[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dabbo19

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:05

Is hier wel eens gebeurt was het verkeerde paard gepakt maar de meeste ken ik wel uit elkaar goed letten op de details van elk paard

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:40

dabbo19 schreef:
Vorige week kort filmpje gemaakt met een actioncam [ Video ]

Gaaf filmpje! En wat een boel friezels bij elkaar zeg, ik zou ook de verkeerde pakken :')

renskep schreef:
Chriske weer lekker aan t werk geweest. Ik vind het ook zo knap, zonder zadel en zonder hoofdstel... hallelujah. Daar zou die van mij alleen maar misbruik van maken :')

Gett gave race foto's. Net of ze opstijgt!

Dabbo: dat filmpje! Dan vind je toch nooit meer de goeie fries terug? :o (sowieso mijn nachtmerrie. De verkeerde fries uit de wij halen :') inmiddels ken ik zijn streken)

Wij hadden gisteren weer les. Hij was een beetje stijfjes en fris en zag overal eten waar hij voor moest bedelen. Maar uiteindelijk wel lekker af kunnen sluiten.

En er reed wat eye candy rond bij ons in de bak :oo
Er staat sinds kort een friese hengst op stal. Met bijbehorende MANNELIJKE jongeman/ruiter.
Alleen die hengst is al :oo supermega glanzend, dikke nek, dikke manen, mega voorpluk en die stoof langs ons af zeg.
Meestal heb ik het mannetje bij, maar dit kon ie niet overtreffen (och arme..)

(Dit klinkt heel penny. Maar mijn penny hart ging oprecht sneller kloppen)

Zodan, ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto :=, maar staat zo raar om foto's te maken van iemand anders zn paard :+

Captain schreef:
Wauw steffie, wat heeft die lange manen! :oo
Dat zijn genoeg friezen dabbo. :')
Hengsten zijn inderdaad zo mooi renskep.. Die nek! _O_

Gisteren lekker met Menno weer getraind. Hij is altijd een beetje schrikachtig achterin de bak dus daar hebben we nu voornamelijk de kunstjes gedaan. Hij deed het wel erg braaf. Lekker geoefend met het uitslaan tijdens het steigeren. Ging 2x rechtop met netjes uitslaan en weer met twee voorbenen tegelijk neerkomen. Toen wilde ik gaan kijken of die eens wilde liggen op commando (soms doet hij dat wel, soms niet :')) maar ipv rollen ging hij elke keer strootjes oppakken en aangeven. Heel erg schattig. :')

Wel he :D Ben er ook best zuinig op... Dat achterste stuk heeft ze afgeschuurd, en zijn we nu aan het bij laten komen, is al wel wat gegroeid, maar groeit ook nog is de andere kant op :+
Hoop dat het dit jaar weer wat bijgegroeid is! Ziet er wel vreemd uit zo :')

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:42

Jetske kan nu ook voetje onder de man :D!
En het gekke was, ik dacht, klim er even op, gewoon zonder hoofdstel, zonder zadel, even touwtje aan haar halster, krukje er naast en erop.
Normaal gezien, als je wil gaan rijden, met zadel en hoofdstel, gaat ze eerst letterlijk 10 minuten achteruit lopen voor je op kan stappen...
Ik zette het krukje ernaast, (die ze trouwens wel heeuuuul eng vond :')) en kon er zo opstappen.... }:0

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben trots *\o/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:43

Ik zou echt niet om kunnen gaan met zo'n zenuwachtig paard wat overal bang voor is. :') Nu heb ik dan ook een saaie knol zonder mening.. Past precies goed bij me haha.

Ziet er goed uit, welke hulp geef je?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:51

Steffie, is het zadel de laatste tijd wel gecontroleerd? Misschien is dat decreten dat het een soort van 'zadel nijd' is.. Dat ze zonder zadel wel blijft staan?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:53

Wat super Steffiee_ ! Haha misschien omdat dan dat stukje van 'rijden' niet duidelijk is, geheel overdonderd maar hé wie weet is opstappen dan straks ook geen probleem meer :) !

