[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:00

Yenneke schreef:
nadina schreef:
Kelly: hoezo zal je misschien nooit een normaal rijpaard aan hem hebben?

Yenneke: gaaf zeg! Dat was altijd een kinderdroom van mij, dolfijnen trainen ;)

Mijn cavia's breken momenteel de boel af :D Jeetje, wat kunnen die dieren tekeer gaan zeg! Whaha!

Ik denk dat je Twilight bedoelde

Zie, toch blond ;) :o? Ik bedoel inderdaad twilight :o

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:35

Sanne: Ja, Salazar.. haha, wie weet zou Saturno ook veel lol hebben met Iggie. Sam is dol op jongere paarden. Gaat ie altijd mee spelen en mee buurten! Sabrina is al vaker op buitenrit geweest. Maar samen met Henrie was wel voor het eerst.
Lekker joh, dat Dosie weer helemaal in vorm begint te komen! Super dat het weer zo goed ging. Rijd jij ook wedstrijden met Doos?
Bassethounds zijn echt een vak apart om te fokken. Volgens mij is een pup ervan ook peperduur toch? Volgens iemand die ze ook fokte hadden ze altijd heel veel moeite met gevallen, omdat hun lijf zo log is.

Stéphanie: Wow die hals!!!!! En die eerste foto is ook heel gaaf! Ik zou het geloven als je zou zeggen dat ie op de trampoline stond haha!

Malin: Dat bontje staat er zo mooi voor aan het teugeltje! haha. En die andere kijkt er behoorlijk shets (ander woord voor eigenwijs) bij. Welke is Dinkey? Mooi spannetje zo!

Nynke: Met zo veel nieuwe struikel ik nog wel eens over de namen (zoals je waarschijnlijk al zag) Maar ik had je opgemerkt hoor! Haha. We lezen hier alles. ;)

Saida: Geen idee. Hier waren de paarden gewoon heel onwillig in het werk. 2 van de drie hadden geen zin. Bij de derde had de baas geen tijd. Arme Frank hè? Ik denk dat het bij Sam stress is. Hij poept bovenmatig veel en hij eet weer stro. Iets wat ie al 6 jaar niet meer deed. Dus ik kijk het de winter even af. Hij lijkt heel goed te gedijen natuurlijk hier en het is natuurlijk ook bekend terein voor hem. Ook al weet ik niet hoe lang een paard iets onthoud. haha. Maar ja, laat hem eerst maar even wennen. Bij Sam moet je dan meestal wel een een halfjaar tot een jaar geduld hebben. Ik ben niet zo happig op supplementen voeren. Ik vind brokken en hooi en gras altijd wel voldoende. Maar ik onthoud het voor als het volgend jaar nog niet over is. ;) Bedankt voor de tip!

Ragdollcat: Is dat je naam? Apart! :D
Tuurlijk hoor en ik begrijp je gevoel. Ik heb één keer nu meegemaakt dat ik een paardje zag en dacht: "Dat is hem!" En hij was het ook. Ik was weg van dat beest. Jammergenoeg hebben mijn ouders hem verkocht, zonder met mij te overleggen. Nu heb ik een ander paardje en daar heeft het even bij geduurd, maar ook dat paard is me dierbaar geworden. Ook al kon ik hem vandaag achter het behang plakken. Gewoon op je gemak doorzoeken en op een dag loop je ergens een stal binnen en staat je paard daar! Volg je gevoel, zou ik zeggen. En tuurlijk mag je meelezen hoor! Niet te veel zeggen hoor, want dan gaat het hier nog sneller haha!

Yenneke: Mooi paard heb je! Hij lijkt zo op de foto op die van Laura. Is het ook een Grelo? Ziet er ontspannen uit. Ach, ja, benen. het zijn foto's hè? ;) Op de onderste foto vind ik het enorm meevallen.

Judith: Niet beledigend bedoeld, maar uhm... Die springer is geen PRE of wel? Oogt meer wpn-ig... :+ Wel een topprestatie zeg!

