[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:29

Prinslover & Sanapril Prachtige foto's, ik wil wel geloven dat je haar mist Prinslover .. Ach gut

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:31

Petra -> Hoe is het nu met het meisje?

Sandra -> Hahaha wat een boefje idd!
Ik zag dat je o.a. met dove kinderen werkt, kan je dan ook gebarentaal?
Of gebruik je alleen ondersteundende gebaren?
Werk je ook met doof-blinde kinderen of kinderen met het Usher syndroom?
Heel wat vragen, sorry......... Bloos
Mijn zoon is doof, dus vandaar mijn interesse. Knipoog

Malin -> Het gaat wel lekker met jullie hè?
Enne, een lekker paard met lekkere billen..... Kwijl Kwijl Kwijl

Ilona -> Ja ik had het later al gelezen, maar mijn vraag vergeten weg te halen.
Wat erg zeg om je paard zo te moeten laten gaan.
Maar aan de andere kant gelukkig maar dat wij er zelf over mogen beslissen zodat ze verder leed wordt bespaard.
Gefeliciteerd met jullie 2 jaar en have fun this weekend! Go jij! Go jij!

Madelief -> Super gevoel is dat hè, als het zo lekker gaat!
Ik hoop maar dat je onrustige gevoel op niets uitloopt........

Sanne -> Dat wordt weinig achter de computer dit weekend!
Leerse!

Gisteravond ben ik voor het blok gezet door mijn vriendin.
Ze vroeg of ik zin had in een bakkie dus ging ik even bij haar langs.
Kom ik binnen, zit daar een goede vriend van haar en hij is tattooïst (of hoe je zo'n iemand dan ook noemt).
Een poos geleden had ik haar een plaatje doorgestuurd met wat ik ongeveer wil, en die heeft zij voor hem uitgeprint, en nu kwam hij er met mij over brainstormen.
Ik moet hem nog terugbellen of het doorgaat want ik wilde er nog een nachtje over slapen, maar als ik wil kan ik 'm morgen laten zetten........WHAAAAAAAH! Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb nog niet gebeld.........

Vanmorgen heb ik priveles gehad en het ging zalig!
Ze was lekker rustig, veel beter dan tijdens de groepslessen.
Nog geen superontspanning, maar ze liet wel regelmatig haar koppie zakken.
Ze was het met me eens dat Grytsje nu veel lekkerder liep en we hebben afgesproken dat wanneer het mogelijk is ik een priveles krijg.
Ik ben er toch altijd op vrijdagmorgen, dus dan hoor ik het vanzelf of het gaat of niet.
Maar ik heb weer voldoende oefenstof om mee te werken komende week!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:40

Soeske: Je tattoo bij laten kleuren, ja fijn is anders (denk ik)... En t weer hier in NL is echt om te..
_Saida_: Ja ik weet ook niet wat t is..
Hahahaha, wat een goede actie van die vriendin van je, te grappig Haha! Wel bellen he Tong uitsteken Wat wil je laten zetten dan?
Lekekr dat het zo fijn ging met Grytsje Ja

Pff heb t n beetje gehad vandaag.. Maar ga nog wel lekker sporten Haha!
Iedereen fijn weekend alvast!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:43

Zo weer lekker terug van een weekje weggeweest..

ehm hmmz vergeten te qouten maar het hoofdstel rijdt lekker Tong uitsteken ze doet het er goed mee Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:48

Ja, heb een tattoo haha. Deed idd wel wat auw, maarja..
Nog ff wat leuke plaatjes van de mannen aant spelen geschoten. Beetje slechte kwaliteit, maarja, lens was beetje nat geregend haha
Afbeelding
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:51

Leuke foto's!
Lindy lekker weg geweest zo te lezen (waarheen? heb ik denk ff gemist..)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:58

naar de belgische ardennen ja was super veel beter weer dan hier Tong uitsteken

Afbeelding met mijn nieuwe hoofdstel

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:37

Ilona: Gefeliciteerd!!!
en waarschijnlijk morgen nieuwe foto's met mn kanjer! in zn mooie nieuwe lichtblauwe setje!

madelief: ken het probleem..goed dat het nu beter gaat!

zasread: jammer..maargoed ik zou ook die oudere niet weg kunnen doen

_Saida_ : cool! wat voor een ga je laten zetten? Ik heb er ook een tijdje aan gedacht, maar achteraf durfde ik niet meer en vind het toch beetje nadeel dat het voor altijd is...

soeske : leuke foto's! Die kleine staat er nog stoer bij!

Lindy1982 : appart kleurtje! Blijft zn hoofd zo donker??? meestal zie je andersom! Hoofdstel staat goed!

