er best om lachen haha!

Laura: Ja, jammer he! Dat vervoer enzo... nu zijn mijn ouders al geen "paardenmensen". Ze vinden het heel leuk, maar hebben er zelf weinig mee. We hebben ook geen auto die het kan trekken, en ook geen trailer. En ik heb geen E. Dus kortom, een heel gedoe om ergens te komen (en duur). Maar ach, wie weet hoe we er volgend jaar voor staan. Lijkt me wel leuk om sowieso 1 x te doen tussen alle barokkies :D Wat gezellig dat Malin is geweest!

Jus: Gave plaatjes weer!! Super sjiekie pony zeg, de eerste foto. Knappe kop!! En de PRE, tsja, dat ziet er heel netjes uit :9 . Knap paard!

Suus: Leuke foto nog van jou en Goya!! En knappe Zuko, wat een kat he!!

Karina: Leuk om te lezen! Kijk maar uit, straks zit ie aan je vastgeplakt omdat ie zo gek op je is :D . Hopelijk went hij snel! En Veludo ook, aan de situatie dat ie moet delen. Ik hoop dat er nog mooie buitenritten voor de mannen op de planning staan!

Anouk: Ik ga met de andere mee, ik zou het niet in het bit gaan zoeken. Natuurlijk lopen ze soms beter op een ander bit, maar vaak is het een rij-techtnisch probleem. En Frank zal vanaf de grond een stuk meer zien als jij erop. En zal jou voorlopig kunnen helpen! En anders zou ik gewoon echt serieus en fanatiek gaan lessen :j . Voor jezelf is het dan ook super motiverend als je vooruit blijft gaan :D . En wat leuk dat je ook op Desje mocht!!

Elise: Oh oh... klinkt niet best ;( Succes met de zaak..

Anita: Ziek :(:) . Niet zo best.. beterschap!

Malin: Lekker met je Suevie bezig geweest!! Leuk om ze vanaf de grond ook te kunnen zien sjouwen he :D . Vind dat ook altijd mooi!

Sanne: Jammer dat je topic is gesloten :( . Maar was issie gaaaaaaaaaaaaf he. Die kleine Iggie, de tijd is gevlogen!!!! Wat een mooie plaatjes. Dat halster staat mooi :~ . Kleurt echt heel goed! Hij is ook een lekker proppie aan het worden he!

Gisteren Chico aan de dubbele longe gehad. In het begin wilde hij weer even stuiteren, wat hij ook onder het zadel deed :P . Maar dit keer kon ik hem beter corrigeren. Volgens mij komt het omdat hij heel graag galoppeerd nu op links. Dat vind hij echt fijn. Maar ik wil dat hij door draaft. Wat krijg je dan? Een huppelend effect :') . En als ik dan wil dat ie naar voren gaat, gaat hij stuiteren whaha :D . Maar gelukkig was ook dit weer snel over, en daarna ging hij me toch lopen :~ . Echt super netjes!! Helemaal los, lekker lopen swingen! Daarna ging ik proberen te verzamelen. Oeeh, hij kwam zo mooi terug, ging zelf oprichten, en daarna liet ik het weer naar voren. Dan ging ie lekker ruim weg.. :D Wauw, was echt een genot om mee te werken!! Hij was dan ook zeiknat van het zweet hihi. Dan klik ik hem helemaal los (heeft nog wel zijn tuig om) en dan loop ik naar de deur. Hij wandeld dan zelf ook altijd lekker mee. En dan doe ik het tuig en hoofdstel af, en dan gaat ie me toch gapen :O hahahahaa! En meteen lekker rollen, zwart dat ie dan is := . Ik zal er eens een plaatje van schieten. Heel zn ogen hebben dan zwarte kringen van het zand _O- . Net zo'n ridderpaard met schild whaha!!

Gisteren ook gezellie bij Heidi en Baron langs geweest :D . Leuk stel is dat ook! Baron had lekker op het land gelopen, en vond het wel prima! Hij was dit keer minder uitsloverig, maar liet toch nog even heel wat vrolijke bokke sprongen zien haha! *D
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 12-08-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:23

Zooo wat gaan we haaard zeg!
Even ego ; moet zo even geld gaan storten enz.

