[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:22

Ik stond ook erg verbaast hoor dat macho zo is hahah
een jaar geleden besprong hij nog kinderen en beet ze.
ballen eraf heeft hem erg goed gedaan.

oke ik wilde hem graag hengst houden omdat ie een goedgekeurde dekhengst was.
maar je moet ook voor uitkijken naar gevaren van je eigen kind.
bij mij was Macho altijd lief maar voor andere mensen niet zo.
hij heeft een zeer eigen karakter.
omdat ie altijd zo gemeen tegen kinderen kon zijn ene keer wel andere keer niet dan was ie weer lief.
normaal gaf ik er niks om moeten de kinderen maar luisteren om niet teaaien als het erop staat.
en hij stond in een prive stalletje speciaal om daar geen kinderen erbij tehebben.

maar goed wij gingen vooruit denken met Jesse zodra hij zou lopen wat voor risico eraan vast zat als ie naar macho ziou rennen.
ik zag het helemaal voor me hap zo in zijn gezicht of trap met zijn achter voetjes of erop springen.

nee ballen eraf hadden we besloten jammer voor de dekdienst maar veiligheid gaat voor.

en als ik nu het zo ziet hebben we het erg goed aan gedaan.
anders had ik dit nooit zo gedaan om Jesse zo bij macho telaten.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:38

Heidi wat een hartstikke leuke fotos , ik heb ook nog fotos van mijn dochter met die leeftijd en de pony ze is nu 21 af en toe kijk ik er naar en ja zo lief dat komt nooit meer terug want ze worden groot :D

Heike , Raar gevoel , ja omdat ik dacht moet ik er wel aan beginnen weer met een jong paard was gevoel janeejanee maar ja hij gaat toch nog een jaartje los dus komt wel goed :D

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:39

Wat een leuke foto's heidi <3 . wie had dat ooit gedacht bij Macho? hahaha.. :D Als er 1 een kreng was... dan was hij het.. :D . Hij heeft mij ook een x te grazen gehad _O- . Maar nu issie heel lief voor je kind en rijdt hij er zelfs op! Wat super he!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:40

Jus, jij gaat het veulen houden?! Wat leuk joh.. :D ! Een nieuw talentje erbij ;) .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 09:59

jus schreef:
Heidi wat een hartstikke leuke fotos , ik heb ook nog fotos van mijn dochter met die leeftijd en de pony ze is nu 21 af en toe kijk ik er naar en ja zo lief dat komt nooit meer terug want ze worden groot :D

Heike , Raar gevoel , ja omdat ik dacht moet ik er wel aan beginnen weer met een jong paard was gevoel janeejanee maar ja hij gaat toch nog een jaartje los dus komt wel goed :D

ah nu snap ik het jus, een leuke uitdaging dus voor je, wanneer krijgen we foto's *-:)

heidi - oh ja nu weet ik weer dat je macho natuurlijk had laten castereren, mij stond namelijk ook alleen maar bij dat hij af en toe lelijk kon doen naar anderen daarom vondt ik het al zo knap dat die zo lief deed naar jesse met zijn neusje op die ene foto maar nu snap ik het :D

oeh de badkamer is bijna klaar :):) nog alleen wat prulletjes ophangen en wachten op de douchewand en dan is die klaar

en nog een weekje +/- en dan mag ik weer voor het eerst op heike :#

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:00

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:03

ik heb gereageerd :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:37

Denise : Ik spring ook al een tijdje met een fries die aardig barok is. Wel moet ik met les iemand hebben die me die hindernis overslaat ;) Ben van nature echt een poeperd met springen, maar als ik eenmaal 1 hindernis gesprongen heb heb ik zo'n gevoel van moet ik me daar nou zo voor aanstellen ;) Heb met die fries nu 80 of 85 cm oxer gesprongen.. Hij doet het zo goed!
Wel fijn dat het langzaam aan iets beter gaat met je vriend! En dat allemaal op zo'n jonge leeftijd... (K) schiet allemaal niet op!
Tsja het is lastig maar ik kan er niks tegen doen, en moet me er maar bij neerleggen (is het enige wat ik kan doen) En ze heeft der rust nu ook weleens verdient.

