[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:20

Nouvel: Jij ook beterschap dan maar!!
MelisxFeikje: Ik heb het eerder te doen met dat paard... Bij ons op stal hebben we ook mensen met een friese merrie, een veulen van april en een haflinger. En ze doen er dus echt helemaal niks mee... Dat veulen staat dus ook 24 uur binnen! Ik heb het zo met het beestje te doen... Ze worden soms wel eens in de longeerbak gezet als de stallen worden uitgemest, maar dan loopt ze ook echt over die eigenaar heen. Want ja zij wordt ook groter en barst natuurlijk van de energie. Als ik nu de andere twee veulens zie die staan gewoon lekker 24 uur buiten in een soort opfokgroep en die zien er zoveel beter uit. Zijn ook veel beter in de hand te houden. Dat friese veulen is ook 1 dag naar de opfok geweest maar omdat ze ging rennen hebben ze haar er maar snel weggehaald... Echt ik heb het te doen met dat beestje... Die wil zo graag spelen en dr moeder moet daar natuurlijk niks van hebben, die is dat veulen eigenlijk helemaal zat.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:24

@#$$*@#$ Ik verkoop mijn paarden en ga dammen.
Net Matz losgegooid met de paarden van mijn vader, doen ze altijd. In de kantine zie ik dat hij in stap op drie benen liep, dus ik vlieg naar beneden. Achter me hoor ik roepen dat hij bloed. Toen ik bij de bak was waren heel ze voorbenen al rood. Fijne slagadrelijke bloeding dus. Ik kreeg een tatale blackout en wist niet meer wat te doen, gelukkig was de staleigenaar en mijn vader er, die hebben hem dichtgeknepen en toen heb ik de veearts gebeld. Complimentje, hij was er binnen 20 minuten. Normaal rijd je makkelijk 3 kwartier over dit stuk. De bloeding zit bij zijn rechtervoorbeen bovenaan, net onder zijn oksel, totale rotplek dus. Maar goed, Matz naar de dichtsbijzijnde stal gebracht, die stond gelukkig leeg, en daar opnieuw verbonden met handoekken, elastische bandages en ducktape. Toen kwam de veearts, gelukkig was het bloeden al gestopt en voldeden krammetjes. Hij moet wel 5 dagen boxrust, omdat beweging ervoor zorgt dat het openspringt, en nu maar hopen dat het dicht blijft. Verbinden was geen optie op die plek.
Arm beest Boos!.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:26

utixo, dat is schrikken zeg!
Gelukkig dat jullie het gelijk zagen en dat de veearts er zo snel bij was!
sterkte ermee... Ach gut

svdpanne, dank je! Knipoog
jeetje dat is ook slecht zeg, voor een merrie met veulen!
die moeten toch elke dag even beentjes kunnen strekken!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:29

Dat is schrikken zeg!!! Slagaderlijkebloeding klinkt ook nogal heftig! Gelukkig dat het bloeden nu wel is gestopt. En wat goed zeg dat de dierenarts er ook zo snel was! Hopelijk herstelt het goed.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:34

Ik heb het ook zo te doen met dat veulen! We hadden van de zomer op het land drie veulens staan. Twee stonden samen en deze dus apart. En je zag haar gewoon telkens langs de afzetting staan en meerennen met die andere veulens omdat ze wilde spelen. De staleigenaar heeft meerdere keren gevraagd of ie het draad er tussen uit moest halen, maar nee dat mocht echt niet. Het andere veulen is er een keer doorheen gelopen en toen stonden ze wel in één koppel en dat ging gewoon goed.

Ze is ook met het veulen naar de keuring geweest (en ze doet alleen maar aan eerste premie paarden) en ze heeft volgens de eigenaar een tweede premie gehad, maar iemand krijgt ook altijd dat blad met de uitslagen en ze stond er niet eens tussen. Beetje maf dus... Mag de eigenaar ook echt niet, maar ja je kan er moeilijk wat aan doen... Die eigenaren van de andere twee veulens hebben ook al vaak genoeg gevraagd of ze in die andere groep mocht. Die bestaat nu uit 3 veulens, een tweejarige, twee oude merries en tweede oude ruinen. Echt een goede groep wat betreft de opvoeding. Maar nee ze mag echt niet in die groep, want straks gebeurd er wat....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:35

raar een veulen dat geen of weinig beweging krijgt is echt slecht, vooral voor het beenwerk...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:40

Jah idd.... Die ander twee veulens zijn ook lekker breed en als je deze ziet die is heel iel. Bouwt natuurlijk niks op aan spieren op deze manier.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:42

nee precies, is echt slecht voor de opbouw van spieren, pezen en gewrichten...

stom, dan kun je nooit meer over doen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:47

Idd.... Ach ik snap toch al niet waarom zij paarden heeft. Ze doen er zo weken niks mee en dan gaan ze ineens ritten maken van vijf uur.

