[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:38

Haha ja dat kon ook idd :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:38

Sjaad: Wat ziet Urbino er weer super goed uit!
Wanneer ga je met hem starten?

Saida: Ik heb nog meer leuke van Jan, maar ik zal hem sparen :Y)
Arme Tommie :(:) Weet je al meer?
Gelukkig maar dat rijden helpt tegen de wat mindere periode van het vrouw zijn. En Rintske heeft lekker meegewerkt lees ik al.

Anouk: Fijn dat het weer rustig is in het weiland.

Karina: Hoe is het nu met de Portugese heren? Is er al vrede gesloten? En dan met name van Veludo's kant :+
Ik hoop ook echt voor jou en Veludo dat het duivelsklauw aanslaat.

Jellie: Ik heb je PB ontvangen.
Wat heerlijk kan dat zijn he, shoppen :D Ik hou daar echt van :j

Ilona: Een wortel-appeltaart om precies te zijn :D
Hihihi, ik blijf erbij, die Chico is een clown :+ :') Had hij jou daar mooi even te pakken. Gelukkig maar dat je je niet hebt laten overdonderen :P

Jasmijn: Wrijf het er maar in ;) Hup, wegwezen, lekker genieten jij ;)

Elise: Succes met de procedure tegen de opticien! Ik hoop dat je een beetje sterk staat.

Madelief: Je moet niet vergeten dat Bondosa een half jaar geleden al eens met de clicker had gewerkt, dus die wist wel een beetje wat het was. En met zoveel afleiding kan ik me inderdaad wel voorstellen dat Furia er niet helemaal bij was met zijn hoofd. Gelukkig heb je nog wel wat kunnen oefenen :D Ben benieuwd wanneer de Spaanse pas helemaal goed gaat ;)
Ah, en zalig gereden lees ik :D

Eline: Hoezo de helft van zijn leven? Zijn hele leven lijkt mij..

Denise: Leuke foto's van Heike!

Kelly: Dat nieuwe topic openen Mies en Ik :D

Vandaag is mijn grote knuffel jarig :):) 1 jaar alweer!!! Ik heb hem eerst lekker gepoetst en een beetje gewassen voor de foto. Zijn nieuwe halster om gedaan en plaatjes schieten maar :D Daarna heeft hij een heerlijke wortel-appel-bix-mix gehad. Alleen vond hij het bix lekkerder dan de appels en de wortels, dus die heeft Salazar voor de helft staan opsmikkelen. :Y)

[ITP] [Andalusiër-hengst] Dubbel feest vandaag

En Vandaag hebben Johan en ik de auto gewassen van mijn moeder, want alleen op die voorwaarde mochten wij de auto mee op vakantie. Dat vraagt natuurlijk om een voor-na foto:

Afbeelding

Afbeelding

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:41

Wauw Sanne, op de eerste foto dacht ik echt dat de auto grijs was....hihi. Goed gedaan. En gefeliciteerd met je kind.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:42

Whahahaha en ik maar denken dat mijn auto vies is!!!!

Gefeliciteerd met je mannetje!
Jemig.. een jaar alweer.. wat gaat het snel.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:14

spokie79 schreef:
Ik wilde ook echt niet aanvallend overkomen, maar inderdaad onderbouwd commentaar gegeven. Maar je instructrice heeft nu inderdaad goed uitgelegd waarom. No hard feelings?? :)
En Friesje weer een Anda lover gehad. Hopen dat er net zo'n knap ding als Yippes uitkomt. Maar moet zeggen dat Kimmie altijd wel hele gave paarden heeft en dat al haar fokproducten wel heeeeel goed lukken. Dus dit zal ook vast wel goedkomen.