Awh wat lief Captain, dou floor het laten liggen ook graag willen leren vanuit het rollen alleen rolt floor amper hahaa :P

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:13

Captain schreef:
Ik zou echt niet om kunnen gaan met zo'n zenuwachtig paard wat overal bang voor is. :') Nu heb ik dan ook een saaie knol zonder mening.. Past precies goed bij me haha.

Ziet er goed uit, welke hulp geef je?

hahaha, ik moest er in het begin ook heeeeeel erg aan wennen hoor :'), maar met veel geduld kom je een heel eind, verbaasde mezelf ook heel erg :=
Ik ''vraag'' het doormiddel van mijn open hand richting haar elleboog te bewegen, en ''voetje'' te zeggen. Ben zo blij dat het is gelukt, nog megabedankt voor de tips! *\o/* :o

kusvoorjou schreef:
Steffie, is het zadel de laatste tijd wel gecontroleerd? Misschien is dat decreten dat het een soort van 'zadel nijd' is.. Dat ze zonder zadel wel blijft staan?

Het zadel was toen ze ingereden was (bij Jan van Beek ingereden, zodra ze terug naar huis kwam) op maat gemaakt... Dus misschien dat ze idd nog wat gegroeit is ofzo, ik weet het ook niet, zal het vandaag is met de eigenaar overleggen! Bedankt!

Het is niet dat ze echt aangeeft dat ze pijn heeft ofzo, want met opzadelen blijft ze ook braaf staan.. Als ik haar van te voren even longeer (voor ik opstap, dat de energie er wat uit kan, leuk jonge paarden :+), dan is het wel minder..

chriske schreef:
Wat super Steffiee_ ! Haha misschien omdat dan dat stukje van 'rijden' niet duidelijk is, geheel overdonderd maar hé wie weet is opstappen dan straks ook geen probleem meer :) !

Awh wat lief Captain, dou floor het laten liggen ook graag willen leren vanuit het rollen alleen rolt floor amper hahaa :P

Zal is vaker met een krukje opstappen, misschien dat dat helpt :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:21

Wat je nog kunt gebruiken zijn je tenen om de hulp te geven. Dan hoef je niet steeds te bukken en breng je haar ook niet uit evenwicht!

Of ze pijn in haar rug heeft kun je trouwens ook heel makkelijk checken:

Ik heb dit bij Menno veel gebruikt. Toen het zadel niet meer paste trok hij zijn rug heel erg terug. Tegenwoordig na het aanpassen doet hij dit niet meer, vrijwel elke week check ik zijn rug even op deze manier. :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:27

Wat handig! Ga ik vanmiddag bij floor eens bekijken!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:30

Ja met mijn tenen heb ik idd ook wel eens geprobeerd, maar dat snapte ze niet zo goed :+, ze is nou eenmaal niet de slimste he :')

Heel erg bedankt voor het filmpje! Als het goed is ga ik vandaag een buitenrit maken met haar, zal het meteen eens testen!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:31

Steffiee_ schreef:
Ja met mijn tenen heb ik idd ook wel eens geprobeerd, maar dat snapte ze niet zo goed :+, ze is nou eenmaal niet de slimste he :')

Heel erg bedankt voor het filmpje! Als het goed is ga ik vandaag een buitenrit maken met haar, zal het meteen eens testen!

Edit; ik denk wel dat ze het nogsteeds moeilijk vind om in evenwicht te blijven staan, weet je hier misschien nog een leuke oefening voor?

