[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:47

De AID in Nederland stelt idd niet veel voor.... Als je dan naar Amerika kijkt kunnen ze veel meer doen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:50

LID deed ook niks...je voelt je dan echt zo machteloos omdat er gewoon iets móet gebeuren...en niemand deed wat Verdrietig

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:56

Wat onvoorstelbaar!!!! Jeetje zeg, die arme dieren, word helemaal misselijk als ik er aan denk wat jullie moeten hebben zien.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:57

zo ben ik ook nog ff-tjes kort. vandaag megadrukke dag gehad maar inmiddels is het zeker dat ik met oud en nieuw niet hoef te werken. blijft altijd een verrassing als eigen baas zijnde.
gabrielle: nouja zeg. kan me voorstellen dat je woest bent. zo gaat het tegenwoordig. politie heb je niks meer aan, die zitten liever op bureau of staan te flitsen om hun zakken te vullen. zo heb ik eens een half uur aan de lijn gehangen met dat 0900 nr van ze toen er een auto in de sloot lag. volgende keer bel ik om het minste of geringste gewoon 112. ben benieuwd hoe dit schapengebeuren af gaat lopen...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:57

Gabrielle, stap er morgenochtend nog mee naar de krant, en doe je verhaal. Moet jij eens opletten hoe snel ze dan actie kunnen ondernemen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:02

Ik had idd ook aan Hart van Nederland ofzo lopen denken...
Ik heb in ieder geval wat foto's en wat (erg donkere) filmpjes....ik bewaar die nog even,je weet maar nooit.Ik sla ze wel even ergnes op waar mijn kinderen ze niet kunnen vinden,want dat spartelende en kreunende schaap gaat je echt door merg en been,gelukkig is die nu in ieder geval uit zijn lijden verlost.

Ik zit er wel over te denken om morgen een uurtje eerder mijn bed uit te gaan om er nog even langs te rijden voor een filmpje bij dag licht.Hoe laat is het eigenlijk precies licht s'ochtend?Ik moet om half 9 op mijn werk zijn,dus in ieder geval rond 8 uur daar bij de wei,is het dan al licht?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:03

Pfoe, volgens mij wel hoor.
Hart van Nederland is inderdaad een nog betere optie. Maar handel dan wel snel, voor die arme schaapjes.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:05

Ik zal morgen eerst afwachten wat voor een aktie de politie morgenvroeg verder onderneemt,maar als het morgenmiddag nog zo is,dan ga ík verder actie ondernemen Extreme duivel

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:06

Anders al even tussen neus en lippen door vermelden dat je Hart van Nederland al getipt hebt. Wat niet weet, wat niet deert.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:08

Benthe -> Tegen de tijd dat Matz weer uit zijn box mag is het een bom geworden.
Misschien dat je hem dan beter eerst even een homeophatisch rustgevend middel kan geven?

Ilona -> Leuk schriktraining!
Heb ik ook al een poos geen aandacht meer aan geschonken, mag ik ook wel weer wat aan gaan doen.
Bedankt voor het idee! Haha!

Suzanne -> Heb je foto's van het gebeuren op Balingehof?
Top dat Goya zo braaf bleef!

Cyrina -> Ook jullie hebben genoten las ik. Foto's???

Gabriella -> Jee Gabriella, wat een nalatigheid zeg!
Als boer ga je toch zeker 1-2x per dag even bij je vee langs om te zien of alles in orde is lijkt mij?
En dan die DB of AID....... geen goed woord voor over!
Ze hadden er zeker even geen zin in zo tegen de kerst......
En dan is het in Nederland zogenaamd zo goed geregeld allemaal......
Ik heb er niets van gezien, maar ben er nu al kwaad om! Boos!
Die tip van Benthe is een goeie, naar de krant stappen met je verhaal en foto's!

