[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:34

Succes met afstuderen! Het is zooooo'n fijn gevoel als je dat papiertje gehaald hebt! Valt echt een last van je schouders... dat deed t bij mij tenminste ;-)
Dus nog even doorzetten!!!

Whaha, ik heb ook 1x een middag op skies gestaan... was wel super gaaf trouwens! maar ik ging eerst snowboarden.. te leek mij makkelijker als beide benen gegarandeerd de zelfde kant op gingen... NIET DUS!! Haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:34

Ja zeker nu ik 2 aanbevelingen binnen heb is dat wel ff extra motivatie :D

En na vorig jaar lijkt het me helemaal fantastisch en een overwinning...

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:38

Klinkt superleuk, Suzanne!

Hier ook een skieër! :D Nuja, heb het in totaal 4x gedaan ofzo :+ Ik vind het echt geweldig om te doen, maar de rest van het gezin denk daar helaas anders over, dus ik ga altijd met m'n neefje mee en kan dus niet zo vaak gaan.

De allereerste keer was echt een ramp! :+ Voor de eerste afdaling had de vader een vriendin alles een beetje uitgelegd. Dus ik vertrek voor m'n allereerste afdaling en toen ik toch wat te snel begon te gaan, besefte ik ineens dat ik nog niet wist hoe je moest remmen... :')
Diezelfde dag ook nog een heuse kettingbotsing veroorzaakt op de lift (kassabandlift) waarbij 15 mensen op een hoop lagen, allemaal door mij... -O-

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:54

Succes met school Jolijn!

Ohh snowboarden.. Daar krijg ik toch een partij spierpijn van na een middag..
Bord is mooi opgehangen hoor :')

@ Suzanne,
Ja het budget en wat voor zadel weet ik wel, maar de wie gaat het zadel goed maken nog niet...
En je hoort over dus de meeste goede maar ook hele slechte verhalen.. Mede door mijn vorige twee, toch wel mislukkingen wil ik extra goed opletten op dit soort dingen.
Wat betreft wintersport, mwaa ik blijf liever thuis op dit moment... Lekker wennen aan de nieuwe knappe man.. Die moet nu namelijk nog een week extra in venlo staan : (
Hm nee dat heb ik eigenlijk niet echt gemerkt haha.
Ze hadden toen ik begon met paardrijden wel gezegd dat ik aanleg had. Maar ja dat moet nog blijken. Overigens skie ik echt al vanaf de pampers tijd dus ik kan ook niet echt het verschil vertellen van toen ik nog niet skiede en vanaf wanneer wel..
Ik merk wel verschil sinds ik mijn scooter heb, ik zit veel stiller.

@Martine,
Wedstrijden deed ik vroeger toen ik 11-12 was.. Maar ik vond het vreselijk.. De druk om goed te gaan en een vast tempo te houden binnen de slalom.. + De mensenmassa die komt kijken. Niet mijn ding helaas. Verder oordeel ik niet zelf over mijn skie niveau.. vind dat niet echt horen. Net zoals je zegt: Ik kan super goed rijden.
Terwijl iemand anders vind dat je eruit ziet als een beginner :')
Wil deze vakantie vragen of mijn ouders een filmpje willen maken van de afdaling. Mijn vader wil weer heel graag dat ik wedstrijden ga doen en meer ga trainen.

Wat betreft zadels.. Ja maar die afwegingen zijn moeilijk. Het gaat van echt super, heb hem al jaren. Naar hij komt hier nooit meer mijn paard is door het zadel verpest...
Verder is hij heel compact.. Ik dacht aan fryso, hulsebos, schutte zadel ( dan met ninon), ainsley of weer prestige mocht dat passen.

De mensen die ik in gedachte had.. waren John k.ool, of best fit of ninon schutte.

Ninon is de enige waar het minst over gezeken wordt.

Overigens kunnen ze in bepaalde zaken je skischoenen naar je voeten laten vormen. Ook voor hoge wreef.

@Babeau,

Haha we beginnen allemaal ergens. Het is met vallen en opstaan. Zelf ik weet het nog.. Tussen de benen, aan een touw, hangend aan een skie stok of achtergelaten bij een skie school.. Jup zware tijden haha

Jammer dat je ouders er anders over denken...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:05

Skieen en snowboarden hou op ik ga met me werken ik durf echt niet whaha ik breek echt me benen hahaha..

suc6 met afstuderen meiden ;-)

Zo na hele lange tijd dacht doe gek we rijden weer is echt dressuur voelde zo goed zat byna te dromen zonder bokken en staken of iets.. morgen rondje mac met de paarden doen whaha temiste plannen we nu hahaha

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:08

Het valt best mee :) Maar als ik jou was zou ik toch voor snowboarden kiezen. De meeste hebben daar minder moeite mee + dat de schoenen veel comfortabeler zijn!
De spierpijn echter ;)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:09

Mij lijkt snowboarden juist moeilijker veel moeilijker :P

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:12

Waarom haha?