Heidi!!!
Machonito schreef:
Ik heb vandaag de dierenarts gesproken de behandelde arts van macho die vond het ook een heel strak plan :o
nu nog een afspraak maken :(:)
Net ging Macho gillend langs een merrie ik zei ja gil maar geniet er nu nog maar van straks liggen ze in de prullen bak :(:)

Ach gerum! Proef ik hier wat p*nisnijd...?

Bedouin: Dat idee had ik ook al toen ik jullie site bezocht. Trailfinders is ook groot hoor! Echt een grote conquerent van Time Out. Maar ze zoeken een iets ander soort vakantieganger. Bij Time-Out is het altijd toch nog behoorlijk op luxe gericht. Trailfinders heeft ook vakanties naar 'the middle of nowhere' haha! Ik vond het wel dé vakantie. Ga het zeker nog een keer herhalen.
Ja, de efteling is leuk. En ja, de wachttijden is nog steeds. Alhoewel ik het mee vond vallen. Voor bijvoorbeeld de Piranha stond 40 minuten, maar het bleef doorlopen en binnen 20 minuten zaten we in een bootje. En zo ging het ook bij de Fata Morgana. Alleen de droomvlucht kan echt heel lang duren. Maar ja, wij hebben jonge kids hè? Die willen voornamelijk naar het sprookjesbos. :+

Bij ons was er eens een paard die ook niet dik wilde worden en die bleek een tand te hebben verloren. De tegenoverliggende tand was doorgegroeid en veroorzaakte heel veel pijn. Maar die ging propjes maken van haar hooi. Verder zou ik het niet weten. Wij zijn boeren met een geloof dat paarden gras en hooi horen te eten. Het zit hier standaard in het menu. Geen idee wat er zou gebeuren als je het niet doet!
Wat heerlijk om te lezen dat er in omar niet wordt gesneden. Hopelijk komt er snel een echte expert! Tjonge, wat een zielige eigenaar! Hahaha. vreselijk zeg, dat je daar dan weer afhankelijk van moet zijn zeg! Balen!

En ja, ik ga eerst leren hoe ik een zadel moet aanmeten bij paarden en daarna wil ik heel graag doorleren mbt leerbewerking. In het derde jaar kun je leren om een zadel aan te passen aan paarden. Dat is wel mijn doel hoor! Maar hoofdstellen leren maken lijkt mij ook een heel gaaf iets. Mss ga ik wel een handeltje er in beginnen, met een beetje geluk ook, kan ik zo mijn studie een beetje bekostigen.

Heidi: ik wist dat het Marcel niet was hoor, maar ja, ik wilde weten of je hapt hahahaha! Hij lijkt wel op zijn papa!

Karina: Mooie foto's!

Lisenka: Jaaaah, vandaag zijn we vast even gaan kijken zonder pony. Stond ze te kijken: "Zeg mama, alles wat ze doen, kan ik toch ook al?" :D
Oewie, wat heerlijk dat Halley zo lekker gaat. Men zegt dat je van je rijden 25% moet aftrekken. Wat er dan overblijft laat je zien in een proefje. ;) Ik ben ook al bezig om Sam op 125% te krijgen. Hoop zo dat het met de Campeonato weer beter gaat dan de vorige keer. Toen was ie 4e toch?

Mayke: Mijn schoonpa is ook zo iemand die niet in foto's gelooft. Hij koopt altijd veulens om die reden, zodat je nooit een beestje met een verleden hebt. Tot nu toe werkte dat altijd prima. Sam is ook niet gekeurd, toen we hem kochten. Geen idee wat ze zouden vinden op de foto's. Feit is dat ie NOOIT kreupel is, dus prima paard. En ach, dan zijn zijn benen goed, maar deugd het karakter niet. Ik vind het ook wel een wassen neus idd. Ik volg altijd mijn gevoel met paarden en die heeft me nog nooit belazerd ook.
Heb jij dat niet? Dat je, nu je veel readingen doet, niet eens meer een plaatje nodig hebt, om te weten hoe het zit? Ik wel! Haha. Dieren verrassen me nooit. Mensen nog wel.

