[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:15

ja doe maar in een doos, postzegel erop en hierheen sturen! wat een geweldig beestje <3

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:24

De strik is niet eens nodig :P.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:04

Martine, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat een onwijs leuk paardje zeg.

Ik wil er nog wel 1 bij, dus doorsturen maar HIHI

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:07

Martine, die is leuk!! <3

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:18

Martine gefeliciteerd! Bofkont dat je bent.. :D . Hij is echt heel leuk, en ziet er idd goed uit zeg! Ik wil ook zoiets vinden in een boom... :+ .

Vandaag weer les gehad, wat ben ik weer trots op mn mannetje zeg. Hij liep echt súper fijn... We gaan laatste weken met sprongen vooruit. Wat een kanjer <3 .

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:47

Bedankt allemaal! Ben zo blij met hem :D haha nou voorlopig is 't wel even genoeg zo hoor, en de kleuren waren eigenlijk meer toeval, 't was dat Mo zo enthousiast was over deze, anders had ik hem waarschijnlijk niet eens gezien, maar zo zie je maar weer hoe dingen kunnen lopen := 't worden er wel aardig wat zo.. Gelukkig vallen de voerkosten hier verder wel mee, als ze straks thuis staan zeker. Bont heb ik hier nog nooit gezien, sabino bestaat wel geloof ik. Hihi het moet wel een grote doos zijn dan mocht hij er in moeten passen := strik moet wel lukken maar om 'm nu gelijk op te sturen... Misschien in NL ook maar wat olijf/bananenbomen gaan planten!

Ilona fijn dat Chico zo lekker gaat, steeds he de laatste tijd? :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:19

Ilona: Lekker hoor dat het lessen zo goed gaat! Nog wedstrijden gepland de komende tijd :P?
Martine: Wel lekker dat je ze straks aan huis kan houden inderdaad dat scheelt wel een stuk in de kosten ;). En geweldig dat je vriend ook al zo'n goed oog heeft voor leuke paardjes ;).

Vandaag had ik ook weer lekker les met Shaggy. Rechtergalop was nog steeds drama... Maar ja dat komt wel weer. In draf gaat ie al steeds meer ontspannen en komt de rust er meer in :). Dus ja daar kijken we dan maar gewoon naar :P. Het kan niet allemaal tegelijk goed gaat ;). We zijn ook begonnen aan het wijken en schouder voor. Lukt ook nog niet helemaal maar ach alle begin is moeilijk :D.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:06

Het is echt een leukerd Martine. Maar ik heb er voorlopig genoeg staan.

Alle paardjes zijn weer redelijk op de been. Peggie is weer terug op stal en heeft waarschijnlijk wat kleine onstekinkjes in d'r darmen van een wormbesmetting die ze gehad heeft. (op zich waren de wormen wel weg dus dat is wel goed) .
Ze moet alleen leren niet zo te schrokken en met kleine beetjes tegelijk eten zodat haar buik niet te vol wordt.
Ze krijgt haar hooi nu in een dubbel hooinet.

En de andere die koorts had was vandaag weer volop aan het galoperen in de wei dus is ook weer in orde.

Gr. Ingrid.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:15

Ingrid, fijn bericht over je paarden!

Martine, ja nu wel weer gelukkig! Na mn vakantie (Drunese Duinen) in juni ging het een tijdje heel goed. Daarna weer een rotperiode gehad, waarin hij lekker de pubder uithing, maar sinds paar weken gaat het in een stijgende lijn en zijn we bij een nieuwe instructrice gegaan en écht heel serieus aan t trainen.. :) Dus dat gaat wel erg lekker, en daar ben ik wel blij mee hihi.

Esther, jaa fijn! De jouwe ook wel lees ik. Hoop oefenen nog he? Maar ach, houdt het een beetje spannend.. :) . We hebben de 24e, 30e en 7 nov weer wedstrijd. Tijdje niet gereden ivm vakantie en ik wilde nog ff verder doortrainen. Maar dan 3 achter elkaar, komen we meteen een beetje in gewenning.. ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:18

Lekker hoor! Komt vast goed met al de training van de laatste tijd ;).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:19

Esther ja gek he, ik geloofde mn man al niet echt, dacht het zal wel weer een of ander zielig klein paardje zijn wat hij dan weer voor jaarling aanziet :') haha heb 'm onderschat blijkbaar! Les blijft wel uitdagend zo voor jullie he, kijk als alles gelijk al goed gaat wordt het ook zo saai :P en toch fijn dat er vooruitgang inzit :)

Ingrid hoeveel heb jij er staan dan? Oei dat was een heftige wormbesmetting dan zeg.. Hier ook van die schrokkerds trouwens, vooral Flaaf..

Ilona hihi hij heeft gewoon af en toe vakantie nodig dat luxepaardje van ;) z'n naam begint niet voor niets met chic :P maar fijn joh dat het ineens zo hard vooruit gaat, nieuwe instructrice bevalt dus wel?

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:53

Anouk: Mooie sprong!

Ingrid: Fijn als je het niet eens kan worden met je paard he!? Gelukkig gaat het al wat beter met de zieken.