Maar voor het veulen vind ik het extra zielig... Ze heeft al een bod gehad van 1000 euro, maar toen is ze heel kwaad geworden. Het is een veulen van Piter en het insemineren alleen al was 1200 euro. Dus 1000 euro was lang nog niet genoeg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:51

pff, alsof het zo zo leuk is voor haar en voor de paarden...

kan ze 'm beter weg doen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:54

Dat vond ik nu ook.... Ik zou bijna zelf een bod doen zo erg heb ik het te doen met dat veulen. Ze wilde m eerst niet verkopen omdat ze niet meer met haar merrie kan fokken. Maar ja het is geen eerste premie paard. Dus nu wil ze dr toch wel verkopen, maar ja wel voor een hoge prijs omdat het nog een veulen van Piter is. Maar een toekomstig eigenaar zal ook kijken naar de bouw van het veulen en niet alleen het papier neem ik aan...

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:08

Esther: Beterschap!

Madelief en Jasmijn: Veel plezier!!
Madelief, vervelend dat Fuur zo'n last heeft van mok Ach gut

Cyrina en Suzanne: Veel plezier vandaag!

Ilona: Chico is knap met dat hoofdstel Lovers
Was Apassionata een beetje leuk? Ah! Ik lees het al Haha! Je hebt genoten!! Tong uitsteken

Michelle: Bah, allebei ziek Ach gut Gelukkig is je dochtertje al weer wat opgeknapt!

Nishada: Ik heb je verhaal gezien bij Lisa!

Amanda: Ik blijf Nino echt heel mooi vinden Vingers aflikken

Benthe: Jeetje zeg, dan schrik je je echt dood!! Hoe kwam hij daar nou weer aan? Hopelijk houd hij zich een beetje rustig op stal zodat de wond mooi kan helen!

Nou het hele feest ging dus mooi niet door, had die vent de verkeerde kaartjes naar mijn vader gestuurd Hij had alleen voor 's middags gestuurd en voor vandaag. Maar dat was alleen L-springen en daar vind ik echt geen donder aan Nagelbijten / Gniffelen Dus we zijn maar niet gegaan, mijn vader gaat nu nog even bellen met die vent of hij nog kaarten voor volgende week kan krijgen..
Daarnaast was de kringloop gisteren ook nog eens dicht, dus meubels kopen ging ook niet door Toen heb ik mezelf maar getrakteerd op een nieuwe cap en een poetskoffer.

Verder heb ik gisteren en vandaag weer een buitenrit op Vaidosa gemaakt, de bak is namelijk te bevroren! Gisteren ben ik voor het eerst alleen met haar op pad gegaan en dat ging hartstikke goed Haha! Vandaag ben ik samen met Lisa en haar dochtertje naar buiten geweest!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:23

Ellis -> Hè bah, dat is niet leuk.
Ik hoop dat we er bij Rintske op tijd bij zijn!

Miichelle90 -> Beterschap!

Esther -> Ook beterschap!
Wat zielig voor dat veulen om de hele dag alleen maar in een stalletje te staan.....
Ze kunnen het veulen er veel beter bij zetten, anders kunnen ze er donder op zeggen dat er wat gebeurd in de toekomst als dat paard totaal geen opvoeding heeft gehad......

Benthe -> Jeetje, die klap is dus hard aangekomen bij Matz!
Sterkte, ik hoop dat het weer netjes geneest.

Sanne -> Lekker een buitenrit!
Marieke wilde ook al een buitenrit maken met mij, maar ik heb het afgeketst.
Rintske is nog maar zo weinig gewend, en je zal net zien dat we een paar lummels tegenkomen die een knaller afsteken......
Dan kan ik helemaal opnieuw beginnen of misschien houdt ze er wat aan over.
Ik ga halverwege januari wel weer op buitenrit.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:48

cloris schreef:
Dat is DE man met de Garrocha, waanzinnig goed is hij Cool

Haha ja ik was bij Beukers laatst, de volgende x als ik een demo geef zal ik een GIL geven Knipoog

Graag Ja wil jullie toch wel live bewonderen een x!
Nou, ik vond iig hem & Lorenzo erg goed!!! De andere acts vond ik technisch gezien zo rommelig.

