Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:48

Ik kom er eventjes bij ! :)
Over een dik jaar zou ik graag stilaan beginnen met simpele oefenwedstrijden, (wat stap en draf) samen met mijn jonge hengst Siebert en tevens ook mijn allereerste Fries. Ik kijk er zooo hard naar uit om samen aan de slag te gaan ! *\o/*
In mei word hij 3, maar voorlopig mag hij op de weide blijven ronddansen want in augustus gaan we eerst naar de keuring :) !

Babette

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:12

Weten dames hier hoe je je kan kwalificeren voor de kampioenschappen van het Friese Paard of
is dat niet elk jaar?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:00

indoor of outdoor?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:15

LiindseyV schreef:
Over een dik jaar zou ik graag stilaan beginnen met simpele oefenwedstrijden, (wat stap en draf) samen met mijn jonge hengst Siebert en tevens ook mijn allereerste Fries. Ik kijk er zooo hard naar uit om samen aan de slag te gaan ! *\o/*
In mei word hij 3, maar voorlopig mag hij op de weide blijven ronddansen want in augustus gaan we eerst naar de keuring :) !
[ Video ]

had hem gezien op fb leuk beessie hoor <3

Laura1982 schreef:
Echt super fijn zo fijn en goed heb ik hem nog niet gehad!

dat is super zeg! *\o/*

KarinvdM schreef:
[ [url=m/dowf4k.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A4d7xp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou hèhè, ik zit er eindelijk ook weer op na alle ellende met m'n gebroken voet en de operatie. Het is nog niet 100%, maar ik kan en mag gelukkig weer rijden. :) Ik was erg verbaasd dat ik al groen licht kreeg van m'n fysio. Hopelijk kunnen we nu lekker door trainen en in de zomer eindelijk gaan starten.

succes! ik hoop dat het groene licht blijft ;)

xPearl schreef:
Weer thuis van wedstrijd in Elim! Dit keer 2 proeven.
Vond het voor mn gevoel heeeel fijn!
Vond het wel beetje streng gejureerd, maar alles wat op mn protocol staat, klopt wel! Haha. Toch nog 182 en een 2e prijs en 178 (:.
Moet toch echt meer gaan rijden, en dat zei de jury ook tegen mij (heb even met m gepraat). Maar we hebben weer punten om aan te werken!

je eigen gevoel is het belangrijkst toch?! ;) :)

vanmiddag gehoord dat mijn kep italia is binnengekomen :Y) :D }:) O:) ~~}> =:) ga hem vrijdag ophalen :):) :wow: <<) *\%/*

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:47

Jenny_S schreef:
indoor of outdoor?

Outdoor :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:43

Data zijn nog niet bekend. Houd het zelf ook in de gaten. Meestal wel in februari bekend

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:16

Oké maar moet je dan speciale wedstrijden starten of wordt er naar de reguliere knhs wedstrijden gekeken?
Dit is helemaal nieuw voor mij en kan over de "spelregels" niks vinden :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:41

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:16

Dat lijkt me ook zo gaaf die friese kampioenschappen!! :wow: Helaas gaan er niet speciaal daarvoor ijzers eronder, want dat is ook weer zo zonde..

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:59

Ik wil misschien het outdoor seizoen ook mee gaan doen met de kampioenschappen.

Heb ook geen ijzers en ga ze er ook niet speciaal onder zetten maar niet alles is op gras.
In Oud-Beijerland is het bijvoorbeeld gewoon op zand

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:10

LiindseyV schreef:
[ Video ]

Knappe hengst!
Weet niet hoe het bij jullie in België is, maar hier in NL mag je pas een hengst starten als je zelf L2 met winst bent geweest.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:40

Ergens lijkt het mij onwijs leuk die selecties maar we zitten in een klasse dat veel top amazones ook mee doen met de jonge hengsten en daar kunnen wij niet tegenop.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:09

Dat is zo idd dat niet alles op gras is, maar de uiteindelijke kampioenschappen wel toch? De selecties niet, maar stel stel stel dat je daar dan door bent dan kun je alsnog ijzers eronder gaan zetten of heel safe gaan rijden. Daar heb ik geen zin in hihi. Ze glijd al snel op gras dus straks met outdoor word het goed zoeken naar losrijden en proef op zand. Heb al een keer onder een paard gelegen doordat ie uitgleed, dat nooit weer :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:25

Misschien dat ik ook voor de kampioenschappen ga rijden. In het voorjaar doe ik er altijd ijzers onder, dus geen probleem met gras

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:24

Laura1982 schreef:
Ergens lijkt het mij onwijs leuk die selecties maar we zitten in een klasse dat veel top amazones ook mee doen met de jonge hengsten en daar kunnen wij niet tegenop.

