[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:24

ja sorry, ik ben een digitale kluns :o Als iemand weet hoe ik dat kan draaien dan hoor ik het graag! Hoop binnenkort eens wat filmpjes van mij te Yippie te maken, maar dan moeten jullie niet zo streng zijn hoor,anders durf ik niet :P zou willen dat ik al zo netjes kan sturen als het lesgeefmens :o :D maar ik wil wel nog even melden dat ik retekritisch ben qua instructie, anderhalf jaar gezocht heb naar een goede instructrice en echt heeul erg blij ben met Leandra. Ze weet echt waar ze over praat, kan alles goed onderbouwen en het belangrijkste: ik merk aan hoe Yippie loopt dat dit voor ons goed werkt, ik leer zoveel nu (en ik moet nog zoveeeeel leren := ) :) Wat niet wegneemt dat er meerdere wegen naar Rome zijn, en alle tips en opmerkingen welkom zijn, kan ik alleen van leren toch? :)
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 11-08-09 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:31

@Nombrado, ik ben ook niet voor het hele snelle. Dan kunnen paarden zich niet goed meer dragen en vallen ze op de voorhand.
Maar naar mijn inzicht is het beter als Yippie net iets meer in 1 geheel draaft, 1 klein tandje meer aanvullen van achteruit ;)

Verder geen commentaar over het rijden, er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden en de ruiter zit keurig stil op het paard.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:37

kjoetie schreef:
ja sorry, ik ben een digitale kluns :o Als iemand weet hoe ik dat kan draaien dan hoor ik het graag! Hoop binnenkort eens wat filmpjes van mij te Yippie te maken, maar dan moeten jullie niet zo streng zijn hoor, zou willen dat ik al zo netjes kan sturen als het lesgeefmens :o :D maar ik wil wel nog even melden dat ik retekritisch ben qua instructie, anderhalf jaar gezocht heb naar een goede instructrice en echt heeul erg blij ben met Leandra. Ze weet echt waar ze over praat, kan alles goed onderbouwen en het belangrijkste: ik merk aan hoe Yippie loopt dat dit voor ons goed werkt, ik leer zoveel nu (en ik moet nog zoveeeeel leren := ) :) Wat niet wegneemt dat er meerdere wegen naar Rome zijn, en alle tips en opmerkingen welkom zijn, kan ik alleen van leren toch? :)

Houden hoor, Leandra

Voor een jong paard, ben je super goed op weg!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:39

Kelly_Taco schreef:
@Nombrado, ik ben ook niet voor het hele snelle. Dan kunnen paarden zich niet goed meer dragen en vallen ze op de voorhand.
Maar naar mijn inzicht is het beter als Yippie net iets meer in 1 geheel draaft, 1 klein tandje meer aanvullen van achteruit ;)

Verder geen commentaar over het rijden, er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden en de ruiter zit keurig stil op het paard.

Voor een jong paard is het heel lastig in 1 geheel te draven (alhoewel dit hier wel zeer knap al is)
die is nog zo aan het zoeken naar balans (met ruiter erop die veelal juist tegenstrijdige hulpen geven en de balans van het nog jonge paard storen) , dat is hier al zeer knap hoor.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:41

nombrado schreef:
Kelly_Taco schreef:

Voor een jong paard is het heel lastig in 1 geheel te draven (alhoewel dit hier wel zeer knap al is)
die is nog zo aan het zoeken naar balans (met ruiter erop die veelal juist tegenstrijdige hulpen geven en de balans van het nog jonge paard storen) , dat is hier al zeer knap hoor.

Ik zeg ook niet dat het verkeerd is wat Yippe toont maar juist als de instructrice erop stapt zou ik verwachten dat ze ietsje meer naar dit punt toewerkt.
Als ze net iets meer aangevuld zou worden zou ze ook iets stiller in haar hoofd blijven en kan je daar het balans in zoeken.
Wat idd niet wegneemt dat het echt geen verkeerd plaatje is om naar te kijken.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:42

Ik heb ook het filmpje bekeken , niet echt veel comentaar , mijn persoonlijke visie is iets meer overgangen rijden en niet te veel in de volte blijven hangen dus ook iets meer rechtrichten (hopen dat ik alles correct zeg in het nederlands).
Ik geloof dat ze pas onder het zadel is dus het gaat toch goed , zoals ze in het spaans zeggen poco a poco

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:47

jus schreef:
Ik heb ook het filmpje bekeken , niet echt veel comentaar , mijn persoonlijke visie is iets meer overgangen rijden en niet te veel in de volte blijven hangen dus ook iets meer rechtrichten (hopen dat ik alles correct zeg in het nederlands).
Ik geloof dat ze pas onder het zadel is dus het gaat toch goed , zoals ze in het spaans zeggen poco a poco

daar zeggen ze toch ma'nana (met dakje) ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:58

GRRRR :( druk ik op een knopje alles weg nou nog een keer dan maar.