Werd gister op me werk gebeld door de woningbouw, en morgen om 9 uur tekenen voor het huurcontract en de sleutels :D
oooo zo happy, dus kunnen we eindelijk gaan beginnen met opknappen enz.
Zit nog wel asbest in maar dat kan geen kwaad, het zit in heel het blok. Maar dat gaan ze later weghalen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:28

*\o/* Superrrr miessss!!

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:09

@ Idefix: Vrenken klinkt bekend! Heb je ook een voornaam? Kan hem verdorie niet voor de geest kan halen terwijl ik die naam vaak genoeg heb gehoord :+ En thanx *D

@ Karina: Waar is Ulkenney gefokt?

@ Anouk: De oorzaak kan idd iets rijtechnisch zijn, of je paard vind het bit niet fijn. Ik heb al veel PRE's meegemaakt die een simpel trensje of dubbelgebroken gewoon niet fijn vinden, wiebelt te veel. Veel paarden gaan dan overdreven kauwen of idd proberen het bit vast te houden. Een pelham of stangetje kan dan uitkomst bieden. Anderzijds, buiging in het lichaam is ook supermoeilijk bij barokkies, waardoor dat vasthouden ook kan ontstaan... Als je met stangetje rijde, let dan wel op dat je heel snel released! En het nadeel van een stang is weer, dat je minder aan lengtebuiging kunt werken :+ Lekker he :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:13

Kelly_Taco schreef:
Nombrado, het zou gewoon leuk zijn als je even in het kort iets over jezelf verteld :D
Maar ik ga zeker even op je site kijken!

kort iets over mijzelf vertellen, wordt errug lastig, dit zal eerder een boek worden :D

Heel kort?
Ik ben mayke en heb 4 pre's (Nombrado, Gemelo XXIII, Goloso XLIX, Fauno II en geef les op de klassieke manier, zowel op eigen paarden als op mijn paarden.
Mijn hart ligt bij paarden en in het bijzonder het pre ras.
Ik verdiep mij enorm in het welzijn van paard en ruiter en om weer het plezier te vinden in het rijden/dansen met deze fantastische dieren.
Verder heb ik 3 katten, 1 kitten en een schat van een berner sennen , master.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:18

[quote="Woodstock
@ Anouk: De oorzaak kan idd iets rijtechnisch zijn, of je paard vind het bit niet fijn. Ik heb al veel PRE's meegemaakt die een simpel trensje of dubbelgebroken gewoon niet fijn vinden, wiebelt te veel. Veel paarden gaan dan overdreven kauwen of idd proberen het bit vast te houden. Een pelham of stangetje kan dan uitkomst bieden. Anderzijds, buiging in het lichaam is ook supermoeilijk bij barokkies, waardoor dat vasthouden ook kan ontstaan... Als je met stangetje rijde, let dan wel op dat je heel snel released! En het nadeel van een stang is weer, dat je minder aan lengtebuiging kunt werken :+ Lekker he :D[/quote]

Voordat een ruiter uberhaupt met stang màg rijden, is het release verhaal juist zo belangrijk.
eerst dus werken aan eigen balans en zit (dus zonder handen)
Het stang, trens verhaal, kan ik niet in meegaan . een trens kan net zo goed op pre's. Zelfs bitloos.
lengtebuiging ben ik het ook niet echt mee eens...., wat is nl lengte buiging?
Alles , maar dan ook alles, komt vanuit het bekken van een paard...als ie daar los is, en recht, kan ie alle buigingen in zijn lijf maken.
en ruiter.....blijf van die binnenhand afffffffffffffff

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:19

Kelly_Taco schreef:
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is wat Yippe toont maar juist als de instructrice erop stapt zou ik verwachten dat ze ietsje meer naar dit punt toewerkt.
Als ze net iets meer aangevuld zou worden zou ze ook iets stiller in haar hoofd blijven en kan je daar het balans in zoeken.
Wat idd niet wegneemt dat het echt geen verkeerd plaatje is om naar te kijken.

Ik denk dat je dit pas kan verwachten als Yippie langer onder het zadel is, nu nog niet.
Ze is nog té jong, heeft nog té weinig spierkracht en té weinig balans (helemaal met een ruiter op haar rug) om dit nu al te verwachten.
Op sommige stukjes laat ze dit wel zien, maar valt dan weer terug omdat ze dit nog niet vol kan houden.
Plus het feit dat Yippie hier net een uur les achter de rug heeft, maakt het natuurlijk een stuk moeilijker door de vermoeidheid.
Dat hoog-laag bewegen van het hoofd komt ook puur door het zoeken van haar balans.
Als ze over een poosje weer een filmpje plaatsen zal je al duidelijk verschil kunnen zien, denk ik zo.

