[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:48

Heey

Dankjulliewel :D. Wij en de paardjes zijn er ook erg blij mee :D.

Ilona: Wat een heerlijke foto's zeg :D. Ziet er goed uit :D.

Hosante: Wat goed van Ashley zeg :D. Gaat goed zo te horen :D.
Shaddy zijn we ook aan het beleren voor de kar maar dat ligt even stil omdat ze nu zover is dat ze voor de kar kan maar de kar is nog niet klaar.

De dames zijn erg blij met de paddock :D. Ze staan er allebei in te genieten en Shaddy is een stuk minder chagrijnig :D.

Zo trof ik ze vanochtend aan
Afbeelding
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:25

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:15

Saida: Ik woon op loopafstand van de Efteling.

Ilona: Wauw! Ziet er super goed uit! _/-\o_ <3 En de spagaat, Dable doet dat standaard na het rijden, maar dan om iets te lozen..... :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:46

Esther – fijn dat je buitenritje goed ging, heerlijk blijven zitten op die roze wolk :D
Angela – ziet er lekker uit de paddock, en shaggy vindt het ook heerlijk zo te zien

Ingrid – lekker bij je paardje wezen kijken, en fijn dat ze het goed doet hopelijk kan jij dadelijk lekker met een karretje naar buiten

Alicia – het zal best dat je dessert ook lekkerder was, ik ben ook een toetjes mens :D
En lekker snel gereden zo te lezen en ook nog wezen klussen wij zijn ook druk bezig geweest in huis

Ilona – zodra vriendlief weer mee gaat dan zal ik vragen of die de camera mee neemt
En zoals ik op hyves al zij wat een gave foto’s en wat ziet die er super uit, rijden gaat echt lekker zo te zien ben benieuwd op je wedstrijden :D want jullie gaan echt knallen

Suus – ook lekker bezig met goya, en fijn dat alles nu lekker nagekeken wordt kan je weer lekker van start met jou topper

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:52

wanda: dat stemmetje is echt geweldig! jippe verspringt..owww maar gewoon lekker door..
galopeeren jippe!!! je moet overal commando's aanplakken,nageven, wijken, sb en door kirsten in laten spreken ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:20

Denise, jaaa daar zijn vriendjes handig voor.. :D De mijne heeft deze foto's ook gemaakt hihi. Bedankt voor je leuke reactie trouwens. Nog ff goed doortrainen voor de 24 en dan hopelijk resultaat met een paar wp.. :) !

Wanda, knap hoor, die kleintjes op zo'n groot paard :D !

Alicia, thanx :o . Haha, doet Adable dat ook altijd, plassen na het rijden... :D ?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:58

Mooie foto's Ilona.

Ik heb gisteren ook maar een rondje buiten gestapt het was weer lekker.
Alleen hebben wij niet echt een bos om in te rijden, we rijden door de polder met hier en daar een stukje aangelegd bos (Waar wij niet mogen komen met de paarden maar toch doen).

Ingrid.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:08

Nati: haha ja het was nog best warm! Vandaag is het gelukkig wat koeler, soms hebben we een paar bewolkte winderige dagen tussendoor. Mouza en Mabrouk staan nu thuis ja, ze vermaken zich wel. Heel veel respect voor alles wat jij met je paardje hebt doorstaan, heel bijzonder.. Pffff wat moet dat een moeilijke tijd zijn geweest ;( :(:)

Esther zal kijken of ik vandaag wat foto's kan maken van de twee hummels en het stekkie, de fundamenten voor de stallen zijn al gelegd :)

Denise het schiet aardig op, ben er erg blij mee! Fijn dat Heike ook zo goed gaat :)

Heidi haha toch een klimaatverschil he..