Snowboarden vandaag was super! mn nieuwe board reed super! en mn nieuwe broek zat ook lekker!
Mn broer heeft me een beetje leren springen Lachen ben niet gevallen gelukkig...alleen toen ik in de licht zweefde vond ik dat ik te hard ging dus draaide ik mn board om te remmen...heel slim in de lucht, maar ben toch nog goed geland en doorgereden Haha!

En encanto kreeg ik ook linksom gelongeerd!!! Hij heeft zn kunstjes bij zigeuners aan de longeerlijn geleerd en kreeg hem nooit fatsoenlijk gelongeerd..krijg hem wel rechtsom gelongeerd maar vandaag ook linksom! zelfs stukje in galop!!! Foto's maken ging helaas niet want dan zat alles onder de modder!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:40

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:44

Wow! zomers is mooier!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:49

thanks Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:10

ff update van anne(meisje wat gevallen is )
het gaat redelijk met haar
ze hebben haar nog een bloedtransfusie gegeven omdat ze toch te veel bloed had verloren
de wond ziet er redelijk rustig uit wel een grote wond van onder naar bovenarm
ze is nu van de morfine gehaald en zegt dat ze geen pijn voelt
ze krijgt nog een paar operatie`s maar eerst willen ze haar wat aan laten sterken
zondag heb ik in overleg met haar ouders aangegeven dat ik langs zou komen in het ziekenhuis
we hebben een leuk kadoo voor haar en een mega kaart waar iedereen wat op heeft geschreven
mss mag ze maandag weer naar huis zeggen ze
ze heeft een openbreuk dat wil zeggen de schroeven zitten aan de buitekant van haar armpje

vandaag zelf voor het eerst weer les gegeven en hielt me hart tochwel een paar vast heb ene paar pony`s eerst maar moe gelongeerd gelukkig ging het goed
maar ik was blij dat het afgelopen was
nu ff thuis heb celine doodziek thuis enzo naar stal om te oefenen met jurk
jullie stukjes lees ik later door

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:32

Hier een foto waar ze helemaal op staat( winter )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:47

Wat een leuke foto's allemaal Haha!

Soes... ben wel beneiuwd naar je tattoo Tong uitsteken

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:04

WAt een beauty Haha!

Soeske, ben ook wel benieuwd Lachen && mooie foto's !

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:10

hey soeske waar heb je een tattoo en wat voor 1.. ik heb er ook twee Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:07

Zo, ben ik ook weer eens even! Cool

Lindy, wat een leukerd zeg!

peet, jeetje heftig allemaal zeg!
wel een prettig idee dat het op zich redelijk met het meisje gaat...

Mies_Apollo, klinkt stoer hoor dat snowboarden, fijn dat het zo lekker ging!
En fijn dat het longeren goed ging!

soeske, leuke foto's!

madelief, lekker gesport? Cool
Jij ook fijn weekend, lekker uitrusten! Knipoog
Fijn dat het rijden zo lekker gaat trouwens zeg!

saida, jee heftig zeg, een tattoo! Wow!
ik zou er maar even goed over nadenken...

Super dat je les zo lekker ging zeg!!

zasread, sterkte met leren en je tentamens!

prinslover, gefeliciteerd en veel plezier!
prachtige foto's trouwens ook!

dinkeygirl, fijn dat je over je dipje heen bent en weer lekker van je beestjes kunt genieten! Pling

sanapril, wat een leuke foto's en wat een heerlijk beestje zeg!

ess, lekker dat je zoveel bij geleerd hebt in je les!
ik heb het even gemist, maar wat voor zadel heb je nu?

Zo, ik heb de laatste 2 pagina's even geprobeerd bij te reageren, ik ga nu niet nog verder terug, want dan wordt het hier helemaal zo'n ellenlang verhaal... Clown

Ik probeer steeds wel bij te lezen, maar soms gaat het zo snel dat ik de draad een beetje kwijt ben...

Hier momenteel een beetje een dipje, ik ben de laatste weken, of eigenlijk maanden al, aan het tobben met m'n witte spook...
Steeds meer spanning onder het zadel weer, slechtere rugbespiering, hoesten wat steeds terug komt, etc...
Het werd zo cirkeltje waarvan ik de uitgang niet meer kon vinden...
Doordat ze in het najaar een poosje uit het werk is geweest oa door het hoesten is haar (toch al minimale) rugbespiering weer afgenomen en ook weer ongelijker geworden.
Mede daardoor is mijn zadel scheef gezakt en ben ik scheef gaan zitten, waardoor zij weer veel meer spanning ging geven en zich steeds meer vast ging houden, etc...

Ik ben nu momenteel alleen maar aan het longeren, dubbele longe, pessoa, aan het halster, etc.
Vandaag is de osteopaat weer geweest en ze vond in vergelijking met een poosje terug haar rug alweer een stuk verbetert gelukkig!
Nu moet de bespiering weer verbeteren en dan kan ik het rijden weer rustig op gaan bouwen.
Pff, dat was in ieder geval alvast een opluchting, de rest komt dan wel weer.