Je hebt maar 1 ding, bochten maken is veel makkelijker.

Met skiën kan je veel makkelijker je knie verdraaien doordat je twee latten hebt. Bochten gaan bij de beginners ook niet makkelijk.
De meeste beginnende kunnen na een dagje snowboarden wel redelijk de piste afkomen.

Helaas ben ik daar zelf een uitzondering van.. Het heeft even geduurd voordat dat lukte haha.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:18

Duijfje schreef:
Waarom haha?

Je hebt maar 1 ding, bochten maken is veel makkelijker.

Met skiën kan je veel makkelijker je knie verdraaien doordat je twee latten hebt. Bochten gaan bij de beginners ook niet makkelijk.
De meeste beginnende kunnen na een dagje snowboarden wel redelijk de piste afkomen.

Helaas ben ik daar zelf een uitzondering van.. Het heeft even geduurd voordat dat lukte haha.

Ik weet niet, ik heb dat altijd al gedacht. :P
Bij skieën heb je 2 latten en dat lijkt dus iets meer op wandelen dan snowboarden, misschien dat ik het daarmee denk? :')

Volgende keer dan maar is snowboarden proberen! :))

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:21

ik weet dat paarr jaar geleden op Wintersport sneeuwpoppen ging maken :P ik durfd niet de Skieen, Wil nu ook ziek melden whahaha,:-) zit in me hoofd,:P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:30

Ik lig met snowboarden alleeeeen maar op mijn kont. Ik durf niet te draaien met mijn gezicht weg van de berg, dus als ik bochtjes wil maken, lig ik steeds na 1 bochtje in de sneeuw omdat ik niet durf hahahaha.

Doe mij maar skies dan, vind ik veel makkelijker.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:04

Geen sneeuw ervaring hier :o wij hadden al geluk als we in de zomer even weg konden , dus laat staan de winter .

Succes voor de scholieren hier ,nog even door bijten .

Ik baal enorm , m'n zadel is scheef :( ( waarschijnlijk door opstappen )
Maar hier zit 1. houten boom in , 2. astronauten foam , enkel zweetblad ( wat ook nog vervangen moet worden door een klein plekje) en elastiek boven de singel stoten ... Ik ben vreselijk zuinig op het zadel en ben ZO bang dat ze het verknallen .( zie Forestier Saumur)

Dus ook hier de slopende zoektocht naar iemand die geen godsvermogen kost en goed met m'n zadel omgaat ( en het beter terug brengt als dat hij/zij het kreeg)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:46

Ai, een scheve boom is heel lastig... had ik ook en daar gingen ze niet aan beginnen. (nu had ik een simpeler zadel hoor, dus dat was t zadel gewoon niet waard)

Ik ben heel blij met mijn zadel tot nu toe, behalve met het opstappen;.. omdat er een flexibele boom in zit en Chim zo enorm glad en 'plat' is, schuift het met opstappen... 1x ging het redelijk goed, 1x hing ik er direct onder en alle andere keren heb ik er tot nu toe iemand bij laten tegen-steunen... ik durf gewoon niet alleen op te stappen omdat ik altijd met krukje opstap en ik bang ben dat als het zadel wee zo ver wegschuift, ik mijn benen breek bij de landing op het krukje :S Chim staat echter tegenwoordig wel perfect stil met opstappen dus ik geloof wel dat ze er echt minder last van heeft!
Iemand tips hoe je op een 'schuivend' of 'boomloos' zadel heel goed op kunt stappen? :S

Ooooh ik vond snowboarden dus ech 100x moeilijker, terwijl het me makkelijker leek.. ik vil steeds voorover met mijn hoofd in de sneeuw. Nou, en daar lig je dan, met je voeten vast in dat apparaat, bult af met je gezicht in de sneeuw...
Na 10 minuten was ik het beu en heb ik t omgeruild naar ski's en ben ik na 1 kleine testrit gewoon de 'gevorderden-baan' afgegaan... super!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:05

Over Ninon Schutte hoor en lees ik eigenlijk ook alleen maar positieve dingen Duijfje! Ziet er altijd mooi uit. Bij Moravita laten ze geloof ik ook altijd hun zadels maken door Schutte. Hulsebos lees ik overwegend positieve dingen over, heb er zelf verder geen ervaring mee.. Een op maat gemaakt zadel lijkt me ooit wel heerlijk..
Kan me voorstellen dat je bij wedstrijdskiën veel druk ervaart. Zou je het zelf leuk vinden om het weer te gaan doen? Of liever de sport in met je nieuwe aanwinst? :P

