[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:50

Wat vervelend zeg!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:54

@Martine:
Nee van mij hoeven die skie wedstrijden niet meer. Vind het erg leuk om te doen. Maar houd niet van gedwongen bochten moeten maken.
En ja het is wel de bedoeling om met het nieuwe paard te gaan starten! :)

Robijntjah schreef:
Hulsebos heb ik dan weer hele slechte dingen over gehoord...

Ja ik helaas ook.

Maar goed ik heb 8 april in de avond een afspraak :D

@Cherell
Wat een gedoe... Hoop dat je ook een uitweg vind met je zadel in combinatie met je fibro..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:11

ja ach je "leert" er mee leven (eigenlijk heb je simpelweg geen keus :+ )
maar daardoor is het paardrijden wel heel belangrijk voor mij , anders ga ik helemaal vast zitten etc. (zowel geestelijk als lichamelijk) .

ik hoop dus idd. dat ik een oplossing vind .

duijfje , ik ben er benieuwd naar rijfoto's van je nieuwe spetter :P , kan me niet voorstellen hoe je dat wachten vol houden moet :D
mat wie heb jij een afspraak ?

buitenzinnig , net als (wat ik super graag zou willen) een crist iberica plus , is dat goed te doen met gewrichts problemen ?
en is er een variant die op mijn shire past ? (meestal zie ik pony of paard :P maar daar zit zoveel verschil in en ik ben echt een leek op dat gebied)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:19

Ik weet nu echt dat bomproef paardje heb, iedreen ons uit lachen wel heerlijk Ritje mac gedaan, :-)
Afbeelding

pff zadel problemen ken er alles van ben jaar bezig geweest haha;)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:23

Superleuk, moon! :D
Ik heb dat echt altijd al eens willen doen! :oo

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:24

oooh lekker , niet een mcchicken voor mij mee zeker :9

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:28

Babeau: Ik Roep het al 4 jaar, dacht echt NEEEE dit gaat niet lukken, Ik lig er al naast als ik Uperhout de richting op ga, met zo iets gegaan naja we zien wel anders keren we om, :)
Zo braaf was die de rest Volgt Nog, van vandaag :-)

Sorry beetje ver om na je toe te komen :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:30

:D

ik ben mc chicken verslaaft , we komen er helaas (bijna) nooit :+

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:31

Aaah cool door de McDrive! *\o/* Dat vind ik echt leuk, laat iedereen lekker lachen toch!

Jullie gaan alweer zoooo snel...en ik ben zooo traag :Y)

cherell: Dan is een goed passend en fijn zittend zadel voor jou zeker geen overbodige luxe inderdaad! Ik ben wel fan van Thorowgood, heb nu sinds kort ook een Lemetex (Aristocrat) en die vind ik ook erg fijn. Heeft een fijne (niet heel diepe) zit en niet van die idiote dikke kniewrongen, het is een dressuurzadel trouwens.

Wij hadden vandaag ook weer een blunder.... iemand heeft ons fietsenrek gejat dus ik wilde de camerabeelden terug kijken om te zien wie zo brutaal geweest is. Maar we hebben net een nieuwe camera omdat de vorige het vanaf het begin al niet deed en nu bleek dat we de nieuwe camera nog niet op 'opnemen' hadden staan....dus hij heeft niks vastgelegd :+ :+ dom, dom, dom

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:31

Wij komen er ook nooit is niet om de hoek hebben nu ook kei lang over gedaan en dat pablo Dit Acpeteerde man ik stond verbaast, welke Idioot verzin nou zo iets hahahaha :P

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:33

@cherell,
Nog eigenlijk niet hahaha, misschien kan ik tot die tijd met een wintec zadel rijden of iets.
Ik laat toch Ninon Schutte komen!

Hij schijnt er druk te zijn op de kliniek. Dus ben benieuwd

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:35

moonforever schreef:
Wij komen er ook nooit is niet om de hoek hebben nu ook kei lang over gedaan en dat pablo Dit Acpeteerde man ik stond verbaast, welke Idioot verzin nou zo iets hahahaha :P

Pablo heeft dan toch ook wel een hamburger gekregen zeker? :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:39

cherell0 schreef:
buitenzinnig , net als (wat ik super graag zou willen) een crist iberica plus , is dat goed te doen met gewrichts problemen ?
en is er een variant die op mijn shire past ? (meestal zie ik pony of paard :P maar daar zit zoveel verschil in en ik ben echt een leek op dat gebied)

Om heel eerlijk te zijn durf ik niet te zeggen of het goed te doen is met gewrichtsproblemen. Wat een groot voordeel is, is dat je de bewegingen van je paard heel goed voelt. Wat natuurlijk weer een nadeel kan zijn, omdat, als je paard veel beweging heeft, je dat ook weer op moet vangen met je spieren/gewrichten. Ik weet niet in hoeverre dat een probleem zou zijn.

