Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:12

_Tarzan schreef:
Wat vervelend om te horen Rianne1807 :(:)
nuevo_mien, wat fijn dat het zo goed gaat met zadelmak maken!
Maartje_M, voor jou ook even een dikke knuffel :(:)
Wat heerlijk Jenara! <3

Aangezien ons ander paard zich niet laat laden, even van de gelegenheid gebruik gemaakt van dat de trailer op het erf staat.
Toen we Fuego gingen halen was hij er panisch voor. Nu stond hij te trillen als een rietje maar heeft hij toch zoveel vertrouwen dat hij heel goed mee loopt <3
Hij loopt zelfs zonder druk van touw oid mee, toch wel erg trots hoor op m'n knapperd :D
[ [url=m/uM39Hm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jrZV8N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe Fuego <3

Maartje_M

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:22

Fuego klinkt als Elevada. Ze loopt er zo op, maar als ze er uit komt, kun je haar uitwringen omdat ze zo heeft staan zweten van de stress :(:)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:27

Maartje, knuffel. Wat een ellende :knuffel:

Tarzan, wat fijn dat hij zo de trailer opliep! Wat is jullie band toch gegroeid. <3

Hier weinig nieuws. Ben rustig aan het opbouwen na de vakantie, of eigenlijk, opbouwen, meer lekker het bos in geweest :Y) Kwamen gisteren voor het eerst wilde paarden tegen. Nero snapte er niks van haha. Die keek steeds of er een ruiter aankwam. Echt gelachen om hem. Vanavond na een maand voor het eerst weer serieus in de bak rijden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:39

Precies Maartje, als je goed kijkt naar hem zie je hem letterlijk trillen op z'n benen en vindt hij het echt doodeng :')
Autumn geweldig he <3 geeft toch wel weer een super gevoel dat hij mij zo enorm vertrouwt, m'n knappe vriendje <3

Heerlijk toch samen zo genieten Autumn, jullie zijn ook enorm gegroeid afgelopen jaar he! :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:44

_Tarzan schreef:
Precies Maartje, als je goed kijkt naar hem zie je hem letterlijk trillen op z'n benen en vindt hij het echt doodeng :')
Autumn geweldig he <3 geeft toch wel weer een super gevoel dat hij mij zo enorm vertrouwt, m'n knappe vriendje <3

Heerlijk toch samen zo genieten Autumn, jullie zijn ook enorm gegroeid afgelopen jaar he! :D

Onwijs, ik doe nu alles met hem. Na 3 weken vakantie zo opgestapt en 2 uur in het bos gereden. Nergens over nagedacht maar gewoon gedaan.
Ik kreeg hem vrijdag alleen dus niet uit het land. Dat grapje heeft hij al lang niet uitgehaald. We houden het maar even op het wapperende lint voor het hek, maar ik sta wel weer even op scherp..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:59

zo mooi om bij iedereen de groei zo te kunnen volgen!

En als er even geen groei is, dan is dit altijd een hele fijne groep :+:

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:12

Maartje_M schreef:
zo mooi om bij iedereen de groei zo te kunnen volgen!

En als er even geen groei is, dan is dit altijd een hele fijne groep :+:

Daar ben ik het zeker mee eens :j onderhand best een ‘stabiele’ club die elkaar steunt bij de leuke en minder leuke momenten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:50

Maartje een dikke knuffel voor jou :knuffel:

Wat goed zeg Tarzan dat Fuego zoveel vertrouwen in je heeft dat ondanks dat hij heel erg spannend vindt, je toch volgt.

Autumm ook goed bezig! Dat je af en toe scherp moet blijven houdt het levendig :')

Bij ons gaat het een beetje zijn gangetje, niet veel bijzonders te melden. Izarra leert gestaag steeds meer bij, ik ook.
Ik moet nog wel flink wennen aan mijn nieuwe ( magnetische ) stijgbeugels.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:54

Wat knap dat Fuego al zo is gegroeid! Echt heel stoer van hem, trailers zijn ook zulke rare dingen!
Ik heb Siarah eigenlijk niet meer op de trailer gehad sinds ze er vanaf kwam toen ik haar kocht. Wel aan een stalgenootje gevraagd of ik eens hun trailer mag gebruiken om te oefenen. Is er alleen nog niet van gekomen.