Dames: Cavalia? Appasionata? Goa was ook erg mooi. Deel 1 vonden wij ook mooier dan deel 2. Cavalia had ik ook willen zien, maar de kaarten waren peperduur. En Regine: Jaaah, Goa, wouw! Ik weet het precies: Sabrina wordt 7 en ik was toen zwanger van haar, dus het is 8 jaar geleden... ;)

Ilona: Wow! Die Chico. Vakantie heeft hem overduidelijk goed gedaan! Wanneer ga je starten? Sanne is pas toch geweest? Heeft ze geen rijdfoto's gemaakt? Tja, ik weet niet wat Saida ervan vond, maar ik wil ook best foto's maken van jou met Chico hoor. ;)

Martine: Heet dat zo? Opgevuld? Hij is het eerste paard dat ik ooit zag met zo veel wit. Vandaag viel het me ook weer op en hij had het idd weer goed te pakken! Welshes hebben het ook zag ik. Idd hete dondersteentjes! En Sam ook soms. Ik vind Playboy wel geinig haha, maar als hij zo charmant is iets van charisma ofzo? ladykiller.. haha!
Opa woont 4 km verderop, maar loopt hier de hele dag rond. Hij heeft het bedrijf opgebouwd en zo gaat dat met de verlaters hè? Ze laten hun 'kindje' nooit helemaal alleen. Mijn zwager woont naast ons. En zijn zoontje krijgt les van opa. De bak is inmiddels goed opgedroogd. Opa is van de ouwe stempel en een echte drilmeester haha, maar Sabrina laat niet over zich heenlopen! (gelukkig) en Ja! Prince is al bijna een jaar van Sabrina (nou ja, van ons, maar Sabrina rijdt hem nu het fanatiekst) 27 september kwam ie bij ons wonen. Een schat van een Dartmoorpoown. En als we eerlijk gaan kijken, zijn 5 van de 6 kids op dit terrein verzot op hem, tot groot verdriet van opa, want hij is een ware welsh-liefhebber. :+

Mayke: Mijn kat heeft eens op het dak van zo'n bestelautootje liggen zonnebaden, toen mijn moeder besloot in te stappen en weg te rijden. dat is een heel aparte ervaring. We zagen de kat gelukkig in de weerkaatsing van het raam in paniek raken en toen konden we nog veilig stoppen haha. Apart hè?

Soeske: Bij een vriendin van mij haar paard zitten ze ook regelmatig daar. Dus het zou kunnen. Maar het lijkt me wel iets om in de gaten te blijven houden? Lekker gereden over de dijk.... LeUK! Ik vind Goya ook zo'n mooie naam hè? Paard past echt bij de naam.

Cynthia: Aaaah bah, wat een vreselijk nieuws en die tweeling, dat is ook geen prettig vooruitzicht. Laten we hopen op een wonderlijk goede bevalling en in elk geval één gezond veulen. Twee zou natuurlijk veel werk opleveren, maar ik denk dat je dat met liefde doet, als je er twee krijgt! Heel veel sterkte, ook voor Fabiënne. Sneu hoor!

Laura: Maak je niet druk over die proefjes met Hincapie hoor! Hij loopt super! Kat in het bakkie... ;) Frank heeft je hint gelezen. Haha. Het staat hem errug goed...

Lotte: Sanne is Sazread. Ze woont in Groningen, dus zeg nooit nooit.... ;) (Ze heeft het topic geopend....)
Wat balen dat Nynke weer hinkt! Hopelijk is het een kleinigheidje en geneest ze alsnog snel. Balen hoor!

Kelly: GEFELICITEERD met je nieuwe paardje! Adorno is een mazzelaar om jou als baasje te krijgen!!!! Hij is niet normaal hè, door wat hij allemaal al heeft moeten meemaken. Ik hoop van harte dat je er op termijn toch een heel fijn paardje aan zult hebben waar je ook nog boven verwachting fijn op kunt rijden. Jullie zijn voor elkaar bestemd.

