[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:05

Karina ; woow wat een mooi paardje zeg!

Benthe ; vandaag werd je paardje gekeurd toch? hoe is het afgelopen?

Zoo ik ga strakkies als ik nog tijd en zin heb bij reageren. Moet namelijk nog eten, strijken, stofzuigen, dweilen koffers inpakken want die moeten morgen ochtend vroeg alweer de auto in. Vandaag laatste nachie hierz en dan weer terug naar Leiderdorp voor 2 maanden. Vandaag te hore gekregen, dat er waarschijnlijk dus echt asbest in huisje zit en in de huizen eromheen. Dus willen ze alles tegelijk gaan aanpakken. Volgende week hoor ik meer, maar moest rekenen op de 2 maanden.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:06

by the way ; Topic gaat snel dit x zeg! Alweer bijna aan de 500!!
gaaaat snel....

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:27

Karina.......wow, wat een hot-shot (hahah, fout woord).... maar uh, waarom ga je er niet mee fokken? zonde!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:36

Zo Urbino ziet er goed uit , zit lekker in zijn velletje , Sjaad met wat voor zadel rij je ? Misschien is het al een keer gezegd maar overheen gekeken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:38

En wie van jullie woont er in de provincie Utrecht en heeft misschien de staatsloterij gewonnen??

Baal ik even dat ik in Brabant woon .... Achja neem ook genoeg met een half miljoen hoor :P

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:42

Cloris – fijn dat alegra weer in noord-holland is super hoor en ook nog bij furia in de wei geniet er maar van

Madelief – nee :n hij heeft het helaas niet afgeleerd hij wordt alleen maar mannelijker op de wei dus ben benieuwd als die terug komt
En jou weekend was dus super geslaagd weer nieuwe dingen voor furia gekocht en weer veel geleerd super hoor
En leuk die reading super hoe dat ze dat allemaal kan verklaren

Branka – ook jij een fijne en leuke dag gehad dus en wat super van die winspunten netjes hoor en jijzelf ook nog lekker gereden dat was het kersje op de taart ;)

Karina – en en kan je ons al wat meer vertellen JA daar issie dan wat een ding joh en wat een manen :9 wat ben je er mee van plan ?
En het is je echt gegund ik snap dat je super dankbaar en blij ben wat een beauty

Frank – die prijs is nog te doen idd wel fijn dat je het naar je zin hebt gehad ook al was het speciaal voor de kids :P
En ja met een paard erbij heb je ook meer werk maar dat hebben jullie er wel voor over

Saida – fijn dat het met tommie beter gaat en lekker wezen buitenrijden met rints lekker hoor met dit mooie weer :j

Anouk – heel begrijpelijk dat je nu eerst wil dat sam meer beneden moet lopen en ik kan me jou goed voorstellen dat je niet iedere keer weer als laatste wil eindigen. Wij gaan het 13 september weer proberen en kijken wat we er dan van bakken
En weer lekker met sam getraind super hoor gewoon blijven oefenen dan komt het helemaal goed

Iloon – gelukkig is ie toch echt ruin :D
En jou weekend ook super geslaagd lekker hoor alleen jammer dat je jou ventje moest missen maar die kan je vanavond weer lekker vertroetelen

Sanne – ik ben van de week niet meer wezen kijken dus ben benieuwd hoe die zijn eigen gedraagd zal het van de week wel horen :P
En wat een super weekend heb je georganiseerd zoals ik het lees echt top

Shanna – succes alvast met de regio

Esther – ook jij hebt super foto’s gemaakt zeg wat kan die halley strekken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:54

_Saida_ schreef:
Maar dan zit ik nog met het uitladen want dan heb ik heel vaak niemand bij me, hoe doe je dat dan?
Eerst je paard losmaken en dan de stang eraf?

Ik heb het met Frío nog niet kunnen oefenen, maar Brenda doet het met eigenlijk alle paarden zo: halstertouw losmaken en over de rug richting kont gooien. Naar achteren lopen en stang losmaken. Daarna paard uitnodigen om achteruit de trailer uit te lopen. Eigenlijk alle paarden lopen dan rustig omdat ze het alleen uit moeten zoeken.

madelief88 schreef:
Branka: Wat ben je opeens fanatiek zo de laatste 100 blzs!