Rints heeft vandaag haar wormenkuur gekregen.
In eerste instantie was ze ongeduldig, maar toen de spuit er eenmaal in zat bewoog ze totaal niet meer, ze keek alleen maar heel vies!
Ze heeft nog in de paddock gestaan met Rakker en Buehne, en als het nog even zo doorgaat met de vorst dan mogen ze over 1-2 dagen lekker een paar uurtjes het land op.
Dat zal een feest zijn voor ze!
Ik heb Rints nog gelongeerd, maar ze trok licht met haar r.achterbeen dus ben maar niet zo lang door gegaan.
Ik moet maar weer wat vaker gaan longeren, want het deed haar wel goed, maar de lol was er een beetje vanaf de laatste tijd.
Misschien als we het afsluiten met iets leuks als spelen oid dat ze het leuk blijft vinden.
Ze moet iig wel meer aan het werk, want ze is meteen weer een stukje vrolijker.
Blijkbaar is ze geen paard dat te lang niets moet doen, dan wordt ze sjaggie.
Vanavond nog even gecontroleerd of ze geen last had van de wormenkuur, maar zo zag het er niet uit gelukkig.
Morgen les!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:08

Ach arme beestjes! Hoe mensen dat toch kunnen he, zou zoiets echt niet over me hart krijgen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:13

Saida; ik had al geinformeerd op hij Tranquigel of muisjes mocht krijgen. Eerlijk gezegd heb ik nog geen homeopatisch middel gevonden die paarden daadwerkelijk versuffen, en dat heb ik nu nodig. De meeste middeltjes halen de scherpe randjes eraf en moeten over langere periode gegeven worden. Werkt nu niet, als ik het nu moet bestellen heb ik het op z'n vroegst overmorgen en werkt het na 3 dagen. Maar enkel scherpe randjes is niet genoeg, vrees ik Haha!. Maar hij mag gewoon tranquilizers, en die heb ik altijd wel liggen.
Er hangt nu een vochtbal ter grootte van een tennisbal aan (ansich niet extreem groot bij een paard van zijn hoogte), en hij lust zijn AB niet. De helft zit in mijn haar, de schat. Maar goed, ik ga ervan uit dat ze met de dosering wel rekening hebben gehouden met het feit dat er iets geknoeid word. De helft is ook iets overdreven, maar het was toch een fikse druppel Lachen. Temp was 37.9, netjes dus.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:14

Ik heb nog wat foto's van Lisanne op de Onderlinge wedstrijd met Buehne.

Kant en klaar!
Afbeelding

Nog even generale repetitie in de eigen rijbak.
Afbeelding

Wachten op haar beurt in de rijbak bij de manege.
Afbeelding

Tijdens de wedstrijd.
Afbeelding

Afbeelding

Afgroeten.
Afbeelding

Nog even in de waterbak bij de manege.
Afbeelding

Afbeelding

Jippie! Haha!
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:16

Oh, die waterbak, is dat echt voor het marathonmennen? Wat geweldig!

Leuk dier!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:17

Leuke foto's saida ! Haha!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:19

Gabriella => dat je zo je vee kan laten verslonzen dat snap ik echt niet, maar jammer genoeg zijn er nog steeds zulke mensen op de wereld

Saida => leuke foto's gelukkig reageerde ze goed op de wormenkuur

benthe => hij heeft teminste geen koorts ben benieuwd hoe die reageer als die zijn box uit mag

frank => gelukkig ben je lekker vrij met oud en nieuw ik moet helaas werken

nou de bak is echt kei en kei hard Boos!dus gisteren heeft mijn ventje in de wei gestaan want ik was pas laat uit mijn werk vandaag maar proberen buiten te stappen met hem want kan hem ook niet een paar dagen laten staan wordt die zo saggie van Tong uitsteken

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:35

cyrina: Leuk om mee te rijden, of leuk om door een headset te kletsen Tong uitsteken Klinkt wel gaaf allemaal!

Eshter: Je hebt het goed te pakken! Zie je je vriend helemaal niet deze dagen?

Gabriella: Schandalig dat ze zoiets niet serieus nemen! En dat het zover moet komen en dat ze pas na zo'n reactie willen komen! Gelukkig is er nu iets gedaan en kunnen andere schapen nog goed terecht komen. En een boze brief... ik zou er met mn foto's naar toe gaan en ze onder de neus duwen!
Media is ook een goede optie!

saida: Heeft ze geen koorts meer gehad? Na je les morgen zal ze wel weer vrolijker zijn!
Zijn die foto's op de stal waar je staat? Ziet er mooi uit! Wel even een compliment voor lisanne dr houding! Dr handen houdt ze ook netjes!