Saida: Haha, dan zou ik me een overloper voelen hoor. Mijn familie is half Westfriesch, dus voor mij geldt het dan voor de helft. Maar ik ben een geboren Brabantse. Sam is KWPN hè? Doe maar de 'gewone' Nederlands kleuren dan. haha. Maar het staat hem echt mooi. Bordeauxrood staat hem ook errug chique. Zij zweetdeken is die kleur.

Hahaha, tapdansen!!! Die is goed!
Onhandig hè? dat mannen die hints niet snappen...

Nynke: Rakker is een zij en ze werd 2 jaar geleden nog op 2 jaar geschat! Goed hè? Ze won de Jack race in haar klasse nét niet. Ze werd 2e van de heel veel. Maar ja, ze traint met een Mechelse Herder, dus dan moet je kunnen doorlopen en ze werd 2e, omdat ze het leuker vond om in de staart van haar voorganger te blijven hangen.

Saida: Ja, leuk zijn ze hè? Ik heb Idefix al vanaf de minuut dat de vliezen van haar neus kwamen. Ze is de dochter van de hond van mijn moeder. Ik heb een foto van haar, dat ze op mijn hand ligt en een dag oud is. Rakker is een dochter van Idefix. Die heb ik zelf gefokt. (Heb ik natuurlijk ook zo'n foto van. :+ )

Nadina: Ja, de hondjes vertellen me altijd hun naam, maar Idefix is van mezelf hoor. Ik ben enorm fan van Asterix... :o Rakker is een echte Rakker. Die 2 katten van jou in patroon zijn ook super zeg! Wat een mooie foto! Ze kunnen stuk voor stuk als ansichtkaart!

Laura: Prachtige foto's!!! En die dat ie uit de boom is gevallen. _O- _O-
Zeg Oosterhout ligt ook bij jou in de buurt toch?
Sam is bruin en dat is maar goed ook: Dat is ook een viespeuk, maar je ziet de vlekken niet... :+

Lala: Nee, het zijn rasechte Engelse Jack Russells. ;) Heel lage overigens ook. Parsons zijn hoger dan 30 cm hè? Deze zitten net boven de 20.

Martine: Zo, dus de deal is rond! Playboy wordt jouw paardje! PROFICIAT!!! Dat hij maar mag voldoen aan je verwachtingen en meer! En ik had het er bij moeten zetten, maar het zijn allebei dames... Moeder en dochter.

Jenneke: Succes! Als je wordt aangenomen, ben ik benieuwd wat je gaat doen in die ruitersportzaak.

Hahaha zullen we voor de efteling vast met datums gaan schieten. Dan is de kans het grootst dat iedereen het in de agenda heeft staan en dat iedereen er dan ook bij kan zijn... Ik opper 7 maart, ben ik jarig en kunnen jullie allemaal een kadootje voor me meenemen... en uhm Jenneke: Walibi durf ik niet hoor...

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:41

Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
Ik wil er niet teveel over uitwijden maar laten we maar zeggen dat hij een aardig rugzakje met zich meedraagt.

Ik ga nu lekker slapen... moe!!!

Haha enne 7 maart kan ik hoor!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:45

Zoooo heeeey, Ego...

Sam was vanmorgen de gelukkige. lekker poetsen en verzorgen. Dat vindt ie wel leuk. Toen rijden en nou, nou. Hij was me toch lastig! Hij had overduidelijk geen zin. Uiteindelijk ging ie lopen schrikken. Ik pakte hem te hard aan en hoppa, hij schiet omhoog! Hij heeft nog nooit gesteigerd en nu stootte hij zijn billen aan de stroomdraad, dus dat doet ie geen 2e keer. :+
Maar uiteindelijk had ik hem in stap aan 2 kanten ontspannen aan de teugel en in draf iets minder ontspannen, want hij probeert alles om me af te leiden. Maar hij liep zodanig, dat ik verwacht wel eens rond de 180 uit te komen. Wijken deed ie het volgens het boekje! Toch weer gewonnen. Hij weet nu, dat er met het vrouwtje niet te spotten valt.