Krijg je hè, met vakantie! :P

En door die vakantie kon ik nu ook eindelijk eens plannen wat ik al heel lang wil doen. N.l. les doma vaquera van Cloris.
Vanmiddag hebben Frío en ik dus onze eerste les gehad. Super leuk om te doen! Het ging Frío overigens stukken beter af dan mij :o Maar we gaan lekker trainen op wat we geoefend hebben met Cloris en dan nog eens vaker een les afspreken!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:27

Beda -> En hoe ging het met Alegra vandaag?

Anouk -> Hè jammer! Ik lees je berichtje te laat!
Ik heb vanmorgen net een frontriempje besteld en betaald.....
Hihi, Sam als gepaneerd schnitzeltje!

Madelief -> Had het wel goed opgevat hoor, je verhaaltje!
Mijn antwoord was meer een soort van extra bevestiging eigenlijk, maar nu ik het terug lees kan ik me voorstellen dat je het anders begreep. ;)
Eindelijk je reading ontvangen!
Fijn dat ie voor jouw gevoel redelijk goed klopt.

Karina -> Gefeliciteerd met je gave zonnebloem! *\o/*
Hij heeft idd wel een jas uitgedaan tijdens de reis, zeg.
Maar jou een beetje kennende komt dit helemaal goed.
Wat vond Veludo van z'n nieuwe maatje?

Sanne -> Leuk verslagje van een leuk weekend!
Die foto's van Jan zijn hilarisch! _O-
Voor ik het morgen vergeet; alvast van harte gefeliciteerd met Iggies 1e verjaardag! *\o/*

Jus -> Wat zonde van die mooie lange manen.....
Daar jeuken mijn handen van! ;)

Martine -> Ik heb Tommie niet zien trippen, dus ik denk niet dat ie die hallucineerkikker tegen is gekomen, hahaha!
Gefeliciteerd met de opening van jullie zaak! *\o/*
Gelijk al aardig wat verkocht lees ik, top hoor!

Eline -> We weten nog steeds niet wat het is geweest.
Ik vermoed door het drinken van het slootje naast Rints haar landje met stilstaand water.
Dat water zit vol met algen, kroos en weet ik veel wat voor ongedierte.
Maar misschien dat ie idd een kikker heeft gekust in de hoop op een knap vrouwtje, who knows? ;)

Esther -> Ook van jou leuke foto's gezien!

Nishada -> Wat een smulfoto heb je weer geplaatst van die kanjer van je! :9

Branka & Kelly -> Bedankt voor de uitleg! Ga ik zeker oefenen! (eerst maar eens op eigen terrein, hihi!)
Les van Beda in DV! Wat leuk!
Als Rints zich goed kan dragen en sterk genoeg is lijkt mij dat ook wel eens leuk om te doen! :j

Vandaag is zo goed als de hele stal ingeënt.
Voordeel is dat je met zo'n grote groep een prijs af kan spreken en veel goedkoper uit bent.
Rints doet het niks, die kijkt er niet eens naar.
Helaas is niet elk paard zo, en eentje maakte het wel heel erg bont.
Een praam kregen ze er niet op, de eigenaresse was er zelf niet, dus werd er eerst besloten om het dan maar niet te doen.
Het is natuurlijk van de zotte dat een ander risico gaat lopen.
Uiteindelijk is het toch nog gelukt, maar je moet niet vragen hoe.....
Vanavond geen sms-je ontvangen van m'n stalgenootje, dus ik ga er vanuit dat Rintske geen verhoging of andere bijwerkingen heeft.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:49

Gave foto Nishada! Welk niveau train je hem?

En Igneo alweer een jaar haha, ik kan me voorstellen dat de tijd hard gaat!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:53

Wie van jullie doet er mee aan de barokke wedstrijd in Maarsbergen op 19 september????

Ik zit te dubben of ik me op ga geven....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:13

Wat kun je daar allemaal doen Laura?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:14

Karina, wat een schitterend paard! Alle hints kloppen volledig. Hopelijk mag je lang en veel genieten van jouw zonnetje!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:21

kelly je kan er wedstrijden starten met Barokke paarden. Dit kan van B t/m Z2.
Daarnaast kan je daar met een hengst starten als je bij de KNHS nog niet met hengst mag starten en zo aan genoeg punten komen om wel bij de KNHS te mogen starten (L1 +1)
http://www.lusitano-paarden.nl/lusitano ... hting.html

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:36

Jammer dat het ver weg is.. wilde wel even kijken eigenlijk...
Maar ja dat gaat van mijn Adorno tijd af :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:43

Haha dan neem je hem mee :P Het is niet ver bij Beekbergen vandaan volgens mij haha...
Nee denk dat dat niet gaat lukken wel?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:45

Oh toch nog 3 kwartier rijden.. Voor mn gevoel lag het dichter bij elkaar....

