Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:23

Ja ind eerst kijken of het klikt en dan bedenken of je op wil geven wat je nu hebt. Anders vragen om een proefperiode.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:13

Ja mag indd een paar keer rijden. Hij word in Maart ongeveer zadelmak gemakt en vanaf April ongeveer zal ik niet veel meer kunnen rijden ivm het veulen, ze is in Mei uitgerekend dus dan zou ik mooi een paar keer die hengst kunnen rijden.
En die zou ik dan indd ook willen gaan starten dus dan zou ik sowieso door moeten rijden met zotte tot ik L2 met winst ben :)
En ik vind t ook heel moeilijk hoor, ik weet t ook echt nog niet.
Nog maar ff goed over nadenken :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:06

Jenny succes vandaag en ook veel plezier!

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:58

Gisteren hebben Karsten en ik ons wedstrijd debuut gehad. Eerste proef was hij nog een beetje onder de indruk van weer een nieuwe binnenbak. En sloot hij zich een beetje af voor mijn hulpen. 2e proef ging al stuk fijner. Met 183 en 193 punten kan ik alleen maar ontzettend blij en trots zijn. Nu thuis nog wat beter leren wijken en schakelen in galop dan zit er misschien nog wel meer in.
Heb toch maar gekozen voor een dubbele hengstenvlecht en deze flink vast gespoten met haarlak. Nu hopen dat hij daar vannacht niet op is gaan schuren. :=

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:57

Gefeliciteerd met je punten!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:00

Gefeliciteerd! Mooie punten hoor!!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:42

Gefeliciteerd met je punten! Netjes hoor

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:25

Nou vandaag L1 en L2 hc gestart in houten vanwege volgende week, maar ging niet helemaal vlekkenloos. Zoals altijd bij indoor met de handrem er op. Zo zonde. Maar goed ik kwam er om de baan te verkennen en dat zorgt voor minder stress tijdens de kampioenschappen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:47

Jammer dat het zoveel invloed op haar heeft je zou denken dat ze een keer gewend raakt.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:14

Nou deze stugge dame helaas niet haha

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:30

Jammer Shireen, je zou toch indd zeggen dat ze een keer gewend moeten raken aan een bak

Ik gister ook op wedstrijd geweest, inmiddels ook een paar keer al in die bak geweest maar toch elke keer weer eng.. |o
Eerste proef 191 punten, was ik over de draf stukken erg tevreden, jammer dat ze vanuit de grote volte midden galop ineens de hoefslag niet meer op wilde en ik niks meer kon en de tweede proef 187 punten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:14

Esther dat zijn keurige punten!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:16

Netjes!! Gefeliciteerd! Wie gaan er dit weekend allemaal starten?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:23

esther: netjes hoor!! van harte

ik moet zondag de kampioenschap rijden. Ben benieuwd. 1 proef er op of er onder haha
zag de uitslagen van de kampioenschappen L2 tm Z dat liep ook enorm uit één. zo zie je maar hoe moeilijk het is om constant te rijden.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:11

Ik heb zaterdag wedstrijd eerste van dit jaar

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:55

Dank jullie wel!

Spannend hoor kampioenschappen!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:23

Ja wat doe ik mezelf aan :D

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:27

Is al effe geleden dat ik hier gereageerd heb maar zal me ook nog eens melden.
Ik lees dat er dus een hoop meer zijn die maar spanning blijven houden bij meerdere keren in dezelfde bak rijden. Ik word er soms ook echt helemaal knettergek van.
Ben verder echt superblij met mijn 1e friesje, maar soms... -O-
Jinthe blijft ook maar zeiken iedere keer op een vreemde locatie en zelfs de rijbak op de pensionstalling blijft een ramp. Ze staat er toch al vanaf sept maar nog steeds is het achterste gedeelte (juist t gedeelte waar NIKS te zien is tov de andere kant waar steeds wisselend balen stro liggen) reuze eng. Niet door de hoeken willen, al na B/E van de hoefslag weglopen met buitenstelling en soms dus ook echt ineens vol op de rem en 180 graden omdraaien, terwijl als ik haar longeer, ze gewoon rondloopt en niet zeurt.
Laatst keer met slof eraan en toen die effe wat strak stond omdat ik haar gezeik echt effe kotsbeu was, ging t super, geen enkele poging om weg te lopen of van de hoefslag te komen. Slof los.. hoofd weer in de lucht en wegdraaien.
Ben nu sinds aantal weken mijn KWPN-er die net zadelmak is ook aan t rijden en die kan nogal eigenwijs doen, maar wat een genot om gewoon over de hoefslag te kunnen rijden zonder echt continu bewust die hoeken in te MOETEN sturen.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:16

Spannend kampioenschappen!! Succes iedereen! +:)+ Ik mag zondag weer

Raiza, Jammer dat ze zoveel last van spanning heeft. Vind het zo'n gave fries die jij hebt! Misschien ben ik door blessureleed en signalen van het paard wel te voorzichtig geworden op medisch gebied, maar heb je haar toen je dr kocht met keuren op de foto laten zetten hals en rug? Sommige paarden die daar wat mankeren kunnen ook dit soort gedrag vertonen met rijden. Kan ook gewoon het karakter zijn hoor van je paard natuurlijk! :j Lastig is dat om om te gaan met die spanning. Ben zelf ook blij met een wat stabieler paard nu dus kan me voorstellen dat je kwpner soms een verademing kan zijn :P

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:52

Nou indd Shireen, daarom doe ik bewust niet mee aan kampioenschappen :') heb met een normale wedstrijd al genoeg spanning/zenuwen laat staan voor kampioenschappen :)

Raiza, ik herken het helemaal! Ik rijd die van mij nu 2,5 jaar en zeker het eerste jaar was ook de binnenbak bij de eigenaresse thuis elke keer achterin weer spannend, terwijl we daar 3 tot 4x in de week rijden.
Je zou toch denken dat ze het allemaal wel een keer gezien hebben...
Ook op wedstrijd is het elke keer weer eng, terwijl ik bewust een paar keer achter elkaar op dezelfde locatie ben gestart.
Ze zeggen altijd die koele Friezen, nou ik ken er zooo veel die het niet zijn |o en die KWPN'ers die hoger in het bloed staan zijn vaak veel makker... :')

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:32

ik heb mijn fries nu bijna 4 jaar en heb zeker de eerste 1.5 tot 2 jaar net zo lopen kloten. Door de bak scheuren of 1 bak kant was eng. Ik dacht echt dat ik de verkeerde beslissing had genomen, maar gelukkig is het wel heel erg goed gekomen. Het blijft een dier.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:36

Guysss.
Ik ga jullie verlaten! Ik ben gestopt met Xira rijden, want we hebben een eigen paard gekocht. We blijven wel in t zwart! Is alleen geen fries! haha
Wel jammer, ging net zo lekker met Xira! Maar een eigen is ook wel lekker :D

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:48

Mijn KWPN'ers zijn toevallig wel minder kijkerig als de friezen van mijn vriend. Denk dat je het gewoon een beetje moet treffen. Net wat Jenny zegt het blijven dieren. Ze zijn allemaal anders.

Succes voor diegene die kampioenschappen mogen rijden. Toch al super leuk als je geselecteerd bent.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:02

Jammer xPearl, meer veel plezier van je eigen paard!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:09

Pearl veel plezier met je eigen paardje!