Alleen omdat je nog weleens hoort dat paarden bij de slacht verder verkocht worden vind ik dat eng. Toen mijn nicht der paard ging wegbrengen is mijn vriend erbij gebleven om wel echt te kijken. Maar die merrie heeft natuurlijk zulke goeie papieren en dat vind ik dan eng als niemand er even 'bijblijft'.
Dan heb ik altijd zo'n idee, misschien word ze wel doorverkocht. En dat is ook echt waar ik al vanaf zondagavond nachtmerries over heb..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:41

Mies, wat balen van Fem zeg.. ;( . Eerst toch weer verkocht, veulen en al en nu de slacht.. Bah... :(:) . Als ze dan maar wel écht gaat idd, dan kan niemand haar meer pijn doen verder en ze heeft dan een mooie leeftijd gehaald!! Maar doorverkoop, dat lijkt mij ook zo eng. Pas geleden ook een topic hier op bokt. Meisje net een paard gekocht, met rijden wat probleempjes, maar ging wel okee. Bleek paard te zijn geweest van andere bokker... Als fokmerrie verkocht omdat ze niet meer gereden kn worden.. Heel sneu!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:26

Nienke: Ik snap jouw angst heel goed, heb er een aantal jaar geleden ook zo voorgestaan. De weg er naartoe is erg zwaar, maar de beslissing daarna, zul je zien, zal je vrij snel maken. Nogmaals sterkte.

Lizzy en Juangi: Welkom!

Jus: Spannend, wel weer een uitdaging

Heidi: Wat een schattig zoontje en paardje, super lief!

Michelle: Die verhalen gaan idd rond en dit gebeurd ook. Ik was hier ook echt panisch door. Voor mij is dat ook een reden geweest om bij mijn paard te blijven. Allereerst naar een goed en betrouwbaar adres gezocht, uitleg gekregen en zeer goed opgevangen. Heb mn paard tot de deur begeleid, maar mocht van mn man niet verder mee omdat ik innertijd hoogzwanger was en al veel stress had. Hij heeft uiteindelijk voor mij gekeken. Alles is snel verlopen en diervriendelijk. Veel sterkte hiermee.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:27

iloon dat topic heb ik ook gevold :j

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:34

heidi: wat leuk die foto's ik heb ook een mini shet. konden eerst ook niet echt kinderen bij komen omdat hij beet. ballen er af en nu kun je hem een vinger in de mond stoppen en hij bijt niet.

miichelle: wat erg joh dat je zoiets moet doen. sterkte ermee.

dankje voor het zo vriendelijk welkom heten hier;)

weet iemand of er ook zoiets is als een topic waar je met barokke paarden naar buiten gaat met zen alle ofzo. en dan gericht op andalusiers;) ( niet gemeen bedoelt)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:48

Lizzytje88: ja ze kunnen erg veranderen na dat ze ballos geworden zijn.
ik hoor mensen nog zeggen van het helpt toch niet.
omdat ie al 13 jaar is (nu 14)
en vanaf zijn 3 de jaar al gedekt heeft.
dan helpt het niet meer om zijn gedrag teveranderen.
nou hier is het bewijs.
hij is echt 10x liever geworden.
mensen die hem van toen nog kennen weten hoe erg hij kon zijn.
was echt een pitbul hahahah.

Macho is geen shetlandertje maar een falabella met een pittig karakter.

wat ik zo raar vind Jesse mag hem wel poetsen en erop zitten maar nog steeds kan hij drakerig doen tegen andere kinderen.
heb ik gister nog gemerkt

Jesse was aan het poetsen op zijn manier en er kwam een meisje aan en die wilde mee bemoeien (op een goede manier hoor) en Macho trapte gelijk naar achteren naar haar toe.
maar tegen over Jesse is hij zo lief.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:51

ow sorry dacht dat het een shet was. maar mag je wel iemand op de rug zetten dan ik ben er zo bang voor dat het slecht voor zen rug is.
maar dat helpt echt wel ik heb ook een anda en die was 9 toen hij gecastereerd werd. hij ging bijna door een muur als hij een ander paard zag. en nu komt zijn hengsten gedrag nog wel naar boven (kap op zijn nek flink erop zetten enz). maar hij is in zijn karakter zo veel rustiger. dat is niet te vergelijken

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:59

ja tuurlijk moet je altijd uit kijken als het maar geen zwaar gewicht is (zoals grote kinderen erop zetten) en Jesse weegt nog niet eens 10 kilo
Macho is 87 cm en een sterke rug en nu aardig breed geworden na de castratie en dat ie op het land heeft gelopen.