Ik vond snowboarden makkelijker te leren toen ik al een aantal jaar skiede (ik weet niet wat voor woord daar moet staan). Maar ik heb helaas niet zoveel lef meer en loop daar met boarden heel erg tegenaan. Ben een jaar of 4/5 geleden eens heel hard onderuit geskied, ik had al een lekker tempo op de ski's en degene die bovenop mij knalde ging nog veel harder. Sindsdien heb ik met zowel skiën als snowboarden helaas best wel wat angst, zeker als het wat drukker is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:44

Hulsebos heb ik dan weer hele slechte dingen over gehoord...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:01

Ik dus wisselend. Sommigen kopen het nooit meer en anderen zweren er bij. Dat zal dus verschillend zijn en iets wat je moet ervaren.
Of dus het risico niet nemen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:39

Ik zou zelf een scheve boom niet laten maken. De kans dat je hem krom te terug krijgt, is mij te groot.
Maar als je met een krukje opstapt hoe kan je boom daar dan scheef van worden?

Ik heb een hulsebos, maar niet door hun zelf aangemeten maar door Arno Brand. Heel tevreden over. Hij zit heerlijk ende kwaliteit is heel erg goed.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:54

Vervelend dat de boom scheef is! Recht laten maken lijkt mij geen optie. Heb het zelf keer gehad met mijn eerste zadel. Daar is een compleet nieuwe boom in gezet.
Als je op de juiste manier opstapt kan je de boom niet scheef trekken. Het komt wel eens voor dat de bomen scheef in het zadel terecht komen (zo ook bij mijn zadel toen). Het gebeurd wel vaker, helaas.
Geeske, even afwachten tot het zadel goed ingereden is. Dan zal het beter worden hoop ik!

Ninon hoor ik ook goede verhalen over. Heb je ook wel eens op www.exclusivesaddles.com gekeken? Ook maatwerk. Ze heeft Strada zadels, jeremy rudge en Barnsby zadels. Daarbij ook heel veel verstand van barokkies :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:05

bij mij zit het meer in de kussens dan in de boom (tenminste vermoed ik) .
mocht het wel in de boom zitten vrees ik dat een ander zadel dan toch goed koper is ?? (als ik kijk naar voorrij kosten + vullen en eigenlijk moet er nog een nieuw blad op)

maar ik ben een soort gehecht aan het zadel :+ . maar goed , nu is er geen geld dus dat is simpel . :o
en ik rijd net zo makkelijk zonder zadel , alleen vind ik dit voor mijn paard niet prettig (gezien het verdrukken van de wervels etc.)

leuk is het niet , maar het is even niet anders (een christ lamsvel barebackpad plus staat ook nog hoog in het lijstje ... maar dat verschuiven we wel weer net als het dames zadel wat geschrapt is )

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:14

Laatst bijgewerkt door Babeau op 19-02-14 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:18

:=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:27

cherell0 schreef:
bij mij zit het meer in de kussens dan in de boom (tenminste vermoed ik) .
mocht het wel in de boom zitten vrees ik dat een ander zadel dan toch goed koper is ?? (als ik kijk naar voorrij kosten + vullen en eigenlijk moet er nog een nieuw blad op)

Een scheve boom kun je alleen zien door het zadel uit elkaar te halen. Kosten voor vullen is per zadelmaker verschillend, net als voorrij kosten :)
Nieuw blad is ook wel kostbaar denk ik..
ladtig je als je gehecht bent aan je zadel haha

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:38

ja erg he .
het is ook dat ik fibro heb en dus erg met m'n gewrichten etc. zit .
ik kijk nu of een "tijdelijk" ander zadel een optie is (zo stond een aus.stock zadel nog ergens op de lijst *hoe erg kun je zijn* en die zijn over het algemeen niet zo duur. maar of dat handig is met voornamelijk dressuur matig rijden *hoewel veel minder gezien de artrose* )

over zadel makers , ik zit in het dure noord brabant :roll: alles is duur hier , en de goedkopere worden duur door de afstand :+

o ja , hier zitten nog houten bomen in ... lijkt mij dat die eerder breken als krom trekken ??
en ik heb niemand om tegen te hangen met opstappen .
ook een krukje is er niet , wel een hek ... maar die heining open en dichtdoen als er andere paarden in de bak staan is zo lastig vanaf 1,80 M (open lukt overigens wel redelijk :') )
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 19-02-14 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:40

Wat vervelend dat je fibro hebt! Dat maakt t Nog lastiger denk ik om een fijn zadel voor jezelf te vinden!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:41

ja idd. , als je bijv. in een vorm gedrukt word heb je dus auto veeeeel pijn