[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:54

Ik wens iedereen achteraf nog een fijne kerst Tong uitsteken Ik heb het echt mega druk gehad de laatste paar dagen, ik moest werken, ook met kerst! En dat liep gisteren echt flink uit, ik heb meer dan 1 uur extra gewerkt. Gelukkig 1 meevaller, ik krijg 200% uitbetaalt Go jij! Go jij!
Wij doen nooit aan cadeaus met kerst, dus hier geen verwennerij, helaas!

Mies: Ik lijk helemaal niet zo veel op mijn zusje.. Schijnheilig
Gelukkig ben je geslaagd met het kopen van je cap Haha! Ik moet eigenlijk ook hard nodig een nieuwe!

PeetWat heerlijk dat je zo verwend bent! Dat heb je wel verdient Ach gut

Marcel: Hihi, Jesse nu al achter de computer Nagelbijten / Gniffelen

Michelle: Beterschap voor je dochtertje! Ach gut

Jasmijn: Het duurt wel lang met jou zeg Knipoog Nee grapje, doe maar rustig aan!!
Veel plezier bij Appasionata.

Vanavond ga ik naar de opening van een paardenevenement in Zuidbroek als VIP!! Ben benieuwd wat me dan te wachten staat! Heb er in ieder geval zin in! We zien dan de hengstencompetitie en een show.

Woensdag heb ik samen met een vriendin buiten gereden op Yzella en Vaidosa! En we zijn heerlijk lang onderweg geweest Haha! En we hebben hard gegallopeerd!! Ow, dat vind ik altijd zo zalig Haha! Heb nu al weer zin in de volgende keer!!

Ik ga nu met mijn paps naar de kringloop, nog wat meubels en een tv scoren!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:05

Ik wens iedereen ook nog achteraf fijne kerstdagen Bloos

1e Kerstdag gezellig met vriendlief bij mn ouders met mn zusje gekaas-fonduet, en iedereen vet ingemaakt met Monopolie Haha! (terwijl ik dat helemaal geen leuk spelletje vind Huilen van het lachen
Gisteren gezellig met de ouders van mijn vriend en een hele troep familie wezen bowlen en eten, was ook leuk Ja
En maandag dus lekker naar Centerparcs!
Ooohja, en mn geldzorgen zijn voorlopig over want had weer een mooi belastingvoordeeltje Haha! Echt een fijn kerstcadeautje was dat haha!

Ik zie erg weinig vd computer de laatste tijd...
Reageer even bij tot ik kan terugscrollen, dan zal ik even updaten wat betreft Furia.

Evdpanne: Ik was vorig jaar in de winter ook wel veel te vinden op het strand, maar dat was inderdaad erg koud Nagelbijten / Gniffelen
Miichelle90: Lekker een pyamadag Haha!
Aah je dochtertje ziek, wat sneu zeg... Hoop dat ze zich snel beter gaat voelen!
Iloon: Oooeh een nieuw hoofdstel!!
Robijntjah: Lekker verwend zeg Haha! ik ben niet echt een kerstmens haha, heb nooit aan cadeautjes gedaan... Kreeg wel opeens 50 euro van mijn oma voor Kerst en dus ook nog eens dat amzzeltje van de Belastingdienst Haha! maar daar houden mijn kerstcadeautjes op Huilen van het lachen
MelisxFeikje: Welkom!
Frank: haha, Des lekker aan het opvoeden dus Haha! Furia had dat laatst ook weer in enen Verward Af e toe heeft ie een beetje last van overgebleven hormonen en whuppa daar ging dat beentje de lucht in!
Sanne: 200% dat is lekker zeg!! Veel plezier met meubels etc uitkiezen, en lekker van het rijden!

