Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:03

@Balou, Proficiat met de gele sticker :D

@Zinzi, het is vreselijk! onze tracks op stal waren eindelijk een beetje opgedroogd en nu valt de regen weer met bakken uit de lucht ... ook voor onze bouwwerf is dit echt vreselijk :'(

@autumn, wat een verwend paard is die Nero :+ Jenara haat de regen ook wel .... gelukkig hebben ze bij ons genoeg grote schuilstallen, dus kan ze altijd droog staan als ze wil.

@Tarzan, ik hoop dat je kan genieten van je vakantie <3

Wat heb ik gisteren me heerlijk geamuseerd met Jenara, wat een gouden paard is ze toch geworden <3
Was van dinsdag geleden dat ik kon gaan door onze werf, en met alles stress had ik ook echt even zin om gewoon wat leuks te doen en door het droge weer vorige week lag onze track en dus onze speeltuin er eindelijk eens goed bij!
We hebben vanachter op ons terrein dus een stuk met een berg, opsprong, een trap, opgevulde tractorbanden en boomstronken + een vijver. Eerst 10 minuten aan de hand wat met alle obstakels gespeeld en dan opgestapt en heb echt heerlijk lopen galopperen en wat boomstronken gesprongen, allemaal gewoon op touwhalster :D Voelde me echt net even terug eek klein meisje dat de tijd van haar leven had <3

Aankomende donderdag heb ik nog eens dressuurles :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:07

Ik ben zo jaloers op jouw track Jenara, lijkt me zo gaaf <3
Ja Nero is inderdaad echt verwend, maar hij mag het vind ik _O- ik heb voor hem ook zo'n zweetdeken met bontkraag. Dan is het plaatje echt compleet haha!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:09

Autumnn schreef:
Wat zijn die Spanjaarden toch zorgenkindjes met dit weer

Ik herken dit dus niet. Zal misschien schelen dat mijn Spaanse geboren is in Nederland? En haar eerste stappen zette in de sneeuw?

Nadir

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:36

Ik herken het ook niet hoor. Die van mij staat heerlijk de hele dag (bloot) in de paddock met hooi. Net wilde ze wel graag naar binnen. Morgen is het gelukkig droog :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:11

Ik herken het ook niet.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 00:27

Klinkt heerlijk met Jenara <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:03

Wat heerlijk Jenara! <3
Fuego 'had tot deze winter ook echt een hekel aan regen hoor, maar heeft toch afgelopen winter voor een groot deel zonder deken gestaan, dus wel herkenbaar hier.

Dames, ik heb een deel van m'n foto's gekregen van de shoot .. Echt, wauw, zo mooi, zo perfect, precies vastgelegd zoals wij waren <3
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik ze met jullie wil delen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:08

Natuurlijk niet, wauw! wat een prachtige foto's zeg! Echt heel mooi vastgelegd met een mooie sfeer ook.

Wat heerlijk Jenara dat ze dat allemaal zo braaf deed, kan me voorstellen dat het genieten was.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:50

Grappig dat ze allemaal zo verschillend zijn.

Wat een prachtige foto's Tarzan, jij staat er ook mooi op. Extra dierbaar zijn deze foto's nu <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:30

wat een prachtige foto's Tarzan <3

Genieten Julie!

Hier is de (oudere) haflingerdame het zorgenkindje. Elevada vindt winters wel moeilijk, dan valt ze snel terug in bespiering, maar dit weer - regen of geen regen - is echt ideaal voor haar. Lissy kan het echt niet verrekken, die stond gister gewoon grootste deel van de dag buiten in de regen

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:16

Prachtige foto’s!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:54

Dankjewel <3 ik vind ze echt geweldig en kan niet wachten op de rest! <3

Inderdaad grappig hoe ze allemaal zo verschillend zijn!
Met pinksteren heb ik de mini geschoren en die heeft ook nergens last van gelukkig, hij had meer last van de vacht en de warmte dan nu van de regen en kou.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:15

Prachtige foto’s Tarzan!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:34

Wat een mooie foto’s Tarzan! Een hele mooie sfeer, en wat een zichtbaar vertrouwen en liefde.

