[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:21

Hee daar is Maheeba.. :D ! Ze is mooi wit zeg, afgezien het zweet dan hihi. Gaat alles goed met dr?

Saida, ehhh omdat t paarden zijn.. :D ?!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:35

Ja ze is in de jaren echt zo wit geworden :O Ze word alleen vliegenschimmel. Ze krijgt al overal vlekjes. Ja dat zweet haha, ze kwam er echt helemaal zeikensnat uit was niet normaal ;) Alles gaat goed, was even wennen voor der vanaf het land de stal in. Maar ze staat erg rustig. Eet gewoon goed. Nu nog alleen wat kilo'tjes erbij. Maar de slobber en het mais doen het goed! :D En ze is heel rustig geworden! Blijft zelfs stilstaan met poetsen, nou dat heeft ze nog NOOIT gedaan :p

Denise : Dankje! Het is ook echt een schatje!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:37

Haha, oohh god, vlekjes.. Chico gaat dat denk ik ook krijgen. Vindt het zelf wel jammer, had hem liever spierwit gehad.. Maarja, vlekjes kunnen ook best leuk zijn denk ik maar hihi. Extra kilo's komt wel goed joh. :D Ben je vanavond nog op stal btw?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:42

Ja ik vind zelf ook wel jammer, maar helaas daar kunnen we niks aan veranderen.

Ja je ziet wel al dat ze iets is aangekomen ;) Nu eerst longeren met passoa beetje conditie & bespiering krijgen. In het nieuwe jaar komt de zadelmaker en dan laten een zadel aanmaken voor der.

Hm ik weet nog niet zeker of ik er vanavond ben, moet eerst even richting Heebje. Moet even der paspoort neerleggen want morgen komt Meursing om te enten. Ik hoef verder Heeb niet meer te doen want die staat nu al zo'n 3 uur buiten.. Dus misschien kom ik daarna wel even doorgereden naar stal. Hoelaat ben jij er?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:03

hoe oud is ze michelle en wat ben je met der van plan?

en ze is van jou toch :o ?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:16

Ja ze is van mij en me nicht Denise:p Nou voorlopig veel wandelen, longeren grondwerk. Want ze heeft een jaar niks gedaan. Dan langzaam opbouwen met rijden. Uiteindelijk sowieso de B doorkomen en dan toch maar kijken of ze het met der benen redt om de springwedstrijden in te gaan. Want dat is uiteindelijk wat ik wil ;)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:21

Nu kan ik de foto van Michelle wel zien, en ze ziet er goed uit.

Ik heb net gebeld hoe het met Ashley ging en gisteren heeft ze schriktraining gehad. Over een zeil lopen motoren en auto's langs der heen en ze vond het wel spannend werd me verteld.

Vandaag krijgt ze paraplutraining dus ga ik maar proberen te kijken. Als ze wat meer bomproef is gaan ze verder met de kar begrijp ik.

Ik heb trouwens een Groenendaeler. Een echte held op sokken maar wel lief. Heb er wel mee op training gezeten maar politietraining is niet aan hem besteed hij durft maar 1 persoon te bijten en dat ben ik. (niet gemeen bedoeld van hem maar om te spelen)

Ingrid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:02

OE! Een groenendaeler? Dat zijn zulke schatten! Ik heb er één gekend die op zeer respectabele leeftijd is overleden. Die werd opgevolgd door weer zo'n schat. Kan me voorstellen dat je gek bent met zo'n hond!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:44

Even op de computer van ma en inderdaad de foto's van Heidi en Baron zijn geweldig.
en de hond is ook super leuk.

Ik ben inderdaad super blij met Limit (de hond) maar hij kan wel heel druk zijn. Gelukkig blijft hij nu beter bij me maar alles wat beweegt is leuk en ga je achteraan. Er is geen reiger veilig voor hem.

christa1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:18

Hey meiden, net lekker gespeeld met de kleine dames en de ponies. Anne heeft voor het eerst een hele tijd losgereden en de sterren van de hemel gedraafd. Leuk om te zien dat ze zo aan het groeien is met zelfvertrouwen. Ze zijn hard aan het werk met de bak. Maar het wordt nog een hele klus hoor. Er is hier namelijk niks plat..... Afbeelding

Zoals jullie zien is het nog niet 1, 2, 3 klaar. zo staat mijn kuddetje er trouwens bij
Afbeelding
en dit is mijn 'ongelukje' waar ik gelijk gek van was, waar ik het over had. Mijn tweejarige hengstje Ustang
Afbeelding Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:16

kom weer even snel zwaaien, jullie gaan weer snel!

zag gave plaatjes voorbij komen!
prachtige hond en mooie witte merrie!

en nog veel meer...
heb alles steeds wel vluchtig doorgelezen tussen de bedrijven door...

groenendaelers zijn mooie honden!
wij hebben een tervurense herder, dat is de 'gekleurde versie' er van...