Angela ja het is fijn dat ze er staan nu :) wat een mooie paddock, hebben ze het heerlijk op zo te zien :D

Ga zo even verder, moet nu snel de deur uit!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:58

Hèhè, ik krijg het te druk om te bokken. :D
lakshmi schreef:
Bedankt allemaal! Ben zo blij met hem :D haha nou voorlopig is 't wel even genoeg zo hoor, en de kleuren waren eigenlijk meer toeval, 't was dat Mo zo enthousiast was over deze, anders had ik hem waarschijnlijk niet eens gezien, maar zo zie je maar weer hoe dingen kunnen lopen := 't worden er wel aardig wat zo.. Gelukkig vallen de voerkosten hier verder wel mee, als ze straks thuis staan zeker. Bont heb ik hier nog nooit gezien, sabino bestaat wel geloof ik. Hihi het moet wel een grote doos zijn dan mocht hij er in moeten passen := strik moet wel lukken maar om 'm nu gelijk op te sturen... Misschien in NL ook maar wat olijf/bananenbomen gaan planten!

Als er zulke leuke paardjes aan die boom groeien, ben ik ook blij met een stekje van die boom hoor! Ik ben heel goed met planten. :P

Esther: Moeilijk hè? Ik moet ook naar de ontspanning toe werken en als ik dan om me heen al die paardjes aan de teugel zie sjouwen, denk ik ook wel eens, wat duurt dat lang! Maar ja, ik mag niet klagen. Sam heeft 2 weken vakantie gehad. Frank had het heel druk met zijn toekomstplannen en daar houd ik natuurlijk rekening mee. Dan moet ik natuurlijk niet verwachten dat Sam op topniveau loopt. Daar moet ik zelf ook iets voor doen. Hoe pak je het aan om zijn rechtergalop te verbeteren?

Ingrid: Wat fijn om te lezen dat je paardjes beteren!

Alicia: Ja, ik ben wel trots op die foto! Hij maakte van de week dus zo'n megasprong zo de bagger in om de wei in te kunnen. Jij zondag natuurlijk lekker de bossen in geweest?? Als het meezit gaan wij met de hele club zondag! En uhm... ik lust geen sushi. :+
Zo'n compliment van je hoefsmid is wel reuzeleuk! Ik ben ook wel benieuwd naar Dable in het echt!

Denise: Nog een weekje geduld en dan er weer op! Super!

Martine: Ik ervaar dat ook met Despi en Prince. Die worden dik van de lucht en Sam heeft veel meer eten nodig om op gewicht te blijven. Die kan je arm eten. Volgens mij is dat echt een Anda-kwaliteit, dat ze met zo weinig af kunnen.

Angela: Ha, antwoord op de vraag waarom ze weer bij elkaar liepen! Goeie reden idd. Nu maar hopen dat het werkt zo, want hier hebben we een kleine bak, die ook ontzettend zwaar loopt. Mijn schoonpa heeft die vlak laten zetten door een minikraantje en daarna ging het regenen. Nu is ie redelijk goed, maar als het even kan, rijd ik met trailer naar het dorp om daar in de binnenbak te trainen. Da's 60 x 20. Dat vind ik fijner dan 25 x 15. Je paardjes zien er goed uit.

Martine/Alicia: Wij hadden pas geleden een show op de vereniging. Een jongen van 15 op zijn crossmotor en zijn zussen te paard en dan kijken wie er het hoogste kon springen. Er was ook een dame bij die Deurne doet. Een amazone die Z springt, moest aftaaien, want haar paard vond de motor echt supereng. De motor ging maar liefst met zo'n spring'plank' 1.45 m hoog! En hij had nog ruimte over! En zijn zussen taaiden af bij 1.20 m en 1.30 m. De Deurne-dame heeft uiteindelijk 1.40 m gesprongen, maar kon niet hoger, omdat de paal niet langer was om de balken hoger te leggen. Ik vond dat een spectaculair gezicht!

Heidi: Wat ongelooflijk leuk! Heb je ook een zadeltje voor Macho? Want dat is vast een heel kleine maat! Ik ben wel benieuwd naar foto's van Jesse en zijn pony hoor! Wat heb je het toch getroffen met zo'n leuke bende kinderen die allemaal willen helpen!

