Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:24

Oh dames kan iemand van jullie bij meer gegevens komen van het stamboek.
Ik ben opzoek naar de geboortedatum van ymkje k. Levensnr 528004199908100

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:05

Babette daar is dit topic niet voor. Wij hebben het hier over onze wedstrijden sorry.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:28

Babette schreef:
Oh dames kan iemand van jullie bij meer gegevens komen van het stamboek.
Ik ben opzoek naar de geboortedatum van ymkje k. Levensnr 528004199908100

Kleine moeite om even op te zoeken ;)
Geboortedatum is 31-05-1999

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:46

Hartstikke bedankt! Ik kon via Google echt niet vinden :+

De eigenaar had foto's gemaakt van het paspoort en alles naar mij gestuurd voor het aanmelden bij knhs alleen kon ik net de geboortedatum daarop niet aflezen.
Nu snel alles opsturen :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:35

xPearl schreef:
Waar staat dan dat hij vol is?
EDIT; Van de koudbloedenwedstrijd? Anders ga k me nu gauw inschrijven, haha

Op startlijsten staat een website erbij vermeld (ook via de link aan te klikken), als je die aanklikt dan zie je op die site midden op de pagina een agenda en je kunt dan de datum van de koudbloedenwedstrijd in Den Ham aanklikken. Dan volgt een pagina waarop staat dat ze op 3 januari de startlijst al vol hadden en dat iedereen op de wachtlijst wordt gezet die nu nog aanmeldt.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:48

Oh. Ik kon t niet vinden gisteren, haha

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:20

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:41

Nou ik ben terug van wedstrijd en heb niet op de prijsuitreiking gewacht haha gvd gvd
Inrijden ging prima en in de ring wilde mevrouw bij elke stap stoppen. Dus jullie kunnen je wel voorstellen dat dit de langste 5 minuten van deze zaterdag was haha. Hoop alleen niet dat ik verlies heb gereden. Wat een doos zeg. Indoor blijft lastig.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:48

Jeetje wat kl*te jenny!ik duim voor je dat het niet te slecht uitvalt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:27

Grrrr nee he :( wat rot voor je.... hopelijk vallen de punten nog mee

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:42

Oei, dat is minder. Hopelijk vallen de punten nog mee. Ik hoef pas om half 10 vanavond te starten, dus heb nog ff

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:01

Jeetje.. Dat is wel balen Jenny! Gewoon blijven proberen! (:. Komt vanzelf goed!
En mooi optijd Janneke.. Ik moet morgen rond half 7 fzo, en dat vond ik al laat :')

Xira vandaag weer gereden, en het ging super! Had zaterdag gereden in de sneeuw, en toen was ze stuiterdestuiter. Woensdag weer les gehad, en dat ging redelijk. En net zo heeerlijk gereden! Bak was nog een beetje bevroren, maar toen ik er overheen reed was ie goed. Middendraf ging zooooo goed! *\o/*. Meestal gaat ze dan wel, maar dan valt ze uit elkaar. En nu zoooo goed! Wijken ook weer even meegepakt (dat oefenen we met de les soms even), en ze ging zo braaf opzij!
Ze snapt nog niet dat ze voor enkele druk (dus alleen mn binnenbeen of alleen buitenbeen of iets) opzij moet. 2 benen = vooruit, 1 been = opzij zegmaar. Ze denk dat ze met 1 been ook vooruit moet. Daar zijn we even mee bezig geweest, en het gaat stukken beter! Ze leert zo snel! :D
Sorry. Even een happy post, hahaa :Y)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:54

Nou zag net de lijst en zag dat ik 180 had. Ongelooflijk. Ik weet niet hoe dat kan. Meeste hoog hoor dus zal daar wel door komen. Heel apart.

Succes voor de combies die morgen moeten!!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:16

Dan heb je toch nog een winstpunt! Haha. of was t niet officieel?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:29

Utrechste selecties ;)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:39

Ohh haha!

Heeft iemand enig idee hoe dit zit;
Ik woon zelf in Drenthe, en Xira staat in Overijssel (niet mijn paard). Maar hoe zit dat met die kampioenschappen? aangezien je met de Overijsselse en Drentse kampioenschappen zit. Of maakt dat vrij weinig uit? Ik ben daar echt n leek in :').
wie weet rij k niet eens mee fzo, maar dat vroeg ik me af. ligt dat aan de plek waar je woont waar je mee mag doen ofzo?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:42

Je rijvereniging is gelinkt aan bepaalde regio. Dus die bepaald aan welke selecties je mee mag doen

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:43

Ik kan me voorstellen dat je baalde Jenny dat is niet fijn -_- maar je punten vallen nog mee! Dus misschien zag het er toch anders uit dan je zelf ervaren heb!