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:56

Afbeelding
Knap dier <3 God wat was ze braaf... Waren bij de buren het asbest van de koeienstal aan het halen, ze is er blazend, maar enorm braaf langs gelopen! Ik ben trots :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:08

Pff ben niet terug van dressuur les bij de vereniging. Ze heeft de hele les links vast gehouden, en niet op mijn binnen been heen willen buigen. Grr nu zit ik zelf met flinke nek/schouder pijn.. :(

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:00

http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/index.php/tarieven
Deze is bij ons op stal geweest. Hoor er meerdere goede verhalen over en vond het fijn dat hij er zo'n goede uitleg bij gaf.

Mijn grootste angst met Friezen was in het begin ook dat ik de verkeerde zou pakken. Maar nu zie ik zoveel verschil, heel mooi.

Renske we willen foto's van stoere frieze hengst, met knappe vent erop!! :D

Captain het went een Fries met wel een eigen mening en die met respect wil worden behandeld. Had eerst altijd een ruin en de overstap naar merrie heeft me in het begin heel wat moeite gekost..

Wat fijn Steffie dat ze zo braaf buiten is, zo te begrijpen uit je verhalen is ze ook nog erg jong. Leuk hoor!

Kusvoorjou het is niet de bedoeling dat jij je vast zet hè ;) helaas gaat het niet altijd goed, lekker blijven oefenen :D

Zo weekend, vandaag mijn zadel weer terug en weer even gereden. Tuttebel is het, maar wel braaf. En het kwartje is eindelijk gevallen, ik kan doorzitten :D eindelijk goed buikspieren trainen! Is best zwaar om lang vol te houden en heb toch echt een goede conditie..

Fijn weekend allemaal!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:25

Nou gett dan heb je wel een goeie er bij gehad! Ik heb voor een week of 4 terug ook mijn zadel laten aanpassen bij harry. Wat een kundige man is dat zeg. Ook niet 1 die je onnodig geld laat betalen vind ik. Bij ons is er nu al een heel groot verschil!.. alleen nu moet ik ook leren LOS laten!! :) maar eerst bokte ze met galloperen en dat werd van kwaad tot erger. Dat is helemaal weg nu! :) wat een zadel al wel niet kan doen.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:35

kusvoorjou schreef:
Nou gett dan heb je wel een goeie er bij gehad! Ik heb voor een week of 4 terug ook mijn zadel laten aanpassen bij harry. Wat een kundige man is dat zeg. Ook niet 1 die je onnodig geld laat betalen vind ik. Bij ons is er nu al een heel groot verschil!.. alleen nu moet ik ook leren LOS laten!! :) maar eerst bokte ze met galloperen en dat werd van kwaad tot erger. Dat is helemaal weg nu! :) wat een zadel al wel niet kan doen.

Klopt, vond de prijs ook reuze meevallen. Nu lag mijn zadel niet echt verkeerd en had geeske er ook geen last van. Maar nu zou mijn houding ook beter moeten zijn.

Wat fijn dat je al een hele verbetering hebt! Kan me wel voorstellen dat het voor je paard nu veel fijner is. Ik kan hem ook zeker aanbevelen!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:27

gett schreef:
http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/index.php/tarieven
Deze is bij ons op stal geweest. Hoor er meerdere goede verhalen over en vond het fijn dat hij er zo'n goede uitleg bij gaf.

Mijn grootste angst met Friezen was in het begin ook dat ik de verkeerde zou pakken. Maar nu zie ik zoveel verschil, heel mooi.

Renske we willen foto's van stoere frieze hengst, met knappe vent erop!! :D

Captain het went een Fries met wel een eigen mening en die met respect wil worden behandeld. Had eerst altijd een ruin en de overstap naar merrie heeft me in het begin heel wat moeite gekost..

Wat fijn Steffie dat ze zo braaf buiten is, zo te begrijpen uit je verhalen is ze ook nog erg jong. Leuk hoor!

Kusvoorjou het is niet de bedoeling dat jij je vast zet hè ;) helaas gaat het niet altijd goed, lekker blijven oefenen :D

Zo weekend, vandaag mijn zadel weer terug en weer even gereden. Tuttebel is het, maar wel braaf. En het kwartje is eindelijk gevallen, ik kan doorzitten :D eindelijk goed buikspieren trainen! Is best zwaar om lang vol te houden en heb toch echt een goede conditie..

