CPL topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:06

Mijn één na laatste topicje van Kim... de laatste zal bij IM zijn ooit.
Ik wilde de foto's toch nog één keer delen.

[ITP] 10 jaar [naam] ~ The goal isn't to live forever...

Het gekke is, je weet dat het komt, de verhalen van 'vroeger' uit het Trekpaarden-HK-topic...
En op Facebook ook meerdere...
Maar dat het dan bij jezelf zover is en ook dat dit uiteindelijk jullie ook zal overkomen, doet gewoon ontzettend pijn.
Dat ik echt even keihard wil roepen:"G*dverd*mme!!"

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:08

Ah bah Tineke! Wat een k-I-0-t-e bericht..... sterkte

Duhelo

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:33

Ik zag het net op facebook passeren. Was het daardoor dat die knak er was?
Eventjes puur praktisch: Ze mag niet meer gereden worden, maar mag ze nog stappen aan de hand? Stappen is het beste voor de cpl, als ze dit nog mag kan je die zo nog min of meer onder controle houden. Dit in combi met de drainage, de cydectin, en eventueel ook kruiden om te ondersteunen?

Maar vooral wil ik je heel veel sterkte wensen. Kim is een prachtig paard en heeft een hele speciale plek in jullie hart, ze zal ook altijd voortleven in de harten van vele bokkers!
Je hebt en je doet alles voor haar wat er mogelijk is, dat weten we, en ze kan maar in haar handjes klappen dat ze bij jou terecht gekomen is, want met haar karakter en nu haar aandoeningen zat ze bij veel anderen al lang in de salami.
Geniet van de tijd dat je nog hebt met haar, verwen ze maar goed, en weet, een paard heeft geen besef van tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:38

Bedankt.
Ze mag op zich wel stappen denk ik, maar je krijgt haar niet mee tenzij je een emmer brokjes voorhoudt.
Een paar meter gaat nog wel, maar zodra ze doorheeft dat het voor 'werk' is (iets anders dan eten), gaat ze in staking en krijg je haar niet meer voor over achteruit.
Haar dan aanpakken levert haar stress op wat de CPL weer verergerd.
Dus we hebben in overleg met de dierenarts besloten om haar deze zomer proberen mee te geven, in de weide, met haar vriendjes, doen wat ze het allerliefste doet.
Lymfe drainage gaat wel door.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:01

Jemig wat een rot bericht...

Heeft ze pijn aan dat been, dat ze daardoor niet in beweging wil? Zou wel logisch zijn natuurlijk, dat ze daardoor echt niet meer wil en kan werken.

Heel heftig.. en inderdaad, hoeveel verhalen je ook hoort en leest, hier kan je je nooit op voorbereiden.

Heel veel sterkte!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:39

Ja, dan begrijp ik het zeker dat je haar niet meer wil "dwingen".

Ze zal zowiezo op de weide wel wat rondstappen, eventueel kan je zorgen dat ze bv een omweggetje moeten stappen om te gaan drinken / eten / snoepjes te zoeken oid, maar let er dan goed op dat ze dat ook nog doet. (Mijn oudste wil bv niet meer over te zachte ondergrond stappen, vooral in de winter met modder is dat een probleem. We hebben een drinkbak op het verharde, maar soms is dat water daar dicht ivm doseringen voor de varkens die op hetzelfde net zitten, en moeten ze door de paddock naar een stukje wei waar een andere drinkbak staat. Deze winter heb ik ontdekt dat ze bijna 2-3 dagen niet gaan drinken is omdat ze het niet zag zitten om door de modder te gaan.)

Wel sneu/ raar dat ze nu plots zo snel achteruit gaat, ze is nog zo jong ...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:40

Wat een lieve berichten al in je topic Tineke. Fijn dat er zo met jullie en Kim meegeleefd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:45

Ja, dat hebben we nu inderdaad. :j

Ja, absoluut!
En ik zal absoluut blijven meelezen in dit topic, wie weet kan ik ooit nog iemand helpen hier.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:02

Jeetje Tineke.. wat een vreselijk nieuws. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:12

Wat heftig, heel veel sterkte, en geniet van de momenten die je nog samen hebt! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:24

Bedankt. :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:36

Heeel veel sterkte, voor jullie allemaal. Zal een moeilijke, maar misschien ook wel een hele mooie tijd gaan worden. Nog bewuster met de prachtige dingen omgaan die nu nog op jullie pad komen.. (voor zover jullie dat nog niet deden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:41

