[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amanda89

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:09

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben het niet zo eens met me beenligging Clown Maar daar wordt aan gewerkt.

Nouvel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:15

Leuke foto's amanda, wat een heerlijk koppie heeft 'ie!
Jij bent ook weer lekker verwend met de kerst lees ik! Knipoog

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:21

hee wat gezellig druk hier vandaag.
ik hou het ff op meelezen, vandaag druk gehad, morgen ook weer (en helaas voor mij geen 200% regel), dit allemaal om met nieuwjaar vrij te zijn in de paddo's.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:34

Jaaa Ellis, jouw foto stond prachtig voorop de Revista! Heb 'm alleen nog doorgebladerd want het was een nummer met heerlijk veel leesvoer zo te zien. Dus verhaal van Sjaad nog niet gelezen maar wel gezien dat het er in stond!

Oh hoofdstel staat echt super bij Chico! En wat ziet ie er alweer goed bijgekomen uit zeg.

Eerste kerstdag waren we bij mijn ouders en was heel gezellig en lekker gegeten. Tweede kerstdag waren mijn schoonouders hier bij ons, maar mijn schoonvader was hardstikke ziek en heeft alles ondergekotst. Tot twee keer toe Huilen . Echt onwijs rot voor hem, maar vond mezelf en de rest ook wel klein beetje zielig want ik had me vreselijk uitgesloofd voor mijn doen en dat viel dan toch beetje in het water. Met als gevolg dat mijn honden waarschijnlijk de enige in Nederland zijn geweest die gisteren gegrilde zwaardvis hebben gegeten Vork .

Vandaag even rondje door het bos gewandeld met Veludo. Ben de laatste tijd zo druk geweest dat paarden en honden allemaal winterstop hebben al een paar weken... Maar kon aan Veludo merken dat hij het echt weer heel fijn vond om wat exclusieve aandacht te krijgen. De laatste tijd bestonden onze gezamenlijke bezigheden voornamenlijk uit dat hij meewandelde met de kruiwagen als ik de wei uit kwam mesten Haha! . Tja... ze kunnen dus nog steeds niet naar huis, staan nog bij mijn ouders en daar baal ik behoorlijk van. Zeker nu met de vorst omdat ze bij hen in de allerverste wei staan omdat alleen daar een schuilhok in staat, en het ontzettend onpraktisch is nu de waterbakken daar bevroren zijn. Schuilhok is trouwens ponyformaat dus ze passen er niet in, maar kunnen in ieder geval uit de wind gaan staan. Ze hebben met alle regen van laatst ook wel een weekje op stal gestaan maar daar is nu geen plek meer, en moet eerlijk zeggen dat ze op zich gelukkiger zijn buiten,maar handig is 't niet....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:47

Karina, ja ik was echt wel verrast toen ik 'm uit de envelop haalde!
Lekker dik en veel foto's, vind ik altijd superleuk!

Jeetje, balen van je kerstdiner zeg!
en zielig voor je schoonvader...

Heerlijk zo'n boswandeling met Veludo, kan me voorstellen dat dat voor hem ook even genieten was!
Het was ook mooi wandelweer denk wel, ondanks de kou.

Lastig dat je paarden nu zo ver weg en weinig beschut staan met dit weer, kan me voorstellen dat je dat niet echt prettig vindt...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:02

Ellis -> Wat heeft jouw vorige paard ook gehad?
Zo'n flinke wormbesmetting of dezelfde wormenkuur?
Ik hoop maar dat Rintske er goed op reageert aangezien ze al last heeft van d'r maag.
Maar volgens Annemarie kon het geen last, dus geef ik 'm morgen meteen.
Als haar maagpijn (en misschien buikpijn) veroorzaakt wordt door de wormen dan moet ik met 2 weken verbetering gaan zien.

Amanda -> Je mag iets minder in stoelzit gaan zitten, ik denk dat je beugels wel een gaatje langer kunnen.
Op de 3e foto doe je teveel met je binnenhand, op het moment dat ie stelling geeft moet je meteen weer loslaten en niet vast blijven houden.
Makkelijk gezegd, dat is ook een fout van mij waar ik telkens weer in trap, hahaha! Haha!
Verder vind ik hem een heerlijk paard om te zien! Hij heeft zo'n leuk koppie!

Karina -> klinkt bekend......
Rints moet het bij mij ook met iets minder aandacht en beweging doen helaas.
Het wordt me niet in dank afgenomen, als ik bij haar kom is ze een beetje sjaggie, ze wil graag aan het werk merk ik.
Vanavond maar weer met haar gespeeld.
Jammer genoeg is de skippybal lek, dus nu maar met zand gegooid, en dat had ook effect!
Ze heeft lekker even gek gedaan en gerend in de binnenbak.
Morgen weer even lekker met haar rijden, zijn we weer even saampjes bezig.
Hopelijk krijg ik niet zo'n bokpartij als gisteren....... Verward

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:11

saida, wormbesmetting en daardoor darmontstekingen, met als gevolg koliek en diarree en lusteloosheid...

