Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:57

Ilsemarie wat ziet het er top uit! Ben jaloers op jou stille benen. Ik ben vandaag voor het eerst weer wezen rijden beugels gaatje korter gedaan op advies en ik zat wel stiller maar ik denk dat ik rechts toch weer 1 langer doe ivm de druk op mijn zenuw. Gisteren was douwe z'n sportmasseuse geweest en die was erg tevreden over zijn ontwikkeling.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:59

MarBri schreef:
Ilsemarie mooie fries zeg! Ziet er fijn uit.
Laura wordt het een clinic voor Friezen of gemixt? Ik vind de kosten eerlijk gezegd ook wel meevallen. Het is voor mij wel een uur rijden, maar lijkt me wel leuk. En ik heb die dag nog niets staan. Lijkt me ook leuk om weer eens andere ruiters met Friezen te ontmoeten. Ben normaal wat huiverig voor inschrijven voor clinics, maar misschien die drempel keer over gaan.
Mijn Fries was op wedstrijd ook altijd erg op de rem. Ligt absoluut ook aan eigen spanning, maar waar de arabier dan toch flink bleef lopen, gaat zij compleet op de rem. Hoor dit ook van de andere friezenruiter die ik ken. Gelukkig gaat dit na wat kilometers en toch veel trainen op de juiste manier wel echt steeds beter.
Ik wil in februari weer gaan starten L2 in Heteren. Maar dan wel graag overdag. Zo'n late avondstart is niets voor ons.

De clinic is voor alle ruiters en paarden. Zijn al een hoop enthousiaste reacties en dat zijn tot nu toe friesen en een lusitano nrps en kwpn. Je bent van harte welkom!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:01

HIer vandaag voor het eerst weer in de bak gewerkt. Alleen maar bezig geweest met de basis, overgangen
,actiever maken... meer dan draf durf ik voorlopig niet te doen ivm de bodem die zo zwaar is.
Buiten galoppeer ik wel en pak dat dan wel mee, ze heeft nog veel onbalans en een slappe achterhand.

1 maart les bij mijn instructie en ik hoop eind maart mijn ons debuut te maken :D

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:51

We kunnen weer aan de slag nu de bakken weer goed zijn of zijn er bij jullie nog bevroren?

Jennie, wel goed dat je dan toch nog winst hebt gehaald toch!! Dan valt het misschien nog mee? Ik hoor ook altijd van buitenstanders "ziet er toch goed uit" en dan denk ik kon je het maar eens voelen.. Het voelt dan veel minder dan het eruit ziet.

Zo ik heb even een druk weekje studie achter de rug en we konden pas gisteren weer eens rijden nu de bak eindelijk en precies op tijd ontdooit was. Het rijden viel alles behalve mee zaterdag... Ze was erg jolig en ik kreeg de zenuwen om dan vandaag op wedstrijd te verschijnen. Dus heb ik valeriaanpilletjes geslikt :+ Ik kan jullie zeggen als je spanning hebt of je ademhaling veranderd bij een wedstrijd, slik die pilletjes het helpt!!! :P

Ik was nu zelf zeer relaxed, iets te want begon in mn proef te kletsen waar je -2 voor kan krijgen. Gelukkig niet gebeurd. Wel hebben we ontzettend moeten haasten vanochtend want de auto hield ermee op, lekker getimed. :') Even snel losrijden en de ring in was het letterlijk, alleen door alle haast en een trailerrit op de nieuwe trailer was madam heel moe. Ik heb er een hoop werk aan gehad om er een beetje gang in te houden hihi. Gelukkig voelt het erger als je erop zit dan dat het eruit ziet blijkbaar, want we hebben 190(2e) &191 punten gehaald met zelfs bijna een 8 voor het halsstrekken! (ze reageerde niet op mn binnenbeen en ging met oppakken van de hoefslag af)
Conclusie: Ik ben heeeel erg blij *\o/* *\o/* De kop is eraf.

Babette

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:00

Gefeliciteerd Michelletjuh!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:10

Gefeliciteerd Michelletjuh! Keurige punten!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:48

Gefeliciteerd. Mooie punten :)
Ik kon gisteravond wel merken dat ik pas 2 keer op Anke had gezeten na haar kreupelheid. Ze was erg druk en gespannen. Met losrijden kreeg ik hierdoor wat oefeningen die niet de bedoeling waren (travers ipv rechtuit en een stukje appuyement ipv wijken. In de proef gelukkig geen last van, maar daar schrok ze verschillende keren. Ook kreeg ik haar niet netjes gesloten. Verder liep ze wel lekker en hiermee 2x 188 punten en 1e

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:09

Mooie punten komen er voorbij!
Jenny wat balen van de selectie, maar toch nog een puntje! Zag de uitslagen van de selecties staan en vind dat je het knap gedaan hebt hoor! Hoeveel mogen er door?