Het grijze spook doet het op zich niet slecht, maar door het slechte weer komt er soms dagen niks van serieus trainen.
Maar goed, dat weet je in de winter met alleen een buitenbak, dat komt van het voorjaar dan wel weer...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:18

Madelief -> Ik heb gebeld, en morgenmiddag wordt ie gedaan.
Vind het best wel eng hoor!
M'n vriendin gaat mee, dus ik zal haar foto's laten maken.
Hopelijk kan ik ze morgenavond dan plaatsen.
Ik kan wel vertellen hoe het er ongeveer uit komt te zien, maar dan begrijp je er toch niets van.
Doe ik morgen wel bij de foto's! Knipoog

Lindy -> Ah lekker ff er tussenuit!
Ik mag nog 5 weken wachten en dan hopen we op de lange latten te staan! Go jij! Go jij!

Michelle -> Ik zal morgen foto's plaatsen, dan kan je het zien.
Waar heb je gesnowboard dan? In een overdekte hal?
Ben je al eens naar Bottrop geweest?
Top dat het zo goed ging met longeren! OK dan!

Petra -> Jeetje, het was zelfs gebroken!
Ik zal misschien te snel hebben gelezen maar ik had in eerste instantie begrepen dat ze een hele diepe snee had.
Arm meisje, gelukkig dat het goed gaat met haar.
Hoe is ze er zelf onder?
Ja kan me erg goed voorstellen dat de schrik er goed inzit, bij iedereen wel denk ik.
Het blijkt maar weer dat zelfs alle bescherming en voorzichtigheid niet altijd helpt en er dus altijd een risico is dat er iets kan gebeuren.
Doe maar lekker rustig aan, het zal even tijd nodig hebben om te slijten. Ach gut
Hoe ging het oefenen met de jurken?

Ellis -> Hey! Leuk je weer te zien!
Ik heb er al heeeeeeeel lang over nagedacht, wel een jaar of 5 denk ik ongeveer......
Daarom zette m'n vriendin me ook voor het blok.
Misschien maar goed ook, anders had ik nooit de knoop doorgehakt denk ik.
Afgelopen week sprak ik met de veearts hier op stal en zij vertelde mij dat de bespiering van een paard dat op rust staat en alleen aan de hand mag stappen met 8 tot 12 weken is verdwenen.
En daarmee natuurlijk ook de conditie van het paard.
Vaak gebeurt het dan idd dat als je de training weer oppakt je paard scheef kan gaan lopen, en/of scheef bespierd raakt.
Dit komt dan weer omdat het door de blessure toch een zwakkere plek blijft of dat het zodanig opnieuw moet worden opgebouwd dat het paard dit wat gaat ontzien omdat het hem moeite kost en/of het gevoelig is/pijn doet.
Ik had een gesprek met haar hierover omdat Grytsje na 1,5 week van weinig beweging meteen weer last had van haar kniespieren en er verschillende keren doorheen zakte.
Zij vertelde mij toen ook dat pas opgebouwde spiermassa vrij snel verdwijnt als je paard ze een poosje te weinig gebruikt, zelfs na 1,5 week.
Ik ben nog maar net 4 maanden met haar bezig, dus dat kan idd kloppen.
Bij duurzaam opgebouwd spierweefsel, dus na lange tijd van training, gaat het iets langzamer.

Wat kan Grytsje toch slijmen zeg, heerlijk!
Ik zat lekker op een ton voor haar stal een appeltje te eten, en ondertussen gezellig aan het babbelen met iemand van stal die haar paard aan het zadelen was.
Grietepiet had heel goed door dat ik een overheerlijk appeltje had en had daar ook best wel trek in.
Ze had er vandaag nog maar 3 gehad, dus ja, die ene van mij kon er ook nog wel bij. Haha!
Dus wat doet die rare meid? Gaat ze met haar snuit door het gat van de tralies waar haar voerbak zit zo ver mogelijk naar buiten toe geduwd, en zit met haar lippen in mijn nek en haren te friemelen.
Toen ik me omdraaide was ze telkens kusjes aan het geven.
Toen dat niet lukte ging ze zo ver mogelijk met haar hoofd uit de staldeur hangen, oftewel; AANDACHT!
Als ik dan met m'n gezicht bij haar kwam werd ik weer bedolven onder de kusjes van haar.
Tenslotte kon ik het niet meer aanzien dat ze zoveel moeite deed om mijn appeltje, dus heb ik 'm toch maar gegeven.
We hebben wel gelachen om die rare meid! Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:31

Lindy: Mooie foto's!