Nou, gisteren ging ik met mn buitenrij-vriendin weer naar de drafbaan, echt heerlijk, is gewoon ons eigen stukje prive-strand op maar een kwartiertje stappen dus ideaal Haha! We gingen ook wat draven op de weg, en precies wat ik dacht, Furia viel op rechtsvoor en liep dus kreupel Eerste keer sinds ik hem heb!
Hij heeft namelijk sinds een week steeds erger wordende mok en linksvoor is helemaal rood en pijnlijk, alleen rechtsvoor heeft hij geen plekjes maar achter is het ook behoorlijk heftig.. Ga vandaag zijn kootholtes proberen kaal te scheren zodat het beter te behandelen is, vind het zo zielig voor hem Ach gut
Maar goed, echt ernstig kreupel liep hij niet en even lekker in beweging is goed voor hem, dan worden zijn benen meteen de helft minder dik. Vandaag maar even kijken wat ik met hem ga doen, gelukkig zijn er zat mensen op stal die hem voor mij verzorgen als ik volgende week weg ben.
Zo meteen lekker shoppen met vriendlief voor hem een nieuwe winterjas, en voor Furia even kijken in de ruitersportzaak voor die mok.

Iedereen ook alvast de beste wensen voor 2009 mocht ik niet meer online komen!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:24

zo,kan het allemaal ff niet bijhouden hoor haha.
Vanmiddag met Goya en Bram op naar het Balingehof, morgen meerijden met de open dag Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:33

Zasread: Lekker zeg 200% verdienen Knipoog. Mag ook wel als je overwerkt met de feestdagen Knipoog. Lekker buitenritje heb je ook gehad, ik vindt dat ook altijd zooo heerlijk Haha!. Veel plezier nog op het paardenevenement!!
Madelief: Balen zeg van die mok.... Paardje bij mij op stal heeft het ook zo erg... Hopelijk wordt het snel weer beter!

Ik zit een beetje ziekjes thuis.... Ik had gister al last van buikpijn en nu ben ik ook nog eens misselijk. Kon ook moeilijk slapen. Waarschijnlijk ergens een bacterie opgelopen... Maar ja het is te lekker weer om binnen te zitten en dat kan ik ook echt niet Tong uitsteken. Moet vanmiddag ook naar de kapper daar had ik al een afspraak staan en wil ook nog even lekker over strand gaan wandelen. Vaak doet me dat wel goed...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:34

Madelief, ik weet neit of het al gezegt is maar als je mok wil behandelen het volgende:
Ff wassen met betadine, 1/5 deel droogzetters (voor koeien) en 4/5 deel dikke zalf, zoals calendula.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:58

Esther -> Ben jij ff verwend met de kerstkadootjes!

Denise -> Loopt Heike al weer beter?

Gabriella -> Mooie foto van je hond achter de schapen aan!
Die van je trio met mutsen op is ook gaaf, zeg!
Super joh, dat je eindelijk geslaagd bent voor een zadel! Veel plezier ermee, hoor!
Ik hoor over Sandclear wel goede berichten, maar heb het zelf nog nooit gebruikt.
Je kan ook een lijnzaadprutje maken, dat trekt ook de zand uit de darmen.

Marcel -> Wat een wijze foto al van jullie kanjertje!
Die krijgt het Bokken al met de paplepel ingegoten! Haha!

Miichelle90 -> Gaat het al weer wat beter met je dochtertje?

Jolijn -> Fijn dat Robijn en jij weer lekker aan het werk kunnen samen, gaat het goed?
Op de foto ziet Robijn er iig goed uit!

Melissa -> Welkom hier! Clown

Jasmijn -> Had je tik terug al gelezen, maarre nogmaals; veel plezier vanmiddag!

Sanne -> Veel plezier vanavond, lijkt me erg leuk om mee te maken!