Fijn weekend allemaal!

Klopt, Jet is nog maar 6, en op haar 4,5 pas ingereden :j!
Normaal gezien is ze heel erg schrikachtig buiten, heel snel bang, en als ze op een moment niet meer verder wil, gaat ze gewoon hartstikke stilstaan, en dan is ze ook niet meer voorruit te krijgen...
Maar zodra er iemand bij is (Te voet, Fiets, paard, eventueel hond) dan is ze zo relaxeder, heeft ze heel veel steun aan... Zo gek is dat eigenlijk...

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:35

Steffie dan komen onze paarden aardig overeen.

Die van mij is dit jaar ook 6 en op haar 5e beleerd, dus nog later. En is ook qua karakter aardig gelijk aan die van jou :D

Weet alleen niet hoe zij op buitenrit zou zijn, bosrit was ze super relaxt, maar waren ook niet alleen.

Wat voor vader heeft ze?

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:47

Hahaha, toevallig!
Het is wel echt vreselijk vervelend hoor, als ze zo stopt en echt niet meer verder wil...

Als er een ander paard bij is, wil ze daar constant achter lopen, dus plakt ze behoorlijk aan n ander paard zn kont vast.. Ook niet echt gezellig...

Vader weet ik echt niet, volgens mij weten de eigenaren dat ook niet :=

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:06

Dat puntje herken ik dan weer niet, ze is geen klever en gaat eerder harder en de andere kant op, dat dat ze gaat stoppen haha.

Maar dat is zeker vervelend, gaat vast steeds beter! Jammer dat je de vader niet weet :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:21

gett schreef:
Dat puntje herken ik dan weer niet, ze is geen klever en gaat eerder harder en de andere kant op, dat dat ze gaat stoppen haha.

Maar dat is zeker vervelend, gaat vast steeds beter! Jammer dat je de vader niet weet :D

Ja, vind het alleen moeilijk, zodra ze stopt weet ik niet goed wat ik moet doen......
Kan wel op haar in gaan slaan en gaan schreeuwen, maar weet dat ik hier niet verder mee kom... En vind ik ook niet eerlijk tegenover haar..

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:20

Helpt het niet om af te stappen en aan de hand er langs te gaan? Vaak vertrouwen ze je beter als je ernaast loopt.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:56

Nee, meestal loop ik dan het 'spannende' stukje, en stap ik daarna weer op, maar dan blijft ze net zolang achteruit lopen, tot ze weer op precies dezelfde plek stil staat...
-O-

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:12

Heel herkenbaar steffie. Mieke doet dat ook. Iemand te voet of te paard er bij of wat dan ook is prima. Maar als ik alleen met haar ben is ze snel bang en onzeker. Ook stil staan en omdraaien in het begin vooral van de buitenrit. Ik blijf het wel gewoon steeds doen met haar, om gewoon te oefenen want alleen daardoor word het beter van merk ik. Ze is nog jong (bijna 4) dus ik denk dat het nog wel beter word. Ze begint mij nu steeds meer te vertrouwen dat het wel goed is dus ik denk dat het uiteindelijk wel beter word. Ik hoop dat jij ook er wel door heen komt, met rust bereik je veel.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:22

Ja klopt, ik moet soieso altijd een zweep meenemen op buitenrit, hoef hem niet eens te gebruiken, maar wel altijd meenemen...
Dat stilstaan... Tja, ik ben vorige keer echt omgedraaid, het was koud, en het begon te regenen, en het was gewoon niet eerlijk... Maar moet ik dit dan gewoon blijven doen? Gewoon iedere keer dat pad weer oprijden en dan gewoon zodra ze weer stil gaat staan omdraaien? Dan weet ze toch juist dat als ze stil gaat staan ze terug mag?
Ik weet het niet met haar... :(