Nouvel: Gelukkig gaat het nu de goede kant op! Enig idee waardoor het hoesten komt? En op wat voor bodumbedding staat hij?
Ik heb met Encanto ook heel lang getobt met hoest, verschillende soorten hooi geprobeerd, hooi nat maken, da laten komen, toen kreeg hij eerst medicijnen.. werd iets minder maar hielp niet echt, da terug laten komen kreeg hij een spuit en weer medicijnen, wederom iets minder maar het hoesten bleef. Kort daarna stapte we over van bodembedding (van stro naar zaagsel) en daarmee ging het hoesten weg... laatst had ik er een plakje boven gedaan zodat hij kon knabbelen maar toen begon het hoesten dus weer... Achteraf logisch maar ik had er eerder nooit aan gedacht omdat hij al jaren op stro staat. Maar hij is toch blijkbaar allergisch.

Saida: Ik ben in ruchpen gaan snowboarden, overdekte hal inderdaad. Niet erg groot maar we hebben super veel vrijkaartjes dus ga ik voorlopig met mn broer 1x in de week LachenHeb mn eigen board en al dus is het makkelijk te gaan.
Toch maar wat vaker longeren denk ik, ookal vind hij het niet zo leuk.. Hij liep dr mooi bij Lachen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:58

Hai Nouvel.. vervelend van je spookje.. maar wel weer op de goede weg Tong uitsteken
Met dit weer is het minimaal rijden idd. Ik kan alleen overdag terecht in de binnenbak vanwege de lessen. Maar laat ik dan net aan het werk zijn. Dus voor mij is het ook behelpen met de buitenbak(waar nu geen zand meer te zien is..alleen water Boos!)

Strakjes eerst naar fitness..dan vanmiddag of vanavond maar weer met de heren bezig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:06

Goeiemorgen!

Ja, het is echt baggerweer, bah!
Ik zat eigenlijk klaar voor m'n priveles, maar het is zo nat dat ik toch maar heb afgebeld...

Het hoesten komt door een virus gecombineerd met een bacterie...
Ze heeft er een paar maanden medicijnen voor gehad en toen ging het weer goed, maar eenmaal weer echt aan het werk begon ze toch weer wat...
Ze heeft nu weer medicijnen en ze staat op vlas met kuil of nat hooi.
Ze krijgt een half plakje stro na het uitmesten om te knabbelen en dat maak ik nat...

Siada, is inderdaad wel zo met bespiering, dat kan vrij snel verminderen met rust helaas...
En zij heeft al heel weinig rugbespiering, dus dat is en blijft gewoon een zwakke plek...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:26

Lindy, wat een gaaf dier zeg. Heerlijk, hou wel van die stevigerds.

Peet, wat een verhaal zeg. Wordt er helemaal misselijk van. Getver. Lijkt me vreselijk voor dat meisje, maar ook om het te zien.

Nouvel, heb je wel eens gedacht aan werk aan de hand? Doe ik ook met Sun en is heel leuk om te doen en zo goed voor de spieren. Kijk eens op www.paardenbegrijpen.nl en dan bij rechtrichten. Ik doe het eigenlijk ook altijd voor het rijden en er is dan zo een half uur tot een uur voorbij voor ik erop ga. Ik vind het heerlijk om te doen. Ben je zelf ook al opgewarmd en je paard ook.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:29

spokie79 schreef:
Nouvel, heb je wel eens gedacht aan werk aan de hand? Doe ik ook met Sun en is heel leuk om te doen en zo goed voor de spieren. Kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl en dan bij rechtrichten. Ik doe het eigenlijk ook altijd voor het rijden en er is dan zo een half uur tot een uur voorbij voor ik erop ga. Ik vind het heerlijk om te doen. Ben je zelf ook al opgewarmd en je paard ook.

Kan het ook alleen maar aanraden. Sinds ik met Frío les krijg van iemand die volgens de methode AdB les geeft is hij veel beter in zijn bespiering gekomen, lukt het veel beter om hem recht te richten (en hij was echt vreselijk krom toen ik hem kocht) en zijn we allebei veel ontspannender tijdens het rijden.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:08

soes foto`s van je tattooooooooooooooooooooooo ben erg benieuwd wat en waar je hem hebt

spook je komt door deze dip wel weer heen Ach gut

saida nam je nou ook een tatoo???????????

heb het op het moment erg druk met lessen en alles rondom de show van volgend weekend
nu ff eten en dan weer naar stal trg vanmorgen wat prive lesjes en gelukkig gingen die erg goed

nog mensen die naar paard 2008 gaan ?????

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:10

Bedankt voor de leuke reacties Haha!
Tatoo zit op mn onderrug:
Net gezet
Afbeelding
Paar weekjes later:
Afbeelding