Nati: Uiteraard kan ik een shoot doen, maar ik heb al bemerkt dat hij heel anders eruit ziet op de foto's. Hij is nu hoogglans zwartschimmel met flinke witte appeltjes, op de foto's komt hij meer dof en bruin over. In zijn geval ben je erg weer afhankelijk qua licht alvorens hij echt als zichzelf erop komt te staan.
Heb overigens je verhaal over Leo gelezen, wat vreselijk allemaal.

Martine: Daar heb je wel gelijk in, maar Dable heeft meer een dik, sorry, vol lijf van het kijken naar gras. Hij staat nl op een redelijk kaal weitje...
Maar wat heb jij een mooie Chiquita gekocht, echt schattig. _/-\o_ <3 Ik hoop dat de verbouwing voor jullie opschiet zodat jullie thuis van al dat pracht en praal kunnen genieten. Leuk dat je man er zo verkocht aan is, de mijne alleen aan stalen rossen! :=

Ilona: Scherp door de bocht ja! :D Fijn dat het trainen zo goed gaat en door een dal gaan hebben we allemaal wel eens. Dable en ik zitten er nu net weer in. Ah! Weer wat wedstrijden in het verschiet, wel foto's laten maken he?

Esther: Het blijft werken met die beesten he? Maar zo lang je maar plezier er in hebt, komt het allemaal goed.

Ik heb honger en zit hierboven naar al dat sushi te kijken.....goh, wat ga ik dadelijk genieten van een droog koekje....omdat ik weer niks in huis heb.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:35

ingrid - fijn bericht over de paarden nu maar hopen dat ze snel weer de oude zijn

esther - lekker gelest zo te lezen, en lekker zo doorgaan dan komt het helemaal goed

ilona - super dat je zo fijn gereden hebt en dat het zo lekker gaat nu lekker deze 3 wedstrijden knallen dan komt het helemaal goed

martine - je man heeft er toch meer verstand van dan je dacht :D wel leuk dat die ook zo meedenkt

Alicia - en nog wat fatsoenlijks gegeten in plaats van een koekje :+ en sushi :9 heerlijk krijg er gelijk trek in en dat om half 9 sochtends haha

hier gaat het met heike lekker, is lekker vrolijk en we doen lekker rustig aan een beetje buiten wandelen enz, eergisteren heb ik wat werk aan de lange lijnen gedaan gewoon lekker rechtuit gestapt en dan de stap wat vertraagd en versneld want ja echt draven mag die nog niet, dus we doen wat we kunnen, morgen helpt mijn instructrise me weer en over een weekje mogen we erop ben benieuwd

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:48

Alicia haha hij heeft niet veel nodig dus? Wel makkelijk :P hier blijft het lastig qua voer, om ze op gewicht te houden.. Hihi leuk is hij he! Eigenlijk dus een Chiquito want 't is een mannetje, hij is enorm nieuwsgierig en staat steeds geconcentreerd te kijken naar alles wat maar voorbijkomt hihi. Oei een motor man? Mijn man eigenlijk ook hoor! Helemaal gek van crossmotoren, de paardenliefde komt maar net om het hoekje kijken eigenlijk, eerst noemde hij ze allemaal ezels maar nu wordt hij steeds enthousiaster :+ Sushi, waar?

Denise ja hij wordt gelukkig steeds enthousiaster :D ah goed dat Heike weer een beetje aan de slag kan, tja al ben je maar lekker samen bezig dat is het belangrijkste toch uiteindelijk, wel fijn dat je er volgende week weer op kan!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:05

Denise: Nee, om het nog erger te maken: ik heb chips gegeten terwijl ik geen chips liefhebber ben, dus na twee handjes was ik het alweer beu....zojuist boodschappen gedaan en allemaal lekkere dingen in huis gehaald. Vanavond een bak B&J Cookie Dough en naar Cesar Milan kijken... :9 Hahaha, zo vroeg al zin in sushi?

Leuk dat je nu met de lange lijnen bezig bent, is een goede manier om "aangepast" te trainen!

Martine: Nee, hij heeft idd niet veel nodig. Hij krijgt maar 1,25 kg sportbrok per dag, weinig hooi en een kaal wei. Na het trainen 1 kg muesli en haver. Dus hij moet wel dik worden van het kijken naar eten (wat ik naar binnen werk) :+ . Mn hoefsmid is gisteren nog geweest, stond praktisch te kwijlen toen ze hem weer zag. Vind hem echt een tank en vind zijn kleur geweldig. Zij heeft 2 appaloosa's, dus dan is het logisch dat ze mijn omgekeerde appaloosa mooi vind!
Leuk dat Chiquito ;) zo lekker nieuwsgierig is, is goed voor zijn ontwikkeling. Yep, mijn man is een echte motorman...gek van Harley's, maar heeft een Buell (is een sportieve versie van een Harley). Mn dochter heet Hailey, een kleine knipoog naar Harley. En die sushi? Was een reclame hier op bokt en nu zie ik alleen maar de Eifeltoren voorbij komen....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:17