Hier ook weer een ontdooide bak. Na dik een week binnen staan mocht ze eindelijk weer de benen strekken. Energie voor 10 had ze. Vandaag weer naar de club gegaan om te kunnen rijden. Die druktemaker heeft mij flink aan het werk gezet :') maar geprobeerd rustig aan te doen ivm stramme spiertjes van dat stil staan, maar al met al ging ze best fijn :) Dinsdag kunnen we na maanden eindelijk weer naar les. Ben benieuwd!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:25

Dankjulliewel! Kijk nu al uit naar de volgende keer :)

Super Janneke!! Haha die van mij gaat van de hoefslag af als ik niet oplet en haar even niet gesloten genoeg houd :Y)

Fijn he Lauke, eindelijk kunnen ze weer aan het werk nu het niet meer gaat vriezen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:30

michelle gefeliciteerd!!!

laue: de eerste 24 dus ik ben door, sta 20 ste haha

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:34

Jenny_S schreef:

Gefeliciteerd dan! *\o/* *\o/*

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:35

Jenny_S schreef:

Jij ook gefeliciteerd!! :j

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:56

thnx

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:58

Gefeliciteerd mensen!!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:00

Jeej! Jenny goed gedaan! Waar kan ik de lijst vinden?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:03

paardensportutrecht.nl

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:09

Gaan er bij jullie 24 mensen door na de selecties? :wow: of begrijp ik het nu verkeerd? Haha :=

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:13

Gevonden!is dat voor iedere klasse zou of ligt het aan het aantal deelnemers. (echt geen kaas gegeten van selecties rijden)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:16

Ik heb ook even gespiekt hoor haha, hier zijn de groepen even groot qua deelnemers maar mogen er vaak niet meer dan 6/7 door naar de Regiokampieonschappen (Gelderse)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:16

er mogen 24 door in de L1 mits gemiddeld boven de 58% over 2 wedstrijden scoort
in de B zijn er maar 14 door
overige klassen hebben as weekend nog een wedstrijd

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:17

iemmaa ik denk dat ddat komt omdat je daar meerder ringen hebt. Utrecht heeft maar 1 ring.
als er meerdere ringen zijn dan mogen maar een paar door van elke ring

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:20

Selecties worden wel altijd in dezelfde ring gereden maar denk dat je kring bedoelt haha daar hebben we er meer van idd, een stuk of 7 geloof ik zelfs :x

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:27

oeps haha kring, ja snap je, er zijn hier niet meerdere kringen.
als er bij jullie 7 zijn dan klopt aantal wel

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:31

Wow wat gaan jullie allemaal als een speer echt super gefeliciteerd met alle mooie uitslagen!

Wij hebben deze maand overgeslagen maar in februari gaan wij weer van start *\o/* nu al zin in!

Hier vanmiddag lekker 2 uur buiten gereden en ff naar de manege geweest (develruiters) eerst ff in de binnenbak paardje moe gemaakt toen naar de beruchte buitenbak gegaan waar mevrouw me er tijdens een wedstrijd probeerde (zonder suc6) af te gooien maar het was zo erg dat ik ben afgestapt toen de rodeo klaar was (dat was een historisch moment :') ik heb in die buitenbak uiteindelijk zelfs gegaloppeerd! Echt super trots op me meisje ( die rodeo kwam dus door mijn eigen wedstrijdstress want ik ging nu de bak in met mijn gevoel op 0 dus volgende x maar een valeriaantje nemen :Y) )

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:41

hannelover schreef:
Wow wat gaan jullie allemaal als een speer echt super gefeliciteerd met alle mooie uitslagen!

Wij hebben deze maand overgeslagen maar in februari gaan wij weer van start *\o/* nu al zin in!

Hier vanmiddag lekker 2 uur buiten gereden en ff naar de manege geweest (develruiters) eerst ff in de binnenbak paardje moe gemaakt toen naar de beruchte buitenbak gegaan waar mevrouw me er tijdens een wedstrijd probeerde (zonder suc6) af te gooien maar het was zo erg dat ik ben afgestapt toen de rodeo klaar was (dat was een historisch moment :') ik heb in die buitenbak uiteindelijk zelfs gegaloppeerd! Echt super trots op me meisje ( die rodeo kwam dus door mijn eigen wedstrijdstress want ik ging nu de bak in met mijn gevoel op 0 dus volgende x maar een valeriaantje nemen :Y) )

Heel goed idee haha :P het helpt echt. Ik had er 2 genomen 2 uur van te voren. Heb normaal ook altijd last van wedstrijdspanning