Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:08

ik denk inderdaad dat er veel toetsenborden nat waren geworden door de traantjes van dit trieste charley topic,ik zal hem ook nooit vergeten.....misschien omdat mijn friesje ook eens veulen is geweest(ik heb hem sinds hij 9 maanden was)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 23:14

Thx, Geerke. Het doet wel goed. Hoe klein hij ook was, hij heeft een grooooote herinnering nagelaten.
En idd, je gaat dan wel es nadenken. Ik heb mn shet ook van toen ie 9 maand was, en mn haf van toen ie 2 jaar was. En het is leuk om je paardjes van zo jong af te kennen.

Andorra307

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:57

@ biancanij: Ik begrijp je ook volledig.
ik ben niet echt op zoek naar een friese merrie, maar dit is altijd zeer welkom Clown Amigo_tje heeft mijn passie voor friezen hoger doen oplaaien dan ooit Cool . dus het mag zeker een fries zijn.

@ Amigo_tje: Je ziet maar hé, al is Charley er niet meer, hij zorgt er nog altijd voor dat we contact hebben met elkaar! En daar ben ik hem heel dankbaar voor! Hij was idd een echte vechter! En ik zal hem zo voor eeuwig onthouden, klein maar dapper!
Ben eens nieuwsgierig naar wat het resultaat is van de autopsie.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 10:04

Eerste nieuws van de kliniek over de doodsoorzaak van mn kleine mannetje:

Op het eerste zicht is hij -vooral door zn navel- gestorven door infectie. Bacteriën zijn binnengedrongen via zn navel en zo in het bloed en de ingewanden gedrongen. Dit zou hem fataal zijn geworden Verdrietig

Ze zijn nu nog een ander soort onderzoek aan het doen, waarbij het heel lang duurt eer je resultaat hebt. Van zodra ze die uitslagen binnen hebben, krijg ik het volledige gedetailleerde verslag.

Had ie maar uitgeschacht...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:31

och....ik heb z'on kalfje gehad,ook een infectie in de navel,geen weerstand door te weinig biest,we hebben hem kunnen redden maar met blijvende schade,groeiachterstand in gewrichten en een blind oog.....hij is na twee jaar geslacht.
Al die schade.....daar had je toch ook niet aan moeten denken bij kleine charley....misschien een schrale troost...
(welke bacterie was het? streptococcus?)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 10:40

geerke schreef:
och....ik heb z'on kalfje gehad,ook een infectie in de navel,geen weerstand door te weinig biest,we hebben hem kunnen redden maar met blijvende schade,groeiachterstand in gewrichten en een blind oog.....hij is na twee jaar geslacht.
Al die schade.....daar had je toch ook niet aan moeten denken bij kleine charley....misschien een schrale troost...
(welke bacterie was het? streptococcus?)

Dat weet ik nog niet. Ze zijn nu aan het kijken of er nog meer oorzaken zijn of of deze het is. Ik hou je op de hoogte welke bacterie het was.
Stomme kl*tebacterie Stoom uit je oren

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:24

ach wat triest, dit was waarschijnlijk niet te voorkomen geweest,soms heb je die pech Ach gut

Andorra307

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:23

Ja misschien heb je wel gelijk mirgino. Misschien ook een beetje bewijs voor amigo_tje dat het zeker haar schuld niet is!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:49

Andorra307 schreef:
Ja misschien heb je wel gelijk mirgino. Misschien ook een beetje bewijs voor amigo_tje dat het zeker haar schuld niet is!

het is haar schuld niet ,maar toch zoek je het bij jezelf dat heb ik ook lang gedaan met mijn veulentje 3 jr terug
en nog denk ik daar nog weleens aan ,van; had ik maar...........

maar helaas gebeuren deze nare dingen Verdrietig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:00

het scheelt wel als je de navel meteen na de geboorte ontsmet,maar ik neem aan dat je dat gedaan hebt,verder is het een samenloop van pech hebben....genoeg melk maar geen voedingstoffen genoeg erin,dus te weinig weerstand,
dubbel pech,daar kan niemand veel aan doen.....ja,wel als je alles van tevoren weet....maar dan had ieders leven ook anders gelopen,niet dan???
Vermoedelijk was kleine charley in de natuur er ook tussen uitgepiept,troost je met die gedachten.
Daar redden alleen de sterkste het!
Hoe is het met je amigootje? de pijn zal er nog wel lang en breed zijn ,maar probeer vooruit te kijken!!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 20:42

Idd, Geerke, de navel is direct ontsmet geweest, en de dag erna nog eens extra door de DA. Maar idd, de melk was niet goed genoeg, dus niet genoeg vitamines, dus ook niet sterk genoeg...

Door het feit dat ie niet uitschachtte, plaste hij elke keer op zn navelstompje. Dit kon zo niet optimaal genezen en is dan ook inwendig beginnen ontsteken met de gekende gevolgen van dien...
Dit is op eerste zicht de oorzaak, maar ze zijn nu bezig aan extra onderzoeken.