's middags even naar de ponyclub geweest. Sabrina mag per 1 oktober beginnen met onze Prince. Stom hoor. Ik houd rekening met een show die ze instuderen voor 26 september. Bleek dat ze dat vandaag voor het eerst deden! Grrrr, er reden 2 nieuwelingen bij en die moesten vandaag ook nog inschrijven. pfff, maar ja, daarna werd ik benaderd om te komen helpen op de club en dat heb ik dus heel beleefd afgewimpeld: Wij zijn geen lid tot 1 oktober! :D Kom ik daar even goed vanaf! Haha. Ik was tot 1 januari lid en werd constant opgeroepen. De club heeft maar een paar vrijwilligers en ik kreeg altijd de klusjes die niemand wilde doen. Sabrina vond het wel leuk en zei regelmatig: "Dat kan ik ook al!" Nu maar hopen dat het leuk blijft. Bij de moeders bij de club zitten echte beterweters. Bekritiseren alles wat je meebrengt. Letterlijk alles. Dus ik moet nog wel even olifantenhuid kweken. :Y)

Daarna thuis Prince gezadeld en Sabrina heeft een dik uur met hem gerommeld en gereden! Ze heeft flink gedraafd. Galop zag ze nu niet zitten, dus dat hebben we niet gedaan. Maar ze wilde er eigenlijk nog niet af, dus ergens ben ik tevreden. De lol die ze heeft is bijzonder! Hopelijk houdt ze die nog heel lang. Basje en Michelle hebben hem uitgestapt. Michelle vindt het ook al geweldig om op Prince te zitten. Voor Bas is het wisselend.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 00:11

Yenneke, daar dacht ik inderdaad ook al aan, maar daar duurt t nu te lang voor
Mayke, lendenen zijn altijd al een probleem bij hem geweest, zitten vaak wervels vast. Met mijn handen en rijden doe ik vrijwel niets.
Cloris, het zit eigenlijk in het midden van kruis en schoft, aan (van achter gezien) de linkerkant. Zijn een aantal bulten die vrij duidelijk te voelen zijn
en een aantal in opkomst zeg maar, een groepje bij elkaar.
Cynthia, jemig, balen zeg
Lau, nee, dat zouden andere bulten zijn. Iets geks in de wei ben ik niet tegen gekomen, dus lijkt me sterk eigenlijk.. Ik ken de wei, en weet wat er in groeit.. Of iemand moet hem wat gegeven hebben
waar ik niets van weet.. Leuke fotos van Hinc!
Kelly, gefeliciteerd!
Bitje, waar in Friesland woon je? Ik woon er ook namelijk ;)
Karina, ja, zou kunnen... Maar lijkt me inderdaad niet een logische plek..Hij heeft t inderdaad nog nooit eerder gehad..
Anouk, dankje. Het is ook echt een Goya he haha. Ja, ik hou het zeker in de gaten.. Ga er zelf nog maar eens dieper op in op één of andere manier.. En 7 maart wordt lastig denk ik, weet ik nog niet zeker..

Zo, ik heb weekend :D Vanaaf niet zo heel druk gehad, alles kwam tegelijk. Heb allemaal leuke dingetjes in de planning dit weekend

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:32

Goedemorgen,

Ik lig al weer 8 pagina's achter.. hoop t vanaaf hier weer bij te houden.

Wil uiteraard Kelly nog van harte feliciteren *\o/*

Bedouin jammer dat door dat ramadanverhaal je geen luzerne meer kan snijden..

Marialva :(:)

Leuke foto's gezien..

Ik moet nu snel de deur uit..

Fijne dag!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:44

Goedemorgen!

Nou, vandaag een dag vol overleggen en vergaderingen, ben nu al moe ;)

Kelly: Adorno heeft mazzel met een baasje als jij! Wie weet hoever jullie komen, de tijd heelt heel wat wonden zeggen ze vaak toch?