Kelly -> Fijn is dat hè, zonder zadel rijden?
Ik vind het altijd wel goed voor mijn houding en zit, in een zadel kan je gemakkelijker scheef zitten.
Plus dat je zo goed onder je kan voelen wat je paard doet.
Al maanden niet meer geweest? Stress?

Leandra -> Dat is dan weer het nadeel van zo'n filmpje in zo'n klein venstertje..... je kan het niet zo goed zien.
Het is net of je steeds aan het drijven bent met je benen, dus vandaar mijn opmerking.
Fijn dat je zelf even uitleg bent komen geven! :+

Eline -> Ja bij ons is er ook zo'n ponietje op stal die levensgevaarlijke dingen uithaalt.
De eigenaresse is op vakantie en kon er zelf niet bij zijn, maar wilde wel graag mee met de groep.
De VA stopte op een gegeven moment maar, want het was gewoon te gevaarlijk.
En om dan iemand anders het risico te laten lopen is natuurlijk not done.
Later toch nog een keer geprobeerd en toen is het wel gelukt, maar dat ging echt niet zonder slag of stoot.
Volgend jaar dan wordt dit ponietje dan ook echt niet meegedaan met de hele groep, tenzij de eigenaresse er zelf bij is.

Mayke -> Hey jij ook hier? :D Welkom hier! :+

Bianca -> Je hebt gelijk, er zijn meerdere wegen naar Rome.
Als jij een manier hebt gevonden waar je je goed bij voelt en wat positief werkt bij Yippie dan is het goed toch?
Enne..... al heb je nog zoveel ervaring en kennis, nog raak je niet uitgeleerd. ;)

Denise -> Niet aanvallend bedoeld, maar ik heb net je foto's gezien van Heike, en persoonlijk vind ik dat hij wel iets voller mag worden, hoor! :Y)
Leuke foto's verder, nu is het helemaal duidelijk wat voor een ukkie jij eigenlijk bent, hahaha! ;)

Laura -> Nope, geen bereklauw gezien hier.....

Kelly & Bianca -> Hey wat grappig! Friesje gedekt door Condo.
Dan heb ik van de dekking foto's gezien op Noor d'r Hyves.
Ben benieuwd wat eruit komt!

Sanne -> Nope, we weten nog steeds niet wat het is geweest bij Tommie.
Jee San, komt jouw moeder nooit een wasstraat tegen?
Wat een smerige auto! :P
Die is echt wel super opgeknapt!

Karina -> Ik vertelde Rintske vanmorgen dat jij haar zwarte prinses had genoemd, en wat denk je wat ze doet?
Kijkt heel verontwaardigd, draait een rondje in haar stal en geeft een bokje om dan weer met haar hoofd uit de staldeur naar me toe te komen.
De diva weet het gewoon, hahaha!
Fijn dat Sol zich al wat thuis begint te voelen en zich wat meer laat zien.
Ook leuk om te lezen dat Veludo zelfverzekerd genoeg is dat je 'zijn' vrouwtje bent, dat scheelt weer spanning bij hem. :j

Ilona -> Ook al zo'n gepaneerd schnitzel-paardje, hihi!
Die brave Chico werkt erg graag voor je zo te lezen!
En ja, zonder zadel rijden mag ik graag regelmatig doen.
Ik vind dat je zo erg goed aan je houding en zit kan werken, want ik wil nog wel eens iets scheef zitten of knikken in mijn heupen.
Wordt wel steeds minder, maar ik betrap mezelf er nog wel eens op als het niet soepel gaat tijdens een oefening en ik snel naloop wat ik fout doe.
Zo zonder zadel kan je vrijwel niet scheef zitten want je wordt er gelijk mee geconfronteerd.
En ik vind het ook fijn om regelmatig zonder zadel te voelen wat Rintske onder mij doet, zo kan ik het beter voelen waar ik dan weer profijt van heb als ik in het zadel zit.