Met mij gaat het beter. Ceara doet het gewoonweg geweldig en dat maakt héél veel goed. Ze is echt gelukkig nu, denk ik.
Ze krijgt nu ook biotine bij voor haar voeten, want ze heeft zwakke hoeven. Wschlk door haar slecht voeder maanden geleden.
Ik durf stilaan te denken aan een ander paardje... Omdat ik het niet zie zitten om nog een veulen te fokken de eerste jaren, ga ik volgend jaar op zoek naar een Friesje. Een 2- of 3-jarige. De meeste raden me een 3-jarige aan. We zullen zien...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:01

Fijn dat het ook met jou wat beter gaat amigo_tje Lachen
Gelukkig maakt ceara het goed Haha!
veel succes alvast met je zoektocht Knipoog

Andorra307

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:33

Ook ik wil je ten eerste veel succes toewensen en jou ook laten weten dat ik jou wil helpen met je zoektocht. Dus je laat maar iets weten hé meisje! Bloos

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:03

Ik lees dit hele verhaal nu pas maar wil toch even mijn héél grote bewondering voor jou uitspreken. En een grote Ach gut

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:32

ik heb nog steeds veel bewondering voor je en het is zeker niet jouw schuld sterkte toegewenst

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:42

Ha amigo! Hoe gaat het inmiddels met jou en ceara?

Heb je wellicht al uitsluitsel van de kliniek mbt de onderzoeken naar de doodsoorzaak van Charlie?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:36

Was ik ook erg benieuwd naar, Ceara is inmiddels vast een stuk opgeknapt. Ben benieuwd hoe het verlopen is allemaal! Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:02

Ze is idd heel goe aan het opknappen, die lieve meid van me.

Dit was ze dus in september 2007:
Afbeelding

En dit is ze nu...
Afbeelding

En veel meer op haar gemak met haar vliegendekentje aan, want die rotvliegen maken het haar serieus ambetant :(
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_0667.jpg

Ze gaat er toch super op vooruit?

Het is echt heerlijk om je paard zo te zien openbloeien *\o/*
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:03

En dat is allemaal door jouw tijd, aandacht en liefde! Super!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:29

hey meid, gaat het met je?
Vind trouwens niet echt dat ze veranderd is op de foto's, maar het zal vast goed gaan met haar! Sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:05

he,amigootje!!!hoe is het met je?
ik moet je eerlijk zeggen dat ik haar ook niet veel verandert vind,misschien ligt het aan de foto,misschien is ze wel moeilijk dik te krijgen...heb je geen andere foto?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:26

Nja, op foto is het mss moeilijk te zien... Maar ze is écht veel veranderd, hoor. Ze heeft meer spieren op haar schouders (voor zover ze dus spieren heeft), ze glanst als nooit tevoren...
Ze is idd moeilijk dik te krijgen, maar wacht maar als ze op het nieuwe gras staat. De paardjes staan er nog steeds niet op, want ik vind niemand om het af te doen Stoom uit je oren Ik ga morgen hier mn toer eens doen om te vragen of er nu echt niemand is die dit wil doen...

Maar ze is vooral innerlijk gigantisch veel veranderd, maar dat kan ik op natuurlijk niet vastleggen. Je zou ze in levende lijve moeten zien Tong uitsteken dan zag je het wel.
Ze is echt heel vriendelijk, geniet zienderogen... Sinds ze Charley niet meer heeft is ze een héél stuk vooruit gegaan.

Wacht, ik stel fkes iets samen uit andere dinges...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:42

Eind oktober.
http://img106.imageshack.us/img106/9735/img0249vn3.jpg

27 januari. Nog een maand of 4 en dan zou Charley komen...
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0426.jpg

Februari 2008. Mn zwarte parel is een bruine ::) ;D
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0450.jpg

Eind april en hóógzwanger Haha!
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0534.jpg

3 mei met mn kleine, lieve Charley :'(
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0616.jpg

25 mei. Lekker kroelen met mn grote schat Amigo ^-^
http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/SP_A0238.jpg

Vandaag (26 juni 2008). Ze knapt echt zienderogen op. Iedere maand ziet ze er gewoon beter uit. Straks, wanneer mn longeercirkel er (eindelijk) zal staan, dan ga ik voorzichtig aan het werk met haar. Lichte oefeningetjes om haar bespiering wat beter te krijgen.

http://i250.photobucket.com/albums/gg266/Amigo_tje/IMG_0662.jpg

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:26

op sommige foto's zie je inderdaad dat ze erg verandert is,hoewel ik wel schrok van die foto van januarie ,daar is ze echt mager...wat voer je haar nu?ik heb dus ook een fries maar die is echt te vet met niets,...ik weet wel dat het ene paard het andere niet is.
Krijgt ze volop hooi?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:32

Ja, hoor, volop hooi en nog steeds 4 kg krachtvoer. Ze krijgt nu Pavo Nature's Best, maar ik ga terug veranderen. Men heeft er mij nu op gewezen dat daar superveel suikers inzitten Verward

Maar ze krijgt veel hooi, veel weidegang en krachtvoer. Af en toe ook nog een slobber met van alles van lekkere dingen in.
Ze krijgt nu ook biotine bij, want ze heeft echt zwakke hoeven. Ze krijgt ook nog steeds iedere maand een vitaminespuit (oraal).

Tjah, het vraagt tijd. Uiteindelijk met het veulen is ze er wel goed uitgekomen, maar ze heeft toch afgezien, vind ik ergens. Ik vind niet dat ze vlug verdikt, want bij het minste dat er is, zie ik haar terugvallen.

Zoals ook nu. Ze moet al een week haar vriendje (Amigo, mn hafje) missen op de wei. Hij staat met verplichte boxrust in zn stalletje. Hij heeft een drukplek in zn hoef en had veel pijn. Het is al beter, maar er is nog maar een week voorbij. En ze mist hem wel, dat zie ik en ook aan haar lichaam. Van zodra er iets is, valt ze terug Boos! Ik hoop nu heel erg dat Amigo vlug terug beter wordt, zodat ie terug bij haar op de wei kan Vork