hele kleine kinderen hebben erop gereden en hij heeft nergens last van.
als je een Argentijn heb ja die zijn kleiner en zwakker.
maar Macho heb een Amerikaanse bloed erin.
is ook Argentijnse falabella x Amerikaanse miniatuur paardje.
en was goed gekeurd als dekhengst voor zijn stamboek.
maar ik heb er geen spijt van dat ie balloos is geworden als ik zie hoe leuk Jesse met Macho omgaat en hoe hij geniet.

als Jesse tegroot en tezwaar word dan gaat ie gewoon op onze zeer wilde hengst Baron rijden hahaha
Laatst bijgewerkt door Machonito op 14-10-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:02

zou dat nergens te vinden zijn hoeveel gewicht er max op mag??? dat je een richt lijn hebt. men zus heeft een meisje van 6 en zij wil er heel graag op maar ik durf het niet zo goed bang dat tarzan last van zijn rug krijgt.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:08

shetjes kunnen heel wat hebben.
hoe oud is Tarzan?
hoe zwaar weegt het meisje of hoe groot is ze?
vaak zijn ze telang maar niet tezwaar en dan is het nog geen gezicht hahaha

zou vast ergens in boeken staan of op internet.

op Macho word er toch niet echt op gereden wel voor de kar.
Nu zit Jesse 1 x in de week erop en 10 min stappen langer wilt hij toch nog niet blijven zitten hahaha.

als Jesse tezwaar word en ik denk het gaat niet meer (ik kan het aan Macho merken hoor)
dan staat er naast macho een grote shetlander die nu 2 half is dan is ie uit gegroeid naar 1.15 ( ja zit welsh bloed achter) en mag jesse daar op rijden.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:12

tarzan is niet echt shet, hij is maar max 90 cm dan is het al hoog. denk nog eerder richting de 80cm. hij is maar een mini maar wel erg rond en gezond;)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:12

dus een beetje tussen de 80 en de 90cm net als Macho
dan zou ik alleen lichte kinderen erop zetten.

of alleen voor ene karretje.

als Jesse tegroot word of tezwaar dan mag hij er niet meer erop alleen met de kar nog.

maar voorlopig is het nu nog lekker genieten.

lizzytje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:55

die van mij is nu net 4 ben ook bezig met hem voor de kar te zetten maar heeft nogal een karakter om zo meer even tezeggen. als ik die foto's van jou zo zie zou het zo tarzan kunnen zijn. altijd aanwezig en iedereen die meteen verliefd op hem wordt.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:07

vele kleine paardjes hebben een vele karakter.
macho denkt dat ie 2 meter is tegen over grote paarden hahaha.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:24

Slacht is altijd oppassen! Je hoeft er opzich niet bij te blijven, als je na hets chot maar even gaat kijken of hij er echt ligt... Wel ontzettend poedersuiker van je merrie, Michelle! Zo raar dat het anno 2010 nog gebeurt! Snap echt niet dat mensen dit kunnen doen.

Castratie doet inderdaad erg veel met een paard, die van mij is nu een paar weken ruin maar is nu braver met andere paarden erbij. Hij is altijd al ontzettend braaf geweest, zit geen kwaad in, ook niet als hengst. Deed van alles met hem waar andere mensen me vroegen of ik dat wel met een jonge, onbekende hengst zou doen. Alleen reageerde hij fel op andere paarden en had hij als hengst hier geen leven.

Ik dacht dat shetjes tot 50 kilo konden, maar falabellas zouden wel minder kunnen, zijn ook ranker gebouwd.
Laatst bijgewerkt door Juangi op 14-10-10 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:29

Heey

Dankjulliewel :)

Izzy en Priscilla welkom :D.

Michelle: Nog gefeliciteerd met je mooie aanwinst :D. Wat erg van je oude merrie zeg :(:).

Nienke: Jeetje, heel veel sterkte :(:).

Denise: Super dat je weer bijna op Heike mag :D.

Heidi: Wat een heerlijke foto's :D. Ga zo je topic even bekijken.

Misschien gaat Nouchka zaterdag al naar de opfok. Dan is ze 5 maanden. Aan Shaddy merk je echt dat ze Nouchka zat is. Ze doet niet lelijk tegen Nouchka maar ze is ontzettend chagrijnig en nu Nouchka nog maar 1x per dag drinkt is Shaddy veel vrolijker.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:02

Ilona, echt?! wat een verhaal zeg! dan schrik je toch ook als je zo je oude paard tegenkomt op internet. Helaas wordt er veel te veel gesjoemeld in het wereldje..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:25

er wordt zeker nog teveel gesjoemeld in het wereldje