Zeker geen hard feelings hoor, was goed bedoeld toch? :D ben ook blij dat leandra zelf even is komen uitleggen. veulens van fem zijn altijd mooi, die heeft erg goeie smaak in paarden :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:26

Was zeker goed bedoeld :). En je kan inderdaad niet alles zien aan een filmpje. Uitgebreide uitleg (en dat heeft ze zeker gedaan) is dan inderdaad heel handig.
Hihi....en niet alleen de veulens zijn erg mooi. Ben ook helemaal fan van Wessel (wie niet ;)) en Lazlo. Dat vind ik zo'n kwijlpaard.
Zo, nu weer even een ibuprofen innemen. Daar leef ik nu even op. Ben sinds het weekend al ziek...snif...snif en snotter.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:10

ik vind eigenlijk al haar paarden geweldig en dan nog de honden :D beterschap!

Sanne gefeliciteerd met je ventje en de auto is weer mooi!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:31

kjoetie schreef:
Yippie onder het zadel bij mijn instructrice na mijn les van zaterdag :D wel ff hoofd draaien :+

Haha, idd het eerste wat ik deed! Leuk filmpje. Het lijkt een beetje slowmotion. Het is na het rijden en met iemand die hem gewoonlijk niet rijdt, dus verder geen commentaar. ;) Alle commentaar op jouw rijden stelt mijn rijfoto's voorlopig uit. :o

BrankaZ / Kelly - Ik overweeg het ook bij Sam om een ongebroken bit te gaan proberen. Frank heeft me nu geholpen en we liepen ons al af te vragen of een stang zou kunnen helpen. Mijn moeder moet nog ergens een ongebroken bit hebben liggen.

Madelief - En om je heen natuurlijk allemaal zwijmelende pennymeisjes... hihi.
En ja, Jasmijn heeft ze een touwklos gegeven. Zo'n touwtje met 2 knopen. Een volle broer van Idéfix pulkte die dingen helemaal uit elkaar, maar Rakker wandelt er liever mee. Ze is er wel blij mee... :(:)

Als ik het zo lees, krijg ik Sam niet warm voor Clickeren. Zijn aandacht kan ik daar vast niet lang genoeg voor vasthouden. Hij is wel erg speels aangelegd. Als ie mijn jas zo mag slopen, is ie er mss voor te porren.

Saida - De DA heeft me verteld dat het binnen het jaar altijd afdoende is. Ik ging gewoon mee met de rest op de pension. Anders moet je er zelf zo aan blijven denken. Idd is het hier een stuk minder bezocht, maar er staan er hier inmiddels ook 8... De 9e komt in oktober. :+ (Hoezo kleinschalig?) Prince mag na de grote vakantie mss bij de ponyclub, kan ie met de club mee.

Fijn dat je ondanks de periodieke ellende zo lekker hebt kunnen rijden!

Kelly - Voor mij is dat maar één periode geweest dat ik al maanden niet meer... en toen was ik zwanger. Hoe zit dat? *D :D

Jelly - Hahaha, ja, dat heb je met zo'n hete man hè? Dan fikt de sauna af. Maar het is idd wel balen voor de eigenaar.

Nombrado - Wie ben jij?

Denise - De naam Opium heb ik meer gehoord. Staat ie daar al lang? Wat een prachtige Fries heb je toch en wat bij jij klein. Mooie foto's!!!

Jus - Mooie pony zeg! Een warmbloed? Toe maar! Ik weet nog wel een mooie... hihi ;) Ruilen voor het bruintje? Nee, ik maak een geintje. Sam is me veel te dierbaar. Mooie PRE ook. Wat is het toch met die mensen in Spanje. Willen ze allemaal warmbloedjes hebben? Ik voel me op eens trotse eigenaar van iets bijzonders. Kunnen we ze niet gaan ruilen? :+

Laura - Ik heb nog een Meroth-hoofdstel liggen. Mag je best proberen? Dat is een bitloos hoofdstel. Frank vond het niet fijn rijden met Des. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Des speelt graag met het bitje.

Woodstock - Leuk paard heb je! En Maasbree, daar komt Samaranch vandaan. Hij is daar geboren. Jammergenoeg woon je te ver weg voor mij voor instructie...