Madelief -> De mokplekken goed schoonmaken/spoelen, dan goed droogmaken en dan insmeren met een mengsel van zwavelbloempoeder en uierzalf.
Helpt bij Rintske ook altijd goed, bij haar doe ik het mengen met olijfolie ipv uierzalf vanwege haar sokken.
Anders krijg ik van die vieze klonten in de sokken, maar op plekken met minder haar kan je uierzalf gebruiken, dan komt er geen vuiligheid meer bij en zwavelbloem ontsmet en trekt het droog.

Ik heb mezelf een paar leuke kadootjes gegeven voor kerst! Knipoog
Ten eerste een stel onwijs gave laarzen en ten tweede een kaartje voor de friese hengstenkeuring op 10 januari in Leeuwarden!
Dat is elk jaar een hele happening, maar ik ben er nog nooit geweest.
Ik kan een kaartje overnemen van iemand, en breng de dag door met de mensen van wie ik Rintske heb gekocht.
Ik heb er zin in!!!

Kerst zijn we goed doorgekomen.
1e kerstdag kwam mijn (ex)zwager met zijn dochters een bakkie halen, en of ik meteen hun haren even wilde doen, want daar is hij geen ster in.
Dus heb ik hun haren voorzien van staartjes en vlechtjes met kerstslingers erdoor, en Lisanne heeft ze heel licht opgemaakt.
Daarna naar Rintske toe, even losgegooid en haar stal gedaan.
Toen weer naar huis, fiets gepakt en naar mijn ouders toe waar we verder kerst gingen vieren.
We hebben heerlijk gegeten en was weer erg gezellig.

2e kerstdag lekker gereden op Rintske en Lisanne op Buehne, want Marieke had niet zoveel tijd.
Lisanne kwam met Buehne te dichtbij Rintske, dus ik waarschuwde haar al dat ze daar op moest letten, want voor je er erg in hebt staan ze naar elkaar te trappen. (Buehne kan nogal een bitch zijn wat dat betreft......)
Even daarna was ik druk bezig met Rintske en kwamen Lisanne en Buehne ongemerkt weer te dichtbij, waarop de dames dus idd naar elkaar uithaalden.
Ik gaf Rints de sporen en gelukkig reageerde ze hierop.
Daarop was ik behoorlijk boos op Lisanne want ik had het nog zo gezegd tegen haar.
Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd, maar het had ook anders kunnen aflopen.
En ik was blij dat het bij mij en Rints gebeurde en niet bij een ander.......
Lisanne is flink geschrokken, en hopelijk heeft ze hier goed van geleerd.
Eind van de middag zijn we naar een verjaardag geweest van familie.
Daar zijn we blijven eten, en hebben we weer errug gezellig gezeten!

Nu weer over op het ritme van alledag.
Zometeen Lisanne d'r kamer maar weer eens uitmesten, ze is nu toch 2 nachtjes te logeren, dus geen gezeur met wat ik allemaal wegdoe. Haha!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:05

Foto's komen eraan hoor maar ik heb feikje nog niet zo lang Haha! dus moeten nog mooie komen... Met haar giga drachtige buik Gaaaap
Vandaag ook weer t zelfde ritme,.. anagezien de bak nog bevroren is,..*zucht* de merries eruit box doen ff buiten laten uitluchten naar binnen hengst deruit box uitluchten weer derin shetlander naar buiten op t andere weiland box doen die gaat ergens om 4 uur weer naar binnen en de ruin deruit en box doen etc..
Scheme onze paardjes:P

Tiran kruising Groninger met n Kwpn,..*pensionstalling hijs van een kennis*
Samelie*wij noemen m amelie* Lippizaner X Arabier.. egt n toppertje,..
Shetlander *snufmans* (snuffie:P mijn eerste pony)
En 2 friesjes...
Tjardo en Feikje

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:25

Sowee wat een verwende mensen hier!
Wij doen nooit aan cadeau's met kerst...maar wel veel lekker eten. Ben blij dat het voorbij is, het eten kwam me bijna de neus uit (en dat heb ik toch niet snel, hihi).