Zij kreeg toen 5 wormenkuren met steeds 10 dagen ertussen, eerste een Equest en daarna 4x Eqvalan, en verder zware antibiotica voor de ontstekingen...
Daarna kreeg ze een zwarte luchtweginfectie door de verminderde weerstand, dus we waren toen wel even zoet...
Ik merkte wel daarna dat ze duidelijk fitter dan was voor dat we de worminfectie ontdekten...

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:16

Beugels heb je helemaal gelijk in als ik de foto's zo zie. Vast houden is wel een probleempje van mij. Vindt het moeilijk om weer los te laten. Clown

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:16

Nouvel schreef:
cloris, gaaf dat je geweest bent, Lorenzo is echt super he?
beetje jammer van de rest dan...
ik had ook wel graag gewild, volgende keer maar weer...

Yep Lorenzo voldeed helemaal aan de verwachtingen en hij deed 2x een act Pling

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:19

Amanda ik ben erg gecharmeerd van jouw schimmel, zou je beugels een gaatje langer maken, komt je beenligging ook ten goede, kijk wel uit dat je hem goed over de rug rijdt want hij heeft een beetje de neiging zijn rug wat weg te drukken Knipoog
Je binnenhand van de hals zie ik liever dan hem tegen de hals, vind het niet zo heel storend ziet er niet uit dat je hem echt heel erg tegenwerkt, ik vind het er vriendelijk uitzien iig Knipoog

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:13

_Saida_ : Ik heb verder niks met groningers hij staat bij ons in pension stalling maar zoon heerlijk ras vind ik het op dit moment niet No Cheer
Omdat de vrouw die erop rijd pas geleden reuma heeft gekregen krijgt t dier geen beweging behalve ff naar buiten en soms longeren.. Hij is dood irritant trapt de hele stal bij elkaar heeft me 2 X int schouder gebeten 5X emmers platgestampt de voerbak eraf gesloopt de ramen eruit geslagen (van zen stal) en door de draden heen gebroken... Bah! Koe Koe

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:24

Oh mensen, Apassionata was geweldig!! Lovers Wow! . Heb echt genoten. Sommige dingen gingen wel rommelig. Dit viel het meeste op bij de friezen in carrousel vond ik.. Nagelbijten / Gniffelen . Maar verder vond ik het heel mooi met de muziek, de kostuums, de paarden.. Wauw, echt prachtig!! En dan natuurlijk Lorenzo.. wauw, wat is die man goed met zn paarden. Wow! Ongelovelijk!! En dan had je nog een inimiene, en dan écht een inimienie, die hoge school kunstjes deed. ROFL Echt zó lovely! Lovers
Was nog nooit naar Apassionata geweest, dus ben weer een ervaring rijker. Heb echt genoten! Party!! Ja .

Saida: Balen zeg van Rints.. Chico had ook wormen.. Maar das gelukkig met 1 spuit van Utrecht goed verholpen. Wil heb binnenkort (eind januari) weer goed ontwormen. Jij had toch ook zo'n eitelling gedaan?

Amanda: Oeeh sexy Nino Lovers . Hij is zo knap he!! Jullie zijn een leuk stel samen vind ik Ja . Hoe doet ie het op zn tijdelijke adresje?

Nouvel: Cool zeg, jij op de voorkant! Ben geen lid van het blad, maar ben benieuwd met welke foto?

Karina: Ag, de paardjes zullen het snel vergeten zijn als ze straks bij jou eigen paradijsje staan en alles een beetje klaar is en er meer tijd komt voor hun. Maar zal nu wel ff wat minder zijn.. Ik ken het gevoel trouwens van het kerstdiner... Ik had ook mn best gedaan, maar mn broer is ziek, en mn moeder ook.. Mn moeder kon geen eens meer naar beneden om te kijken ofzo.. Dus liep ook een beetje in het honderd, maar goed Clown .

Frank; Pff, jaa, jij hebt t maar druk met de champies hihi. Maar straks kan je ook ff genieten van je vrije tijd Haha!

Sjaad; Balen, ik heb het tijdschrift niet... Inscannen? Haha!

