[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:15

Kelly kan je niet een ander leuk Barokje lenen van Jaq???

Jus ja inderdaad sommige profielen zijn echt mooi. ik ben ook niet zo crea haha maar heb hem een tijdje terug vernieuwd maar hij haalt het echt niet bij sommige hier..
* edit zie net dat ik maar tot de helft was gekomen met vernieuwen haha....
Binnenkort toch maar eens verder prullen met photoshop!

Maarja het draait natuurlijk om die leuke paarden die er bij iedereen in staan he haha!

Kelly_Taco

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:19

Haha nee ik ga niet zomaar een barokje lenen voor een wedstrijdje..
Weet niet eens of ik ook wel weer wedstrijden ga rijden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:20

Hihi nee snap ik ook wel maar t zou wel gezellig zijn haha...

Ik twijfel nog sterk of ik wel mee zal doen. Tis al over een maand...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:30

Citaat:
Weet niet eens of ik ook wel weer wedstrijden ga rijden

Por que (waarom) ?

Als ik je fotos zo zie ziet het er allemaal prachtig uit.

Ik rij ook geen wedstrijden meer maar heb boel leerlingen die wel gaan is ook net zo leuk , ik vind het stiekum eigenlijk nog leuker.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:42

Omdat ik steeds minder ga velen bij de engelse dressuur..
Dus misschien ooit wel weer starten maar geen engelse dressuur meer.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:07

borderjay schreef:
Kwam net deze tegen op MP: http://link.marktplaats.nl/269974501
Die laatste foto _O- :')

:') Hoe krijg je t verzonnen..

Lakshmi, vandaag de zaak geopend *\o/*

Mies_Apollo een geweldig weekend gehad +:)+

Frank en anouk lekker de sauna ingegaan. Zou toch mooi zijn als Anouk Des kan gaan bijrijden :)

Saida, dat klinkt sneu van Tommie.. iig verbetering. Lekker buitengereden gisteren.

Laulau, woensdag naar Visdonk voor de dubbele tand. Denk dat hij wel blij is al t
weer is zoals t zou moeten zijn in zijn bekkie.

Moppielover, gefeliciteerd +:)+

Kelly wat een heerlijke fotospam *D

Madelief, kan je misschien niet iets aankaarten bij het moderatorteam dat je toch een
soort van opgelicht bent door haar? Hoop iig dat t in orde komt.
Van de Fries was t zeker balen.. waren we zo dichtbij ons droompaardje..
Jij ook genoten van t weekend, super!
Ah zie nu dat je reading binnen is. Heb je ook t idee dat hij rechtsvoor een probleem heeft?

Prinslover, t is zeker balen van de Friese dame.. Ze gaat proberen een ander huisje te vinden.
T liefst een goed adres bij een hobbyfokker of bij iemand die lekker in het bos (verende grond) wil rijden met haar.
Jammer om weer aan de slag te moeten maar je kan teren op een super geslaagd weekend.

Karina, van harte met je nieuwe aanwinst! +:)+

Zasread, we gaan nog wel verder zoeken naar een paardje erbij.
Wil wel eerst even t bezoekje aan de kliniek met Flan afwachten voor ik weer actief ga rondkijken.
Ik stuur je wel een pb. Leuke foto's en verslag van de meeting. Igneo morgan 1 jaar.. :)

Snowy aan de lange lijnen gewerkt met Atlas.

Mooie foto's van Halley in dat topic gezien!

Ben weer een klein beetje bij :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 07:30

bijlezen gaat hem even niet worden, maar wilde even karina feliciteren met dr nieuwe aanwinst!!! hij is prachtig!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:09

Mensen, wat een pagina's! Ben ook 3 dagen niet geweest! Red het niet om bij te lezen vandaag druk op het werk., wordt morgen, haha! FIjne dag allemaal!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:20

Goedemorgen!

Wij gaan zo ff shoppen :):)

Fijne dag!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:19

Sanne: Gefeliciteeeeeeeeeeeerd met je knapperd :D :# . Iggie is zooo leuk. Niks gelogen over dat ie van aandacht houd _O- . Knuffeldier!!! Ga je een grote worteltaart voor m maken :D ?

Esther: Waar blijven de pics van Shaggy?! Ben wel benieuwd naar de foto's van je les.. En ook pics van halley!

Denise: Druk met vriendinnen afspreken ect? Nu Heike op het land staat? Wanneer komen de andere foto's nou ;) ?