Sanne - Zo heey, haha! Er stond zeker op de achterkant: Ook in wit verkrijgbaar? Zo vies ziet bij ons geen enkele auto er uit... *D Hij ziet er uit om door een ringetje te halen.

En je foto's van Iggie zien er heel mooi uit. Ik kan er niet meer reageren, omdat ze er een slotje op hebben gezet. ;) Mooie plaatjes hoor en gefeliciteerd met je paardje!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:32

Crisis, je kunt hier niet eens even naar de kapper en met je paardjes spelen, want dan lig je alweer 4 bladzijdes achter 8)7

Suuz, ik vind Zuko echt zo bijzonder, en ik vind dat hij echt een hele gave naam heeft, die ga ik nog een keer pikken :P

idefix4 schreef:
Karina - Het is ook dubbel! Maar ja, zo lang er leven is, is er hoop toch? Mss brengt Girasol Veludo ook geluk! Daar hopen we maar op. Woont je broer ver weg, dat je er een week voor uittrekt? Als het goed is, maak je dat ook maar eens in je leven mee, dus gewoon gaan hoor! ;)

Yep, heb je ook gelijk in, ik heb de hoop wbt Veludo ook nog niet opgegeven (eigenwijs ;) ), en hoe dan ook, leer ik er toch ook weer veel van. Toch moet hijzelf natuurlijk voorop blijven staan, dus kwaliteit van leven hebben.
Mijn broer woont niet ver weg, maar heeft wel besloten om het trouw-spektakel te laten plaatsvinden in Toscane! Dus tja, toen is het maar tegelijk een weekje vakantie met de familie geworden. Het lijkt me wel heel bijzonder om zo eens mee te maken.
Ennuh.... je weet maar nooit hoor, mijn broer is wel al 2x op mijn bruiloft geweest _O- :)) .

Kjoetie: Zo, en wie komt er nu even mijn nek masseren na 4.35 minuten Yippie-film? :D . Ik vind het er fijn uitzien hoor voor zo'n babypaard wat nog maar kort onder het zadel is. Echt een heel leuk paard.Ik dacht Leandra al te herkennen (heb ik zien rijden toen ik toeschouwerde bij Anja Beran) en kreeg verderop in de berichen dus de bevestiging dat ik het goed gezien had.

Saida: Lekker zonder zadel op de zwarte Prinses gereden, en nog fijn gewerkt ook, heerlijk hoor! Kan niet wachten tot ik ook weer met dat soort verhaaltjes kan komen *\o/* .

Zie Mayke langskomen... Hoi Mayke :wave: , mag gerust wat vaker wat van jezelf en mooie mannen laten horen hier :j

Yo, Heike-spam ! Wat een kasteel is het zo! Leuke foto's hoor +:)+

Laura: Wat gezellig, een Malin-meeting! En een bitloze try-out van Hincapie... op zich prima bedacht hoor de teugels aan een lage neusriem! En morgen naar de tandarts dus? Ik mocht vandaag al een beetje frummelen in Girasol zijn mond en meteen maar besloten dat ik ook ga beginnen met een tandarts-afspraak voordat er een bit in komt... hij is ook 5 jaar (Hincapie toch ook?) dus een check of alles goed gegaan is met wisselen lijkt me sowieso niet verkeerd, en er zit aan 1 van zijn hengstentanden een flinke punt en aan de ander een hoop tandsteen.

Sanne: Gefeliciteerd met Igneo's eerste verjaardag!!
De auto van je moeder valt wel onder de Extreme Makeovers zeg. Wel eer van je werk!

