Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dabbo19 schreef:Vorige week kort filmpje gemaakt met een actioncam [ Video ]
renskep schreef:Chriske weer lekker aan t werk geweest. Ik vind het ook zo knap, zonder zadel en zonder hoofdstel... hallelujah. Daar zou die van mij alleen maar misbruik van maken
Gett gave race foto's. Net of ze opstijgt!
Dabbo: dat filmpje! Dan vind je toch nooit meer de goeie fries terug?(sowieso mijn nachtmerrie. De verkeerde fries uit de wij halen
inmiddels ken ik zijn streken)
Wij hadden gisteren weer les. Hij was een beetje stijfjes en fris en zag overal eten waar hij voor moest bedelen. Maar uiteindelijk wel lekker af kunnen sluiten.
En er reed wat eye candy rond bij ons in de bak![]()
Er staat sinds kort een friese hengst op stal. Met bijbehorende MANNELIJKE jongeman/ruiter.
Alleen die hengst is alsupermega glanzend, dikke nek, dikke manen, mega voorpluk en die stoof langs ons af zeg.
Meestal heb ik het mannetje bij, maar dit kon ie niet overtreffen (och arme..)
(Dit klinkt heel penny. Maar mijn penny hart ging oprecht sneller kloppen)
Captain schreef:Wauw steffie, wat heeft die lange manen!
Dat zijn genoeg friezen dabbo.
Hengsten zijn inderdaad zo mooi renskep.. Die nek!
Gisteren lekker met Menno weer getraind. Hij is altijd een beetje schrikachtig achterin de bak dus daar hebben we nu voornamelijk de kunstjes gedaan. Hij deed het wel erg braaf. Lekker geoefend met het uitslaan tijdens het steigeren. Ging 2x rechtop met netjes uitslaan en weer met twee voorbenen tegelijk neerkomen. Toen wilde ik gaan kijken of die eens wilde liggen op commando (soms doet hij dat wel, soms niet) maar ipv rollen ging hij elke keer strootjes oppakken en aangeven. Heel erg schattig.
Captain schreef:Ik zou echt niet om kunnen gaan met zo'n zenuwachtig paard wat overal bang voor is.Nu heb ik dan ook een saaie knol zonder mening.. Past precies goed bij me haha.
Ziet er goed uit, welke hulp geef je?
kusvoorjou schreef:Steffie, is het zadel de laatste tijd wel gecontroleerd? Misschien is dat decreten dat het een soort van 'zadel nijd' is.. Dat ze zonder zadel wel blijft staan?
chriske schreef:Wat super Steffiee_ ! Haha misschien omdat dan dat stukje van 'rijden' niet duidelijk is, geheel overdonderd maar hé wie weet is opstappen dan straks ook geen probleem meer!
Awh wat lief Captain, dou floor het laten liggen ook graag willen leren vanuit het rollen alleen rolt floor amper hahaa
Steffiee_ schreef:Ja met mijn tenen heb ik idd ook wel eens geprobeerd, maar dat snapte ze niet zo goed, ze is nou eenmaal niet de slimste he
Heel erg bedankt voor het filmpje! Als het goed is ga ik vandaag een buitenrit maken met haar, zal het meteen eens testen!
kusvoorjou schreef:Nou gett dan heb je wel een goeie er bij gehad! Ik heb voor een week of 4 terug ook mijn zadel laten aanpassen bij harry. Wat een kundige man is dat zeg. Ook niet 1 die je onnodig geld laat betalen vind ik. Bij ons is er nu al een heel groot verschil!.. alleen nu moet ik ook leren LOS laten!!maar eerst bokte ze met galloperen en dat werd van kwaad tot erger. Dat is helemaal weg nu!
wat een zadel al wel niet kan doen.
gett schreef:http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/index.php/tarieven
Deze is bij ons op stal geweest. Hoor er meerdere goede verhalen over en vond het fijn dat hij er zo'n goede uitleg bij gaf.
Mijn grootste angst met Friezen was in het begin ook dat ik de verkeerde zou pakken. Maar nu zie ik zoveel verschil, heel mooi.
Renske we willen foto's van stoere frieze hengst, met knappe vent erop!!![]()
Captain het went een Fries met wel een eigen mening en die met respect wil worden behandeld. Had eerst altijd een ruin en de overstap naar merrie heeft me in het begin heel wat moeite gekost..
Wat fijn Steffie dat ze zo braaf buiten is, zo te begrijpen uit je verhalen is ze ook nog erg jong. Leuk hoor!
Kusvoorjou het is niet de bedoeling dat jij je vast zet hèhelaas gaat het niet altijd goed, lekker blijven oefenen
Zo weekend, vandaag mijn zadel weer terug en weer even gereden. Tuttebel is het, maar wel braaf. En het kwartje is eindelijk gevallen, ik kan doorzitteneindelijk goed buikspieren trainen! Is best zwaar om lang vol te houden en heb toch echt een goede conditie..
Fijn weekend allemaal!
gett schreef:Dat puntje herken ik dan weer niet, ze is geen klever en gaat eerder harder en de andere kant op, dat dat ze gaat stoppen haha.
Maar dat is zeker vervelend, gaat vast steeds beter! Jammer dat je de vader niet weet