Ingrid: Jij ook al pannekoeken? Die hadden wij hier ook!

Heidi: Bedoel je nu top of tob? Hihi. :+ Met zulke ouders zit dat vast wel snor!

Esther: Het was er ook een toptijd voor om zo'n buitenrit te maken! Ik duim dat we volgende week ook zulk weer hebben. Heerlijk! Wat een fijn paardje dat hij zo makkelijk is buiten. Sam is ook een echte koploper. Op buitenrit is hij letterlijk nergens bang voor!

Angela: Mooi paddock hebben jullie gemaakt hoor! Dat zware is voor een paddock wel handig.

Ingrid! Zo heey. Dat is super! Prince vond het broektuig spannend. Ik hoop dat ze het goed gaat oppakken! Klinkt al positief. Ik neem aan dat de skieënde man achter haar de bedoeling was?

Alicia: In het sprookjesbos? Bij welke kabouter? Dan komen we 4 december even aanwaaien :D Zijn we er toch...hihi.

Branka: Haha, dat klinkt leuk! plaktafel... Ik lig dubbel! -o_

Wanda: alle respect! Wat een knappe meid!

Ingrid ook al lekker naar buiten geweest!

Gisteren hebben we gemerkt hoe druk het was op de weg. Normaal doen we er anderhalf uur over om in Noord-Holland te komen bij mijn familie. Dat was deze keer bijna 2 uur met een gesloten A2 enzo. Pfff! Maar het was weer gezellig, dus het was de moeite waard. De terugweg was er ook één met hindernissen, maar al met al lagen de kids om kwart over 8 op bed. Ze hebben het weer leuk gehad. Zaterdag heeft Sabrina lekker gereden op haar Prince en Michelle heeft voor het eerst gedraafd op Prince. Welliswaar met vasthouden, maar ze begint al aardig vertrouwen te krijgen! Ze is ook vastbesloten om te gaan ponyrijden. dat kan volgende zomer nog leuk worden, maar ja, dan hebben we Des ook nog en kan Sabrina op hem rondhobbelen als ze haar pony moet uitlenen aan haar zusje. :+
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het ook bij de Efteling gisteren razend druk was!

christa1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:08

Hallo allemaal. Ik heb al een tijdje stiekem met jullie meegelezen en het wordt nu toch echt eens tijd dat ik mezelf voorstel! Mijn naam is christa, ik ben 34 jaar en woon in Frankrijk. Ik heb toen ik nog in nl woonde altijd 'in de paarden' gezeten (reed Z dressuur, gad les en heb de ORUn afgerond). Toen wij verhuisde naar Frankrijk (camping) was mijn vereiste dan ook dat ik kon blijven rijden. helaas ging het met mijn kwpner hier helemaal niet goed. Hij kon er net tegen in een bergweide te lopen en verpieterde helemaal; ik heb hem dan ook helaas moeten verkopen. daarna werd ik al gauw zwanger, nou ja.. einde van het riedeltje dat ik nu dus zo'n 10 jaar niet meer serieus gereden heb; Alleen blijft het natuurlijk altijd kriebelen. Nou ben ik altijd al erg onder de indruk geweest van andalusiers. En nu komt het er eindelijk van, ik heb er eentje gekocht! Ik ben naar en stoeterij in Spanje geweest Salvatella, bij Gironella in de buurt) en ben daar helemaal verliefd geworden op een 4-jarige Andalusische schimmlehengst van 1.64! Zijn naam is Neon. hij is een half jaar onder het zadel en een heerlijk paard!!!!!AfbeeldingAfbeelding

Ik zou graag bij jullie inhaken! Ik vind het een gezellige groep! Hopelijk vinden jullie dat ok! Mochten jullie het verhaal over mijn bezoek aan de stoeterij leuk lijken, dan vertel ik dat graag een volgende keer!

groetjes,

Christa

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:33

Welkom Christa en ik vind dat je een super leuk paard hebt.

Anouk, ja de skieende man was inderdaad de bedoeling ze wilde kijken of zij wilde trekken en dat deed ze.