Dat viel mij op bij het verslag van vorig jaar. Veel semi pro's en veelal hengsten. Maargoed ik denk dat het vooral heel leuk is om mee te doen aan een evenement met alleen Friezen. Ik ben al blij als ze in de goede galop aanspringt dus heb geen hoge verwachtingen haha

De 28ste ons debuut jeeh

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:03

De dekhengsten starten vaak wel wat hoger, je rijd wel echt tegen de semi-profs idd. Het zijn dan ook vaak wel dezelfde die winnen uiteindelijk. Bij mij staan deze kampieonschappen in de agenda voor 2017 (lange termijn plannen enzo :') ) maar dan kan ik in het najaar / winter Klasien weer oppakken na het veulen. En dan in de zomer daar mee rijden, ik wil wel echt gaan proberen daar fanatiek aan te werken en te selecteren voor de finale dag... Winnen zal ik vast niet doen maar wil wel gewoon heel graag een keer daar rijden.

De staldeuren van de wedstrijd paarden van mijn stalbazin hangen vol met die stalplaten daarvan, op klasien haar stal hangen er ook een paar maar die heeft ze dus met mijn stalbazin behaald. Ik heb er dit jaar dan wel een hippiade plaat bij mogen hangen maar dat kampioenschap moet er ook nog bij O:)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:35

Helaas moet je wel echt hoog eindigen anders zit je er echt niet bij.
Laura: ja inderdaad vanaf L2 doen de betere mee. B en L1 heb je nog kans.
Veel is inderdaad op gras dus stiften indraaien wel aan te raden. Ik weet nog niet of ik mee doe dit jaar.
Eerst maar eens kijken hoe L2 gaat verlopen en op welke data de selecties in de buurt zijn.

Eerst de Utrechtse kampioenschappen volgende week overleven :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:13

Veel plezier en succes alvast jenny!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:10

Estherr__1 schreef:
LiindseyV schreef:
[ Video ]

Knappe hengst!
Weet niet hoe het bij jullie in België is, maar hier in NL mag je pas een hengst starten als je zelf L2 met winst bent geweest.

Hier mag je altijd en overal met een hengst starten gelukkig! :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:19

Michelletjuh schreef:
Dat lijkt me ook zo gaaf die friese kampioenschappen!! :wow: Helaas gaan er niet speciaal daarvoor ijzers eronder, want dat is ook weer zo zonde..

Uhh Friese kampioenschappen zijn in Friesland :) dit is een Friezen kampioenschap ;)

Meedoen is ook gewoon soms erg leuk. Om alle verschillende soorten Friezen te zien, maar ook overeenkomsten als je paarden treft uit dezelfde lijn als jouw eigen paard is..

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:41

Oh allemaal kampioenschappen dat klinkt echt super leuk!

Suc7 Jenny

Gisteren mijn KEP cap opgehaald! *\%/* :wow: <3 Afbeelding

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:09

Waaaauw! Gave cap joh! :j

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:37

Sanet schreef:
Michelletjuh schreef:

Uhh Friese kampioenschappen zijn in Friesland :) dit is een Friezen kampioenschap ;)

Meedoen is ook gewoon soms erg leuk. Om alle verschillende soorten Friezen te zien, maar ook overeenkomsten als je paarden treft uit dezelfde lijn als jouw eigen paard is..

Ja dat bedoelde ik :') :D

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:21

Michelletjuh schreef:
Dat is zo idd dat niet alles op gras is, maar de uiteindelijke kampioenschappen wel toch? De selecties niet, maar stel stel stel dat je daar dan door bent dan kun je alsnog ijzers eronder gaan zetten of heel safe gaan rijden. Daar heb ik geen zin in hihi. Ze glijd al snel op gras dus straks met outdoor word het goed zoeken naar losrijden en proef op zand. Heb al een keer onder een paard gelegen doordat ie uitgleed, dat nooit weer :)

Ja dat is waar indd..

Nouja stel dat je mee mag doen op de finale dag, dan hopen op droog weer :+
Als het gras gewoon droog is kunnen we daar prima op rijden maar zodra het geregend niet.
Maar goed, geloof niet dat ik zo hoog eindig om daar te rijden :')

Nog een dilemma hier.. de eigenaresse van Zotte doet natuurlijk altijd elk jaar veulens fokken met 4 paarden van haar. Normaal laten ze of insemineren of een hengst natuurlijk denken, nu hebben ze zelf een eigen hengst van Harmen 424 waar ze helemaal weg van zijn en deze waarschijnlijk zelf gaan houden (als hij bevrucht)
Aangezien ik altijd geroepen graag een hengst te willen rijden hebben ze gevraagd of interesse heb om deze hengst te gaan rijden!
Lijkt me aan de ene kant heel leuk maar aan de andere kant zou ik dan Zotte moeten opgeven wat nu heel goed gaat en dan zou ik weer helemaal opnieuw moeten beginnen
Dus nu even goed over nadenken :)

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:42

Esther, Gaaf hoor een hengst! Maar kun je hem niet eerst een paar keer proberen? Dan hoef je niet gelijk zotte op te geven. Ik zou het zelf niet kunnen denk ik als ik een klik heb met een paard. Maar kan me voorstellen dat je die graag zou willen rijden! :D En wil je die dan ook gaan starten?