Voor mij is het een uur met de auto dus anderhalf met de trailer denk ik...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:45

Karina - Girasol is een echt barbiepaardje! WOw, wat een beauty! Duh, als je net 50 kilo kwijt bent en helemaal in de vreemde, dan ben je niet hanig. :+ Een mooi filmpje ook! Alleen al dat je het geluk hebt, dat je ouders er aan meegewerkt hebben, betekent al dat ie geluk brengt. Ik ga er van uit dat jij op korte termijn weer kan Genieten met een grote G!

Sanne - Mooie foto's! Vooral die van Jan zijn het benoemen waard haha! Ja, dat krijg je met zo veel dames op visite. Dan gaan mannen gekke dingen doen. :D
Die Iggie al bijna een jaar! Ik zat net te kijken naar foto's van Sammetje, toen ie anderhalf was. Toen kochten wij hem... Inmiddels is ie dik tien...

Jus - Idd zeg! Lange manen hoor! En dank je wel dat je aan mij hebt gedacht!!! Ben even in dubio, ik ga hem mooi even erbij opslaan voor in mijn foto-album... :Y) Ik heb speciaal voor bokt met 10 vingers leren typen. hihi
Wie is die ruiter met de broer van Urbino?

Laura - Gewoon op MP zetten joh, die tak! IS vast een liefhebber voor met ene open haard. Kan ie vast drogen voor de winter!

Martine - ik ga idd regelmatig bij hem kijken ja! En de wei mest ik ook regelmatig uit. Fijn dat de tent al zo goed loopt! Een goed teken. Veel geluk samen met jullie bedrijfje!

Eline - Fijn dat het bedrijf blijft doorgaan en ook dat Petra weer een koers heeft voor zichzelf. En lekker dat je zo fijn hebt gereden. Sam is andersom, maar dat kan komen door mij. Ik voel me minder prettig op de weg. In heb bos kom je niet zo snel een traktor of vrachtauto tegen. En Basje heeft idd heerlijk geslapen. Hij wilde dat ik vandaag ook bij hem kwam liggen.

HAha, Jan, die deurmat is leuk! En Otto kan ook mooi bewegen!

Madelief - Sssst, hij zei niks hoor, dus ik denk van niet. Ach, hij geniet er maar lekker zelf van en tzt koop ik mooi een pre voor mezelf over een paar jaartjes. Wat is dat toch met jullie? Toen we thuiskwamen lag hier ook al een touwklos. Voor de honden ben ik gestopt met speelgoed kopen. Ze kijken er niet naar om namelijk. Was ie voor Rakker of voor Beau? Beau doet er niks mee en Rakker sjouwt er het hele huis mee door. Gelukkig weet ie niet hoe zijn oom zo'n ding in 2 minuten kon laten veranderen in heel veel losse touwtjes..
Volgens mij is dat ingetogene een beetje een PRE eigenschap. Des heeft het ook. Sam kan af en toe best zeuren om eens lekker te dollen en bij Des ben je dan gewoon verkeerd. Sam vindt Des echt een saai paard haha! Ze kunnen het overigens inmiddels heel goed vinden samen.

Angela - Tuurlijk weet ik toch? Haha, na de derde keer typen ben ik vergeten te vermelden dat ik het als grapje bedoelde. :o Hij had wel wat scheutiger mogen zijn toch? Waren de punten ook voor het echie?

Michelle - dat is balen zeg! asbest, nou ja, het kan er maar uit zijn toch?

Denise - had mijn rijbroek al klaarliggen en Frank had hem zelfs aan! en dan ... regent het... :+

Saida - Ja, haha, gepanneerde schnitsel, daar heeft ie wel van weg.
Ja, op enten kunnen ze gek reageren. Sam is gelukkig ook niet de moeilijkste. Met het chippen had ie meer moeite! Sam is in juli geënt. Hij heeft er gewoonlijk ook geen last van.

Laura - Sam is niet barok. (Ja, voor mij wel...) Mag je ook zonder startkaart starten? Waar ligt maarsbergen?