Autumn: wat gaaf dat je wilde paarden kunt tegenkomen! Wat heerlijk dat je zo kunt opstappen en wegrijden met Nero.

Maartje hoe zijn je afgelopen dagen geweest? Alles een beetje kunnen laten bezinken?

Ineke: had je een reden dat je bent overgestapt naar magnetische beugels?
Hoe lang rijd je Izarra nu? Ze is nog jong toch?

Hier blij met mijn zadel. Siarah moest er een beetje aan wennen vwb mijn hulpen voelen maar na 3x rijden reageert ze weer zoals ze deed met het oude zadel. Vandaag weer les gehad en weer flink geoefend met het nageeflijk rijden in zowel stap als draf en tempo wisselingen nu ook in draf geoefend. Ze doet zo hard haar best ondanks dat ze soms ook lekker koppig kan zijn hahaha
Hier met der nieuwe zadel :D

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:09

Lief dat je er naar vraagt. Maar nee :+ woensdag hebben we een gesprek voor onze jongste zoon wat ik best wel spannend vind, hopelijk dan wat meer rust.

Zag net net voeren dat Elevada weer nog slechter loopt ;( bedacht me ook dat ze vorig jaar rond deze tijd gediagnosticeerd is, dus vraag me nu af of de seizoenen invloed hebben…

Knappe Siarah!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:17

Superknap van Fuego :D Ik vind het echt zo leuk als ze zo braaf zijn met laden! Jenara heeft ook nog wel wat spanning op de trailer hoor, maar ze loopt er steeds zo braaf op!

@Autumn, oh wat fijn als je na zo'n periode gewoon kan opstappen en wegrijden :D En wow, wilde paarden! Daar zou Jenara nog wel echt nerveus van worden denk ik! Wat grappig dat Nero ging zoeken naar de ruiters :')

@Maartje, dat zou zeker wel kunnen denk ik! kou en vochtigheid is wel vaker een trigger voor bepaalde problemen (ook bij mensen, ik heb in de winter ook makkelijker last van mijn knie bv.) En wat je zegt van deze groep sluit ik me helemaal bij aan, superfijn dat iedereen elkaar hier zo steunt, door goede en mindere tijden!

@Ineke, stabiele vooruitgang is superfijn! Geniet ervan, maar dat doe je vast wel :D

@Seni, dat groen staat haar mooi! En je zadel is ook mooi :p Haha, dat goed haar best doen en toch koppig zijn vind ik heel herkenbaar, heb er ook zo één :p

Een tijdje terug werd er hier ook gesproken over moeite met de galop, dat heb ik ook echt wel. Buiten galoppeert ze super in rechte lijnen, maar in de piste heeft ze echt vreselijk moeite, daar is de balans nog heel ver zoek. De kracht begint te betere, dus aanspringen gaat steeds beter en op zich kan ze ook wel in galop blijven, maar ze loopt zichzelf wat vast in de bochten, waardoor ze dan toch makkelijk weer terug in draf valt. Maar ik weet waar we vandaan komen, dus ik probeer me niet te veel blind te staren op wat er nog niet goed gaat!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:43

Oh man galop, ik weet nu weer hoe moeilijk het is. Ik ben met Lissy bezig het aan te leren aan de longe. Dat is 3 passen en dan: help, alweer een bocht! :oo
Heeft nog ff nodig dus haha

De spat van Elevada kan ik me voorstellen dat ze daar bij weerswisselingen meer last van heeft, maar haar cyste lijkt me sterk? Dat is wel het been waar ze nu slecht op loopt

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:03

Enorm stoer van fuego, hij doet t toch maar even, knapperd!!

Heerlijk autumn, echt fijn zulke paarden en tja....grapjes moeten kunnen op zn tijd haha.

Mooie foto seni, knap dier, logisch dat t even wennen is met een nieuw zadel, kleur dekje is ook echt mega gaaf op dr <3

Maartje, ik denk dat de overgang van ander weer zeker wel mee kan spelen, t blijft altijd lastig inschatten.
Ben t met je eens, ook al is er geen groei of zit t erg tegen, het mag er allemaal zijn.
Al gaat t bij ons niet zo lekker, vind ik t heel fijn om mooie foto's, leuke berichten, fijne updates en goede berichten te lezen, geniet dan lekker mee

Dat lijkt me ook wel apart ineke, magnetische stijgbeugels, bevallen ze verder wel goed?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:15

Ik ben 24 september gekeurd als pararuiter en mag met dispensatie wedstrijden gaan starten, wanneer wij daar klaar voor zijn. Dat betekent dat ik o.a. met magnetische stijgbeugels mag rijden. Ze laten echter ook wel los wanneer dat niet moet :')
Dus vandaar dat het wennen is.