Ik heb hier weinig gereageerd, maar wel trouw alles gelezen. ‘t Was Hier heel druk met de merries, hengstenkeuze en insemineren. En het heeft best wat voeten in de aarde gehad. En dan druk bezig geweest met een dressuur/WE clinic te organiseren in Augustus (Rijkevorsel/België)

Onze ene valk merrie die we gekocht hebben als fokmerrie bleek na wat uitproberen wel zadelmak te zijn, dus fokken met haar hebben we uitgesteld. Want wat doet ze het goed! Een echt Lusitano karaktertje. Sensibel, maar zo dapper en werklustig. Echt een plezier.

Maar omdat 1 merrie met veulen wat eenzaam zou zijn voor het veulen, heb ik een merrie bij gekocht :')
Iets met niet kunnen kiezen tussen trainen en fokken :=

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 20:21

Mijn merrie Jarana begint een beetje te wennen op haar nieuwe plek. Ik heb het zelf even heel erg druk, iets met eigenlijk nu geen tijd om een paard te kopen maar haar niet kunnen laten lopen. Dus voor nu gewoon even elkaar leren kennen en aarden op haar nieuwe stal.

Ze doet het heel goed! Ik kreeg wel te horen dat ze een echte Spaanse is. Ze heeft nadat ze nat op stal kwam zich wel een half uur uit lopen schudden.

Ik vind het leuk om al jullie verhalen te lezen, ik zal proberen om regelmatig te posten en te reageren.

Tarzan, wat een mooie foto's. Er spreekt zo'n sterke band uit, ik kan me voorstellen dat het gemis echt heel erg groot is. ;(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:09

Klinkt als een noodzakelijke keuze Pastis, die extra merrie _O- Heerlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 09:05

Jij legt gewoon een hele verzameling aan Pastis. :D

Dartel, fijn dat ze begint te wennen..is toch ook niet erg als je dan even rustig aan doet omdat je druk bent. Ze houdt dus duidelijk ook niet van regen. :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:45

Prachtige foto's Tarzan!!

Hier is Peet echt totaaaal geen zorgenkindje! Maar kan ook zijn dat ik mijn vorige paard gewend ben :') Elke maand hadden we wel iets van een medische tegenvaller... Nu 1x in het halfjaar gemiddels dus mag niet klagen!!

Gefeliciteerd met de aankoop Pastis!! Dat vraagt wel om foto's <<)

Hier vandaag echt super gaaf nieuws gekregen!! Ondanks dat onze laatste selectie wedstrijd een regelrechte ramp was, 173, laten we het houden op veel spanning en Peet vind tenten niet zo tof :') , zijn wij alsnog door naar de regiokampioenschappen *\%/* Echt een kinderdroom die uitkomt!!
Afbeelding
Eeuwig dankbaar voor deze witte pown < 3

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 07:54

Prachtige foto’s Tarzan!
En gefeliciteerd Flubberboot, zo gaaf!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:31

Super leuk Flubberboot, gefeliciteerd! Hopelijk staan er geen tenten om de ring bij de regiokampioenschappen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:55

Wat tof Flubberboot! Gefeliciteerd en alvast heel veel succes :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:19

Dank dames!!!

De ten zelf vond meneer niet zo eng, maar als hij nog opgezet wordt en iemand laat die metalen buizen vallen, schrikt meneer wel. Maar vind ik niet perse zo erg, snap het wel! Hebben we dat ook eens gedaan. En, volgende wedstrijd kan bijna niet slechter gaan :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:40

Haha, niet te hard zeggen hoor..

Ik ben weleens laatste geworden op de regio kampioenschappen omdat de ring naast het bos lag en het hard waaide en paard de helft van de ring niet door durfde. :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:45

Wat zijn het ook watjes he _O- ik heb donderdag t/m zondag wedstrijd. Ik heb al een halfjaar tot een jaar denk ik? niet gestart op deze locatie en dan is het ook nog weer de eerste keer buiten. Veel te zien naast de bak, zwembad, parkeerplaatsen, woonwijk, bomen en een drukke manege.. Ik verwacht er weinig van :Y)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:50

Nogal haha, maar van donderdag tot zondag wedstrijd scheelt wellicht? Kom je zondag wel overal langs haha. Is dat 4 dagen iedere dag een proef?