Laura: Wat cool dat je ook zonder startkaart kan starten! Dat wist ik niet.. Lijkt me wel erug leuk hoor! Vervoer en tijd zijn alleen een groot stuikelblok op t moment. Bovendien ben ik (en chico) er nog niet klaar voor.. Maar het is echt iets om te onthouden :j

Nishada: Waauw, knappe Urbino!! Wat rijd je hem super netjes *jaloers.. :D * Ziet er echt toppie uit... :D Spam maar raak!

Anouk: He, bah, die regen weer een spelbreker... das de balen van een buitenbak... Maar ach, vandaag hopelijk nieuwe kansen en rondes.. ;)

Gisteren na een week weer gaan rijden met Chico.. En hij was zo weliswaar stout _O- . Echt weer een pubertje op het begin. Nadat ik opstapte was hij was druk.. richting bommetje :+
Maar toen ik later wilde aandraven begon hij echt raar te doen. Niet willen lopen, niet voorwaarts zijn.. Dus toen ik even door wilde zetten, ging meneer gewoon de lucht in, ruggetje bol maken en was opweg naar een rodeo show.. :oo Echt zo niks voor hem normaal gesproken... :+ Maarja, daarna even een flinke brul van mij "HOOO". Stond hij wel weer stil.. Daarna toch even streng gebleven, been=lopen! *Zweepje maar rustig gehouden, want dat werkt averechts hihi* En toen had ie zoiets van "sh*t niet onder de indruk..". Waarop die vervolgens weer als een zonnetje ging lopen :+: . Super los in zn lijf en lekker ontspannen.
De week weer lekker oppaken :D .

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:46

Anouk -> Bij ons enten ze 1x in de 10 maanden.
Het schijnt dat de werking van de enting na 9 maanden begint af te nemen, en omdat er ook wedstrijdpaarden tussen zitten willen ze enten nog voor het jaar om is.
Omdat we met veel paarden enten kan er een leuke prijs worden afgesproken en scheelt het ons behoorlijk wat geld.

Karina -> Wat extra aandacht voor Veludo kan zeker geen kwaad.
Hij is heus niet gek en heeft gerust wel door wat Sol komt doen, hihi!
Gelukkig leek ie al iets beter te lopen, hopelijk slaat de duivelsklauw aan!
Hoe lang geef je het nu?

Het ging goed met Tommie, maar zonet kwam hij weer bij mij en zag ik dat hij weer zwellingen krijgt......
Hij is niet mee geweest naar stal, heeft alleen een stukje bullepees gehad.
Die krijgt ie heel regelmatig en daar heb ik nog nooit ook maar 1 reactie op gezien bij hem.
Zit dus even met mijn handen in het haar wat het nu weer geweest kan zijn.....

Ik ga naar stal, paardjes buiten zetten en Rintske plagen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:55

Even snel wat uit mijn hoofd:
Sanne :D de foto's en het verslag zijn top!!
Die van Jan... Echt briljant :j eigelijk moeten we ze allemaal op onze hyves zetten, he Jan :Y)

Judith.. wow die manen! Lang zeg, jeetje.

Karina jaaaaaaaaaaaah gefeliciteerd! Super, je hebt het verdiend, ik wens je heel veel plezier met deze knapperd.

Nou, over zon 20 uurtjes gaan wij ervandoor naar ANDALUSIE!!! Vertrekken om 3 uur vannacht en dan gaan we eerst ergens ter hoogte van Parijs een overnachting houden, dan nog ter hoogte van Bordeaux en dan ergens bij Madrid nog een overnachting, en dan aankomst bij ons huisje in het natuurpark vlakbij Ronda gelegen.. HEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK.. Mensen kan niet wachten zeg :D.

Maar goed, nu nog heel veel te regelen, en wil ook zeker nog naar Bandito dus moet maar tempo gaan maken :).

Tot over zo'n 3 weken dan maar :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:10

idefix4 schreef:
Dat is goed nieuws dat Veludo beter liep. Hopelijk is het het begin van een opwaartse lijn. Wel onhandig dat hij zo dominant is nu. Hopelijk accepteert hij de situatie snel!