Fijn hoor Seni een goed passend zadel en dat groen staat haar erg goed!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:13

Hopelijk wennen de beugels snel Ineke!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:14

Jeetje ja dat lijkt me ook erg wennen.
Wel super dat je daar wedstrijden mee mag rijden

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:25

He Maartje wat naar met Elevada zeg :(:)

Met Neva gaat het allemaal zijn gangetje! Morgen krijgt ze weer een fascia behandeling, als ik het zo goed zeg. Werd gisterochtend wel gebeld dat de brokkenpiloot weer een wond op haar neus heeft, maar dat hoefde niet gehecht gelukkig. :7

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:49

Altijd gezellig, zo'n brokkenpiloot haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:52

Wat is een facia behandeling?
Gelukkig dat ze niet gehecht hoeft te worden, met een brokkenpiloot heb je al pech genoeg :o

StellaPRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:05

Ineke2 schreef:
Ik ben 24 september gekeurd als pararuiter en mag met dispensatie wedstrijden gaan starten, wanneer wij daar klaar voor zijn. Dat betekent dat ik o.a. met magnetische stijgbeugels mag rijden. Ze laten echter ook wel los wanneer dat niet moet :')
Dus vandaar dat het wennen is.

Ik rijd met Ophena beugels met plus zolen! (Heb een gedeeltelijke voet verlamming) erg blij mee en zit een stuk stabieler! We springen zelfs weer sinds 2 maanden! Welke beugels gebruik jij?

StellaPRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:08

Morgen wordt mijn PRE veulen gekeurd heeeeel spannend, leuke bloedlijn fijne beweging.

Jenara schreef:
@Stella, welkom! Ben alvast benieuwd naar een foto van je PRE! En knap hoor, al M1!

Eens zien of dat uploaden lukt.

Barokke dressuur in Exloo April

Afbeelding

Drenths Kampioenschappen in Juni

Afbeelding

Het weekend starten we M1 dressuur in Ruinerwold en zondags para dressuur in Wierden volle agenda! Maar erg fijn na een lvakantie van Amigo.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:14

Wat een knappe zeg! En wat is ‘ie wit _/-\o_ Spannend de keuring!

Hoe is de behandeling gegaan Jorinda?

Wij hadden maandag les op de nieuwe bodem in de binnenbak. Hij gaf er niks om en de les ging super! Na een maand niks gedaan te hebben, super trots.
Gisteren dacht ik, we gaan doorpakken na de les. Was het eerste halfuur geen land mee te bezeilen. Ik snap er niks van. De binnenbak was eng, de hoek was weer eng. Na het halfuur ging het weer net zo goed als met de les. Wat is dat paard toch een grote puzzel.
Spoiler:
Als er iemand is die in noord-Holland woont en eens mee wilt kijken/Nero wilt rijden sta ik daar zeker voor open :j

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:56

Afbeelding
Afbeelding

ook al weer een jaar geleden, mijn Andalusier Maximilian bij een evenement hier in de heuvels boven het dorp, en eentje naast zijn stalmaatje Sultan (met een gastamazone uit Zweden erop).
Afbeelding

en in de cavaleriecharge het spits afbijten

(dank aan Max Knegjens en Ben van Koert voor de fotos)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:51

Airnt schreef:
[ [url=m/JbwvQw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/80R7dy.jpg]Afbeelding[/url] ]

ook al weer een jaar geleden, mijn Andalusier Maximilian bij een evenement hier in de heuvels boven het dorp, en eentje naast zijn stalmaatje Sultan (met een gastamazone uit Zweden erop).
[ [url=m/BswFYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

en in de cavaleriecharge het spits afbijten

(dank aan Max Knegjens en Ben van Koert voor de fotos)

Wat ontzettend gaaf!! <3 _/-\o_

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:51

Zo gaaf Airnt!

Wat een knapperd ressivs! Wordt het veulen gekeurd voor aankoop of begrijp ik het niet goed?

Hm Autumnn was er niet toch iets anders dan met de les wat hem triggerde dan?