Portugezen-update:
Het gaat steeds beter hier! Ik was aan het uitmesten in de paddocks en had tegelijk Yenneke aan de telefoon, dus was zo'n beetje met Veludo aan het kroelen toen Sol bedacht dat ie ook wel even wilde kijken wat ik allemaal te vertellen had. Toen stonden ze een hele poos met hun neuzen tegen elkaar gedrukt elkaar diep in de ogen te kijken, en ik zei tegen Yenneke: "Straks hoor je een gil hoor!" ... maar niks, Veludo besloot dat ik toch aan zijn kant stond, en Sol weinig kwaad kon. Dus dat ging lekker, allebei relaxed. Sol is ook naar de mini's heel sociaal, Nugget die krijst alles bij elkaar, maar Sol blijft heel rustig naar hem, gewoon voorzichtig snuffen, en dan is het goed. Ik denk dat ik de mini's wel vrij snel de keus kan geven of ze bij Sol of bij Veludo willen lopen. Dan haal ik aleen de onderste draad weg.
Girasol begint ook met mij steeds meer contact te zoeken. Hij is met alles enorm braaf en goed opgevoed, maar hij bleef steeds wat afwezig. Nu komt hij een beetje los. Zo lief.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:33

Onze Ullkenney komt ook uit Maasbree :j

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:36

Karina, klinkt wel als een heel lief paard zeg.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:39

Laura – bedankt en jij hebt een druk dagje gehad zo te lezen wel fijn dat alles zo goed ging alleen jammer dat het niet helemaal ging op bitloos maar ag het was het proberen waard.
Ook een kleine meeting gehad leuk hoor
En hypo brabant zit die ook een beetje dichtbij breda want sins ik daar werk kom ik ook bij superhorse :j

Kelly – bedankt, heike vindt het helemaal niet leuk om alleen te staan soms bij ons op stal staat die even alleen in de paddock maar meestal staat er altijd iemand bij hem.
En leuke avatar ;)
En wat leuk bedacht franda brusje die moet ik onthouden

Jus – appart paardje die eerste maar die pre toont ook gaaf onder het zadel zeg

Kelly en Laura – michelle en sanne gaan het nieuwe topic weer openen net zoals dit topic die ze super mooi gedaan hebben :j

Sanne – ik had het al geschreven maar nogmaals gefeliciteerd met igneo en hij is lekker verwend zo te lezen, zal zo even in je topic kijken en reageren.
En wat een verschil de auto die had duidelijk een poetsbeurt nodig

Anouk – nee opium staat bij ons sins 2 ½ jaar voorheen heeft die als ik het goed zeg ergens in zevenbergen ofso gestaan.
En ik ben idd klein maar heike is ook erug groot dus we zijn een apparte combinatie

Karina – bedankt
En fijn dat de heren vandaag meer van elkaar konden hebben het gaat steeds beter houden zo

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:40

Zo ik heb mijn nieuwe instructeur ook al gevonden. Ik kan zelfs betalen in natura! Ik stond me bij het afstallen te realiseren dat ik al mijn winstpunten heb gehaald onder begeleiding van Frank, dus mss gaan we eindelijk weer vooruit.

Ik heb al heel veel bijgeleerd vandaag. Dingen die ik altijd anders deed. Maar vandaag ging Sam dus wel nageeflijker lopen. We hadden het er al over of hij mss met een stang of ongebroken bit beter zou lopen. Hij heeft een moeilijkheidje namelijk. Mss kunnen jullie er wat mee? Ik zal het eens voorleggen. Het zit zo:

Als je Sam nageeflijk hebt op links, pakt ie rechts vast. Als je dat hebt opgelost, pakt ie links vast en zo kunnen we een dik uur doortobben. Het is dus een heel fijngevoelig spel van spelen met het bitje. En helaas heb ik dat niet in mijn vingers zitten. Maar vandaag lukte het me en ik voelde zelfs wat ik moest doen! Hij zal niet op één punt nageeflijk worden, maar blijft aan de gang. Tips zijn welkom, ook met de vraag of een ongebroken bit of stang zou kunnen helpen. Ik wil toch echt een keer verder!