Ik juich nog niet te vroeg hoor, want hij heeft natuurlijk ook weer een poosje rust gehad sinds we in de kliniek zijn geweest, en dan was het altijd wel even beter. Ik heb alleen maar twee keer wat grondwerk en langeteugel met halsriem gedaan tot nu toe. Het lastige is inderdaad dat het wel heel duidelijk is dat hij gewoon niet happy is als hij geen werk krijgt. Dus als de duivelsklauw niet genoeg gaat helpen hebben we echt een probleem. Hij krijgt het nu een dag of 5. Vanaf zaterdag zijn wij een weekje weg (heb ik natuurlijk niet echt zin in nu haha, maarja, kan moeilijk bruiloft van m'n broer afzeggen :D ) en dan neemt het stel wat bij ons in huis komt hun eigen paard mee en gaan ze met hem en Veludo samen proberen wat bosritjes te maken. Hopen dat dat goed gaat.
Als Sol over een poosje ook bijgekomen is en aan de slag kan, dan zou ik daarna met m'n husband samen buiten kunnen gaan rijden. Dat zijn dan wel weekend-activiteiten... dus door de week moet ik ook nog wat verzinnen met Veludo wat gaat, en wat hij leuk genoeg vindt.
Ik ben echt heel heel blij dat Girasol er is, maar het is ook allemaal wel heel dubbel....
Het blijft erg, erg lastig....

Maar de eerste nacht hier is goed gegaan, we hebben ze eigenlijk helemaal niet gehoord. Gister durfde ik echt amper uit de buurt, maar heb er nu echt veel meer vertrouwen in.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:13

Prinslover schreef:
Gisteren na een week weer gaan rijden met Chico.. En hij was zo weliswaar stout _O- .

Oh gelukkig, ik was al even bang dat Chico echt helemaal perfect was hahahaha, dat kan niet hoor :D . Maar fijn dat je het op hebt kunnen lossen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:07

JeanleGrand schreef:
Nou Sanne, bedankt he voor die foto's van mij. Ik duik direct onder. (En had nog niet eens gedronken).
Wel gave foto's van Halley, en ja waar is die enorme strekfoto?

Oh ja, Ilona, ik heb je verloren deurmat ook weer gevonden:

Afbeelding

Deze had ik gewoon gemist :') . HAHAHA _O- . Jaaaaaaaaaaaa, Jan... Ik ben altijd wel te porren voor een grapje _O- hahaha.. :+

Esther, spotte ook ineens jou foto's... Zeer mooie plaatjes ook :))

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:11

Zo ik ben er ook weer even...

Zit momenteel in een dipje, dus vandaar even niet actief. Morgen weer naar het ziekenhuis en straks gesprek met de letselschade advocaat die een zaak gaat aanspannen tegen de opticien en de fabrikant aangezien mijn letsel zoals het er nu naar uitziet, blijvend is.

Dus in mijn geval is er dus sprake van zwaar lichamelijk letsel en gaan we nu kijken wat we ermee kunnen... Zenuwslopend in ieder geval.

Heb ook niets bijgelezen... Heb ik ook geen tijd voor, ben druk met van alles en nog wat. Dus ik stap even blanco in.

Ik zag Frank wel verschijnen op mijn hyves ;) welkom Frank, ik heb je geaccepteerd :D

Hoe is het afgelopen met de PB voor Utixo? Goedgekeurd hoop ik?!?

Karinna, hoe gaat het met jou (en je paardje?!?)

En verder ben ik niet bij...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:13

Zo, dit gaat heel snel haha.
Karina, super, het is je gegund! Mooi dier!
Verder weet ik het niet meer, gaat me iets te snel ;)
Hier alles goed, druk met werken, wat aanpassingen omdat de ene baas (is een stel) ziek is, dus wat meer/langer werken.. Maargoed, gelukkig morgen en overmorgen vrij, vorige week losse dagen vrij gehad en ook nog opgetreden dus was druk weekje.. Nu ook erg moe eigenlijk haha

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:16

Ohja, Anouk. Mijn bit.
Het is een spaans bit, ongebroken met een kinketting. Als je druk zet op het bit (de scharen) dan krijg je een hefboomwerking. Dus druk achter de oren en op de onderkin zeg maar. De kaptoom gebruik ik om het een beetje te ontzien en te oefenen om alleen op stang te rijden, het links en rechts zeg maar..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:22

Soeske, mag ik vragen waarom je op neus en pilaren rijdt en niet op neus en gewoon aan het oog van de stang vastmaken?
Het verschil in inwerken is nu zo groot.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:17

sorry, hoe bedoel je Kelly?
Ik kan nu apart op de neus inwerken en apart op de stang. Hij heeft 2 hoofdstellen in/om zeg maar. We zijn nu bezig met 2 teugels in elke hand, zodat hij went aan de stang, maar normaal met 2 handen op de neus te sturen is. Straks doen we 3 teugels in 1 hand, in de linker, en nog 1 teugel in de rechter..