Gaan er buiten Soeke morgen nog mee mensen naar de balingehof?

Ik ga ook en rij met Bobby in de demonstratie basis doma vaquera. Het vervelende is dat ik nu helemaal niet kan oefenen, alles is bevroren. Vandaag dacht ik; dan doe ik wel even wat stapoefeningen op de wei o.a. zijwaarts over de balkjes...

No way! Vandaag waren de balken reuze monsters, meneer stond op zijn achterbenen en alles dr op en dr an, ik heb hem nog een tijdje geprobeert te helpen, maar alles wat ik deed zag hij als pesterij van mij (en ik deed al zo weinig) uiteindelijk toen hij met 4 benen op 1 balk stond te hiphoppen maar gestopt, het werd hem toch niet....

Nu maar hopen dat hij zich morgen beter gedraagd,..als ik voor het eerst een headset op heb...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:32

Jolijn; Lekker verwend dus Haha! .

Melissa: Welkom hier! Pling

Frank; Jaa, das vervelend met een buitenbak.. die zijn al snel bevroren.. En dan kan je er bijna niks meer in.. Maar waars zal het maar een week duren denk k.. Goed dat je des hebt aangepakt.. Dat mag die niet, de stouterd.. Je zou dat been voor je hoofd krijgen zeg Nagelbijten / Gniffelen

Mies; Ag nee toch Ach gut . Zielig zeg.. Volgens mij heerst het idd.. Me broer en moeder zijn ook zo ziek als een hond Ach gut

Jasmijn: Oohh gaaaf zeg Haha! . Ik ga ook vandaag Hyper! . Alleen dan om 20.00 uur.. lopen we elkaar mis.. jammer zeg!!

Sanne: Jeetje, dat klinkt wel erg druk idd Nagelbijten / Gniffelen . Wel leuk zeg, als VIP naar een paarden evenement! Gaat je camera mee Haha! ? En lekker hoor buitenritten... ik kan niet wachten tot Chico zover is.. maar dat gaat nog laaaaaaaang duren vrees ik Clown

Madelief: He... k.lote zeg die mok... maarja, hopelijk met een zalf e.d. komt ie er snel vanaf!! En de bak zal wel bevroren zijn nu, dus erg veel kon je anders ook niet doen.. en je gaat op vakantie.. wat een timing haha. En dan ook nog een financiele meevaller, altijd lekker! Haha! Hopelijk issie goed als je terug bent!! Heel veel plezier in centerparcs, en jij ook een knallend en gezond 2009 Lovers

Soeske: Leuk dat je mee rijd bij Balingehof.. Ik wou ook komen, maar is zo ver, gaat niet lukken....

Esther: Beterschap!!

Saida: Klinkt als een leuke kerst! En leuk zo'n friezendag! Altijd schrikken als de paarden echt lelijk naar elkaar gaan doen, helemaal als je erop zit. Er kan dan van alles gebeuren Nagelbijten / Gniffelen . Gelukkig is het goed afgelopen!

Cyrina: Haha, die bobby toch.. Moet stiekem wel een beetje lachen Haha! . Hij kan volgens mij heeeeel eigenzinnig zijn ROFL

Ik had nog een paar leuke plaatjes van Chico'tje met zn nieuwe DV hoofdstelletje Vingers aflikken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chicotje gaat gelukkig tot nog toe heel goed Lovers . Hopen dat ie zo goed blijft gaan!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:40

Whoeiii,dat hoofdstel staat hem stoer Cool lekker ding Lovers

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:40

ik ga op de "kakker"toer....heb een burberry dekje gekocht voor Moreno Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:44

Saida: De friese hengstenkeuring Knipoog, daar wilde ik ook nog heen. Een klasgenoot van mij zou er ook heen gaan en die zou nog bellen. Heb alleen niks gehoord.
Cyrina: Hopelijk gaat de demonstratie goed op de balingehof! Zo'n headset wil nog wel eens rare piepjes geven Tong uitsteken.
Ilona: Dat nieuwe hoofdstel staat Chico goed zeg! Gelukkig dat het nu goed met m gaat, en hopelijk blijft dat zo ook!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:49