Eindelijk de HEIKE SPAM die ik jullie beloofd had

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier was ik zijn voorpluk aan het goed doen en zoals je kunt zien kan ik er nu al bijna niet meer bij :+

Afbeelding
een kusjes voor mijn knapperd :+:

Afbeelding
samen met zijn wedstrijd vriendje zidane

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de 3 stalmaatjes v.l.n.r zidane, opium en heike

Afbeelding

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:59

Ja is misschien wel goed te vermelden, Yippes is nu pas 4 maanden echt serieus onder het zadel, waarvan ik nu een lesje of 6 heb gehad. Ze is nu 4 en 2 maanden. Naast het voltewerk rijden we ook heel veel lijntjes, pionnetjes en tempowisselingen etc. alles om paardlief lekker los en recht te krijgen. Nu ik nog :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:05

Jellie ja hoop ook echt dat hij na het trekken geen last meer heeft van zijn mondje! En nog veel gekocht???
hihi zie net paar blz verder dat je flink geshopt hebt!! Leuk hoor!

Ilona zou gaaf zijn als je volgend jaar ofzo ook mee zou kunnen doen! Vervoer etc is hier ook moeilijk want mag zelf niet met de trailer rijden dus moet altijd een van mn ouders meesleuren. Heb al wel een groom aangeboden gekregen haha... Die vond dat ik moet gaan en dan ging zij wel mee haha..
Wat een deugniet die Chico! Gekke puberpony :p

Saida Balen zeg dat het weer niet zo super gaat met Tommie! Echt vreemd. staat er bij jullie in de buurt geen berenklauw? Is onkruid met daaraan witte bloemen en geeft bij mensen ook bulten en weet dat paarden en een soort van brandplekken van op hun neus kunnen krijgen....

Jasmijn hele fijne vakantie! Ben stiekem wel een beetje jaloers ik wil ook :P

Karina fijn dat ze al wat beter met elkaar op kunnen schieten! Wel gaaf als jullie binnenkort samen naar het bos zouden kunnen!

Elise balen zeg dat het weer zo beroerd gaat! Snap dat je dan geen zin hebt om te bokken! Sterkte meid! En als je even je hart wilt luchten pb maar!

Kelly lachwekkende ava heb je zeg! echt passend bij de topicnaam haha

Suus zal lekker gezeten hebben die broek haha.. Maar wel leuke foto's en wat een geweldige kat!!!!

Kjoetie ga zo je filmpje bekijken maar mn internet is te sloom op het moment om het tegelijk te openen met bokt. Dan krijg ik hem beeldje voor beeldje en zie ik nog niks...

Madelief klinkt als een leuke dag bij je paard!

Denise leuke foto's van Heike!!

Zo eerst even dit posten en dan mn egodeel typen...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:05

Kjoetie, eigenlijk hoort deze discussie ook helemaal niet thuis in het topic..
Iedereen ziet dingen weer anders.. en hoe we het ook wenden of keren Yippie loopt er netjes bij!

Zag trouwens dat Yippie weer een Franda brusje krijgt :D

Leuke foto's van Heike! Lekker sociaal met meerdere paardjes in de wei.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:11

Si , mañana , hebben jullie niet op het toetsenbord :n

Heb nog mooie foto van pony van leerling , ze is ondertussen te groot geworden en pony gaat nu naar het kleine zusje , we zijn op zoek naar een paard ondertussen rijdt ze mamas paard een PRE , liefsts wil ze een warmbloed.
Hier rijden de kinderen op leeftijd dus volgend jaar moet ze naar cadettes tussen 14 en 16 en die zitten toch al op M2 Z niveau.
Om dit niveau te rijden heb je galope 7 nodig dit zijn een soort diplomas ruiterbewijzen , dan moet je dus examen gaan doen elke keer tot je bij de 7 ben , een heel gedoe.
In september hebben we de Spaanse jeugdkampioenschappen dus dat is wel leuk , Spanje is alleen zo groot , dus het is altijd wel reizen.

Afbeelding

Tweede foto met PRE van Mama.

Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:15

Zo dan mijn egodeeltje.