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:27

meiden wat gaan jullie hard.......
Heb even geen tijd om bij te lezen... doe ik van de week ff

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:58

Christa: De Ardeche, hmm, dat wordt googlen. De kaart van Frankrijk is weer wat weggezakt, maar die naam zegt me wel wat van de wijnetiketten. Waarom Frankrijk? Mooi verslag over je paardje! Nog even geduld hebben dus!
Onze Desperado wordt getraind door een zeer talentvolle dame in de vrijheidsdressuur. Haar pony doet wonderbaarlijke dingen en het is ook nog eens een heel leuke meid. Het hangt ervan af wat je wil bereiken met VD. Ik heb er nu 2 bezig gezien en dan zie je wel kwaliteitsverschil. Wij letten gewoon goed op nu en genieten van de dingen die zij aan Despi leert. Ik vind bijvoorbeeld het compliment leren wel spannend. Het is wel meer dan 400 kilo en als Des zijn evenwicht verliest, dan is dat best een gewicht op je! Zij weet gewoon waar je de mist in kan gaan en ze leert het Des dus meteen goed aan. Dat kan ze veel beter dan wij.

Angela: Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Als het had gekund was ik komen kijken, maar 19 oktober is nu heel twijfelachtig.

Alicia: Wij gaan altijd meer richting zand. Weg van de drukte. Daar zijn er nooit veel... ;)
We gaan met de rijvereniging, de Gelderse Boys uit Ammerzoden. Het Gelders Span doet ook mee met aanspanningen en de leden gaan mee te paard. Voor Sabrina wil ik regelen dat ze met een vriendinnetje mee kan op de koets. Diens opa doet ook mee. De andere 2 blijven maar lekker thuis bij de oppas, dan kan ik op Sam ook mee, net als Frank en Des. :+ Met zo'n meute het zand op, zal de km meting wel spectaculair zijn!

Die show... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=62811798#p62811798 Voor het idee...

Oi, Heidi: Zulke mooie foto's!!! Ik heb zitten kwijlen al op hyves!

Mooie hond zeg!

Michelle: Het is zover! Idd aan bespiering nog een uitdaging, maar daar is iets aan te doen. Veel plezier met je oude liefde, want ze was al eens van jullie toch? Ze doet me sterk denken aan mijn eerste pony. Maar die is het niet hoor, want dat was een D-er. Deze kijkt net zo vriendelijk. Heeft dezelfde oogopslag. Maar mijn D-er was half arabisch.
Ik zie het al helemaal voor me hoe die zadelmaker een zadel aanmaakt.. hihi.. Welke ga je daarvoor vragen?

Ellis: Ja, Sabrina is een spreekbeurt aan het instuderen over honden. Die zag ik dus net ook langskomen. Mooi beest ook! Wij hebben de kortharige versie: Een Mechelaar. Ook zo'n drukke maar lieve hond!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:34

Denise: leuk een pup! Blijft die wel bij jullie?!

Michelle: leuk paardje! :)

Christa: wat een werk! De kudde is blij dat zij het werk niet hoeven te doen ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:55

Christa, jeetje, valt echt niet mee die bak.. := . Maar zal vast goed komen allemaal. En dat ongelukje is zeker een leukerd :9 .

Mies, springwedstrijden, jij durft.. :P . Nu nog ff oefenen met Vince nu het met Maheeba niet kan..? :D

*Zwaait terug naar Ellis*

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:02

Sanne & Gab thanks, arme Broek moet nog wel heel wat aankomen, is nog steeds een beetje mager maar hij doet nu niets anders meer dan eten en slapen dus dat zal wel goedkomen }:0

Mies weet het heb veel geluk met die kudde zo, was in NL ook niet haalbaar geweest, financieel enzo natuurlijk :=

Alicia haha leuke bijnaam, denk dat manlief een verkeerd interpreteerbare naam genoeg vind := haha Dable is ook zo'n plasserd dus? Flaaf moet ook altijd gelijk na het rijden :+ aaw en wat een leuk hondje! Echt heel schattig :)

Heidi ooow wat een leuke foto's, Baron is zo'n scheetje!