Ook ik ben morgen op het Balingehof samen met Jauke Lachen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:49

jaja pest me maar weer, hihi

Ilona; Bobby heeft het woord eigenzinnig volgens mij uitgevonden pfffff

Wat staat dat hoofdstel Chico goed!!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:50

Thanks!! Haha! Vind hem zelf ook wel erg gaaf hihi!!

Cyrina; Whahaha, ik vind heb ook zo'n lekkere ondeugende kop hebben.. Al heeft ie tegelijkertijd ook weer een heel wijs koppie!

Bijnaaa vergeten, maar ik ben vanavond lekker te vinden bij Apassionata!! Hyper! Party!! Ik heb er zin innnnn!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:01

Heeel veel plezier bij Apassoinata! Daar wil ik ook wel heen Tong uitsteken, kon alleen niemand vinden die ook zin had om mee te gaan Knipoog.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:05

Saida ; Jaa met mijn dochtertje gaat het nu gelukkig al stukken beter Lachen Net even met dr de hond wezen doen zodat ze toch even een frisse neus heeft kunnen halen.

Ilona ; Jaa klopt, pat had het vorige week en toen was die zelfs niet gaan werken ( niks voor pat natuurlijk ).
Beterschap met je ma en broer.
Chico ziet er echt super sexie uit met dat hoofstel, staat hem echt cool Tong uitsteken

Pff alsof het nog niet genoeg is ben ik nou ziek aan het worden :S Dat wordt na het eten gelijk me bedtje induiken met een filmpie.

Zie dat bijna iedereeen lekker verwend is en lekker heeft gegeten.

Madelief ; Jaa was wel even lekker een pyamadag is lang geleden geweest Tong uitsteken Ze voelt zich wel alweer beter hoor. De katten en hond moeten alweer rennen voor dr hihi.
Hopen dat je de mok goed kan behandelen en dat het lekker snel over is ! Arme Furia !
Sterkte !

Sanne ; Dankje (K) en veel plezier vanavond Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:41

Melissa -> Oh leuk! Een (kruising) groninger!
2 vriendinnen van mij hebben beiden een groninger, de ene een ruin (die ik afgelopen zomer mee mocht nemen op vakantie naar de Veluwe) en de andere een merrie. (waar mijn dochter les op krijgt en waarmee ik samen met mijn fries mee op buitenritten ga)
Wat een heerlijk ras is dat!

Cyrina -> Bobby was lekker fris, hahaha!
Rintske was ook lekker fris gisteren, ik kreeg me een bokpartij om m'n oren!
Meestal geeft ze dan een paar keer een bokje, maar nu was ik even aan het rodeorijden omdat mevrouw 'schrok' van wapperend plastic. Duivel
Succes morgen! Ik hoop dat Bobby zich daar gaat gedragen. Knipoog

Ilona -> Knappe Chico met z'n gewatergolfde manen, hahaha! Haha!
Staat 'm goed hoor, dat hoofdstel!
Veel plezier vanavond samen met Jasmijn!

Gabriella -> Eh get nee, ik hou echt niet van ruitjes...... Cool

Danielle -> Jij ook succes morgen!

Miichelle90 -> Beterschap!

Werd vanmiddag gebeld door de VA over het mestonderzoek, en het blijkt dat Rintske een flinke besmetting heeft......
Ik heb nu een wormenkuur met moxidectine, een middel waar nog geen resistentie van bekend is.
Dit middel is ook 12 weken werkzaam ipv 8 weken.
Als het goed is kan ik daarna weer een gewone wormenkuur met ivermectine geven.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:49

Gelukkig weten ze dan nu in iedergeval wat het is. Hopelijk wordt ze weer helemaal beter na die wormenkuur! Maar dat zal denk wel als er nog geen resistentie van bekend is.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:56

Jasmijn: Ga je voor de handtekening van Lorenzo Knipoog

Sanne: Klinkt leuk! Is het van Kwpn?