Vanochtend kwam de hoefsmid voor Hincapie. Die was wat later omdat hij geen benul had hoe hij bij de nieuwe lokatie moest komen haha. Die heb ik dus maar aan de telefoon de weg gewezen.
Hincapie was alweer veel braver bij de hoefsmid maar bij voetje 4 had hij niet zoveel zin meer om stil te staan. Mede doordat het heel druk werd met leasertjes.

Daarna de poging gedaan om Hincapie bitloos te rijden. omdat ik geen bitloos hoofdstel heb of iets dergelijks en het zonde vind om voor 1 keer te kopen als ik toch niet weet of hij het pikt. Dus heb ik een africhtingsneusriem (zo een lage) gepakt en daar de teugels aan vast gemaakt. Daarnaast toch het bit erin gehangen zodat ik mocht hij echt niet reageren toch iets te zeggen zou hebben.
Toen ik opstapte had meneer al iets te veel zin en daarna toen ik wilde gaan draven met mijn bitteugels best lang nam meneer een sprintje. Daarna negeerde hij de neusriem totaal en banjerde vrolijk door en had er weinig zin in. Toen het maar gecombineerd en dat ging al een stuk beter. Het scheelde volgens mij wel in zijn mond dat de druk verdeeld was tussen neus en bit maar hij was nog niet lekker te rijden.
Dus dan maar hopen dat het morgen gaat helpen.

Daarna vanmiddag een inie-minie-boktmeeting gehad.
Malin is bij Hincapie komen kijken! Ze wilde van mij een pot glucosamine overkopen en natuurlijk Hincapie zien dus kwam ze gezellig naar de manege toe. Na Hincapie te hebben laten zien (die niet wilde lopen in de longeercirkel.... kan hij indruk maken doettie het niet) even een rondleiding gegeven en daarna nog gezellig wat gedronken. Was echt gezellig!

Daarna ben ik nog met een vriendin naar de Hypo geweest om mijn zadel op te laten vullen. Was 1 keer gratis binnen een jaar dus dat moest ik dan ook wel doen he je bent hollander of je bent het niet ;)
Verder me heeeeel goed beheerst bij de hypo heb alleen twee kwastjes voor hoefvet gekocht en een zak snoepjes. Dekje heb ik niet gekocht want wil er eentje van de nieuwe hh collectie die half aug uitkomt!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:18

Jaja jus die ñ hebben wij ook hoor :P alleen wordtie niet gebruikt haha
Gaaf beestje die pony!!! Die PRE trouwens ook!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:24

ñ hehe ja ik heb hem ook gevonden!
Mooie pony!!!

Laura.. haha ja aangezien ik standaard op een roze wolk zit vond ik hem wel heel grappig.
Welke Hypo ben je geweest?

Een lage neusriem is ook niet ideaal hoor om mee te rijden haha.
Maar wel een mooie manier om te controleren in hoeverre je dingen op je zit kan oplossen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:24

Citaat:
Jaja jus die ñ hebben wij ook hoor

Dus ik ben gewoon helemaal niet origineel , leuk hoor.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:27

Verre van :P

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:28

Wat dachten jullie van deze ¿ haha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:32

hmmm ff zoeken hoor haha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:32

¿

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:33

:P

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:37

Nou ik vind het juist fijn dat er ook binnen dit topic meegekeken en gedacht wordt, ik kan wel tegen een beetje kritiek en dommer wordt je er nooit op toch? Ik vind ons nog lang niet HAW-waardig en hier zitten ook mensen waarvan ik denk dat ze best wat zinnigs kunnen opmerken :D

enneuh Kel, wat is een Franda brusje??? :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:41

Fries X Andalusier.
Franda :D

Broertje / Zusje
Brusje

Friesje is gedekt door Andalusierhengst Condo

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:43

Aaaaaah jus ben je nou zielig??? nou je niet orgineel bent....

Kelly nee ik weet dat het niet ideaal is met een lage neusriem maar om nou meteen een kaptoom of een bitlooshoofdstel te kopen vind ik ook zo wat (zo vol is mn portomonnee ook niet... ) Ennuh vind je ava wel heel gaaf hoor!
Ben bij HypoBrabant geweest in St. Willebrord. Is voor ons het dichtste bij van de hypo's. ga verder meestal naar superhorse of een klein lokaal winkeltje hier..

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:43

Kelly_Taco schreef:
Fries X Andalusier.
Franda :D

Broertje / Zusje
Brusje

Friesje is gedekt door Andalusierhengst Condo

Van Noor Tanger?
@ jus: welke afstamming heeft de pony? Mooi beestje!