Moppie, je paarden staan er relaxed bij.

Ingrid

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:50

Welkom Christa, wat een leuk paard heb je zeg :D ! Ik ben gek op schimmels haha. Staat ie inmiddels al thuis of nog in Spanje? Leuk dat je in Frankrijk woont. Is dat het hele jaar druk op zo'n camping?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:56

welkom christa en wat een leuk paard :D wat ben je met hem van plan?

ingrid - ook lekker naar buiten geweest gisteren was er lekker weer voor idd

en anouk - ook een leuk weekend gehad super

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:17

Christa welkom hier!
Wat een gave hengst heb je gekocht!
Nog een maand of wat wachten en dan weer als vanouds genieten met een hele grote G! :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:17

welkom Christa!
Mooi paard hoor! Heb je hem al thuis?
Kom maar op met je verhaal,ik verheug me er op! 8-)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:24

Christa: Welkom! Waar zit je ergens in Frankrijk? Mooi paard heb je!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:17

Christa: Welkom! Ben benieuwd naar het verhaal (hopelijk een mooi fotoverslag :P).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:03

Prinslover schreef:
Branka, haha, ja ach het is maar net wat voor naam je het geeft.. ;) . In de VD normen noem je het spagaat, ik heb het hem ook moeten aanleren, hij deed het niet vanzelf, zoals sommige paarden dat wel vanzelf doen zeg maar.. Dus voor mij heet t spagaat hihi.. Maar t gaat idd goed. Binnenkort 3 wedstrijden weer, ben benieuwd. Hoe is het nu met jou? En met Frío?

Bij Frío is dat een stand die hij zelf aanneemt. Soort van hangen. Dus vandaar de minder flateuze opmerking 'standje plaktafel'.
Het gaat zijn gangetje met ups en downs. Blijft allemaal nog moeilijk.
Frío gaat gelukkig wel goed, die is op het moment erg relaxt. Erg fijn. Rijden is door de spanning wel bij tijd en wijlen lastiger. Doe daarom ook veel aan ontspanning.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:22

Snap ik, het gaat niet zomaar 1,2,3 over dat gevoel en gemis... Maar wel fijn dat het met ups en downs gaat, ipv alleen maar downs.. En lieve Frío doet dus ook zijn best om relaxt te zijn, scheelt een hoop.

christa1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:36

Wat een warm welkom :D

ik zit trouwens in de Ardeche, daar hebben wij een camping (www.ardechois-camping.fr) We zijn geopend van eind april tot eind september, dus het is er niet het hele jaar druk. alhoewel we natuurlijk wel het hele jaar durk bezig zijn. Want als we dicht zijn gaan we verbouwen. Dit jaar gaat het beneden sanitair vernieuwd worden, dus nog een hele klus. en dan poet er natuurlijk nog voor mij het een en ander gedaan worden. Theo (mijn man) heeft al een groot gedeelte van de berg laten gelijk maken voor een bak, maar die is nog niet 20 bij 40. Dus dat gaat nog gebeuren. en daarbij wil ik nu ook een stal hebben. Mijn beessies staan namelijk het gehele jaar buiten. En nu hebben ze een kleine schuilschuur. Maar die is te klein voor wanneer Neon komt. En nu kan ik er ook geen een binnen zetten voor als er wat aan de hand is. Ben nu dus aan het nadenken over mijn ideale stal. waarschijnlijk iets in de trant van 1 boks, een groote inloopstal en een zadelkamer en kleine hooi/stro opslag. Je hoort het, nog genoeg te doen dus. Daarom kan Neon ook pas in februari komen.... zucht.. Maar ik ga in november weer bij hem kijken <3 Ik wil gewoon weer lekker gaan dressuur rijden en hier de bergen in. Wedstrijden is hier in Frankrijk niet echt goed te doen. zeker niet omdat we in de middle van niks zitten. Maar dat vind ik opzich ook niet zo heel verschrikkelijk.