De maten van de Christ gaan op voor de ruiter. De pony maat is geschikt voor mensen tot broekmaat 42, de paardenmaat (WB) is voor mensen met maatje 42+

Moonfever, wat een geweldige foto! Wil dat ook altijd nog eens doen, maar zit geen mac bij mij in de buurt :P
Posh, haha, dat is inderdaad een blunder :P Balen van het fietsenrek!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:40

Hij wilde niet :P nam genoeg met gras nou dan doe je dat toch :-) thuis Hele emmer slobber en morgen dagje Vrij .. :-) ik doe nooit meer ik was KAPOT toen thuis kwam haha

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:41

Hoe lang zijn jullie onderweg geweest dan?

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:43

Ik ben vorig jaar op trektocht geweest, 3 dagen lang 7 uur per dag aan een goed tempo rijden. Mijn spieren hebben dat toen toch wel gevoeld. :+

Maar het was wel superleuk! :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:46

Posh schreef:
cherell: Dan is een goed passend en fijn zittend zadel voor jou zeker geen overbodige luxe inderdaad! Ik ben wel fan van Thorowgood, heb nu sinds kort ook een Lemetex (Aristocrat) en die vind ik ook erg fijn. Heeft een fijne (niet heel diepe) zit en niet van die idiote dikke kniewrongen, het is een dressuurzadel trouwens.

ja dat is idd. wel belangrijk , maar ook lastig .
en ik heb ooit op een heel fijn zadel van een ander gereden , helaas weet ik het merk etc. niet meer |o

en ik vind mijn paardje ook belangrijker dan ik zelf O:) als het op haar goed licht ben ik al een heel eind .

het fijne van dit zadel is de oude ambacht (nog niet van die plastic troep etc.) en een ongedwongen
houding , geen diepe zit , smalle kniewrongen (waardoor je ook beter aansluit vind ik) en enkele zweetbladen .
dan nog het elastiek in de singelstoten zo heeft het paard altijd adem/bewegings ruimte

wintec en ainsley heb ik zelf niet zulke goede ervaring mee (wel gezegd dat dit 2e handsjes waren)
wintec op zich wel goed , maar niet voor mezelf . en ik ben geen fan van wisselbare bomen etc. :o

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:49

Buitenzinnig schreef:

Zijn Ruim 4 uur en 23 min weggeweest en 32.59 Km Gereden,
we horen er 20 over te doen heen denk ik erg verdwaald terug ging stuk Sneller haha,
had hier voor Enorm Getraind en vertrouwen moeten Winnen om Dit Uperhout voor elkaar te krijgen, ;)
hij had nog engerie had ff in de pedock gezet en ging nog aan de knetter en spelen met Winny Gestoorde pony :O

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:50

ik vind zelf zonder zadel vaak fijner als met , vandaar dat de christ mij erg fijn lijkt .
alleen omdat ik best veel "rek & strek" oefeningen met m'n paard doe en haar rug niet kapot wil rijden rij ik met zadel .

zou een christ dit kunnen opvangen ? of is het echt voor buiten ritten en rechttoe recht aan ?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:50

Zo, dat was een best ritje dus! Respect!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:51

moonforever schreef:
Buitenzinnig schreef:

Zijn Ruim 4 uur en 23 min weggeweest en 32.59 Km Gereden,
we horen er 20 over te doen heen denk ik erg verdwaald terug ging stuk Sneller haha,
had hier voor Enorm Getraind en vertrouwen moeten Winnen om Dit Uperhout voor elkaar te krijgen, ;)
hij had nog engerie had ff in de pedock gezet en ging nog aan de knetter en spelen met Winny Gestoorde pony :O

zo die zit iig goed in z'n vel dan , hij was vast zelf ook erg trost en moest dat winny even laten zien (z'n vreugde dansje) :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:51

cherell0 schreef:
ik vind zelf zonder zadel vaak fijner als met , vandaar dat de christ mij erg fijn lijkt .
alleen omdat ik best veel "rek & strek" oefeningen met m'n paard doe en haar rug niet kapot wil rijden rij ik met zadel .

zou een christ dit kunnen opvangen ? of is het echt voor buiten ritten en rechttoe recht aan ?

Daar is een Christ ook geschikt voor! Weet mensen vanuit de akademische rijkunst die gewoon hun dressuuroefeningen op een Christ doen, tot de piaffe aan toe :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:52

misschien toch dan nog maar eens goed overwegen dus

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:53

Heb je ook pb gestuurd trouwens :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:54

oh , even kijken ... zat op de site te snuffelen :+