zal haar eens zoeken Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zal haar eens zoeken
Ik ben (alweer) van voer aan het veranderen, zowel krachtvoer/bijvoeding als ruwvoer. Wat een ellende qua uitzoeken, afstemmen, leveranciers vinden en vooral die prijzen

.

Waarom heb je ervoor gekozen om Speedibeet te voeren?
Een maandje geleden stond er een wat ouder arabiertje hier omdat haar baasje op vakantie was, vanmiddag kreeg ik het aanbod om haar over te nemen omdat ze merkte dat ze het hier echt heel fijn heeft gevonden.
Zo leuk om te horen en had t ook heel graag gewild, maar heb net sinds een maandje onverwacht een oud Welshje erbij (Sparky) en het is toch een risico als je wat oudere paarden te verzorgen en onderhouden hebt. Posh schreef:Ik voelde me best wel vereerd vandaag, het is net of alle oude/zieke paardjes hun weg hierheen weten te vindenEen maandje geleden stond er een wat ouder arabiertje hier omdat haar baasje op vakantie was, vanmiddag kreeg ik het aanbod om haar over te nemen omdat ze merkte dat ze het hier echt heel fijn heeft gevonden.
Zo leuk om te horen en had t ook heel graag gewild, maar heb net sinds een maandje onverwacht een oud Welshje erbij (Sparky) en het is toch een risico als je wat oudere paarden te verzorgen en onderhouden hebt.

. Ben benieuwd hoe ze het er op doet, het kan een goede aanvulling zijn op het ruwvoer, maar ze moet er niet dikker van gaan worden..
Dat zijn ook vaak echt de liefste paardjes als je ze weer gezond en gelukkig kan krijgen.
Gelukkig maar want wij hebben vanmiddag de fotoshoot van Silent Shiver. Ik ga de paardjes poetsen, staarten wassen, tuig klaarmaken en dan gaan we van start!
zak wel opgemaakt maar daarna snel een andere luzerne zonder melasse. Als Sterre muesli krijgt geef ik ook Marstall Vito, niet meer de Nature's best die ik al jaren voer aan andere paarden. Zij heeft ook een klein beetje last van eczeem en altijd een ronde buik. Maar de Speedibeet is zonder melasse en qua suiker lijkt het ook mee te vallen.
Hier op stal hebben ze een keer bij een paardje de maag leeg moeten pompen omdat een of andere sufferd bietenpulp droog had gevoerd aan hem... Denk dat je vlokken toch niet snel droog voert (en iedereen heeft instructies er van af te blijven
)
als enige op stal) 2 a 3 scheppen 1x daags