Nou mensen, vanavond ook weer onverwachte plannen dus kan weer niet bijreageren, en morgen ga ik weg voor een weekje,
ieder alvast een hele fijne jaarwisseling gewend, ik kan zelf persoonlijk niet wachten dit klot.ejaar er keihard uit te schoppen Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:53

Zasread: Lekker hoor die buitenritjes Lachen. Ik zag er ook al veel te paard gaan in het bos in Noordwijk toen ik ging wandelen. Kan niet wachten tot ik mijn eigen paardje heb dan ben ik daar denk ook wel regelmatig te vinden Knipoog.
Saida: Het veulen krijgt wel genoeg opvoeding van de moeder vinden ze. Maar ja als ze 24 uur op stal staat werkt dat natuurlijk niet. En ach ja ze is gewoon ook niet meer te houden aan de hand... Ze is echt enorm gegroeit, en nu komt ze ook recht over eind als ze het ergens niet mee eens is. Niet echt prettig, de verzorgster durft dr ook niet meer uit de stal te halen.
Barroco: Lekker hoor een weekje weg! Waarheen?

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:58

Ilona Het ging deze week super. Alleen vandaag weer een terug val Huilen . Hij kwam weer omhoog... hopen dat het
morgen weer beter gaat.
heikedenise Lekker dat je weer kon rijden. Alleen wat jammer van de bak.
Nouvel prachtige foto!
utixo Dat is schrikken. gelukkg was de veearst er snel bij. Sterkte.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:52

Utixo dat is echt schrikken zeg! En inderdaad een rotplek, hoop dat het goed heelt en niet weer opengaat.

Ellis, vorig jaar voor de kerst zag het er inderdaad zo mooi verstild wit uit buiten, ik ben toen de 21e december getrouwd en heb er flink voor moeten lijden met m'n blote armen maar de foto's waren mooi Vingers aflikken .

Saida, goh jij zat er dus zo ongeveer het zelfde bij als tijdens je kerstdiner. Rot voor ons maar nog rotter voor de zieken.

Wij zijn vandaag ook op buitenrit geweest, ze bleken nog zadelmak Haha! . Vandaag eindelijk eens wat tijd, en toen was het kiezen tussen naar Balingehof rijden voor de inloopdag of dit, en de eigen paardjes hebben gewonnen. Stiefdochter op eigen pony, husband op Veludo en ik op Rico (jalours zitten zijn op husband haha, maar hij op Rico vind ik niet zo mooi gezicht, Rico is wel stevig maar toch maar 1.48m ofzo) en lekker uurtje wezen stappen. Wel heeel koud zeg! Stukje geprobeerd te draven waar het niet hard was, maar Rico draaft de laatste tijd niet zo lekker Huilen . Ben er nog niet over uit, dacht eerst dat ie gewoon gevoelige zolen had maar op het zachte loopt ie ook heel kort. Hij wordt 17 dus zijn leeftijd kan ook mee gaan spelen, ik weet niet... Hij ziet er verder wel heel goed uit. Toch eens na laten kijken. Veludo ziet er naar mijn zin iets minder uit, beetje bloterig, maar hij loopt wel als een tierelier, wat een prachtig bikkelhard paard is dat toch!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:34

Tja ik vind t ook sneu voor t dier maar ik kan er niets aan doen hij is niet van mij... maar dat meisje is vandaag wezen kijken zei zou erop op klimmen dus ik hoop zo dat tiran dan ook rustiger word...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 07:38

_Saida_ @ Leuk Haha! haha dan ben ik er ook (keuring *LOL* )
Prinslover @ Gaaf hoofdstel joh Bloos! Haha!
Utixo @ Jemig heftig Nagelbijten / Gniffelen fijn dat de DA er zo snel bij kon zijn.