Miichelle90 -> Gefeliciteerd met jullie woning! *\o/*

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:22

Anouk: Tja, wij houden niet zo van auto wassen :=
Beetje jammer van het slotje, maar goed het is niet anders.
Haha, ik Frank bijgedraaid, al weer op Des!
Met je probleem met Sam kan ik je zo niet helpen. Ik weet niet of een bit daarvan de oplossing kan zijn.

Karina: Dat is het leuk inderdaad aan zo'n vieze auto wassen, je ziet hem gewoon schoon worden :P
Fijn dat de buren ruzie is opgelost ;) Begint Sol ook al een beetje op te knappen op zijn ribben?

Malin: Van mij mag Igneo ook wel dertig worden :P
Fijn dat de rust Suevo goed lijkt te hebben gedaan. Wanneer kan je weer opstappen?

Ilona: Mijn baby-propje wordt een kleuter :D En ik vind dat de Spaanse kleuren hem echt super chique staan!!
Oh, ik wil dat ook! Ik ben jaloers op Chico :o

Mayke: Welkom

Saida: Mijn moeder wil ze niet zien denk ik :=

Vanochtend heb ik gezellig samen met Igneo poep geruimd in de wei. Hoewel, ik heb het gedaan, maar Igneo begeleid mij dan altijd :P Hij loopt dan altijd mee. En waarom? ik weet het niet, het lijkt mij heel saai :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:26

nombrado schreef:
Woodstock schreef:
@ Anouk: De oorzaak kan idd iets rijtechnisch zijn, of je paard vind het bit niet fijn. Ik heb al veel PRE's meegemaakt die een simpel trensje of dubbelgebroken gewoon niet fijn vinden, wiebelt te veel. Veel paarden gaan dan overdreven kauwen of idd proberen het bit vast te houden. Een pelham of stangetje kan dan uitkomst bieden. Anderzijds, buiging in het lichaam is ook supermoeilijk bij barokkies, waardoor dat vasthouden ook kan ontstaan... Als je met stangetje rijde, let dan wel op dat je heel snel released! En het nadeel van een stang is weer, dat je minder aan lengtebuiging kunt werken :+ Lekker he :D

Voordat een ruiter uberhaupt met stang màg rijden, is het release verhaal juist zo belangrijk.
eerst dus werken aan eigen balans en zit (dus zonder handen)
Het stang, trens verhaal, kan ik niet in meegaan . een trens kan net zo goed op pre's. Zelfs bitloos.
lengtebuiging ben ik het ook niet echt mee eens...., wat is nl lengte buiging?
Alles , maar dan ook alles, komt vanuit het bekken van een paard...als ie daar los is, en recht, kan ie alle buigingen in zijn lijf maken.
en ruiter.....blijf van die binnenhand afffffffffffffff

Die binnenhand ben ik het helemaal mee eens!
Wel vind ik een wezenlijk verschil in een een stang of een ongebroken bit.
Bij je stan heb je de hefboomwerking en dat is heel pittig.

Overigens, stang of gewoon bit, mijn mening is dat je bij ieder bit los moet laten zelf.
En lengtebuiging komt niet uit je bit vandaan, dan krijg je ook als je bitloos of optomingloos rijdt.

Sanne.. zal ik je topic opnieuwe plaatsen van Iggie???

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:31

Kelly_Taco schreef:

Dat zou heel lief zijn, maar denk je niet dat ze hem dan alsnog sluiten en we dan een waarschuwing krijgen?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:33

zasread schreef:
Kelly_Taco schreef:

Dat zou heel lief zijn, maar denk je niet dat ze hem dan alsnog sluiten en we dan een waarschuwing krijgen?

Waarom.. ik mag toch een topic openen?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:37

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:40

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:44

Dank je Kelly :D En dat is ook zo, jij mag gewoon een topic openen :P

Ik vond het ook al een beetje flauw Branka. Als het nou twee keer een topic was van Igneo, maar dat is het niet :n

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:48

Dat bedoel ik inderdaad ook Sanne. Beetje flauw. Maar blijkbaar zijn regels nu eenmaal regels.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:50

Ik snap aan een kant wel dat ze zich er aan moeten houden, maar af en toe kunnen ze toch wel met gezond verstand redeneren en sommige dingen door de vingers zien..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:52

Mijn regels opmerking was ook wat sarcastisch. Kon alleen geen goede smiley erbij vinden ;)
Ik vind ook dat je soms wat flexibeler kan zijn. B.v. in dit geval.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:06

Ik begreep het sarcasme ;)