Sabrina heeft vandaag weer fanatiek los gedraafd en toen we voorstelden om een galopje te gaan proberen, werd ze eerst enthousiast en toen nerveus en toen wou ze niet meer. Dus dat moeten we anders aanpakken. Ik zei al, dat het in haar voordeel zal werken als ze voelt hoe dat is, als ze op de ponyclub rondbolt. Eigenlijk hadden we het niet moeten voorstellen, maar haar gewoon zonder waarschuwing vooraf haar in de galop moeten laten vallen. Maar ook dat komt nog wel. We hebben geen haast.

Daarna Frank op Desje. Desje gaat supergoed. Frank heeft wel spoortjes ondergebonden, omdat ie meer aan het been moet komen. Toen ging Des echt aan het werk! Zag er keurig uit. Na hem heb ik Des nog gereden, zodat Frank kon zien hoe het er nu uitziet. Hij vond warempel dat ik hem best leuk reed. :+

Na het eten hebben we Sam ingespannen en heb ik dus les gekregen van Frank.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:41

Ow? Waar ergens? Samaranch is gefokt door meneer Vrenken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:42

Leuk dat Sol zo goed gaat!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:44

Anouk, heerlijk hoor zo samen met de paarden bezig zijn. Ben best een beetje jaloers. En ook fijn dat Frank je zo goed kan helpen. Met vraag met betrekking tot het bit kan ik niet helpen. Ik zou zelf alleen niet zo gauw een stang indoen. Misschien een iets fijner bitje? En als het je vandaag lukt en je weet hoe het voelt, kan je daar natuurlijk iedere keer weer naartoe werken. En de tijd dat het duurt voor je op dat punt bent, zal steeds korter worden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:50

Als ik het zo lees moet je Sam heel erg bezig houden. Dus veel figuren rijden, slangelijntjes (lijnen waarbij je steeds van stelling wisselt als je paard het goed doet). Verder met zo licht mogelijke aanleuning werken en niet terug gaan trekken als hij vastpakt. Ik zou het niet zoeken in het bit, maar het proberen rijtechnisch op te lossen.
Overigens heb ik het 'makkelijk': Frío is het schoolvoorbeeld van een linksgebogen paard. Dus als die links gaat vastpakken ben ik vooral heel erg blij :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:53

idefix4 schreef:
Ow? Waar ergens? Samaranch is gefokt door meneer Vrenken.

Ullkenney is gefokt door Rob Zeelen.

Zo, en wanneer moet jij je les afrekenen? 8-)
Leuk dat het rijden op Des goed ging!
Ik vind het moeilijk om advies te geven zonder je te zien rijden, maar ik zoek het niet heel gauw in een ander bit, het klinkt eerder of het toch vooral een kwestie van rechtrichten is. Heb je die meroth-optoming toevallig al eens geprobeerd bij Sam? Kan veel informatie geven, gewoon even zonder bit rijden.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 00:07

Karina nogmaals gefeliciteerd met Girasol, hij is je zeer zeker van harte gegund. Heel veel geluk met hem en dat hij dat ook voor je andere paardjes mag brengen! Enne als jij terug bent mag ik dan ook bij jou op mini-meeting komen? :D

Laura bedankt voor je gezelligheid en voor het drinken :9k , Hincapie is echt een super knapperd :+: Ik vind hem heel erg leuk! Het was zeker gezellig, je moet binnenkort ook maar eens met je moeder mijn kant op komen hoor! Gelukkig is het gelukt met je zadel, sux6 morgen met de tandarts!

Balen dat ik de meeting bij Jan en Lisenka gemist heb maar dat trek ik nog niet helaas :n Gelukkig heb ik wel weer van mijn eigen kanjers mogen genieten. Suev heb ik gisteren even kort gelongeerd met touwtjes heel los bijgezet. De bak was net gedaan dus heb hem niet te lang laten sjouwen, maar sjouwen dát dééd-ie :~ Het zag er echt heerlijk uit, misschien heeft die rust hem ook goed gedaan? Verder staat hij heerlijk ridderpaard te wezen op de wei, ben zó blij dat ik die deken heb gekocht want hij staat er zo lekker rustig onder. Als je de deken af doet om te poetsen of bv buiten te longeren (heb ik de vorige keer gedaan), dan is hij gelijk heel erg onrustig en loopt echt de hele tijd te stampen en te schudden.