Ik hou 7 maart ook vrij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:56

Hier komt dalijk de tegelman, hoop dat ie snel klaar is, voel me ontzettend beroerd!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:00

Lisenka: Wijs besluit, je lekker richten op de Campeonato, waar we je allemaal aan komen moedigen :D

Karina: Wat een gave foto's van je voetbalteam *D Vooral dat commentaar erbij, schitterend! _O- :')

Ilona: Dank je :o Ik heb ook heel hard aan mijn houding gewerkt en vooral als ik foto's van 1,5 jaar geleden zie kan ik daar toch best trots op zijn. Vanaf vrijdag hebben we een nieuwe instructrice, dus hopelijk kunnen we dan nog meer vooruit!
Mijn eerste stagedag beviel super goed :j Het is echt een super gezellig en leuk team en ik ben samen met een andere stagaire.

Malin: Ik loop stage bij Martiniplaza en het bevalt echt super goed !! :j Echt heel leuk en leerzaam. Nu al :P En we zijn nog maar net begonnen.

Cynthia: :(:) Jeetje, dat is niet niks, met 3 merries een dracht die niet loopt als verwacht! Ik hoop in ieder geval dat de tweeling gezond en wel ter wereld gaat komen en de merrie er ook niet onder zal leiden :(:)

Kelly: Gefeliciteerd!!!!!!! Je hebt het verdient meid!!! Heerlijk, hoef je hem niet meer te laten gaan *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Maar hoezo kan je waarschijnlijk nooit een normaal rijpaard aan hem hebben??

Jasmijn: hoe voel je je nu? Was je nog naar school geweest voor het draaiboek?

Zo, en dan nu weer op naar mijn stage, vandaag staan we op de UIT-markt :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:16

Anouk: schattig zijn ze he? :+: Maar o wee als ze de kolder in de kop hebben, haha! }>

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:04

Robijntjah schreef:
Hier komt dalijk de tegelman, hoop dat ie snel klaar is, voel me ontzettend beroerd!

Oww gadver wat is dat dan vreselijk he!
Dan wil je het liefst gewoon helemaal alleen zijn.

Anouk, Ik vind jouw verhalen altijd zo leuk om te lezen he... je zou eigenlijk een soort van dagboek bij moeten houden zodat je dat later nog eens terug leest.
Als ik jouw verhalen lees lijkt het altijd net of ik er zelf ook bij was :D

Sanne Doe ff pb zenden :D

Yenneke Heel veel succes met je sollicitatiegesprek, ik duim voor je!

Shanna :(:)
Ik hoop echt dat je snel weer een leuk paardje onder je bips hebt!

Barroco Wat een heerlijke foto's! Heb ooit eens een keer op Shire gezeten maar ik vind het wel heel ver van de grond af hoor _O-

Jolynn Spannend hoor naar HE. Is het de eerste keer van Xantha op een evenement?
Heel veel plezier! Geniet ervan... maar dat komt vast goed.

Twilight Stage bij dolfinarium... wouw dat zou nog eens leuk zijn!
Ahhhhh Campeonata ... hier zijn we er klaar voor hoor!
Wie weet kan ik Adorno ook wel meenemen volgend jaar O:)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:20

soeske schreef:
Mayke, lendenen zijn altijd al een probleem bij hem geweest, zitten vaak wervels vast. Met mijn handen en rijden doe ik vrijwel niets.

een paard kan zijn lenenen zelf weer los werken, door bv aan de longe hem heeeeel lanzaam tempo te laten draven en stappen ( aan een halstertje) of erop en hem zijn neus laten gaan (dus teugels helemaal los)waar hij wil, ook heeeeel laag tempo..het zal best wel langer duren, voordat hij de juiste spieren gaat gebruiken die zorgt dat hij vanachter draagt.
ook het rechtrichten kan op deze manier, door met je zit het paard recht te houden ( niet je handen)

Even een goed bericht over de berner sennen....
hij heeft een nieuw baasje gevonden, mede dankzij de inzet van een bokker *\o/*

hopen dat drommel zichzelf kan en mag zijn op zijn nieuwe thuis

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:24

nombrado schreef:
soeske schreef:

een paard kan zijn lenenen zelf weer los werken, door bv aan de longe hem heeeeel lanzaam tempo te laten draven en stappen ( aan een halstertje) of erop en hem zijn neus laten gaan (dus teugels helemaal los)waar hij wil, ook heeeeel laag tempo..het zal best wel langer duren, voordat hij de juiste spieren gaat gebruiken die zorgt dat hij vanachter draagt.
ook het rechtrichten kan op deze manier, door met je zit het paard recht te houden ( niet je handen)