Ja, absoluut. :j

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:54

Nou ik heb vanavond Gijs gewassen met de byemite.. wat een rotwerk! Z'n sokken zijn veel te dik. Ik heb het wel met zo'n 'hoge druk' hand spuit gedaan maar evengoed betwijfel ik of ik overal ben geweest. Over 3 dagen maar weer een x doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:01

Kun je ze niet scheren?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:11

Dat zou kunnen maar ik probeer 't eerst zonder te scheren. 'T ringrijseizoen gaat beginnen en 't wordt mij niet in dank afgenomen door vriend.. als 't moet dan moet het maar eerst zo proberen. Wil nog proberen om z'n pootjes in een emmer te zetten, kijken wat ie daar van vindt..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:16

Dan zou je beter de cydectin vragen bij je dierenarts. die kan je gewoon op de huid druppelen. Met dikke sokken krijg je nooit alles goed gewassen met byemite.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 05:35

Precies de reden waarom Cydectin bij mij zo veel meer de voorkeur heeft Maartje! Maar zou zeker proberen of je hem kan weken in een badje :j

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:09

Begrijp het. Helaas nog niet de mogelijkheid gehad om te overleggen met de VA, ze had dit klaar gezet op de praktijk en leek mij goed om eerst dit te proberen omdat naar jullie zeggen de cydectin een soort laatste redmiddel is. 15 juni komt ze voor de herhalingsenting en check up, dan breng ik dit ook ter sprake.
Ik hou het goed in de gaten, ga vanavond oefenen met een emmer en donderdag weer wassen :)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:10

Jaan81 schreef:
Bedankt! Altijd fijn, leesvoer :j
Die kousen zijn er niet in trekpaardmaat. Tenminste, een jaar geleden nog niet. (heb daar wel eens informatie over opgevraagd)

Ik heb gister teatree-olie gekocht. Ik ga kijken of ik dat kan mengen met kokosolie om het daarna op de benen te smeren. Zit alleen te zoeken naar een goede verhouding tussen deze 2. Iemand een idee? De mevrouw van de winkel adviseerde 1 op 5, maar dat was een idee, zoals ze zelf zei, ze weet niet de juiste verhouding, maar raadde me aan het zeker niet te sterk te maken, omdat de huid dan heftig kan reageren.

Een quote van lang geleden. Maar welke verhouding heb je uiteindelijk gebruikt? En werkte dat goed?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:56

Tien, oe ist met Kim nu? En met jou?

Tych blijft hetzelfde. Plekken blijven wat open door de vliegen en maden. Spray veel vliegenspray. We gaan dus gewoon lekker door

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:03

Ik heb Flynn nu een week 24/7 op de wei staan. Vol het gras op, wel strookbegrazing. Hij komt van de paddock met 24/7 voordroog van eigen land. Was wel benieuwd wat zijn lijf vond van de verandering. Afgezien van zijn ietwat rondere vorm :') zijn zijn benen echt fantastisch! Slank, droog en mooi gesloten. Zo fijn! Hij krijgt nog wel elke keer na het werk zijn portie kruiden, ik blijf er van overtuigd dat die hem echt heel goed doen :j Deze winter blijft hij ook 24/7 buiten, kijken hoe dat voor zijn benen is.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:51

Hier gaat het best goed! Afgelopen vrijdag vond ik linksachter ineens allemaal wondjes, waarvan 1 echt groot en bloedend. Sinds gister zijn ze allemaal weer dicht, dus dat is best vlot gegaan.

Verder heb ik voor het divoza testpanel shampoo van de groene os mogen testen, de gezonde vacht shampoo en een fles vachtvoeding. Ik kan duidelijk merken dat de huid er rustiger uitziet. Vooral de vachtvoeding lijkt de huid echt extra flexibiliteit te geven. Ik heb beide flessen gekregen, als ze op zijn haal ik zeker nieuwe!

Ik was nu 2x per week, 1x de shampoo en vachtvoeding van de groene os en 1x met green xl. Bij nieuwe wondjes nog even met betadine tussendoor.

Benen zien er nu zo uit, ik ben dik tevreden:

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:53

oh, dat is een proper pootje inderdaad!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:31

Ben jij tevreden over de green xl Zorro? Ik heb er gister op gegoogled op aanraden van een kennis maar ik kon alleen hun eigen website vinden en weinig recensies.
Gijs gaat goed que jeuk, wel een schilferige huid dus ik ben nog aan 't bedenken wat goed is om mee te wassen. Tea tree shampoo? Green xl? Waar wassen jullie mee?
Hij heeft helaas wel een plek aan de binnenkant van zijn achterbeen en die krijg ik dus niet dicht. Smeer nu met levertraan-zinkzalf.. de wond zit precies waar zijn achterbeen buigt thv de hak..