Madelief thanks ben ook zo blij met ze :) alleen Flaafje is nog steeds een beetje zielig.. He lekker dat Fuur zo goed gaat, waar trainen jullie vooral op?

Ingrid jammer van de foto's.. Hmm al flink koud daar?

Ga zo weer even verder, moet nu de deur uit! Fijne dag alvast iedereen :)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:01

Miichelle90 schreef:
Afbeelding

Net aangekomen na een rit van 3 uur, best wel moe :p

Afbeelding

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,
ze heeft een lieve uitstraling :j

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:13

Christa, ziet er goed uit je kudde en de bak komt goed zo te zien.

Zo gisteren weer even bij Ashley geweest en ze moest in het tuig weer over een zeil heen stappen en draven en over een wit doek (voor witte vlakken op de weg) en door pionnen heen en die kwamen dan tussen d'r benen zodat ze leert niet in paniek te raken als er iets tegen haar benen aan komt. Verder een grasmaaier een radio en een oranje plastic zak. als je dan straks niet bomproef bent dan weet ik het ook niet meer.
Ze vond het allemaal wel spannend maar ging er niet vandoor dus van de week gaat ze voor de kar en gaan ze gelijk de weg op, ze zijn ervan overtuigd dat ze het goed gaat doen.

Ik hou jullie op de hoogte verder en als ik het niet vergeet gaat mijn camera mee weet alleen niet of het gaat lukken want het is meestal al donker als ze met haar aan de slag gaan.

Vandaag lekker Boukje doen, ik denk dat ik haar aan de hand laat werken goed voor d'r concentratie.

Nu even naar de computerwinkel om te regelen dat mijn laptop nog steeds in de garantie valt want om nu 400 euro te betalen voor een nieuw moederbord gaat me tever, koop ik liever een nieuwe.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:55

Saida: Grappig die overeenkomsten! *D

Denise: Oooh wat leuk! Wordt hij ook opgeleid als politiehond? Hebben jullie ok andere Mechelaars in training? Ik heb voor Ninjo een Canadese herder gehad, maar dan de oude stempel. Mooi groot, grof gebouwd. Helaas 2 jaar geleden in moeten slapen vanwege een hersenbloeding.

Michelle: Wat een schatje, is ze al een beetje bijgekomen?

Ingrid: Fijn dat de schriktraining goed gaat. Paraplutraining doe ik niet aan, dit kan namelijk een erg handig hulpmiddel zijn met trailer laden! Een Groenendaeler? Ook erg mooi! Ninjo moet ook achter alles aan, is denk ik echt de Malamute in hem. Verder is hij een echte luilak! En wat is de uitkomst wat betreft je laptop?

Anouk: Dat is idd het beste, alleen moet je vaak wel de drukte eerst passeren....Dus jullie gaan met de club? Leuk! Ik zal straks de show bekijken.

Christa: Wat een leuk clubje bij elkaar! En jouw foutje, ik kan me voorstellen dat je gelijk verliefd op hem bent geworden. Mooi diertje! <3 Ze zijn idd hard aan het werk bij je...

Martine: Dable moet het altijd gelijk kwijt, ik moet vreselijk snel zijn met afzadelen,anders plast hij de hele poetsplaats onder.

Ik heb gisteren super fijn gereden met Dable, na 1,5 week een hangend paard aan het bit, ging het gisteren super goed. Voordat ik ging rijden heb ik hem even letterlijk toegesproken met de vraag dat ik nu gewoon weer met hem wil samen werken zonder gedoe. Nou, meneer heeft geluisterd! :) +:)+ We hebben expres binnen gereden, muziekje aan en gaan! Super relaxed, veel belonen en na afloop allebei erg tevreden. Morgen weer les, dus ben benieuwd.

Ik ben daarstraks weer naar de longarts geweest vanwege mn astma voor een longfunctietest...pfff...ben hartstikke moe nu en heb ook nog een zieke dochter naast me zitten. Die blaft haar longen uit dr lijf, heel zielig. %)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:30

Hoi dames en heer
Ook ik zwaai even terug naar ellis

Michelle – leuk springwedstrijden (als je het durft :o ) maar moet je daar eerst de B voor uitrijden?