Zo zijn we aan't rijden en doen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:24

nombrado schreef:
soeske schreef:

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:35

Fijn van de berner sennen!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:36

idefix4 schreef:
Mayke: Mijn schoonpa is ook zo iemand die niet in foto's gelooft. Hij koopt altijd veulens om die reden, zodat je nooit een beestje met een verleden hebt. Tot nu toe werkte dat altijd prima. Sam is ook niet gekeurd, toen we hem kochten. Geen idee wat ze zouden vinden op de foto's. Feit is dat ie NOOIT kreupel is, dus prima paard. En ach, dan zijn zijn benen goed, maar deugd het karakter niet. Ik vind het ook wel een wassen neus idd. Ik volg altijd mijn gevoel met paarden en die heeft me nog nooit belazerd ook.
Heb jij dat niet? Dat je, nu je veel readingen doet, niet eens meer een plaatje nodig hebt, om te weten hoe het zit? Ik wel! Haha. Dieren verrassen me nooit. Mensen nog wel...

ja haha...alleen moet ik daar voorzichtig mee zijn, want het gaat retesnel.
als je een gesprek hebt met iemand en er worden meerdere mensen, dingen, dieren besproken, wil ik gewoon zeker weten , van wie het is.
er komt ook heel veel emoties en pijnen binnen van mensen.
in ieder dier zie ik het mooie zieltje(engeltje), in ieder mens ook (engeltje met alle gaves erbij), alleen kom ik er later achter dat ze veelal dit zelf (nog) niet zien, of hun ego (persoonlijkheid) nog teveel in de weg zit. Meestal benoem ik dit wel, maar omdat sommige dingen best confronterend kunnen zijn, ondervind ik wel eens weerstand of ontkenning .In dat geval laat ik ze los, om hun eigen pad te bewandelen door het leven. (en das ook rete moeilijk, vooral mensen die heel dicht bij je staan)
Ik heb nog de meeste moeite met het loslaten van dieren trouwens.

kan je nagaan , wat er allemaal bij me binnenkomt als er hier foto's geplaatst worden. :P
ik vind het niet erg, omdat ik weet dat het zo hoord, meer heb ik er moeite mee, om dit niet te zeggen, daar er eigenlijk in weze geen hulpvraag is. Als er wel een hulpvraag is, staan mensen er pas meer open voor en kan het ook meer binnenkomen wat echt van belang is voor hen, op dat moment.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:38

soeske schreef:

kan je een foto laten zien waar je dat doet? misschien zie ik wat?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:42

Dankje,maar heb er geen fotos van

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:57

Mensen...even een ego berichtje...mijn hond is serieus ziek ;(
Gisteravond nog naar de dierenarts geweest,spuiten gehad (waarvan ze na 2 uur moest opknappen) maar het helpt niet echt.
Ze eet al een paar dagen echt helemaal niks meer,pakt een plakje worst in de bek en laat het weer vallen..en nu wil ze er al 2 dagen niet eens meer naar kijken...
Gisteravond werd ze ineens heel erg sloom,nóg lustelozer,en begon ze bloed te braken.Meteen de dierenarts gebeld en er heen gegaan.
Ik hoop zóó ontzettend dat ze snel wat opknapt,het is vreselijk om mijn lieve enthousiaste eeuwige puppie zo te zien liggen ;(
Gaan jullie mee duimen dat Chance snel weer beter is?Chance is het teefje van de vakantie foto's die ik pas geplaatst had,karina is haar fokster...
Afbeelding
Afbeelding

Mayke...als jij een tip hebt,grááááág

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:58

Jeetje, Gab, ik duim heel hard voor je dat ze snel opknapt!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:06

