boemel schreef:Zeker een mooie voorpluk, daar hou ik van.
Fijn dat ze een bestraat stuk hebben.
Ze is erg lief.

. Hoe groot is ze nu?
Dankje! Ik denk dat ze nu op ca. 1.55m zit, al heb ik haar al weer even niet gemeten. Laatste schatting (gemeten met touwtje en die langs de lat gehouden) was een paar maanden terug en toen was het ca. 1.52m.
boemel schreef:Phoe wat een logistieke happening zeg die inseminatie.
Hopelijk gaat het dit keer goed bij de draagmerrie.
Ik heb wel eens gelezen dat na gemiddeld 3 pogingen het vruchtje blijft.
Dat is het zeker. Ik vroeg gisteren al aan de veearts of ik inmiddels al huur moest betalen
Ik ben inmiddels kind aan huis. Vandaag een dagje niet, wel een hele korte nacht achter de rug door andere omstandigheden. Dus waas ik dacht even een moment van rust te hebben, viel dat een beetje tegen. 
boemel schreef:Over voorplukken …. Diekke is 15 en haar voorpluk begint vreemd genoeg nu pas te groeien
Ik wou dat ze zich niet zo fit en fris voelde. Ze loopt maar te donderjagen. Echt niet fijn voor de pees.
Ze zit nu op de helft van het stappen
Deze 2 jarige komt uit dezelfde moeder als Mirtje.
Ziet er al best af uit.
[ [url=m/zba9Ru.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mirtje zag er als 3 jarige ook al best af uit, maar ze zit nu als 4 jarige in de groeispurt
[ [url=m/iRzj9A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lastig parket wel met Dieke zo. Overigens opmerkelijk dat die voorpluk ineens toch gaat groeien. Dat is dan weer meegenomen
Die twenter vind ik erg gaaf!
SunnyHorse schreef:Jelske, leuk om zo te zien! Mooie voorpluk en edel hoofd: ik hou ervan. Je kijkt er tenslotte ook hopelijk nog vele jaren naar. En wat fijn dat ze ook aanhankelijk is en blijft. Ze is netjes op gewicht de winter uitgekomen. Dat zie je ook wel anders bij de opfok.
Jammer dat de smid er zo’n potje van gemaakt heeft. Moet natuurlijk allemaal snel snel snel. Ben ook blij dat onze hoefsmid de rust en tijd neemt bij jonge spul wat natuurlijk lang niet altijd even braaf stil staat. Hou ons op de hoogte van de spoelingen en plaatsingen!
Zeker! Al moet ik zeggen dat onbeperkt hooi bij de Lindehoeve ook echt hele nieuwe dimenties heeft. Het hooi ligt daar vaak letterlijk tot aan het plafond van de stallen gestapeld en er liggen altijd hele balen per groep. Door het stalsysteem wordt er ook bijzonder weinig verspild en het is van goede kwaliteit. Er is er echt maar een enkeling die wat schraler blijft en die worden dan in de gaten gehouden. Als blijkt dat ze meer nodig hebben, worden ze apart gezet en bijgevoerd.
Hoefsmid van de Lindehoeve doet het qua aanpak/omgang met het paard volgens mij wel netjes. Want Pit pikt (overigens net als haar moeder) gehaast gedrag of een grove benadering niet. Dan zou ik direct frustratie merken. Toen ze nog bij ons stond, stond ze bij onze eigen smid ook rustig te slapen. Daarnaast kan ik zonder problemen voetjes van haar vragen. Het is gewoon dat de hoevenstand voor mijn gevoel onvoldoende wordt gecorrigeerd.
SunnyHorse schreef:Groeit Mirtje weer? Is zij eigenlijk al eens bij de keuring geweest? Die onderste
Veulen hier blijft zo schattig. Knuffelen, kroelen, we krijgen er geen genoeg van. Ik wil haar mee naar binnen nemen, maar daar krijg daar geen overeenstemming met mijn man over.
[ [url=m/lY5ej4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou, wat flauw!
Getty_Maan schreef:Pit heeft een lief hoofdje, over haar bouw kan je pas later meer zeggen denk ik. Balen van de hoefsmid.
Heet pit nou eigenlijk Tjitske?
Ze is 7 juli uitgerekend en gaat 11 mei verhuizen naar mijn vriendin.
Sterkte Getty
Het valt niet mee zo.
Het klopt overigens dat Pit eigenlijk Tjitske heet. Ik geloof alleen dat de keren dat we haar Tjitske noemen, op één hand te tellen is. Is op een of andere manier zo gegroeid, terwijl Tjitske juist een hele mooie naam is.
@Boemel: is een ovariumcyste niet ook iets om uit te sluiten? Als ze zich echt als een hengst gedraagt, vind ik het namelijk heel typisch gedrag. Ook het verzet zou daardoor verklaard kunnen worden (kan, niet "hoeft"). Eigenlijk nooit aan gedacht. Ik heb daar pas nog een heel artikel over zitten lezen. Ik weet zo gauw niet meer waar ik het las, maar als het mij te binnen schiet kan ik het evt. wel delen.