Mies: Haha thanks. Jaa, was het maar echt zo haha. Zou toch geweldig zijn, zo'n lange voorpluk Vingers aflikken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:24

cloris schreef:
Ik kom net bij de RAI vandaan, Lorenzo was geweldig samen met Sebastian Fernandez, de rest vond ik heel rommelig

Ahh Jammer dat ik je niet gezien heb. Lorenzo was écht geweldig.
Ik heb een boek over hem gekocht Bloos Wie was Sebastian Fernandez?
Vond de rest van de acts ook niet zo veel voorstellen, maar die garocha (als ik het goed schrijf) vond ik wel erg goed.
Maar goed, heb jou nog nooit zien optreden haha, kwam er laatst ook achter dat ik je bij Beukers had gemist..

Iloon, jammer dat ik je gemist heb!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 09:39

saida: Je hoeft je zo niet te vervelen nee, denk je net dat ze er bovenop is..krijg je dit weer!

amanda: Eindelijk is een foto dat je hem zelf rijd! Hij is echt mooi!!

Karina: Hadden de honden toch ook een kerstdiner Knipoog Balen dat je nu weinig tijd hebt, maar dat maakt zo'n wandeling dan wel extra bijzonder!

Melissa: Klinkt als een erg gezellig paard!

Ik ga vrijdag pas naar appassionata! Ben wel benieuwd..Vorig jaar vond ik het in ieder geval super! Mag vanavond kadootjes uitpakken! Dus nog maar 1 dag met mn oude cap! Die past dus niet helemaal goed en nu ik die nieuwe heb gepast..die zat zoveel beter! Waarschijnlijk vandaag ook maar buitenwandelen met deze vorst...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:15

Barroco schreef:
cloris schreef:
Ik kom net bij de RAI vandaan, Lorenzo was geweldig samen met Sebastian Fernandez, de rest vond ik heel rommelig

Ahh Jammer dat ik je niet gezien heb. Lorenzo was écht geweldig.
Ik heb een boek over hem gekocht Bloos Wie was Sebastian Fernandez?
Vond de rest van de acts ook niet zo veel voorstellen, maar die garocha (als ik het goed schrijf) vond ik wel erg goed.
Maar goed, heb jou nog nooit zien optreden haha, kwam er laatst ook achter dat ik je bij Beukers had gemist..

Dat is DE man met de Garrocha, waanzinnig goed is hij Cool

Haha ja ik was bij Beukers laatst, de volgende x als ik een demo geef zal ik een GIL geven Knipoog

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:43

Saida => hieke loopt gelukkig weer goed alleen nou is de bak bevroren dus kunnen we nog niet trainen, gelukkig dat ze nu weten wat rinstke had zodat ze je wat kunnen geven wat werkt hopelijk gaat het over

Ilona => wat een mooi hoofdstel zeg en wat issie toch knap

Amanda => leuke rijfoto's ziet er goed uit

Mies => vanavond heb je dus eindelijk "oficieel'' je nieuwe cap haha veel plezier

michele => knapt je dochtertje al wat op, en hoe voel jij je nu ik las dat je ook ziek begint te worden

madelief => heike heeft ook zo'n last van mok ik heb van de dierenarts dermiel zalf gekregen werkt ook heel goed, veel plezier in centerparks, en voor jou een goed en super 2009

frank => voor mij ook helaas geen 200% ik moet ook gewoon werken zelfs op oudjaarsdag

karina => zielig voor je schoonvader zeg denk je lekker gezellig te kunnen eten wordt je ziek is niet leuk

gisteren heb ik toch nog voorzichtig kunnen lessen met heike want hij loopt gelukkig weer super maar nou is de bak bevroren Boos! dus ik denk dat het vandaag niet meer rijden wordt dus ik moet even verzinnen wat ik ga doen misschien ga ik wel even naar buiten, ga straks even naar me ouders want die zijn een dakkapel aan het plaatsen met deze kou brrr heb medelijden met ze

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:02

Goeiemorgen!

Appasionata was dus verder een succes gisteren lees ik!
Mooi zo!

heikedenise, fijn dat je weer kon rijden!
ja alles zal nu wel keihard zijn en nog even blijven, lastig...

ilona, het was deze foto van Tulp, vorig jaar net voor kerst gemaakt toen alles zo wit was van de rijp:
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:37

Ellis -> Die Equest kuur, was dat ook eentje met moxidectine?
Ik heb nl. nagevraagd bij m'n VA of het een goed idee was om haar na 2 weken nog een kuur te geven zodat echt alles uitgeroeid is, maar volgens haar had dat geen nut.
Rintske is zeker niet lusteloos of minder fit, als ik rij vraag ik nog niet super veel, maar ze staat nooit te pompen en zweet amper en zit vol energie.
Diarree heeft ze ook niet gehad, maar dat kan ook goed komen omdat ze zoveel stro eet.
Oh zeg! Weer zo'n mooie winterfoto!