Alicia da's inderdaad niet zo veel dan, haha en wel een echte tank. Tis echt wel een massief paard he! Mooi hoor zo'n donkere schimmel. Haha ja het kleine ventje is nergens bang voor, toen wij aankwamen met onze gammele rammeljeep kwam hij gelijk op ons afdraven haha. Oeh mooie motor die Buell, m'n man vindt dat ook wel wat haha. Maar hij heeft net een nieuwe cross gekocht, een yamaha yzf 426 dus hij houdt zich maar even rustig :+ hier zijn cross motoren wel handiger aangezien de meeste wegen nog zandweggetjes zijn.. Haha en dat is een echte motorfreak als zelfs jullie dochter ernaar vernoemd is :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:24

alicia - B&J cookie Dough :9 heerlijk ik krijg gelijk trek, en i.p.v een koekie chips haha heel verstandig :+
ja ik ben een sushi mens maak het ook graag zelf :D dus daar kan je me voor wakker maken

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:28

Heey

Ilona: Super dat het zo lekker gaat zeg :D.

Martine: Wat een knapperd zeg :D.

Denise: Fijn dat het goed gaat met Heike :D. Echt super om te lezen :D.

We zijn hier vandaag begonnen met de paddock uit te graven. Dat is met een beetje regen gelijk een enorme blubberzooi waar Shaddy bijna tot aan de knieën inzakt. Dat gaan we dus uitgraven en er dan zand indoen zodat het droger blijft en ze er niet zover inzakken.

Dat betekend wel dat ze nu dus de stal niet inkunnen en waarschijnlijk vannacht buiten moeten blijven ( dat zijn ze wel gewend hoor, ze kunnen 's nachts ook gewoon naar buiten).

Nu staan ze lekker in de wei hun hooi te eten.
Normaal krijgen ze dat dus in de stal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag blijft Nouchka ook gewoon bij Shaddy lopen omdat ze nu der eigen stukje niet op kan.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:37

Een niet goed gedraineerde zandpaddock kan ook drijfzand worden, hoor! ;)

Ik lees hier allemaal lekkere dingen!
Stoppen nu, hoor! Ik krijg lekkere trek! :9

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:38

Saida: Dat weten we ;). We graven het ook niet alleen uit, we doen meer dingen maar ik weet zo niet precies wat allemaal ;).

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:14

Hahaha! Saida: Vanavond maak ik een ovenschotel met aardappels, paprika, cherrytomaten, knoflook, olijfolie, peterselie, kipfilet en serranoham en als nagerecht: apple crumble!
Sorry, ik kan af en toe een sadist zijn.... :Y) }> ;)

Angela: Dat gaat helemaal goed komen zo te lezen!

Martine: Ah! Crossmotors....we hebben er nu 1 in de garage staan van een vriend van ons. Elk jaar gaan we met vrienden een lang weekend naar Duitsland op de motors. Altijd erg gezellig, maar de laatste jaren ga ik samen met een vriendin en de honden met de auto (kinderloos weekend). Zijn kan ivm bekken problemen niet op een motor. En Hailey is echt een heeeeel klein beetje vernoemd naar Harley, we vonden het gewoon een mooie naam en is meer gekozen vanwege mijn achtergrond.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:20

Alicia wat is je adres? :Y)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:37

lakshmi schreef:
Afbeelding

Sneaky :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat daar normaal trouwens niet hoor, de oude eigenaar (die man die erbij staat) had hem even laten voorlopen en toen even daar geparkeerd.

En thanks Denise!

waar koop je zo een boom met paarden eraan hahahaha.
Ik wil ook een boompje waar leuke paardjes eraan groeien hahahaha

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:50

Baron staat weer binnen en Macho ook
Macho mag nu nog wel elke dag eventjes in de kleine dierenweide grazen.

Baron is zo braaf de eerste keer dat ik erweer opstapte van de week was ie zo braaf.
en dan na 5 maanden op het land gestaan tehebben.

Woensdag heeft Jesse op Macho gezeten en rond om de manege gestapt.
hij vond het prachtig.

en wat zo leuk is Mahco staat nu aan de manege kant en woensdag is het echt kinderdag.
dan lopen er veel kinderen rond.
kom ik daar met Jesse haal ik mahco eruit en zet hem in de gang en Jesse heeft een mini borsteltje in zijn handen en op zijn manier poetsen hahaha.
kinderen erom heen en vragen stellen hahaha
en ik maar zeggen van het is Jesse zijn paardje hahaha.
hahah Jesse 22 maanden en al een eigen hoog beleerde paardje whahahaha.
echt grappig klein hoofstelletje in met teugeltjes eraan en Jesse erop en rond stappen.
met kudde kinderen achter me aan gehobbeld van mag ik helpen.
ach het is leuk

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:07

Martine, ik heb 3 paarden van mezelf (nou ja met gedeelde voogdij met mijn ex) en 2 pensionpaarden.

Heidi, toch een geweldig paard die Macho van jou.

Alddable, inderdaad een feest als ik en Boukje het niet eens zijn maar ach het is niet altijd gelukkig.

Van al dat gepraat over eten krijg je toch trek zeg maar. Ik eet vanavond pannekoeken.