Nou Sam en Des kregen vrij van boven, want het regent! Frank heeft Prince bij ze op de wei gelaten. Het is nu echt duidelijk wie het voor het zeggen heeft in de wei: Samaranch! Prince gebruikte Desje als schild om geen klappen te krijgen. Nu zijn de verhoudingen bekend en geaccepteerd en is de vrede wedergekeerd. Sam is heel kordaat in zijn aanpak. Geen gejaag enzo, gewoon respect afdwingen en daarna weer lief voor ze. Echt een paard uit de kudde! En dat is ie! Hij accepteert het ook als ze in zijn buurt komen eten, zo lang ze maar niet proberen om hem weg te jagen, want dan laat ie gewoon zien, dat ie groter is. Haha.

Frank stond al klaar in zijn rijpak, toen het begon te regenen en mijn spullen lagen al klaar, maar Frank vond het wijzer om Sam op de wei te laten. Hij is wat afgevallen nu toch. Dus dan kan ie beter op de wei blijven om bij te eten. Morgen pakken we de draad weer op.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:46

Iedereen bedankt voor de lieve woorden en welkom voor Girasol!
Phoe, ben er druk mee hoor, maar dat is dan vooral omdat ik toch nog erg in de buurt wil zijn. Ik hoop wel dat hij een beetje vlot wil gaan settelen... Veludo that is :( . Jemig, die was heel eventjes onder de indruk en heel beschaafd, maar nu loopt hij continu te vertellen dat hij echt wel de opperhengst is (zonder ballen welliswaar :roll: ) en zich vreselijk druk te maken. En we hebben er wel stroomlint tussen gedaan voorlopig, maar daar slaat ie ook zomaar een keer in dus vindt het allemaal best spannend. Sol zelf geeft geen enkel probleem, die is heel rustig en houdt zich vooral bezig met zijn hooi. Gelukkig wil hij goed eten, want hij is echt gesleten hoor van de reis. Hij is zo ribbig, als je er een brood tegenaan smijt krijg je het gesneden weer terug :(:) . Maar het zal ook wel veel vocht zijn, het is natuurlijk erg warm geweest in de tijd dat hij onderweg was.

Veludo in het kader van "jij bent heel belangrijk" vandaag voor het eerst sinds de start van duivelsklauw maar even wat gelongeerd, hij liep niet heel slecht. Toen hij nog zo druk was los was hij erg ongecoordineerd, maar aan de longe ging dat veel beter, en hij was niet helemaal rad maar zeker niet slecht. Hoop dat de duivelsklauw aanslaat.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:47

Je mag daar inderdaad ook zonder startkaart starten!
Dan doe je toch mee op Des :P haha!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:48

Vanaf hier ook nog 40 minuten...
En beekbergen is bijna een uur rijden voor mij!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:49

Maarsbergen is dan toch wel te doen?? Gewoon stiekem Frank opgeven (hopen dat hij er spontaan overheen leest hier :P )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:50

Dat is goed nieuws dat Veludo beter liep. Hopelijk is het het begin van een opwaartse lijn. Wel onhandig dat hij zo dominant is nu. Hopelijk accepteert hij de situatie snel!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:51

Karina, met een week is het vast alsof hij altijd al bij jullie is geweest :j
Het is wel logisch gedrag wat Veludo toont.
Fijn dat Sol zich er niet zo druk om maakt en dat hij goed heet natuurlijk!

Laura, nee dat moeten we nog maar niet doen :D

Anouk, ik vind het altijd zo leuk hoe je over Sam verteld. Volgens mij is hij echt de liefde van je leven.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:08

Anoek , je hebt eigenlijk toch stiekem een spaans paard hij heeft een spaanse naam hihi. Als ik wat meer tijd heb zal ik wat leuke fotos maken van bruintje met een echte camara (weet zijn naam niet eens erg he)

De ruiter van de perlino is Sergio Marti dit is een bekende ruiter die ook voor veel stoeterijen rijdt hele aardige jongen vorig jaar is er een paard boven op hem gevallen en heeft hele tijd in het ziekenhuis gelegen maar ik geloof dat hij dit jaar wel een sectie heeft gewonnen op sicab , het paard ken ik zelf niet.

Ik heb ook in wat profielen gekeken , mooi allemaal hoor , ik heb niet eens een profiel moet ik toch is doen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:11

Het profiel van sommige mensen is inderdaad een kunst-stukje! Ik heb er wel 1 maar eigenlijk moet ik de info en foto's aanvullen. Is trouwens niet zo spectaculair en creatief als sommige mensen hebben!