Edit, nu snap ik je vraag. Dit doe ik ook mede om de mond te ontzien, ik denk dat hij in spanje zo is opgeleid en hij reageert hier heel goed op. Heb ook met ongebroken pelham gereden, zelfde ongeveer als jij bedoeld, maar daar was ik niet helemaal tevreden over, over hoe hij daar op liep

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:21

Elise: :(:)
Kan me echt goed voorstellen dat je nu flink dipt. Ik kan je wel veel "succes" wensen met de procedure tegen de opticien, maar je zicht zoals het was krijg je daar ook niet mee terug. Ik vind het echt heel heftig voor je.

Met mij gaat het wel, Rico is er nog en Veludo is even afwachten, zijn nu aan het proberen hoe hij op duivelsklauw reageert want het is wel duidelijk dat helemaal niet meer werken voor hem geen optie is, om hem in zijn hoofd een beetje okee te houden moet hij echt wat doen.
Ik heb een nieuw projektje wat de zon weer wat laat schijnen hier, allemaal nog erg spannend maar wel leuk. Er staan foto's op blz 414.

Nu gauw naar de kapper!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:33

Succes Karina!
Kga weer even spammen. Let niet op mijn kleding, er reed een kennisje op van mij en die wilde ook nog even zien hoe ik reed..
Afbeelding

Bram en Spirit doen vrolijk mee
Afbeelding

Deze kon ik jullie ook neit onthouden, onze Zuko
Afbeelding

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:36

soeske schreef:
sorry, hoe bedoel je Kelly?
Ik kan nu apart op de neus inwerken en apart op de stang. Hij heeft 2 hoofdstellen in/om zeg maar. We zijn nu bezig met 2 teugels in elke hand, zodat hij went aan de stang, maar normaal met 2 handen op de neus te sturen is. Straks doen we 3 teugels in 1 hand, in de linker, en nog 1 teugel in de rechter..

Edit, nu snap ik je vraag. Dit doe ik ook mede om de mond te ontzien, ik denk dat hij in spanje zo is opgeleid en hij reageert hier heel goed op. Heb ook met ongebroken pelham gereden, zelfde ongeveer als jij bedoeld, maar daar was ik niet helemaal tevreden over, over hoe hij daar op liep

Maar als je zijn mond wil sparen waarom rij je hem dan mede op de pilaar en maak je die teugel niet vast aan het stukje van het bit?
Zoals ik je antwoord nu lees denk je denk ik dat ik vraag waarom je hem op neus rijdt maar ik bedoel meer waarom je op hefboom rijdt als hij op neus ook te rijden is. Dan zou ik hem persoonlijk op het bit en neus vastmaken en niet op de hefboom en neus, die overgang lijkt mij zo groot.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:45

Ohzo.
Ten 1e omdat het bij dit bit niet kan eigenlijk haha. Oogje is te klein.
Maar ja, waarom niet.. Weet ik eigenlijk niet, heb het zo eens geprobeerd met Mieke Hylkema en hij reageerde gelijk heel goed hierop, zonder dat ik t bit gebruiken moest. Nu wil hij er nog wel eens tussenuit gaan, daarom heb ik het bit erbij, voor de zekerheid.
Eigenlijk omdat hij op de hefboom heel goed reageert zeg maar. Heb hem ook wel eens op alleen het bovenste van de ongebroken pelham gereden, ook dan liep hij niet goed, knikte hij ook net verkeerd in in zijn hals.. Dus eigenlijk nog een reden..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:17

In Spanje wordt er veel met serreta gereden en als dit gewoon goed wordt gedaan is er geen probleem.
Ik vind persoonlijk bij Goya hem te hoog zitten , de bedoeling vooral van de serreta dat het paard niet op het bit gaat hangen.
Hier zie je duidelijk 3 teugels in een hand en 1 in de andere , dit is een foto van vorig jaar ondertussen loopt dit paard alleen al op het bit
Als de serreta gebruikt word door een ruiter die hier niet mee om kan gaan wordt het paard meestal zwaar verpest , maar dit is natuurlijk ook zo met zwepen , sporen en de rest

Afbeelding