Crista – echt een leuk stukje hebben jullie in Frankrijk, en wat een leuk ding zeg dat ongelukje <3
Fijn dat je dochters zo lekker gehobbeld hebben altijd leuk om te zien :D

Mies – het is nog niet zeker of de pup bij ons blijft zoiezo de eerste 2 a 3 jaar wel maar daarna weet ik het niet
Hoe gaat het met shannon en het rijden ? en waarneer spam jij weer een foto’s

Ingrid – fijn dat ashley het zo goed doet, en lekker met boukje aan de slag veel plezier

Alicia – als we de pup krijgen wordt hij idd opgeleid tot politie hond, wij hebben er nu nog 1 in training en die is van mijn schoonouders
En super dat je zo lekker gereden hebt, alleen balen van je astma nu lekker even uitrusten dus.
En beterschap met je dochter

Dit is em de hond die mijn vriend nu heeft
Afbeelding

Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:55

Christa dank je :) lang verhaal hoe ik hier terecht ben gekomen, even de korte versie: mijn moeder woonde hier al sinds ongeveer 1999, ik kwam haar natuurlijk regelmatig opzoeken, maar toen zij 3 jaar terug ernstig ziek werd heb ik besloten hier bij haar te komen wonen.. Een heel pijnlijk maar toch mooi jaar hebben wij nog samen gehad en toen is zij na een jaar gestorven ;( geen leuk verhaal dus..
Maar uiteindelijk heb ik wel besloten hier te blijven, en ben afgelopen zomer zelfs getrouwd 8-) had het nooit kunnen voorspellen, het trok me eigenlijk niet echt aan hier maar heb nu helemaal m'n draai gevonden hier! En hoe zijn jullie in Frankrijk terecht gekomen? Zo, druk aan het werk daar! Ziet er goed uit, en leuke kudde heb je :D hoe ga je het doen met je nieuwe knul? Het is toch een hengst? Gaat hij dat blijven?

Michelle wat een schatje! Vind haar een heel lieve uitstraling hebben, lijkt echt een leuk paardje, gefeliciteerd!

Ingrid leuk zo'n schriktraining met Ashley, en hopen dat je laptop nog onder de garantie valt!

Alicia haha dat is dus altijd opletten geblazen.. Fijn dat hij weer zo lekker gaat, soms kan zo'n gesprekje best helpen :D oei beterschap voor jullie beiden, da's niet niks ;(

Denise zo, pittig hondje!! Een pup erbij dus? Leuk!

Hier heeft het vannacht flink geregend, Mouza en Mabrouk stonden er lekker modderig bij vanochtend := maar ze vonden het wel best, lekker in de bruine prut rollen :+

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:01

Ben terug de computerwinkel gaat contact opnemen met HP over de garantie dus ik wacht af.
Ingrid.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:11

Alddable schreef:
Saida: Grappig die overeenkomsten! *D
En dat vooor een fries.... ;)
Beterschap met je dochter!

Denise -> Dat pakwerk is echt leuk om te doen!
Ik heb het een paar keer voor de gein gedaan met mijn rottweiler tijdens een paar proeflessen!
Ze was er echt wel een type voor, ook voor speurwerk, ze vond het ook leuk om te doen.
Maar ik raakte toen zwanger van m'n dochter en daarna had ik er gewoon de tijd niet voor.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:19

martine - hij lijkt pittig maar dat komt omdat die onder apel stond als je hem gewoon zo ziet is die wel lief hoor

saida - mijn vriend/man vindt het ook te gek om te doen, en de hond op de foto vindt het speurwerk ook helemaal te gek dat is echt zijn favoriet :j
ik zelf heb natuurlijk heike maar vindt het wel leuk om te kijken

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:35

Heey

Ingrid: Wat fijn dat Ashley het zo goed doet zeg :D.

Alicia: Je toespraak heeft duidelijk geholpen :P. Fijn dat je lekker gereden hebt :D. Beterschap voor je dochter :(:).

Denise: Gave foto's, lekker pittige hond.

Pff, zit weer ziek thuis :(. Ik mocht gister op school niet eerder weg :(. Heb ook nog steeds geen aangepast rooster.

Waarschijnlijk gaat Nouchka eind oktober/begin november naar de opfok.