Heb Dinkey even grondig met een karteltjes zweetmes afgeharkt :Y) want daar kwam me toch een haar vanaf! Gelukkig poetsen de kinderen hem ook veel, dan gaat het lekker snel.

Verder lees ik braaf mee en heb het veel besproken filmpje van Yippie ook gezien, ze gaat prachtig! Vond de ruiter iets onrustig maar dat was al uitgelegd zag ik. Van mij mag de hand ook iets rustiger en stiller (en dan bedoel ik niet in de wendingen want dat zou ik zelf ook zo op lossen) maar met de gedragenheid en het tempo ben ik het helemaal eens. Gaat helemaal goedkomen :j Verder vind ik dat zo'n discussie best mag in dit topic, is alleen maar leuk en leerzaam en we maken hier toch geen ruzie ofzo? Iedereen is altijd lief voor elkaar hier dus dat kan best :D

Aniet beterschap!

Elise dat is flink balen! Ik zou precies hetzelfde doen (brief naar de tuchtcommissie over mijn trombosebeen is ook de deur al uit) maar je hebt er je goede oog, en ik mijn gezonde vaten in mijn been, helaas niet meer mee terug |( Sterkte in ieder geval, weet hoe je je voelt want ben zelf net een beetje uit mn dip van verdriet en frustratie aan t komen.

Denise gave foto's van Heike!

Juud heeft Antonio nu twee stallen dan? Die ene wat verder op de berg was toch eerst van familie van hem (Bij de stierenvechtersarena)? Haha die zoon van kleine Antonio, ik wist niet wat ik zag :wow: Staat Carmen er trouwens nog? Doe John ook de groeten van mij en Juan-Pedro en Susanna als die er nog zijn! Is Petra er nog en die vrouw van HQP *God hoe heette ze ook alweer* ?

Sanne nogmaals gefeliciteerd, op naar de 20 volgende (minstens dan he :D)! En jemig die auto, ik dacht ook dat hij grijs was :wow:

Whahaha die opmerkingen over Frank en die sauna _O- en prachtige foto's van Jan gezien :P Kannie wachten tot ik die eens IRL ontmoet O:)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:15

Citaat:
Juud heeft Antonio nu twee stallen dan? Die ene wat verder op de berg was toch eerst van familie van hem (Bij de stierenvechtersarena)? Haha die zoon van kleine Antonio, ik wist niet wat ik zag Staat Carmen er trouwens nog? Doe John ook de groeten van mij en Juan-Pedro en Susanna als die er nog zijn! Is Petra er nog en die vrouw van HQP *God hoe heette ze ook alweer* ?

Nee , Antonio heeft geen 2 stallen , toen Frank en Anoek kwamen kon Antoñito niet rijden omdat ze met de mesthoop bezig waren en ik wou ze toch een PRE laten zien onder zadel , dus toen zijn we naar Antonio Correas bij de stierenvechterarena gegaan. We hebbn geen tijd meer gehad om naar Antonio helemaal boven te gaan. Het probleem hier is dat de eigenaren van de 3 stallen hier allemaal Antonio heten , en geen familie zijn nee. Ik ken ze allemaal al sinds mijn jeugd ben zelfs samen met een zoon van een van de Antonios haha. Carmen heeft een vriend met een stuk grond dus die staat er niet meer en ik geloof dat ze zwanger is maar heb haar niet gezien dus zeker weten doe ik het niet. John staat er nog die heeft vroeger haha 20 jaar terug op 1 van mijn paarden leren rijden, Juan Pedro en Susanne hebben ook hun eigen stallen af entoe komt ze wel terug en ze heeft een quarter gekocht in Amerika. Petra is er ook nog die zit ik altijd op te naaien Duits versus Dutch en Recia van HQP heeft een Fries.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:38

Kelly alweer een beetje van je maffe bui af? (vrees dat ik er nooit meer vanaf kom :P )

Sanne heb in je topic gereageerd! En wow wat was die auto vies!!