Ik zie trouwens dat er een heel stel ook aan vrijheidsdressuur doen hier; Dat lijkt me zo gaaf!!!! Ik heb er alleen geen ervaring mee en geen idee waar ik moet beginnen. (ik denk dat mijn eigenwijze stoere shet Quapo het ook heel leuk zou vinden) Kunnen jullie mij misschien opweg helpen??

Ilona, ik moest wel lachen toen ik jouw profiel zag.. ik zie erg veel overeenkomsten.. alleen ben jij ff wta jonger dan ikke.. hahahha!

Wat betreft het verhaal van de stoeterij: Ik heb nog nooit zoiets immens gezien!!!!!! Ondanks de grootte werd ik helemaal blij van de omgang met de paarden. Alle paarden groeien in vrijheid in de bergen op tot ze drie zijn. dan worden de hengsten aparte groepen zadelmak gemaakt en verkocht. ik heb ze ook aan het werk gezien met de dieren. Heerlijk om te zien dat ook in Spanje er nog stoeterijen zijn waar ze op een eerlijke manier paarden zadelmak maken en er de tijd voor nemen. Het grootste voordeel von dik dat ze dus het gehele jaar buiten zijn. Ze in vrijheid opgroeien, maar wel in mensen handen komen. En dat ze dus zo paardvriendelijk inrijden. Neon is echt super relaxed. Wel heel attent, het blijft tenslotte een hengst, maar zonder problemen langs voerwagens, tractoren, quads etc. Ik heb er helaas niet zoveel foto's van gemaakt. ik was zo onder de indruk van het gebeuren dat ik dat hele toestel vergat.... dom he?!! Maar ik zal in november wel goed foto's maken!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:51

Haha, nu ben ik wel nieuwsgierig welke overeenkomsten.. :D . En een hoop werk te doen nog! Maar ook deels voor een goed doel ;) . Is nog lang wachten tot feb, maar het is de moeite waard! Mooi verhaal ook over de stoeterij! En ik ben benieuwd naar de foto's in Nov, spannend allemaal!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:51

Christa - wat een heerlijk verhaal en wat een mooie plannen hebben jullie ben benieuwd naar foto's van je mooie paleisje :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 14:17

Christa: Wat een leuke plannen! Mooie camping ook ;). Ziet er goed uit :). Maar ja ik ben zeg maar allemaal 'Red mijn vakantie' foto's gewend :=. Werk bij een reisorganisatie op de klachtenafdeling :P.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:14

Ingrid spannend, hopen dat het allemaal vlotjes verloopt met Ashley :)

Ilona leuke fotos! Haha wat kijkt hij er suf bij op die spagaatfoto :+ andere foto's juist weer lekker wakker, leuk paardje heb je toch!

Madelief dank je wel! Ja ze staan idd thuis nu, beetje geimproviseerd maar het gaat goed! Met jou en Fuur alles goed?

Ellis dank je!

Suzanne ja het is echt een leukerd! Je ziet hem binnenkort wel :D Goya misschien eruit gegroeid dus? Lekker veel spieren erbij ;)

Anouk berbers zijn normaal ook erg sober, maar hier geen sappige grasjes dus dan wordt het al wat moeilijker.. Leuk zo'n show, klinkt iig best spectaculair :D leuk familiedagje gehad dus :)

Christa welkom! Wat een prachtig paard heb je gekocht! Camping ziet er ook leuk uit :) prachtige omgeving zeg.

Hier gaat alles goed, de twee kleintjes hebben het best naar hun zin. Helaas is de paddock nog niet af, nu staan ze op z'n Tunesisch aan een lang touw gebonden (hihi voor daar misschien moeilijk voor te stellen, maar gebeurd hier al duizenden jaren zo en het gaat eigenlijk altijd goed). Heb 'n paar fotootjes gemaakt, de grijze muren die jullie zien zijn de nieuwe muren, en tegen een van de witte muren gaan de boxen worden gebouwd :) fotootjes komen hieronder even.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:19

Broekie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Banane
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding