Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kjoetie schreef:ja sorry, ik ben een digitale klunsAls iemand weet hoe ik dat kan draaien dan hoor ik het graag! Hoop binnenkort eens wat filmpjes van mij te Yippie te maken, maar dan moeten jullie niet zo streng zijn hoor, zou willen dat ik al zo netjes kan sturen als het lesgeefmens
![]()
maar ik wil wel nog even melden dat ik retekritisch ben qua instructie, anderhalf jaar gezocht heb naar een goede instructrice en echt heeul erg blij ben met Leandra. Ze weet echt waar ze over praat, kan alles goed onderbouwen en het belangrijkste: ik merk aan hoe Yippie loopt dat dit voor ons goed werkt, ik leer zoveel nu (en ik moet nog zoveeeeel leren
)
Wat niet wegneemt dat er meerdere wegen naar Rome zijn, en alle tips en opmerkingen welkom zijn, kan ik alleen van leren toch?
Kelly_Taco schreef:@Nombrado, ik ben ook niet voor het hele snelle. Dan kunnen paarden zich niet goed meer dragen en vallen ze op de voorhand.
Maar naar mijn inzicht is het beter als Yippie net iets meer in 1 geheel draaft, 1 klein tandje meer aanvullen van achteruit
Verder geen commentaar over het rijden, er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden en de ruiter zit keurig stil op het paard.
nombrado schreef:Kelly_Taco schreef:@Nombrado, ik ben ook niet voor het hele snelle. Dan kunnen paarden zich niet goed meer dragen en vallen ze op de voorhand.
Maar naar mijn inzicht is het beter als Yippie net iets meer in 1 geheel draaft, 1 klein tandje meer aanvullen van achteruit
Verder geen commentaar over het rijden, er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden en de ruiter zit keurig stil op het paard.
Voor een jong paard is het heel lastig in 1 geheel te draven (alhoewel dit hier wel zeer knap al is)
die is nog zo aan het zoeken naar balans (met ruiter erop die veelal juist tegenstrijdige hulpen geven en de balans van het nog jonge paard storen) , dat is hier al zeer knap hoor.
jus schreef:Ik heb ook het filmpje bekeken , niet echt veel comentaar , mijn persoonlijke visie is iets meer overgangen rijden en niet te veel in de volte blijven hangen dus ook iets meer rechtrichten (hopen dat ik alles correct zeg in het nederlands).
Ik geloof dat ze pas onder het zadel is dus het gaat toch goed , zoals ze in het spaans zeggen poco a poco