boemel schreef:Oeh spannend weer Jelske.
Zal duimen dat t goed gaat.
Heerlijk voor Pit in de wei en zo fijn dat je zo langs kunt gaan. Erg lief koppie heeft Pit.
Ze is ook ontzettend lief. Echt een ontzettende knuffelkont, al kan ze ook een behoorlijke bokkenpruik opzetten.
boemel schreef:De medicatie voor Mirtje is nog niet binnen. De prednison mogen ze als kliniek niet meer op voorraad hebben en is wachten tot deze binnen komt. Voer is in bestelling en middel lever is net binnen. Daar ga ik morgen mee beginnen.
Ik heb nog niet concreet iemand voor het beleren. Eerst maar eens zien dat ze goed opknapt. Er zijn er hier verschillende in de buurt die t doen.
Featherlight heeft volgens mij een wachttijd van 2 jaar
2 Jaar?! Dan doet ze het wel goed.
Laura1982 schreef:Jelske Douwe is stabiel op dit moment. Hij loopt 30 min met wat meer drafwerk iedere week en ook een rondje galop erbij gepakt.
Goed om te horen dat hij zo stabiel blijft. Al die sores is ook niet wat...
En gefeliciteerd met de mooie punten voor jouw proeven

Jinthe2 schreef:Hier is vorige week ook een veulentje geboren. De eerste van de drie. De geboorte ging vlotjes en moeder en zoon maken het beide goed gelukkig. Het is weer een Auwert en een ontzettend aanhankelijk ding![]()
Verder maken we ons klaar voor het nieuwe wedstrijd seizoen. Ik ben dit jaar nog niet outdoor gestart maar de planning is om M2 te starten. Nu nog een zonnetje want met al die regen ben ik nog niet in de stemming
Alsnog gefeliciteerd met de geboorte van het hengstenveulen

Is het er inmiddels al van gekomen m.b.t. het starten? Zo ja, hoe is het gegaan? Of heb je inmiddels een datum op het oog om te starten?
boemel schreef:Ik wilde een beleerd paard. Al was het maar licht beleerd, maar wou graag een gevoel hebben hoe het paard onder het zadel was.
Dat paard werd helaas afgekeurd.
Toen ik de foto van Mir zag, was ik verkocht.
Achteraf ook geen slimme keuze natuurlijk. Al weet ik niet hoe het gegaan zou zijn als ze geen gezondheidsproblemen gehad had.
Inmiddels herkenbaar. Ik wilde één paard, geen merrie en niet zwart...

Ik vind het heel leuk om te lezen hoe je nu met Mirtje bezig bent. De foto's op jouw socials spreken ook boekdelen. Volgens mij heb je in de afgelopen tijd een paar flinke stappen kunnen zetten! Ik geloof overigens dat jij zo'n beetje tegen de controle-echo aan zit voor Dieke. Wanneer staat die ook alweer gepland?
Wat fijn dat inmiddels de medicatie binnen is overigens. Al maakt ze er dus wel weer een hele tour van om het naar binnen te krijgen. Hoe gaat het inmiddels? Op welke termijn zou je verbetering moeten kunnen zien?
SunnyHorse schreef:Jelske, lijkt nu echt hoopvol deze poging! Zou echt gaaf zijn als het doorzet! Tevreden tot nu toe over de begeleiding bij de dracht? Leuke foto’s van jullie beide.
Ja, zeker wel. Sowieso heb ik echt veel gehad aan de dienstverlening van Karin Hendriks. Die legt helder uit, maar legt ook bepaalde keuzes aan je voor met alle mitsen en maren. Dat zette mij dan weer aan het denken en dus had ik bij het volgende bezoek weer allerhande vragen. Dus los van het feit dat het drachtig krijgen van Jelske succesvol is geweest, heb ik er ook bijzonder veel van opgestoken.
De samenwerking/dienstverlening met Van Kempen kan ik tot dusver nog niet zo veel van vinden. Het terugplaatsen is beide keren goed verlopen en er wordt helder gecommuniceerd tot dusver, maar die kant van het proces staat natuurlijk nog in de beginfase. Tot zover heb ik er in ieder geval niets op aan te merken

Wat een gedoe joh Marjolein! Daar sta je dan ook van te kijken. Ik kan er in het Nederlands weinig over vinden, wel wat Engelstalige sites. Ik had er in ieder geval nog niet eerder van gehoord! Komt dit vaak voor?
Prachtige foto's Meya!
Getty_Maan schreef:Jelske wat een fijne stalgenoten heb je dat ze je zo helpen en wat een goed nieuws over de embryo.
Hier gaat het z'n gangetje, Maan begint nu echt dik te worden en het veulentje is lekker actief. Vanmiddag ga ik haar weer verhuizen naar mijn vriendin, waar ze haar veulen mag krijgen.
Zeker! We staan sinds september op deze stal, maar ik heb er echt geen moment spijt van gehad om Jels te verhuizen (of Pit, wat dat aangaat). Echt een hele fijne stal.
Knappe Maan

Lys_PPA schreef:Ik heb gisteravond mijn eerste vliegende galopswissel gereden, was echt een bucketlist dingetje van mij dus was er echt heeeeel blij meeMijn stalhoudster is op vakantie, dus ik mocht haar Z-paard meenemen naar de les. Ze grapte vorige week al, wel filmen he, als je een wissel springt, dus uiteraard heeft daar dan ook de focus op gelegen in de les - dat filmpje moest en zou er komen. Maar echt heel fijn om zo'n paard te kunnen voelen en dat helpt me dan weer enorm in het werk met Picasso. Die overigens ook echt goed gaat de laatste tijd weer. Heb afgelopen vrijdag voor het eerst zelf gemend met hem nadat mijn vriend les had. Maandag rijden ze oefenwedstrijd vaardigheid samen. Hier een kort filmpje vd laatste les:
https://www.instagram.com/p/C63neU4oi3G/
Gaaf zeg! Lijkt mij heel fijn om even op zo'n schoolmeester gevoel te kunnen krijgen bij een oefening.
Gefeliciteerd met de geboorte van het hengstenveulen Dennenboom! En tevens gefeliciteerd met de bevestigde dracht

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop Zonnebloem! Ik ben reuze nieuwsgierig naar wat je nu uiteindelijk voor moois uitgezocht hebt.
Hier gaat alles zo zijn gangetje. We zijn met Hemelvaart met Jels op pad geweest naar het CH Bennekom. Een stalgenoot doet daar altijd met haar dochter (pararuiter) en diens pony mee aan de step & walk. Feitelijk een wandeling van 3,5km over het langgoed met een lintje en presentje voor het ruitertje aan het einde van de meet. Ik had de dochter van een goede vriendin gekaapt en Jels was volkomen in haar nopjes met haar ruitertje (meisje van 5). Jels kwam daar van de wagen af met een bravoure die we helemaal niet van haar gewend zijn, maar was verder volkomen braaf. De hele entourage, de omroeper, het publiek, de muziek - ze was er niet erg van onder de indruk. Ze leek er zelfs juist enthousiast van te worden, want ze was duidelijk wakker, maar met een rustig oog. Puntje bij paaltje de derde tijd gewandeld

Afgelopen zaterdag ben ik nog met een vriendin naar het CH Lunteren geweest. We hebben echt zitten genieten van de leuke rubrieken. Was nu de tweede keer dat we zijn geweest, maar het was echt prachtig.
Verder hebben we de controle van de draagmerrie naar vrijdag verplaatst. Kwam mij planningstechnisch beter uit.