In tegenstelling tot de rest van nederland leek het bij ons gister ietsiepietsie te dooien Vork De grond waar ik nu rij is natuurlijk nooit echt bewerkt, behalve dat er jaren kerstbomen hebben gedaan die al het vocht opnemen... toch gister maar even lekker met Shannon en joris (hondje) gewandeld... Alleen naar het bos vind ze altijd nog wat eng en spannend dus eerst maar even lekker gaan wandelen. Baalde wel dat ik mn camera niet bijhad..maar dat komt vandaag goed! Valerie komt foto's maken! Zal nog wel voornamelijk stap zijn, maar misschien dat we nog even buiten kunnen poseren!
Nou mag vanavond gaan werken.... ben benieuwd hoeveel mensen er zullen komen....Hopelijk valt het mee en kan ik vroeg naar huis!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:03

Gabriella: vreselijk zeg, ik hoop dat ze de eigenaar een keer goed aanpakken, maar dat zal wel niet.
Saida: Leuke foto's en fijn dat je paard weer lekker opknapt.
Utixo: Hopelijk komt het helemaal goed met je paard en ik zou hem zeker even suf maken voor je hem uit zijn stal haalt.
Frank: fijn dat je lekker vrij bent.
Mies-Apollo: Werkse vanavond, maar troost je ik ben nu ook aan het werk.

Ik ben ook al een paar dagen uitgereden, mijn bak is stijf bevroren. De paarden staan lekker in de wei te relaxen.
Ik had vrijdag Boukje nog aan de hand gewerkt maar ze werd wel heel groot naast me toen ze mocht galoperen.

Ik heb gisteren contact gehad met Saskia Verwiel en haar vriend om mijn lieve !!! gelderse merrie in te rijden ik heb er de kracht niet meer voor geloof ik.

Ik wil iedereen nog een heel goede jaarwisseling wensen en een gezond en sportief 2009.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:01

Gab: Jezus, wat een verhaal Boos! . Toch diep en diep triest!!! Dit vind ik echt heel erg, dat er 16e al een aangifte is gedaan, en vervolgens gewoon niks aan gedaan.. Dit mag echt niet meer kunnen deze dagen . Echt dierenleed, arme schapen Ach gut . Hopen dat er nu wél actie wordt ondernomen.

Saida: Hihi, ja, schriktraining is altijd wel leuk. Paarden vinden het spannend, afwisseld, en leren er ook nog wat van Haha! . Vind het wel leuk om zo te kijken in hoeverre Chico mij al vertrouwd. Nu alleen nog met een zeiltje geoefend, maar wil straks meer dingen erbij gaan halen als ballonnen, paraplu's e.d. Duivel Haha!
Wat een leuke foto's van Buehne, erg chique paardje zo in de knotten! Gaaf ook die waterbak Pling

Hosante; das goed nieuws dus! Is ze nu wat te pittig met inrijden? Jij ook een gezond en knalled 2009!

Mies; Blehh, werken hihi, altijd zo rot om na de vakantie weer de 1e dag te hebben.. Clown Ik ben nu ook weer aan t werk, gister en vandaag dan, maar ben hierna weer lekker vrij tot 5 januari Haha! En leeeeuk, shannon foto's! Pling

Denise; Balen hoor van je bak, nou sta je meteen weer "stil". En dat met je wedstrijd inzicht..

Frank; Zo das genieten dan voor jou! Lijkt me idd niks met ouwejaar werken.. Maar gelukkig kan jij ook genieten!

Cyrina; Zo, dat klinkt goed Haha! . Bobby heeft zich dus gedragen hihi! Heb je toevallig geen foto's? Haha!

Ik ben weer lekker bezig met mn ventje. Lovers
We pakken nu lekker een beetje parelli werk op wat ie heel leuk doet Ja . Leen nu nog de spullen van Amanda, maar ben opzoek naar me eigen spulletjes... Heb al een topic geopend hier op bokt, maar nog niet de reactie gekregen die ik zocht.. maar goed, ik snuffel nog ff rond Lachen . Gister ook weer geoefend met het zeiltje.. -jaa, dit blijf ik tot in de treuren oefenen Huilen van het lachen Net zo lang tot ie er geen boe of ba meer zegt- En ik kon hem zelfs heel voorzichtig over zn rug heen leggen!!! Party!! Hij is zo knap. Langzaam aan komen we er wel.. kost alleen wat tijd en geduld... Lachen Lachen

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:39

Ben er weer na me week vakantie !!! Haha!

Heb niet echt goed alle bijgelezen want jullie zijn al zo ver gekomen in die week Tong uitsteken
Maar wat een hoop mooie foto's !
En welkom alle nieuwe mensen Haha!