Zo ben een paar dagen er niet geweest Bloos!
Heel erg bezig geweest met hidra Want... 27e mocht ik erop voor het eerst op ! Haha! training is nu helemaal af. en nu kan ik er echt mee aan de slag. gisteren er weer op geweest och wat doet ze het toch keurig. galop aanspringen in de juiste is nog moeilijk voor der. maar wanneer ik haar op de volte zet met aanspringen doet ze het vaak wel keurig Ja
dit filmpje was van de eerste keer er op rijden, met uitstappen toen. me beugels gaan nog wel langer hoor Ja was ff uittesten hoe lang ze moesten Clown
Het is echt een perfect maatje voor mij. Kom er niet onder uit maar ik ben lang genoeg Ja (groei niet meer,,miss nog 2cm Huilen van het lachen )
http://www.youtube.com/watch?v=FsRxfd117Fg

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:20

denise: Gelukkig voor je ouders is het droog, maar het zal wel koud zijn binnen! Ik vind ook dat het wel weer lang genoeg gevroren heeft...laat de bakken, die nu lekker opgedroogd zijn, maar ontdooien!

Benthe: Heeft de da er verder niks meer aan gedaan? Dan schrik je wel als je hem zo ziet! Hopelijk geneest het goed!

esther: Je kan ook te voorzichtig zijn met je paard... dat die mensen niet zien dat dat beestje lekker wil spelen en doen...neem dan geen veulen

sanne: Balen, L springen is een uurtje leuk, maar dan heb je het ook wel gehad... Heerlijk met dit weer een buitenrit!

jasmijn: Heel fijn weekend! je hebt het verdient!

karina; Klinkt gezellig!!! niet halverwege even geruild Knipoog de paarden zullen ook wel genoten hebben!

kiki: Is ze door iemand anders ingereden?

Nou ik ben gister goed verwend! Mn cap natuurlijk, rijbroek, een boek cd en nog veel meer maar ook samen met mn broer een wiiiii gekregen! Was dus erg leuk gister avond!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:26

Michelle => fijn dat je dochtertje weer beter is nu jij nog opknappen

Ellis => nou nu kan ik echt niet meer rijden hij is nu echt bevroren

benthe => gelukkig waren jullie er op tijd bij hopelijk houd hij zijn eigen rustig

Sanne => jammer dat het niet door ging misschien kan je idd nog kaarten voor volgende week krijgen

nou nu is de bak echt bevroren:( probeerden gistere te rijden maar na een kwartier ben ik er maar afgestapt was echt niet te doen dus mocht die maar los in de wei want de los gooi bak daar ligt water in wat bevroren is dus daar kan die ook niet in, ik ga nu maar verzinnen wat ik vanavond gaat doen met hem

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:35

Jep. Door mijn staleigenaar Ja

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:35

Karina -> Gaaf joh, met je gezinnetje te paard het bos in!

Kiki -> Wat een mijlpaal! Voor de eerste keer op Hidra!
Je zit idd nog erg gespannen, maar dat komt vanzelf wel goed als je vaker hebt gereden en het vertrouwen komt.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:37

haha ja. Ach vond het ook onwijs spannend Nagelbijten / Gniffelen
Toen ik ervan af kwam zei me vader heb je pijn aan je gezicht? . ik : Hoezo?, nouw ja had zo'n bigsmile Haha!
Gisteren zat ik al veel meer ontspanner bij het rijden *LOL*

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:45

Mies: Nee, enkel een heleboel AB achtergelaten, hij moet twee keer per dag een spuit Sulfatrim. Dit omdat we het dicht hebben geknepen en afgebonden met vieze handdoeken, en mijn bandage's waren ook niet al te schoon Haha!. Hij was in oktober voor het laatst ge ent, dus met tetanus zat het wel goed. De veearts kon er alleen krammetjes in doen, het bloedstolsel had de ader al dichtgeslibt, die heeft hij laten zitten, anders zou de ader weer open springen. Hieroverheen zijn krammetjes gedaan. Verbinden was geen optie, vanwege de plek.

Hij is wel heel erg sneu hoor, loopt op 3 beentjes. Hij eet gelukkig wel goed en zijn temperauur is prima, maar het is zo zielig om zo'n grote sukkel in z'n stal te zien strompelen. En hij moet nog 4 dagen opgesloten blijven staan. En daarna durf ik hem natuurlijk niet los te laten uit angst dat het open gaat, maar even wandelen met hem zit er na 5 dagen ook niet in vrees ik Lachen. Ik hoop sowieso dat hij goed loopt dan, anders houd het helemaal op.