Wij ook weer terug inrijden gaat prima thuis rijden we echt super we komen de ring in en het is drama ik kan gewoon niet meer normAl rijden ze niet meer aan het been galopeert niet meer aan resultaat 173 en 177 punten baal wel beetje we kunnen het wel maar het komt er niet uit

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:47

Jenny_S schreef:
Je rijvereniging is gelinkt aan bepaalde regio. Dus die bepaald aan welke selecties je mee mag doen

Ah zo! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.. haha. Dankje! :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:58

Jamiejoyce schreef:
Ik kan me voorstellen dat je baalde Jenny dat is niet fijn -_- maar je punten vallen nog mee! Dus misschien zag het er toch anders uit dan je zelf ervaren heb!

Wij ook weer terug inrijden gaat prima thuis rijden we echt super we komen de ring in en het is drama ik kan gewoon niet meer normAl rijden ze niet meer aan het been galopeert niet meer aan resultaat 173 en 177 punten baal wel beetje we kunnen het wel maar het komt er niet uit

Jammer jamie. Irritant hè als ze zich afsluiten voor je. Had ik ook. Komt ook door onze eigen houding helaas

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:15

Ja komt ook inderdaad door mij moet me zelf even gaan aanpakken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:10

Ik zat een beetje in de meeleesstand... morgen laatste tentamen! Daarna weer meer tijd gelukkig! En dan ook weer tijd voor wedstrijden, kannietwachten!! *\o/*

Arjen gaat sinds de aanschaf van m'n custom zadel zoooooooooooooooooooooo fijn <3 Gister voor 't eerst bij Mark van den Donk gelest en dat is me heel goed bevallen! Was een hele fijne les!
En we hebben onze eerste wissel gereden, woeiiii zo gaaf! Was helemaal niet de bedoeling maar ik kwam iets te scherp in met m'n buitenbeen om hem te begrenzen en toen woppa, een goede wissel! Moest er blij mee zijn, ook als het niet de bedoeling was, maar hij wisselde wel mooi en dat was veel waard. We hadden het er toevallig net ervoor over gehad wanneer je een wissel aanleert. De ene zegt eerst contra en dan pas wissel, ander zegt eerst wissel en dan pas contra... Ik had zelf zoiets van ik wil hem eerst leren dat wisselen fysiek mogelijk is (is ook een beetje een algemeen friezen dingetje geloof ik, dat ze niet altijd begrijpen dat iets wat je als ruiter wil fysiek ook mogelijk is. Als ik bedenk hoe boos hij was toen hij pootje-over moest met wijken. hij heeft staan trappen en bokken hihi hij snapte gewoon niet dat dat kon.) Nouja, iets sneller beantwoord dan verwacht dus! Straks eerst lekker bezig met contragalop maar hij kán in ieder geval wel wisselen. Zijn hypermobiliteit maakt het wat makkelijker denk ik dus dat is in dit geval heel fijn! Kunnen we het ter zijner tijd weer uit de kast pakken, als het nodig is. Maar ben echt zo blij en opgelucht dat we nu een fijn zadel hebben en we echt echt écht fijn kunnen trainen! Mag na 3,5 jaar nou ook wel een keer.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:15

Het ziet er ook uit als een heerlijke rit Ilsemarie. Je rijd hem netjes en echt een knapperd!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:10

Ilse ziet er idd fijn uit!

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:53

Ilsemarie mooie fries zeg! Ziet er fijn uit.
Laura wordt het een clinic voor Friezen of gemixt? Ik vind de kosten eerlijk gezegd ook wel meevallen. Het is voor mij wel een uur rijden, maar lijkt me wel leuk. En ik heb die dag nog niets staan. Lijkt me ook leuk om weer eens andere ruiters met Friezen te ontmoeten. Ben normaal wat huiverig voor inschrijven voor clinics, maar misschien die drempel keer over gaan.
Mijn Fries was op wedstrijd ook altijd erg op de rem. Ligt absoluut ook aan eigen spanning, maar waar de arabier dan toch flink bleef lopen, gaat zij compleet op de rem. Hoor dit ook van de andere friezenruiter die ik ken. Gelukkig gaat dit na wat kilometers en toch veel trainen op de juiste manier wel echt steeds beter.
Ik wil in februari weer gaan starten L2 in Heteren. Maar dan wel graag overdag. Zo'n late avondstart is niets voor ons.