Pff wat duurde de week lang zonder me ventje, Gelukkig werd Betunero elke dag even lekker buiten gezet en is hij lekker verzorgd en een paar keer gefreestyled door
de gene die hem zou verzorgen als ik weg was.Ben blij dat hij niks te kort was gekomen.
Me zusje belde me bijna elke dag om te laten weten hoe ht met hem ging en hij was heel erg boos op iedereen Boos! Stond steeds in de hoek van z'n stal en als je hem riep kwam hij even kijken en zag hij dat ik het niet was en liep weer met z'n oren in z'n nek terug naar zijn hoekje in de stal... voelde me er behoorlijk schuldig om, maar hij heeft het neit slecht gehad met de verzorging van mijn even vervaning. Hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad Haha! Me vriend en ik hadden het wel naar onze zin in Polen bij me opa en oma en hebben een klein zwerf hondje uit het asiel meegenomen, het beestje is helemaal vermagerd en zielig dus kon ik echtn iet laten zitten Bloos
Gisteren viel ze ineens weg tijdens het uitlaten dus ben gelijk naar de dierenarts geweest en ze heeft hartruis dus als ze der eigen te druk maakt kan ze afentoe welleens wegvallen. Boos! Maar volgens de DA kan ze er nog heel oud mee worden (gelukkig)

Mijn ouders waren 2e kerstdag naar Appasionata geweest en hebben voor mij de DVD van "Lorenzo ,The freeman" meegenomen, wat kan die jongen toch geweldig met z'n paarden omgaan, echt super !

Gisteren weer voor het eerst terug bij Betunero geweest en kreeg een klein stoer welkoms hinnikje van hem, maar dat was ook alles ook. Hij accepteerd me helemaal niet meer en meot weer terug van voren beginnen. Dus deze week weer veel grondwerk om hem weer duidelijk te maken dat hij nog steeds naar me moet luisteren en niet over me heen mag lopen. Maar dat komt wel goed, maar denk niet dat ik weer snel op vakantie ga....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:44

Jeetje wat een verhaal zeg! Bloos!
Krijg er kippenvel van zeg, getver dat er nog steeds mensen zijn die dit laten gebeuren, en dat je eerst nog eens niet serieus genomen wordt ook als je het meldt, schandalig!
Goed dat je er werk van gemaakt hebt zeg!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:52

mies => ben benieuwd naar de foto's van shannon, lekker hoor ff wandelen ga ik vanaaf ook maar doen

ilona => het idd balen nu sta ik idd ''stil'' en kan nou ook echt niet trainen voor me wedstrijd jammer genoeg, k ga vanaaf maar proberen met hem buiten te wandelen ondanks het vuurwerk en dan probeer ik van de week nog maar even buiten te rijden dat die iig beweging heeft want hij wordt zo saggo van dat niks doen

naatjuh => de meeste paarden zijn boos als je weg gaat en als je dan terug komt laten ze dat echt wel merken hopelijk is die snel over zijn bui heen, maar je hebt het gelukkig wel naar je zin gehad

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:25

Wat een naar verhaal! Ongelooflijk dat er niets gedaan wordt. Goed dat je zoveel actie hebt ondernomen en dat je je niet telefonisch hebt laten afschepen.

Saida: leuke foto's. Ziet er heel vriendelijk uit w.b. rijstijl; goed zo!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:10

Ilona: Het is niet zo dat ze heel wild is, ik mag gewoon opstappen, maar voor de rest moet ik niet zeuren om het maar kort door de bocht te zeggen. Ze kan behoorlijk boos worden als ze iets moet doen waar ze geen zin in heeft (ze probeert dan te stoppen en te steigeren). Ik ben op zich niet bang om haar verder in te rijden, maar ik heb te weinig hulp en ze voelt gewoon dat ik haar als ik alleen ben niet zomaar vooruit kan krijgen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:19

_Saida_ @ Leukefoto's ! was zeker wel koud ? Tong uitsteken ?
Gaafe waterbak! Haha!
borderjay @ Je*us! wat voor mensen zijn dat wel niet Nagelbijten / Gniffelen ? Grrr Boos!
Hoe kunnen die beesten zomaar verlamt raken ?
Je*us hoop dat ze die gast een flike boete geven en celstraf voor dierenmishandeling Nagelbijten / Gniffelen
xxxNaatjuhxx @ Haha was tie beledigt *LOL* ?