Anouk dat is met die kruislings liggende teugels toch? Op zich wel gaaf om eens te proberen! Zou ik hem over kunnen nemen ofzo want even lenen is nogal moeilijk denk ik, wonen niet echt om de hoek...
Heerlijk dat jullie de paarden zo aan huis hebben en er met het hele gezin van kunnen genieten. Snap best dat Sabrina de galop spannend vind. Vinden de meeste kids hier op de manege in het begin ook...

Karina ja Hincapie is in juni 5 geworden. Ja ik ben ook blij dat ik meteen even alles na kan laten kijken...

Denise Hypo Brabant is in St. Willebrord ligt ong. 15 min. van Breda net voorbij Etten Leur. Voor jou dus niet echt op de route...

Malin Ik kom zeker snel een keertje langs. Ben echt benieuwd naar Suevo in het echt! Echt top dat hij zo goed ging met longeren!

Zo zometeen naar mn moeder om de trailer aan te pikken en dan naar de manege om Hincapie op te halen en dan naar de DA.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:34

Idefix Ik hoop voor je dat een stangetje een uitkomst is :j
Als ik het zo hoor is Sam niet helemaal recht in zijn lijf en uit hij dit door het bit te pakken op de momenten dat hij het moeilijk vind.
Wellicht veel aandacht besteden aan rechtrichtoefeningen. Moeilijk beoordelen altijd vanaf de computer.
Haha ik heb een hormoonhoudend spiraal.
Schijnen heel veel vrouwen niet meer ongesteld van te worden..

Karina Wat een fijne update van de mannen...
Echt hoor.. met een weekje is alles normaal :)

Heike Haha ja dat komt omdat ik toen eigenlijk een Anda op Perla wilde zetten.
Dat zou een Fjanda worden.. met een fries dus Franda :D

Spokey Je mag het eigenlijk geen stang noemen maar een ongebroken bit.
Op een stang zit namelijk hefboomwerking, ongebroken bit niet.
Daarbij is een ongebroken bit bijna het zachtste wat je kan gebruiken.

Malin Hoe gaat het allemaal met jou?

Laura Haha ja hoor, 's morgens ben ik niet op mijn best.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:38

Goedemorgen mensen, ik ga 'even' bijlezen, tot later! ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:39

idefix4 schreef:
Hij heeft een moeilijkheidje namelijk. Mss kunnen jullie er wat mee? Ik zal het eens voorleggen. Het zit zo:

Als je Sam nageeflijk hebt op links, pakt ie rechts vast. Als je dat hebt opgelost, pakt ie links vast en zo kunnen we een dik uur doortobben. Het is dus een heel fijngevoelig spel van spelen met het bitje. En helaas heb ik dat niet in mijn vingers zitten. Maar vandaag lukte het me en ik voelde zelfs wat ik moest doen! Hij zal niet op één punt nageeflijk worden, maar blijft aan de gang. Tips zijn welkom, ook met de vraag of een ongebroken bit of stang zou kunnen helpen. Ik wil toch echt een keer verder!

.

Nageeflijkheid komt vanachteruit. Als het paard aan 1 kant vasthoud, houd in dat ie scheef is, vanachteruit. Dit kan je nooit oplossen met je handen. Alleen met je zit , door hem recht te maken in het bekken. Hoofd is het balansstok van het paard. kom daar zo min mogelijk aan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:51

Nombrado, het is wel zo leuk om je even bekend te maken in dit topic ipv alleen maar reacties te plaatsen.
Weten wij ook met wie we van doen hebben..