Amanda -> Heb ik ook, hoor! Knipoog

Melissa -> Tja, als dat beestje geen beweging krijgt vind ik dat niet zo gek.
Rintske wordt ook irritant als ik te weinig met haar doe.
Met alleen buiten zetten neemt ze geen genoegen, dat vindt ze leuk voor een paar keer, maar daarna wil ze toch echt weer wat serieus gaan doen.
De groningers die ik ken, dat zijn er 5 in totaal, zijn stuk voor stuk erg rustig en betrouwbaar.

Ilona -> Ja Annemarie heeft een mestonderzoek gedaan.
Ze vertelde dat ze het glaasje erop legde en meteen al flink wat eitjes zag, wat aangeeft dat het een flinke besmetting is.
Super dat jullie genoten hebben gisteravond!
Heb je nog foto's gemaakt?

Michelle -> Hihi! Ja hoor, die gekke muts houdt me wel bezig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:53

saida, ja volgens mij wel.
Zal voor de zekerheid straks even zoeken of ik dat ergens kan vinden...
Ik moest er echt 5 geven, steeds 10 dagen ertussen, 1x Equest en toen 4x Eqvalan en verder antibiotica.
Mijn paard was niet ziek in de zin van koorts, maar al een tijd niet fit, niet enthousiast met rijden, dan weer diarree een paar dagen, dan ineens een aantal keer achter elkaar koliek.
Ik heb toen bloed laten prikken, omdat ik wilde weten wat erachter zou kunnen zitten.
Daaruit bleek dat er ontstekingen waren, waarschijnlijk door wormen.
Ik moest toen voor onderzoek naar de kliniek komen, en toen ontdekten ze de ontstekingen in haar darmen, door bloedwormen die door de darmwanden heen gaan en daar ontstekingen veroorzaken...
Daar was het arme dier dus al die tijd al zo naar van...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:47

Amanda ; Dochterje is weer beter en loopt benede lekker vrolijk te doen met dr papa en oma. Katten en hond moeten alweer rennen voor dr dus gaat weer helemaal goed.

Denise ; Dochtertje is weer goed hihi. Jaa ik weet nou waarom Samantha zo aan het huilen was, en niet wou drinken of eten. Verrot veel pijn in me keel en benen voelen aan alsof ze 100 kilo wegen ofz, maar het overgeven is nog het vervelendst . Maar ik moet van me vriend in me bed blijven liggen. Dus maar doen dan he! Maarja gaat wel weer over.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:48

michelle, sterkte! Ach gut
fijn dat dochtertje weer aardig is opgeknapt!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:50

amanda ; trouwens leuke foto's !

Nouvel ; Dankje Lachen Jaa vond het voor haar zo zielig, ze kan ook nog niet zeggen wat ze voelt ofz. Alleen maar auw auw auw. Leuke foto trouwens !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:06

Amanda: Leuke foto's Lachen.
Karina: Jammer dat het zo gelopen is met de kerst, maar je honden vonden het vast niet zo erg Knipoog. Hopelijk staan je paardjes snel aan huis. Met die kou zou ik ze ook liever ergens anders hebben staan.
Saida: Atlas heeft een keer een wormanorisme ofzo (als ik het zo goed schrijf) gehad. En die kreeg toen ook eerst een hele zware kuur (leek een beetje op melk dat spul...), en daarna om de zoveel dagen een lichtere. Maar Atlas was toen ook echt goed ziek en reageerde in eerste instantie ook heel slecht op die zware kuur. Maar daarna knapte die gelukkig wel weer heel snel op.
Ilona: Zo te horen heb jij je gisteravond ook vermaakt!
Heikedenise: Balen dat de bak bevroren is.... Ik zal dat probleem morgen denk ook wel krijgen. Wordt dan weer rondjes op de dam stappen met Atlas. Mag helaas niet buiten met hem wandelen van de eigenaar.
Nouvel: Mooie winterfoto Lachen.

Ik ben gelukkig wel al iets opgeknapt. Maar kan nog niet te veel eten... Ik eet maar gewoon droog beschuit en drink veel water en thee. Zolang ik dat doe gaat het wel goed... Zo weer even een lekker stuk wandelen, de hele dag binnen zitten vindt ik ook niks.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:17

evdpanne, ook beterschap! Ach gut

pff, zowat iedereen is volgens mij ziek of verkouden... Clown

Ik ben sinds 1e kerstdag ook snip en snip verkouden, bah...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:11

Jah ik dacht ook dat groningers zo betrouwbaar en rustig waren maar deze doet zijn eer aan zijn naam. TIRAN
Agja en zou binnenkort iemand hem komen rijden dus ik hoopdat hij wat rustiger word... hij heeft vandaag een borstel uitgepluisd ..*zucht*