Oh nee Gab wat erg |( Ik zal heel hard voor je duimen, dat klinkt niet goed ;(

Kelly wat is er aan de hand met Adorno dan? Suevo had ook een rugzak maar dat is gelukkig helemaal goed gekomen. Als ik je ergens mee kan helpen of als je je ei kwijt moet staat mijn PB voor je open! Ik denk wel dat jij zo veel paardengevoel en gezond verstand bezit om hem daarbij te helpen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:06

Wat sneu Borderjay :(:) ik duim ook voor je hond.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:13

hallo allemaal

dit is er gebeurd in 2007 ook met Champie
marialva @ [IM] Geboren en Overleden

de tweeling was kerngezond en door een fout van een dierenarts overleden |( ik krijg nu goede begeleiding met de komst van deze tweeling maar kunnen we niets met zekerheid gaan zeggen! een tweelingdracht is altijd erg risco vol! ze kunnen nu ook niets meer doen omdat ze al 6 maanden drachtig is, we zullen het moeten afwachten maar als ze ze net zolang draagd als in 2007 ziet het er toch erg hoopvol uit, dus zulllen we moeten gaan duimen dat het goed gaat? tot nu toe zijn ze allebij even groot en liggen net zo op schema als een eenling, de dierenarts zal vanaf de 8 maanden dracht 3 keer in de week langs gaan komen om alles te chekken en hopen we zo dat de tweeling gezond en sterk ter wereld zullen gaan komen, ze is uitgerekend voor 20 Februari maar dat kan dus nu al eerder zijn.

ach we zullen het beste ervan hopen, ik verwacht dus aankomend jaar de tweeling, een veulen van Velhaquinha en Esther (die ik net nieuw heb) dus hopen we op 4 gezonde veulens???

en gaan we in maart / april weer beginnen met de merries te dekken die nu niet dragend zijn ;)

Sorry Sanne geen baby even voor jou van Maria en Marialva.

onze nieuwste aanwinst Esther Tiddeman W X Notaris

Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:26

borderjay schreef:
Mensen...even een ego berichtje...mijn hond is serieus ziek ;(
Gisteravond nog naar de dierenarts geweest,spuiten gehad (waarvan ze na 2 uur moest opknappen) maar het helpt niet echt.
Ze eet al een paar dagen echt helemaal niks meer,pakt een plakje worst in de bek en laat het weer vallen..en nu wil ze er al 2 dagen niet eens meer naar kijken...
Gisteravond werd ze ineens heel erg sloom,nóg lustelozer,en begon ze bloed te braken.Meteen de dierenarts gebeld en er heen gegaan.
Ik hoop zóó ontzettend dat ze snel wat opknapt,het is vreselijk om mijn lieve enthousiaste eeuwige puppie zo te zien liggen ;(
Gaan jullie mee duimen dat Chance snel weer beter is?Chance is het teefje van de vakantie foto's die ik pas geplaatst had,karina is haar fokster...
Afbeelding
Afbeelding

Mayke...als jij een tip hebt,grááááág

ik pb je wel ff

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:30

Jammer Cynthia dat niet alle merries dragend zijn gebleven en maar hopen en duimen dat het met de tweeling goed komt. Met goede begeleiding sluit je hopelijk een boel uit.

Gab heel veel sterkte met je hond! Wat vreselijk dat ie zo beroerd is! Hopelijk kan de DA gauw helpen!!

Kelly wat is er met Adorno dan? Ben ook wel benieuwd naar de rugzak? Maar buiten dat weet ik zeker dat je een super fijn paard hebt aan hem! :j

Anouk als we op jouw verjaardag naar de Efteling gaan kun je in ieder geval Holle Bolle Gijs blij maken met het kado papier, maar ik vrees dat jij zelf een boel efeteling miniaturen in ontvangst kan nemen als kadotje hahahaha! :D

Mayke Comanche, die ken ik wel! Die was (of is?) van een ex stalgenootje. Ze heeft hem volgens mij te koop staan, maar dat is al weer even geleden dus wellicht is hij inmiddels bij zijn nieuwe baasje?

Vandaag mijn laatste werkdag voor een bijna 2 weken vakantie! Ik ben echt enorm aan het aftellen, ook wel omdat ik erg veel zin heb in het Horse Event morgen ;)