Madelief: Krijgt hij het net als je een weekendje weg gaat! Hopelijk is het snel over!

esther: Dr zijn dr hier genoeg die wel meewilde hoor Knipoog Ik ga volgende week naar antwerpen!
Beterschap!

Ilona: Staat hem mooi!!!mooi ding ook...Nu lijkt zn voorpluk helemaal lang!

Saida: Jeetje, vandaar ook die koorts? Beterschap!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:05

Er heerst een virus met weinig symptomen op hoge koorts na, en sommige paarden eten niets, zei Annemarie al, dus het kan best zijn dat Rints die heeft gehad.
Maar het kan ook goed zijn dat ze flinke maag-/buikpijn heeft gehad door de wormbesmetting, aangezien ze voortdurend ruwvoer aan het eten is.
Ze eet momenteel weer d'r stal leeg, wat voor mij betekent dat ze weer last heeft van d'r maag.
Gisteren heb ik na het mesten geen schoon stro opgestrooid, maar als onderlaag gebruikt en het gebruikte stro erover gestrooid.
Zo eet ze er minder van en krijgt ze hopelijk geen verstopping......
Pffff zo blijf je bezig, hè? Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:53

Ik kom net bij de RAI vandaan, Lorenzo was geweldig samen met Sebastian Fernandez, de rest vond ik heel rommelig

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:52

Hoi! Even snel een klein beetje bijgelezen.

Zasread, hahaha, die foto's waar je vader op Vaidosa zit! ROFL Huilen van het lachen

Voor de mensen die naar Apassionata gaan, heel veel plezier! Ik ben vorig jaar ook geweest. Was erg leuk.

Prinslover, Chico ziet er goed uit Ja

Voor de Lusitano-Bokkers; In de nieuwe Revista, van de Lusitano Vereniging, staat mijn reisverslag van mijn reis naar Urbino in, met foto's Haha!

amanda89

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:56

Michelle: Is je dochtertje al beter?
Jasmijn: Ben benieuwd hoe Apassionata was Pling.
Sanne: Wat extra geld kan nooit kwaad. Nog leuke meubels gekocht?
Madelief: Vervelend dat Furia mok heeft. Hopen dat het snel over gaat.
Soeske: Was de open dag leuk?
Saida: Leuke kadootjes Haha! . Dat is niet best die besmetting.
Cyrina: Hopelijk is de demonstratie vandaag wel goed gegaan met Bobby.
Ilona: Stoer hoor je nieuwe hoofdstel. Past perfect! Pling Lief dat hij zo stil staat.

Mijn kerst was erg leuk. Te veel gegeten! Kan even geen eten meer zien. Een mooi horloge
gekregen van mijn moeder. En van me oma geld om wat voor Nino te kopen. Dus vandaag
gelijk spulletjes aangeschaft. Ook heb ik foto's, maar moet ze nog even uploaden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:58

sjaad, ja leuk!
en mijn foto stond op de voorkant! Cool

cloris, gaaf dat je geweest bent, Lorenzo is echt super he?
beetje jammer van de rest dan...
ik had ook wel graag gewild, volgende keer maar weer...

saida, fijn dat je nu weet wat het is!
hopen dat ze snel weer de oude is!
Mijn vorige paard heeft het ook gehad...
Geweekte bietenpulp is ook goed voor de darmen trouwens...

ilona, heb jij het ook leuk gehad vanavond?

borderjay, foto's van dat dekje op Moreno!

sanne, gave foto's!

cyrina, succes!

melis, welkom, ben benieuwd naar je foto's!

madelief, balen van de mok, hopen dat het snel over is!